Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Despre platina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alexio
Am o curiozitate... astazi am coborat la masina sa ii verific bujiile nivelul pe la ulei (din nou) si platina... aprinderea in general... bujiile ok totul ok insa platina era cam impuscata... am cumparat alta noua nemteasca ... delco parca sau ceva in genul se cheama.

Intrebarea... poate o platina impuscata sa mareasca consumul? daca da in medie cu cat la 100 in oras?
Paca
in principiu orice face parte din aprindere poate modifica consumu daca nu functioneaza corect ori prezinta defectiuni.nu cred ca poate cineva sa spuna o medie a cresterii consumului...depinde cat de uzata e,difera de la dacie la dacie,etc
pirvumark
nu zic acuma ca nu ai facut bine ca ai cumparat platina nemteasca, dar ai reglat-o bine? fara suparare, dar puteti cumpara platine de pe luna ca de impuscat tot se impusca daca nu le puneti bine. asa ca ai grija sa nu le mai impuste, regleaza-le bine (0.4), pune intreaga aprindere la punct si n-o sa mai intrebi pe urma daca platina impuscata mareste consumul.
asta suna a lene pt mine. adica daca ai sti ca nu iti consuma mult in plus ai lasa-o asa nu? uite de asta nu este dacia buna. faceti reglajele bune si nu mai aveti probleme.
Paca
cartonu de la tigari are mai mult de 0.4 nu ?
Tudor Badescu
Cand se arde platina nu e neaparat nevoie de una noua.Ca si aia se arde pana la urma.Se curata pe smirghel,sigur ca stii asta,dar nu e nevoie sa dispara de tot gaura(impuscatura).Impuscatura sa nu mai aiba mai mult de o treime din diametrul platinei mai mici din cele doua;ideea asta de fapt se aplica la platinele fixe gaurite.Dar daca vrei sa dispara arderea platinelor,pune aprindere electronica.Din comert,ieftina, fiabila,eficienta e Gotronic AT 011.Daca vrei sa-ti faci singur una,ai o varianta foarte usor de facut la sfarsitul pag. 211 pe topicul"Aprindere electronica";respecta tot ce scrie acolo si vei avea o surpriza foarte placuta.Fa alimentarea directa din alternator si daca pui Gotronic sau orice altceva(alimenterea asta:vezi de la pag.216 incolo).
Consumul depinde mult si de stilul de condus.Si de lungimea traseului;primul km cu pornire sub 0 grade,soc tras,sprituri,etc,are la Dacia consum de cca. 27 litri la suta.La Wartburg,Moscvici,33 la suta de km.
O coala de xerox are cam 0,1mm,una de caiet cam 0,06...0,07mm.
Alexio
E reglata perfect la 0.4 la lera smile.gif eram curios ca medie... eu cred ca cu tot cu impuscatura ajunsese la un 0.6 si eram curios ca un exemplu cam cu cat aveam consumul mai mare.

Cu smilgherul nu dau pe ea caci la 8 lei ... magazinul este la 1 minut de casa...
Paca
eu nu sunt adeptul smirghelului.daca e cazul schimb si platina si luleaua.trebuie sa-mi iau si eu un set de lere ca am reglat-o la cartonul de tigari si din ce inteleg...nu-i f bine.
vizitatorul
QUOTE(Paca @ 14 Feb 2010, 20:37)
cartonu de la tigari are mai mult de 0.4 nu ?
*


pana faci rost de lera poti sa-l folosesti linistit....



l.e...ups...am vazut...ma iubeste
the fast and furious

Vreau sa zic ca platina mea mobila care inca m-ai are pe ea senzorul de la fosta aprindere electronica ( electromagnetica parca ) merge de rupe de 2 ani si aproximativ 25.000 km. A fost curatata preventiv cu smirghel fin de cel putin 3 ori pe an si a fost schimbata doar cea fixa o data parca. Cu toate astea a mers bine in toata aceasta perioada. A fost reglata de fiecare data la 0.4 cu lera din dotare.
ydaniel
poate doduco ai luat.
dar nu inteleg de ce se mai chinuie lumea cu platine si condensatoare cu reglaje!!
cu putini bani iis poate lua o aprindere cu senzor care ii scapa de toate problemele si in plus motoru va merge mult mai bine!!!
Alexio
QUOTE(ydaniel @ 15 Feb 2010, 09:02)
poate doduco ai luat.
dar nu inteleg de ce se mai chinuie lumea cu platine si condensatoare cu reglaje!!
cu putini bani iis poate lua o aprindere cu senzor care ii scapa de toate problemele si in plus motoru va merge mult mai bine!!!
*



Deduco parca da... pai simplu... pe vremea asta nu imi vine sa ii iau aprindere... imi este sa nu imi face vreo figura tocmai pe zapada sa stau la emcanica sau telefoane pe marginea drumului... cand se termina zapada sunt foarte decis sa iau una.

