Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rateuri dupa alimentare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nashu91
fratilor AJUTATI~MA va rog si pe mine!
am alimentat de la OMV. Inainte a mers perfect. Am oprit la carrefour pentru cateva minute iar apoi nu am facut nici 1km ca pe pod mi`o dat rateuri in viteza a 4-a (are numai 4) m`o zguduit bine. Am oprit motoru m`am uitat apoi am plecat si iara o mers bine. La primul deal am urcat putin si iara mi`o dat rateu. O tine numai in rateuri. Am schimbat pompa de benzina am curatat carburatoru, 2 seturi de bujii. FRATILOR! am bagat bani o gramada si tot imi da rateuri. Acum si in viteza a 2-a! ce sa fac? ce sa ii schimb? e motoru? instalatia electrica? ca dupa ce am schimbat pompa o mers bine. Am pus de la rompetrol EFIX si o mers bine o vreme. A 2-a zi iara rateu. Nu mai stiu ce sa fac. Oare da rateuri de la apa? ca dupa porneste si se opreste singura. Sa pun niste spirt in rezervor? (p.s. face nush ce contacte electrice spre ex semnalizarea merge cand vrea si nu am avarie) HELP ME!
klausy78
Mie cand imi da rateuri e din cauza platinei,care se uzeaza sau nu are distanta optima de 0,4 mm (cam asta e distanta intre platine), e posibil si capacul de la delco sa fie fisurat (sau sa ai condens in el). Oricum nu sunt expert in schimbarea platinei ,am incercat de doua ori si nu mi-a reusit. Un amic mi-a povestit cum sa folosesti foita argintie de la un pachet de tigari,foita pe care o impaturesti in patru si obtii astfel o distanta optima intre platine. Pana la urma l-am chemat tot pe mecanicul meu care cu o simpla surubelnita a reglat-o intr-un minut si a pornit fara probleme. Insa sa stii ca si carburatorul daca il cureti (cum ai spus tu) nu este sigur ca ti-ai scos toate impuritatile din el ,mai degraba bagi mizeria in el atunci cand il speli. Totusi eu cred ca e de la aprindere,adica platina,capac delco. Succes !
PS.: benzina de la OMV e destul de buna,eu alimentez de obicei de la Rompetrol ,insa nu am avut nimic de obiectat despre benzina OMV.
Alexio
Ma ia groaza cand aud de filtru de tigara la carburator foite de la pachetu de tigari..... limba pusa la fise sa verificam amperajul... pentru toate acestea s-a inventat LERA... "Pentru mecanicul din tine"
nashu91
deci sa inteleg ca problema e pe partea electrica sa inteleg
spre ex la turatii mai baga rateu. (cu a 3-a deobicei cand urc vreau sa ating 70 apoi sa dau a 4-a ca altfel nu trage in a 4-a si a 2-a la 50). sa fie partea electrica de vina din cate inteleg eu....?
Alexio
intelegi bine.
klausy78
Alexio stiu ce este o lera , eu te intreb, tu ai asa ceva in porbagaj ? Eu unul nu am si chiar daca as avea as folosi-o odata la un an maxim doi. Mie imi e mai usor sa trec pe la mecanicul meu dupa ce scap de la lucru si in maxim doua minute mi-o schimba si o regleaza fara nici o LERA ! Inca odata se demonstreaza ca pe acest site sunt foarte multi rautaciosi si caustici !
Alexio
EU in portbagaj inclusib la Mazda am chei incepand cu masura 3 pana pe la 30 am cheie de filtru de ulei am lera am lampa de control am aparat de masura am tot. Pana la Mazda am facut rost de soft de verificare si cand plec undeva oricum am laptop... inclusiv consumabile. Nu ai gasesti la magazin.. nu faci cu pana de la papagal ca aia e carpeala nu e mecanica.

