Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: voltaj oscilator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
adyss
salut.am cumparat de cateva luni, o dacie 1304,care pana acum 3 zile a mers bine.dar de 3 zile a inceput sa oscileze turometrul si sa tremure motorul(ca si cum ar merge in 3 pistoane),dar asta cateva secunde dupa care isi revine si incepe din nou sa se repete.apoi am observat ca si luminile au inceput sa fluctueze(devin mai slabe,apoi mai puternice,ca si cum ai semnaliza continu).
iau multimetrul si cand masor la bornele bateriei,incep sa oscileze foarte rapid,valorile afisate intre 12-15 v.
iam pus alt alternator si alt releu,am curatat si fixat mai bine contactele,dar problema tot persista. sad.gif
aveti idee de unde ar putea fi problema?
bygy007
incearca sa scoti firul de la releul de incarcare , daca nu mai oscileaza turatia , atunci verifica alternatorul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 releul de incarcare http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=804363 (daca ai posibilitatea), legaturile la releu tresa de masa intre alternator si aripa stinga fata mai fa masuratorile astea http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1829020 zi valorile si mai vedem mai vetifica caderea de tensiune de pe contact (de la + baterie la + releu) daca e mai mare de 0,3V posibil si de acolo sa ai probleme
adyss
alternatorul l-am verificat(l-am schimbat si cu altul si la fel),releul l-am scimbat ,electronic ipee,apoi mecanic,am luat de la cineva unul electronic dupa masina ,tot la fel functiona).
am masurat:
"masoara iesirea releu (firul verde care se duce la alternator la perii) DF in urmatoarele situatii, fata de masa (minus)

1 relanti fara consumatori
2 relanti cu consumatori
3 turat 2000 ture cu consumatori
4 turat 2000 ture fara consumatori " si:
variaza continu intre 10-17 v la toate.
masurarea intre + baterie si + releu 0.9v.
poate fi din bobina de inductie?
sad.gif
bygy007
nu ai diode duse pe puntea redresoare de la alternator , garantat
mecanick_maverick
QUOTE(adyss @ 7 Feb 2010, 12:09)
alternatorul l-am verificat(l-am schimbat si cu altul si la fel),releul l-am scimbat ,electronic ipee,apoi mecanic,am luat de la cineva unul electronic dupa masina ,tot la fel functiona).
am masurat:
"masoara iesirea releu (firul verde care se duce la alternator la perii) DF in urmatoarele situatii, fata de masa (minus)

1 relanti fara consumatori
2 relanti cu consumatori
3 turat 2000 ture cu consumatori
4 turat 2000 ture fara consumatori " si:
variaza continu intre 10-17 v la toate.
masurarea intre  + baterie si + releu 0.9v.
poate fi din bobina de inductie?
sad.gif
*



Firul de masä alternator-caroserie este deficient sau inexistent.
În nici o situatie nu este permis sä creascä tensiunea de excitatie - DF ,peste valoarea de 14,2 V. Nici chiar în cazul cä ar fi ruptä o bornä în baterie.
Diferenta "+ baterie si + releu 0,9 V" e imensä , se impune folosirea unui releu cu fir de referintä .
adyss
azi am cumparat un releu cu fir de referinta(de malvina,de ipee nu am gasit),am confectionat fir nou de masa(alternator/caroserie),m-am dus la un prieten la garaj.acolo am dat jos releul vechi si toate firele de acolo(pe ca le-am curatat si dat cu spray pt contacte),am curatat locul unde vine prins releul si am dat cu spray.
am montat totul cu releul nou si totul merge perfect.
cand am desfacut mufele din capul firului de masa(cel vechi) era totul acoperit de oxid negru(deci nu cred ca ar mai fi avut cum sa faca contact).
multumesc bygy007 si lui mecanick_maverick pt sfaturile voastre. biggrin.gif
pcv
cam aceiasi problema ca a lui adyss am si eu la batranica lui tata.am facut ce a facut si el(curatare,spray pt contacte,schimbare componente,etc.),dar problema nu s-a rezolvat complet mai exista o variatie a voltajului intre 13-15 v (in loc de la cam 10 la 17 v).
de la ce mai poate fi?mai exista un contact care poate influeta tensiunea?
si ar mai fi si faptul ca aparatul de masurat o ia razna cand vreau sa masor cu el in compartimentul motor(masuratorile le-am facut la borne de sub bord,aparatul este digital,la alte masini nu face la fel) cifrele pe afisaj nu se pot citi(fluctueaza continu,rapid).
poate fi de la faptul ca "fura" curent pe la fisele de la 2 bujii(asta am observat in seara asta)? sad.gif
mecanick_maverick
QUOTE(pcv @ 12 Feb 2010, 19:08)
cam aceiasi problema ca a lui adyss am si eu la batranica lui tata.am facut ce a facut si el(curatare,spray pt contacte,schimbare componente,etc.),dar problema nu s-a rezolvat complet mai exista o variatie a voltajului intre 13-15 v (in loc de la cam 10 la 17 v).
de la ce mai poate fi?mai exista un contact care poate influeta tensiunea?
si ar mai fi si faptul ca aparatul de masurat o ia razna cand vreau sa masor cu el in compartimentul motor(masuratorile le-am facut la borne de sub bord,aparatul este digital,la alte masini nu face la fel) cifrele pe afisaj nu se pot citi(fluctueaza continu,rapid).
poate fi de la faptul ca "fura" curent pe la fisele de la 2 bujii(asta am observat in seara asta)? sad.gif
*



Da , existä ( sau poate la tine nu mai existä ...) !
Tresa de masa , alternator-caroserie (releu) .
Digitalele cam sunt sensibile la cîmpul de înaltä , mie mi-au "decedat" 5 din cauza asta . Calitatea fiselor conteazä foarte mult .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.