15 Feb 2010, 09:06:
LE: desi sunt indecis la aprinderea Gotronic... cu senzor sau cu platina originala... ?
ydaniel
cu senzor-at011.pai aprinderea gotronic e cea mai fiabila piesa dupa autoturismul dacia 1310!se monteaza usor in 10min maxim.
nu are ce figuri sa-ti faca daca este montata corect si restul echipamentului electric este in stare buna!
Paulorossi
E suficient si AT01 cu platina,macar nu se mai impusca platina
ydaniel
at011 cu senzor in loc de platina merita din plin!
george 07

Adobe_Acrobat_7.0_Professional 23 47

ELIMINAREA PLATINEI (si problemelor mecanice ale acesteia) :
spacerGENERALITATI SI AVANTAJE :

spacerÎNLOCUIREA PLATINEI CU SENZORUL 011
spacerAprinderea Tranzistorizatã AT 011, completeazã sistemul clasic de aprindere prin scânteie (cu platinã) al motoarelor pe benzinã, scopul urmãrit fiind îmbunãtãtirea performantelor acestora în principal prin ELIMINAREA PLATINEI (si problemelor mecanice ale acesteia) :

spacer- Cresterea si stabilizarea tensiunii din primarul (implicit si secundarul) bobinei de inductie
indiferent de turatia motorului, tensiunea acumulatorului si temperatura ambiantã, realizând astfel porniri mai usoare, o functionare optimã si în conditii extreme de lucru a motorului.
spacer- Posibilitatea functionãrii cu Senzorul 011 în loc de platinã, sau cu platina.!!!

spacer- Limitarea tensiunii si curentului pe contactele platinelor, protejându-le astfel de arcul si curentul electric care le uzeazã.
spacer- Posibilitatea diagnosticãrii rapide a platinelor, a tensiunii la bornele bobinei de inductie si reglãrii avansului static cu LED CONTROL-ul incorporat
spacerCARACTERISTICI TEHNICE :
spacer- Tensiunea nominalã de lucru : 14±0,5Vcc.(Functionare sigurã: de la 8V pânã la 18V)
spacer- Temperatura ambiantã de lucru : -35°C pânã la +90°C.
spacer- Turatia de lucru a motorului :30 rot/min. pânã la 12.000 rot/min. (Motor cu 4 cilindri în 4 timpi)
spacer- Protectie totalã împotriva apei si umiditãtii.
spacer- Rezistenta ohmicã minimã a primarului bobinei de inductie = 3 ohmi (Totalã la bobinele de inductie cu rezistentã aditionalã)
CERTIFICAT DE GARANTIE : 2 ANI
Tudor Badescu
La bobinele cu inductanța mai mare,cum e cea de Dacia, AT 011 cu platina reglata la 0,25 mm dă scantei cu circa 20% mai „bogate” decat varianta cu senzor.Asa că prefer să păstrez platina deși mai trebuie reglata din cand în cand.
shakaluxxxx
Cu ce ai masurat acel 20%? Castigi in intensitate sau tensiune?Parca AT0xx are si rolul unui stabilizator pt bobina. Nu`i prea mic 0.25mm?
Tudor Badescu
Curentul intr-o bobina creste treptat in timp.Iar energia creste cu intensitatea la patrat.Micsorarea distantei la platine mareste timpul de conductie deci se obtine o intensitate mai mare in special la turatii mari.La pornire si ralanti nu se simte.Acel 20% e greu de masurat concret cu mijloace obisnuite,dar calculele il evidentiaza usor. De altfel lucrez la un material pentru topicul"aprindere electronica"(n-am prea avut timp si vreau ceva serios,dar pe intelesul tuturor)cu care vreau sa lamuresc problemele de genul asta.
Orice crestere de energie a scanteii se simte la bobinele obisnuite pentru ca se compenseaza mai bine diversele pierderi.De altfel,cine a facut alimentarea directa a bobinei de la alternator care inseamna cresteri de energie si mai mari la toate turatiile,iar la pornire 30...40%, a simtit diferenta.Tensiunea mare pe care o mentine Gotronicul e doar unul din factorii de ameliorare.
0,25mm la platine nu e putin.Oricum exista o pierdere pe tranzistorul final si cresterea timpului de conductie compenseaza si asta.Se poate merge la0,2 ,dar creste sensibilitatea la uzurile din delco.E bine si la 0,3.Pe clasic nu se coboara sub 0,35...0,4 pentru ca se inrautateste ruperea curentului mare de la platine.
bygy007
asa ca idee ai vazut ce grosime are sirma care alimenteaza bobina ? ai facut un calcul sa vezi ce curent trece prin firul ala? , eu zic ca e subdimensionat si e pe post de rezistenta acolo
Tudor Badescu
Daca te referi la firul rosu care alimenteaza bobina prin contactul cu cheie,pe acolo trec 4-5 A.Daca firul e dublu,de la borna + a bobinei se alimenteaza in continuare alti consumatori.Sectiunea ar fi suficienta in ce priveste incalzirea,dar o dimensionare corecta trebuia sa tina seama si de caderea de tensiune.Asa ca e,cum spui,si un fel de rezistenta;circa 0.2 ohmi de la baterie la bobina.Si pentru ca mai sunt si alti consumatori cand punem contactul,de la baterie la bobina cu platina inchisa se pierd in medie circa 1,4 V.
george 07
@TUDOR BADESCU "Orice crestere de energie a scanteii se simte la bobinele obisnuite pentru ca se compenseaza mai bine diversele pierderi.De altfel,cine a facut alimentarea directa a bobinei de la alternator care inseamna cresteri de energie si mai mari la toate turatiile,iar la pornire 30...40%, a simtit diferenta. " O ANTREBARE : sa anteleg ca se poate trece peste cei "14 V " recomandati de constructor ?
Tudor Badescu
Cei 14 V nu trebuie intelesi ca o valoare chiar critica.Tensiunea din primar e limitata de transferul energiei in secundar cand se produce scanteia.Un vecin a mers mult timp cu 17...18V in instalatie si i se tot ardeau becurile si aprinderea electronica.M-am lamurit cand am gasit un tranzistor cam albastrit din supraancalzire si i-am zis sa masuram tensiunea.Bobina merge perfect si azi.Si era cu alimentare directa.Problema e ca din cauza pierderilor mari, pe bobina nu ajug cei 14V ci 12,5.De aceea recomand mereu orice schema de alimentare a bobinei direct de la borna + a alternatorului.Sa vezi cum se schimba pornirea chiar si pe clasic;In loc de 8,5..9 V,pe bobina vor fi10...10,5V.
bygy007
pai la bobina ai 2 fire pentru ca se alimenteaza si releul regulator (de incarcare)
DA sint alimentate de acelasi fir , firul de la bobina vine prin instalatie la firul rosu mai gros apoi la contact , fara siguranta detalii in ultima parte a postului