Parerea mea.
pirvumark
da, sunt multi rautaciosi pe aici dar nu asta e important. omul are dreptate. 0.4 se obtine cu lera nu cu surubelnita. eu am cumparat lere(set) de la practiker cu 2 lei si sunt foarte folositoare.
baietii mi-au facut discount si mi-au dat doua lere de 0.15. nu stiam cand am reglat culbutorii de ce au jc mai mare ca inainte desi in fata ochilor aveam lera de 0.15 si s-a dovedit ca erau doua foite de 0.15 lipite intre ele.
setul meu ca oul kinder.
asa ca atunci cand mergeti prin hipermarket-uri (sper ca am zis bine), aruncati un ochi pe la scule sigur gasiti ceva util.
Alexio
PS: o regleaza fara lera? mai sa fie lera se regleaza la 0.4... ala are ochi format la 0.4 mai putin de juma' de milimetru? e vorba de microni. Daca o regleaza fara lera din ochi il poti schimba linistit... Al meu a fost la Autobuzu la proiectare de motoare asta era meseria lui proiecta motoare si lucra si cu Dacia in ingineria motarelor.. si tot nu o face din ochi.

Hai sa punem mana de la mana sa facem Dacia o mandrie nu un carpici.
pirvumark
Alexio, nu te mira ca regleaza fara lera. eu pana sa ma apuc personal de reglat masina, toti mecanicii reglau din ochi si mergea. e adevarat ca umblam mai des la aprindere dar merge si din ochi. nu cu aceleasi rezultate, dar sa stii ca uneori merge mai bine asa decat cu lera si toate reglajele facute ca la carte.
din pacate a mea le vrea ca la carte si deocamdata merge bine cu reglajele facute asa, dar multi prieteni le au reglate dupa ureche si ai fi surprins ce bine merg masinile


pai daciile nu sunt rele. cei ce le utilizeaza nu respecta indicatiile si de aia se spune ca sunt jafuri. eu la a mea nu am ce reprosa si e din 87. cine spune ca dacia e jaf, sa vina si sa mearga cu masina mea cativa km si o sa-si schimbe parerea.
sa vezi ce radeam cu taica-miu cand la -26 de grade noi mergeam cu dacia si altii cu straine se trageau unul pe altul sa le porneasca. atunci sa vezi ce te mandresti ca ai dacie.
si mai e ceva, daca umbli cu carpeli, carpeli conduci. cand se strica ceva, inlocuieste, nu repara si o sa vezi rezultatul. e adevarat ca nici eu nu inlocuiesc 100%, dar nu am umblat in viata mea cu prostii, cu lite la sigurante, cu ate in loc de saibe si tot felul de improvizatii.
si mai e ceva, nu sa iefitiniti la benzina, sa stiti ca benzina este in 90% din cazuri vinovata de problemele masinii. ba da in nas, ba nu arde ca lumea si afuma bujiile, de aici se mai impusca platina, etc, si stati pe langa ea toataa ziua. asta e un sfat, pe care eu il aplic de vreo juma de an doar si nu am mai ridicat capota.

cu ocazia asta tin sa felicit petromul pentru benzina de calitate. bravo lor. chiar se tin de treaba. in 5-6 luni de cand alimentez de la ei nu au dat buleala niciodata.
Alexio
Pai merge si din ochi si relantiul... ti-l scot din ochi la 800 fara sa vad turometrul si platina si tot dar nu are nicio legatura cu reglarea la nivel de micron... pe principiul "merge si asa" da ai dreptate pirvumark merge dar ne merge superior cu reglajul oficial.

In fine fiecare face ce vrea cu propria masina... Eu tot incerc sa fac Dacia o mandrie pe unde ma duc cu ea...
pavel_daniel

pentru rautaciosul care a scris cele de mai jos
"EU in portbagaj inclusib la Mazda am chei incepand cu masura 3 pana pe la 30 am"
Zi-mi si mie ,te rog de unde ai cumparat cheia aia de 3 ca eu n-am vazut in viata mea asa ceva.Ma gandesc ca nu a aparut azi-noapte?Site-ul asta nu e pentru demonstrat cine e mai destept ci pentru a ajuta oameni.Daca nu vrei sau nu poti sa-i ajuti ,macar lasa-i in pace si nu fi sarcastic.
Alexio
Eu zic sa mai cauti si o sa gasesti cheie de 3 inclusiv mini-inelara, sunt niste cutiute mici cu asa ceva... niste truse... . Ideea era urmatoare, sa nu ocolim ideea principala, masina se regleaza cu lera nu cu coaja de mandarina.
Paca
nu zic ca ai aceeasi problema dar daca ai curatat iarna asta bujiile cu peria de sarma,schimba-le.mie imi dadea rateuri din cauza bujiilor.cand dadea...cand nu.
mecanick_maverick
QUOTE(Alexio @ 14 Feb 2010, 22:26)
Eu zic sa mai cauti si o sa gasesti cheie de 3 inclusiv mini-inelara, sunt niste cutiute mici cu asa ceva... niste truse... . Ideea era urmatoare, sa nu ocolim ideea principala, masina se regleaza cu lera nu cu coaja de mandarina.
*



