Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pornire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
pirvumark
salut, am deschis acest topic deoarece 1 zi m-am chinuit sa pornesc masina varului meu.
dupa o zi m-am resemnat si am zis sa las pe mana unui meserias adevarat, dar totusi ce ar putea fi:
am reglat aprinderea asa cum am reglat-o si la alte masini inclusiv a mea(pus pe 0) cu platina la 0.4 si bujiile la 0.7
pus benzina buna in carburator si furtunele intr-o sticla de 2 litri(garantat buna, din rezervorul meu, de Petrom. aceeasi benzina cu care am pornit-o pe a mea in fiecare zi la -22), amorsat circuitul din sticla.
bujiile bune, schimbate de mai multe ori(2 seturi, udam un set puneam pe celalalt ars la aragaz). bujiile verificate pe alternator (cu fisa bagata si da scanteie bine nu in lateral sau aiurea)
fise bune
capac nou (schimbat ca ramasese singurul neschimbat)
carburator curat, luat toate jigloarele la purificat. sprituieste. de fapt benzina are ca o ineaca dand mult timp la automat. normal.
n-are muci, duza in furtun este, furtun vacuum servo verificat(si el si garnitura si semering bun)
delcoul-vacuumul functioneaza bine

sa fie sarita de la punct? cand m-am dus la el prima data a pornit si mergea ca dracu, am zis ca-i cade motorul de pe ea si am oprit-o. atunci abia am inceput verificarea tuturor celor mentionate si am gasit fisele puse aiurea, adica or fi fost puse bine, dar cand pun la semn, rotorul este in dreptul fisei 3. aprinderea a fost facuta de mine si i-a mers foarte bine pana sa mai umble el, ca nu-i place sa mearga motorul rotund, trebuie sa dea suturi altfel nu se simte bine, n-am ce-i face. oare sa fi sarit de la punct din cauza ca o fi inversat el fisele cand a umblat si motorul rece a fost accelerat tare, de el, ca asa i-a zis tacsu, da-i ca merge?
chiar nu mai stiu!
CGDBZ
Nu prea are cum sa sara de la punct caci distributia e pe lant , cel putin eu nu am auzit la nimeni . Poate nu iai reglat bine avansu , cand pui la semn volanta are doua pozitii (pistonul 1 si 4 ) ,avansul se regleaza pe pistonul 1 , te orientezi dupa lulea (de la delcou) , trebuie sa fie perpendiculara cu aripa (aproximativ) indreptata spre tine . Daca pozitia lulelei este mult prea in stanga sau dreapta trebuie sa scoti pinionul (cel in care vine axul delcoului) si sa-l muti cu un dinte stanga sau dreapta in functie de pozitia lulelei astfel incat luleaua sa fie cat mai aproape de pozia perpendiculara dar trebuie sa ai grija ca semnul de pe volanta sa fie pe pistonul 1 (verifici pe la bujie).
bucatzel
Vezi daca delcoul sta perfect cum trebuie.

cand mi s-a stricat nenorocenia aia de roata dintata dintre pompa de ulei si delcou, n-am potrivit-o bine din prima. si cand am pus delcoul, statea, pe locasul lui, dar nu statea corect. faza e ca poti sa pui delcoul aiurea, dar ca sa-ti mai dea scanteie cum trebuie trebuie sa schimbi si ordinea la fise. Asa ceva s-ar incadra la "sarit de la punct."

Daca e asa cum zic eu, si tu ai pus fisele in ordinea naturala, atunci e normal sa nu mai mearga nimic.

Scoate bujiile, sa vezi cand pistoanele ajung la punctul superior, si te orientezi si dupa asta.

L.E. acum am vazut ca tu i-ai mai reglat o data motorul... intreaba-l daca o scos delcoul. Daca raspunde cu da, fara sa serveasca un motiv puternic, poti sa ma citezi pe mine, care-l citez la randul meu pe taica-miu "Maimuta, cand nu are ce face, se scarpina in c*r pana isi face buba".