daca legi direct la alternator nu se mai opreste motorul
Tudor Badescu
Cred ca nu am fost clar.Cand am spus de alimentare directa nu m-am referit la legarea unui fir direct de la borna + a alternatorului la bobina.Se face printr-un releu reglat sa cupleze sigur la 7...7,5V.Daca e cu aprindere electronica se poate utiliza si schema de legaturi de la postul 6591,pag.220 de la topicul"Aprindere electronica".
Daca plusul releului de tensiune se ia de la bobina nu pot fi 0,2...0,3V intre baterie si releu pt. ca e pierderea aceea de circa 1,4V pana in bobina.Tocmai de aceea au aparut releele de tensiune cu fir de referinta pus la plusul alternatorului
geopsi
QUOTE(ydaniel @ 15 Feb 2010, 12:50)
at011 cu senzor in loc de platina merita din plin!
*


De nu mai poate. De asta nu am schimbat eu platina fixa. Si porcaria aia de gotronic de se pune pe bobina e bani dati de pomana. Nu am sesizat nici cand am pus aprinderea nici cand am dat cu ea de pamant enervat ca schimbasem a 3-a platina(cea fixa ca senzorul ala nu are nimic) si se tot strica. Si de reglat le-am reglat si cu lera si dupa ochi si in toate felurile. Parca mai bine merge pe clasic acuma. Si nu spun asta dupa cateva zile ci dupa mai bine de un an in care am tot crezut ca aprinderea aia are vreun rost.
Trebuie sa fac o precizare, mi-am dat seama de problema abia cand am vazut ca firul ala impletit de la asa zisul senzor era rupt!
Tudor Badescu
Daca mai ai Gotronicul pune-l nu cu senzor ci cu platina la0,25 mm si fa alimentarea cum am zis in posturile 18 si 24.Daca Gotronicul nu e defect o sa vezi ca va fi bine.Si sa stii ca la bobina de Dacia,Gotronic cu platina la 0,25 mm are cu peste 60%mai multa energie la 5000 de ture decat cu senzor.Iar la 3000 de ture cu 30...40% mai mult.Acel 20% din postul 14 am uitat sa spun ca se referea la regimul economic de la turatii joase.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.