QUOTE(Alexio @ 14 Feb 2010, 22:26)
Eu zic sa mai cauti si o sa gasesti cheie de 3 inclusiv mini-inelara, sunt niste cutiute mici cu asa ceva... niste truse... . Ideea era urmatoare, sa nu ocolim ideea principala, masina se regleaza cu lera nu cu coaja de mandarina.
Salut !
Exista chei de 3 ( eu am întîlnit de 1,5 da imbus ...) dar la ce-mi foloseste o fixä de 3 la Dacie , de 4,5 foloseam la ceasuri - tubularä .
Prima mea calificare e de prelucrätor prin aschiere , încä din practica la Flaro ( unde am si lucrat dupä terminarea profesionalei ) eram capabil sä mäsor din ochi cote pînä la 20 mm cu precizie de o zecime .
"...mai sa fie lera se regleaza la 0.4... ala are ochi format la 0.4 mai putin de juma' de milimetru? e vorba de microni...","...Pai merge si din ochi si relantiul... ti-l scot din ochi la 800 fara sa vad turometrul si platina si tot dar nu are nicio legatura cu reglarea la nivel de micron..." - dacä tu vorbesti de nivel de micron cu lera , se pare cä n-ai nici cea mai micä idee de ce înseamnä un micron - la micrometrul optic de interior aveam precizie de 0,02 adicä 2 sutimi , de aici la microni e cale luuungä .
Regleazä tu cu lera calibratä si-ti demonstrez cä ai eroare de 0,05 cel putin , ca sä nu mai vorbim de culbutori unde uzura suprafetei îti dä erori imense la reglajul cu lera fatä de jocul real .
E adevärat cä acum nu mai am aceeasi acuitate vizualä , vîrsta ... si faptul cä n-am mai lucrat în domeniu de multisor , dar tot pot aproxima cote sub 1 mm cu precizie de o zecime . Si dacä eu pot , fi sigur cä mai existä cîteva milioane care pot face acest lucru .
Ideea e cä în situatii de urgentä se pot folosi si echivalente nu doar lere sau calibre speciale - sau sä asteptäm mecanicul cu sculele speciale .
De curiozitate , nivelul la plutitor tot cu lera îl mäsori sau ai si sublerul în portbagaj ?
Aici mecanicii nu stiu repara nimic , le iese eroarea la diagnostic si schimbä toatä piesa , nu conteazä cît costä , pe ei nu-i doare - chiar dacä e nevoie sä schimbe doar membrana , de exemplu . Si nu sunt rare deloc cazurile unde plätesti mii de euro ( cä lor le iese codul de piesä defectä ) si de fapt problema vine din altä parte .
Si acum sä revenim la oile (Daciile ) noastre .
@nashu91 , rateurile pot avea multiple cauze , dar în cazul täu - alimentat benzinä cu alti aditivi - tind sä cred cä-i vorba de avans , la cifre octanice diferite diferä curbele de avans . Nu cumpära carburatoare sau scule ultra-sofisticate , solutia e foarte simplä , reglezi avansul - ai pe forum destule topicuri unde se explicä modalitatea , folosesti functia "search" .
P.S. Mie îmi fäcea figuri Astra cînd alimentam de la BP . Nu zic cä ar avea benzinä proastä dar nu era în parametrii acceptati de calculator si prefer sä evit .