Faza-i ca se poate pune delcoul si aurea, daca esti "puternic"
pirvumark
credeti-ma ca stiu ce spuneti si nu e prima masina la care mi-am bagat nasul. stiu cum trebuie sa vina fisele, stiu care e pistonul 1 si cum sa-l verific la semn sa fie 1 si nu 4, delcoul e pus bine, totul e bine dar nu porneste. de aia zic daca e posibil sa fi sarit cu 1 dinte distributia si sa-i faca probleme?
am si tras-o cativa km, de am reusit sa-i facem rost si de un schimb de ulei ca i-a bagat cam multa benzina in baie si nimic, nu da nici un semn, si nu doar eu m-am uitat la ea ci mai multe persoane, care au habar chiar daca nu sunt mecanici.
pcostica
pistonul 1 si 4 vin simultan la PMS, ca sa-ti dai seama care este in compresie dai toate bujiile jos( ca sa poti invarti motorul usor cu mana) astupi cu degetul gaura de bujie de la pistonul 1( sau pui un dop de vata in gaura de bujie) si rotesti motorul cu mana pana iti scapa presiunea pe sub deget(sau arunca dopul de vata) rotesti motorul urmarind la fereastra semnul de pe volanta.Dupa ce ai pus motorul la semn(cu pistonul 1 in compresie) verifici la delco pozitia lulelei sa fie catre capsula, daca este catre chiulasa fie o lasi asa dar pui fisele invers sau intorci pinionul de antrenare.
Bafta!
pirvumark
costica, nu te supara pe mine dar tocmai am spus ca stiu cum sa verific daca e pistonul 1 cel pt care fac reglajul sau nu. si e in dreptul capsulei. tocmai de asta va scriu voua. totul este cum trebuie dar nu da nici un semn ca ar porni. invarti de termini 7 baterii si nimic.
oricum se poate inchide topicul, o sa vina un meserias(mecanic) si trebuie sa-i dea de cap. eu vroiam sa stiu daca a mai patit careva si daca poate spune cu exactitate ce are, adica imi poate confirma banuiala cu saritul de la punct pt ca altceva sincer nu vad ce ar avea, toate fiind reglate dupa carte.
mircea63
am patit la un motor ca s-a dus pana de la unul din pinioanele de la distributie. motorul mergea perfect cand acata in pozitia buna pe urma de pana. opreai motorul si cand sa pornesti pinionul scapa in alta pozitie si adio pornire. icon_mrgreen.gif
pirvumark
la fel ii face si lu asta. am pornito de doua ori in 2 zile. prima zi am pornito, mergea rau de tot si am oprit-o sa ne uitam la ea si nu a mai vrut.
a doua zi la fel a pornit, mergea tot ca dracu si iar am oprit-o sa ne uitam si iar nu a mai vrut.
ce pot sa zic este ca se invarte prea usor motorul, cand invart de elice.
invart cu o mana fara nici un pic de efort. am dat jos capacul culbutorilor si tijele functioneaza, am reglat si culbutorii, ca avea niste supape la admisie stranse si am zis ca scapa compresia pe langa ele, dar nu.

concluzia o sa o traga mecanicul. nu imi bag nasul in distributie, cu toate ca am vazut de mai multe ori cum se face alinierea pinioanelor. si mai e si faza ca treb dat jos capacul si daca nu e de acolo.

asa ca rabdare si vedem noi ce are. bine ca nu e a mea si sper sa-i fie si lui invatatura de minte sa nu mai umble unde nu stie. mare bou, mare caracter varmiu asta!
PH-06-BOA
Si daca nu umbli, nici n-ai sa inveti.

Poti verifica si daca e sarita de la punct, de fapt cu pinionul rotit, fara pana. Urmareste faza de distributie la supape, in timp ce rotesti de arbore, si vezi daca dupa inchiderea supapei de admisie la nr.1 pistonul in urcare, executa faza de compresie. Daca nu e la punc, supapa face altceva. Blocheaza axa cu came, si roteste usor de arbore invers, sa vezi daca-si schimba independent pozitia, unul fata de celalalt. cand pistonul e sus, dupa ce a terminat compresia, pinionul de la delcou, sa aiba jumatatea mica in stanga, si crestatura perpendiculara pe motor. Masoara compresia la fiecare cilindru, sa vezi supape deschise sau scaune arse. E posibil ca in jurul tau, sa fie numai minciuna, ca nu a facut aia, ca nu a umblat colo, in fond sa fi facut orice, numai bine nu. Daca nu spui cum te convingi ca e bine ce-ai facut, nu prea putem sa -ti fim de folos. ai putea gresi undeva. E omeneste.
pirvumark
QUOTE(pirvumark @ 11 Feb 2010, 19:22)
am reglat aprinderea asa cum am reglat-o si la alte masini inclusiv a mea(pus pe 0, cu metoda scanteiei pe alternator) cu platina la 0.4 si bujiile la 0.7
verificat daca este pistonul 1, cu bujia jos si degetul la gaura, sa nu fie 4.
pus benzina buna in carburator(direct in cnc) si furtunele intr-o sticla de 2 litri(garantat buna, din rezervorul meu, de Petrom. aceeasi benzina cu care o pornesc si am pornit-o pe a mea in fiecare zi si la -25), amorsat circuitul din sticla.
bujiile bune, schimbate de mai multe ori(2 seturi noi , udam un set puneam pe celalalt ars la aragaz). bujiile verificate pe alternator (cu fisa bagata si da scanteie bine nu in lateral sau aiurea)
fise bune, puse si ale mele
capac nou (schimbat ca ramasese singurul neschimbat)
carburator curat, luat toate jigloarele la purificat. sprituieste.
n-are muci, duza in furtun este, furtun vacuum servo verificat(si el si garnitura si semering bun)
delcoul-vacuumul functioneaza.
           -platoul nu este stramb
           - 
scanteie buna

cam asta am facut

*

tab`
vezi sa nu ai firul de vine de la minusul bobinei la condensatorul de la delcou,tot asa am invartit si eu de am dus bateria si cand mi-au sarit ochii era rupt firul...succes
pirvumark
biggrin.gif

are 2 fire puse de varmiu
de siguranta

de fapt el mai are o masina in potbagaj
tot de siguranta
radmasa.gif
Alexio
De ce bujiile la 0.7 si nu la 0.65? Stiu sigur ca la uzina le puneau la 0.65 la 0.7 este mai lunga scanteia...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.