Salut !
Exista chei de 3 ( eu am întîlnit de 1,5 da imbus ...) dar la ce-mi foloseste o fixä de 3 la Dacie , de 4,5 foloseam la ceasuri - tubularä .
Prima mea calificare e de prelucrätor prin aschiere , încä din practica la Flaro ( unde am si lucrat dupä terminarea profesionalei ) eram capabil sä mäsor din ochi cote pînä la 20 mm cu precizie de o zecime .
"...mai sa fie lera se regleaza la 0.4... ala are ochi format la 0.4 mai putin de juma' de milimetru? e vorba de microni...","...Pai merge si din ochi si relantiul... ti-l scot din ochi la 800 fara sa vad turometrul si platina si tot dar nu are nicio legatura cu reglarea la nivel de micron..." - dacä tu vorbesti de nivel de micron cu lera , se pare cä n-ai nici cea mai micä idee de ce înseamnä un micron - la micrometrul optic de interior aveam precizie de 0,02 adicä 2 sutimi , de aici la microni e cale luuungä .
Regleazä tu cu lera calibratä si-ti demonstrez cä ai eroare de 0,05 cel putin , ca sä nu mai vorbim de culbutori unde uzura suprafetei îti dä erori imense la reglajul cu lera fatä de jocul real .
E adevärat cä acum nu mai am aceeasi acuitate vizualä , vîrsta ... si faptul cä n-am mai lucrat în domeniu de multisor , dar tot pot aproxima cote sub 1 mm cu precizie de o zecime . Si dacä eu pot , fi sigur cä mai existä cîteva milioane care pot face acest lucru .
Ideea e cä în situatii de urgentä se pot folosi si echivalente nu doar lere sau calibre speciale - sau sä asteptäm mecanicul cu sculele speciale .
De curiozitate , nivelul la plutitor tot cu lera îl mäsori sau ai si sublerul în portbagaj ?
Aici mecanicii nu stiu repara nimic , le iese eroarea la diagnostic si schimbä toatä piesa , nu conteazä cît costä , pe ei nu-i doare - chiar dacä e nevoie sä schimbe doar membrana , de exemplu . Si nu sunt rare deloc cazurile unde plätesti mii de euro ( cä lor le iese codul de piesä defectä ) si de fapt problema vine din altä parte .

Si acum sä revenim la oile (Daciile ) noastre .
@nashu91 , rateurile pot avea multiple cauze , dar în cazul täu - alimentat benzinä cu alti aditivi - tind sä cred cä-i vorba de avans , la cifre octanice diferite diferä curbele de avans . Nu cumpära carburatoare sau scule ultra-sofisticate , solutia e foarte simplä , reglezi avansul - ai pe forum destule topicuri unde se explicä modalitatea , folosesti functia "search" .
P.S. Mie îmi fäcea figuri Astra cînd alimentam de la BP . Nu zic cä ar avea benzinä proastä dar nu era în parametrii acceptati de calculator si prefer sä evit .
nashu91
in fine
se pare ca nu era nici una din toate chestiile astea
trebu sa segmentez motoru
Paulorossi
Asa dintr-o data?Inainte mergea bine si hopa..dupa 1 km merge prost si trebuie sa segmentezi motoru ?Sper ca stii ce faci...
bogdyMND
Alexio, chiar nu ai habar. Dupe ce reglezi sute de masini la un moment dat poti face din ochi.
Apropo, micronul e 10 la -6 m, adica 0,000001m, 0,001 mm.
Da lasa, tu mai zi-ne o data ca ai mazda.
djasu82
QUOTE(nashu91 @ 14 Feb 2010, 12:18)
fratilor AJUTATI~MA va rog si pe mine!
am alimentat de la OMV. Inainte a mers perfect. Am oprit la carrefour pentru cateva minute iar apoi nu am facut nici 1km ca pe pod mi`o dat rateuri in viteza a 4-a (are numai 4) m`o zguduit bine. Am oprit motoru m`am uitat apoi am plecat si iara o mers bine. La primul deal am urcat putin si iara mi`o dat rateu. O tine numai in rateuri. Am schimbat pompa de benzina am curatat carburatoru, 2 seturi de bujii. FRATILOR! am bagat bani o gramada si tot imi da rateuri. Acum si in viteza a 2-a! ce sa fac? ce sa ii schimb? e motoru? instalatia electrica? ca dupa ce am schimbat pompa o mers bine. Am pus de la rompetrol EFIX si o mers bine o vreme. A 2-a zi iara rateu. Nu mai stiu ce sa fac. Oare da rateuri de la apa? ca dupa porneste si se opreste singura. Sa pun niste spirt in rezervor? (p.s. face nush ce contacte electrice spre ex semnalizarea merge cand vrea si nu am avarie) HELP ME!
*


Avans mare redu avansul regleaza carburatorul si asta dupa ce s-a incalzit la relantii motorul. Cifra octanica depinde foarte mult de avans ...
nalodaniel
nasu' nu fi papagal ca a ta mai are doua vieti pana trebuie segmentata.

update: a ramas cu ea in serpentine. A tusit, a murit.
e ceva electric ,se stingeau becurile din bord cand voia s-o porneasca, iar electromotorul nu facea nimic.
am uitat sa-l intreb daca avea pozitia sau faza scurta aprinsa.

bornele de la baterie sunt noi, si am inteles ca a fost cu ea joi la electrician.

mie-mi suna a scurtcircuit si baterie golita. voi ce ziceti?
nashu91
pai dezamagirea e alta.

- pompa de benzina nu baga bine
- avansu e mult prea mare
- filtrul baga putina benzina
- benzina cu apa si mizerie

fratilor... acu problema e cand pun frana se opreste motoru sau cand reduc viteza... cand accelerez n`are treaba.
aici e de umblat la avans nu? trebu sa il reduc
Paulorossi
Vezi sa nu fie jiglerul relanti infundat.
mecanick_maverick
Dute mai bine la un mecanic , dupä ce scrii pe aici esti capabil sä distrugi masina , auzi - segmentare cä nu trece benzinä prin filtru , dacä se opreste motorul zice cä-i rateu ... învatä notiuni minime de mecanicä - Dacia nu se reparä prin telefon . unsure.gif

P.S. oprirea poate fi cauzatä si de membrana micä de la servo în cazurile descrise de tine
unele pompe de benzinä au "pîrghia" mai scurtä si nu atinge pe camä dacä pui separarorul gros între pompä si bloc
"...- avansu e mult prea mare
- filtrul baga putina benzina
- benzina cu apa si mizerie "
Pai dacä stii cä e avansul mare de ce nu-l reglezi , ai pe forum pagini întregi unde se explicä "procesul"
si ... filtrul nu "bagä" benzinä , cel putin din ce stiu eu .
nashu91
ca am dus`o la 10 prosti si fiecare mi`o bagat cate ceva in cap
si bani nu mai spun! ca luam 3 dacii. si cum dracu sa iau sa reglez eu si toate astea cand rage marele mecanic sef manole ca el vrea sa o repare si eu o stric?

2 saptamani in reparati o stat
ultima data o stat 6 zile si ieri am dus`o la o cunostinta si o facut`o in 2 ore. acuma asta e singura buba. ca se opreste motorul cand franez sau incetinesc viteza. vrea pur si simplu accelerat. a si inca ceva
in rezervor am asa: 35% benzina
50% apa(poate minerala)
15% nisip, beton, ciment, mortar si tot ce vrei. cred ca si rumegush
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.