Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motorul trage in socuri
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
catalinxx
Salut, am o problema la o dacie din 95 la care nu pot sa-i dau de capat.Acum 4 zile s-a oprit masina cand era la relanti pe loc si nu a mai pornit.Am schimbat lantul si pinioanele de distributie si tot nu a pornit.Dupa ce am schimbat condensatorul de la delcou si am curatat bine carburatorul a pornit.Merge foarte bine la relanti dar cand sunt pe drum si o accelerez trage in socuri exagerat de tare, parca se dezmembreaza masina.La turatie mare trage destul de lin si cu o putere neobisnuit de mare.Problema este pe la 1500-2500 te turatii cand merge rau de tot, iar consumul de benzina este de 11-14L la suta.
Are cineva o idee care ar putea sa ma ajute?
adrianadrian
ai verificat si ciocu de spritz daca da benzina cum trebuie...
Paulorossi
Explica mai detaliat sa intelegem.Cand esti in sarcina si accelerezi brusc ai un gol de sarcina si dupa aceea se simte acceleratia?Se accelereaza haotic?
Problema ar putea fi la platina sau avans.Verifica integritatea platinei,asigura-te ca nu face scurt la masa delcoului,verifica distanta pe cama aprox 0,4 mm.Vezi daca e reglat avansul.Daca accelerezi si nu demareaza masina verifica ciocul de papagal din carbelitor ,eventual curata-l,asigura-te ca etanseaza pe cele doua saibe.Vezi membrana pompei de sprit,s-ar putea sa fie fisurata.
catalinxx
deci, la relanti motorul merge rotund si constant.cand merg pe drum am socuri puternice dupa care se opresc si motorul se accelereaza singur fara ca eu sa apas mai mult pedala(precizez ca nici la inceput nu o apas pana la fund, el trage in socuri mai ales cand apas usor si nu e problema de schimbat viteza prea devreme), iar ciocul nu e infundat, are debit destul de mare(spun eu). pompa de sprit am verificat-o si nu e sparta, oricum am luat acum alta membrana ca sa o schimb preventiv.


daca ar fi de la platini ,ceva infundat, sa scape benzina pe langa cioc sau pompa de sprit de ce isi revine dupa 3000 de turatii? dry.gif ca atunci merge mai bine ca niciodata, are demaraj de parca ar fi noua, urca singur de la 2500 fara sa accelerez in plus.
florian90
verifica pozitia delcoului...si mie imi face la fel daca invart delcoul spre radiator..daca il invart spre parbriz,nu-mi mai face probleme..
mie imi merge in socuri urat de tot in a 4-a la 2000...si ca sa scap bag a 3-a...dar asta innainte sa reglez delcoul
Paulorossi
Ai verificat platina?Poate face figuri la vibratii si sa faca scurt.Ai arcul pus la pedala de acceleratie?
catalinxx
nu e de la delcou, avansul e bun, platinile le-am schimbat, am mai schimbat si garniturile de la pompa de sprit si de benzina plus ca am verificat daca returul este infundat si nu-i. Ma gandesc ca o fi bobina ca daca am putina panta cu a 2 nu pot sa o urc daca nu am demaraj serios, chiar cu pedala la fund nu se accelereaza deloc tre sa apas ambreajul si sa accelerez tare pe liber ca sa pot urca.Mai cred ca e din cauza nivelului din carburator dar nu sunt sigur ,sau sa fie pus cu un dinte gresit axul de la delcou? Care ar putea fi cauza ca eu am incercat toate posibilitatile la care m-am putut gandi si tot nu am dat de cap. wacko.gif
Paulorossi
Am patit exact la fel.Platina dadea scurt la delcou.Verifica.Delcoul daca e deplasat regleaza avansul si o sa fie ok.Uita-te la masina noaptea.Porneste motorul,deschide capota ,da-i acceleratie de la crburator si uita-te sa nu pierzi scaneia pe la fise,capac delcou,bujii,etc
catalinxx
presupun ca asta e.ca surubul ala de care se prind firele de la condensator si de la bobina are saibele de izolatie cam rupte, poate face acolo masa, oricum o sa cumpar alt surub maine.
mai am o intrebare, cineva mi-a turnat niste ulei de motor in delcou, a spus ca merge mai bine, sa afecteze si asta cu ceva?
Paulorossi
Unde anume in delcou?In zona in care actioneaza platina?A vrut sa unga tija de la platina sa nu se uzeze sau ce? 053.gif .Am pus si eu odata vaselina pe axul de la delcou pe care era bratul platinei.Dupa 1 min de functionare era toata aruncata pe peretii deloului.Recomand curatarea zonei respective cu benzen sau alcool.
catalinxx
a pus ulei in delcou pe langa ax, cam 100ml, destul de mult oricum.
Paulorossi
Teoretic daca axul nu are uzura n-ar fi pb.Totusi esti sigur ca ai pus distributia bine?Bobina se incalzeste tare?Nu cred sa fie de acolo pb ca alfel nu ar merge peste 3000 rot.O poti verifica oricum.Te-ai uitat seara la bujii?Nu scapa scanteie?Daca toate astea sunt in regula mai ramane carbelitorul.Desfa-l,scoate-i toate jiglerele baga-l la fiert cu solutie de spalat vase vreo 40 min ,scoate-l si-l sufla cu aer comprimat,asambleaza-l,regleaza relantiul,vezi nivelul din cnc(ar trebui sa fie la inceputul partii inferioare al pantei din cnc).Succes

Uitasem: verifica plutitorul sa etanseze si sa nu fie spart
turn22florin
aceiasi problema am avut si eu cu batrina mea si dupa lupte seculare am gasit platoul platinii rupt,am luat alt platou lam achimbat si merge struna!
catalinxx
bobina nu se incalzeste si carburatorul l-am curatat, dar din pacat persista problema.
care este platoul platinii?
tab`
aceiasi problema am avuto si eu si era filetul dus la platina fixa,am bagat altul mai gros si gata treaba sau ar mai fii una,o fise intrerupta este aceeasi simptoma,motorul tau da senzatia sa mearga in 3 cilindrii?
Paulorossi
Care filtet de la platina fixa?Probabil surubul care o fixeaza.Se poate verifica cu lera distanta la care e reglata platina,parca 0,4 mm.Platoul platini e cel pe care se sprijina platina.Verifica-l daca vizual daca are pb.Asigura-te ca fisele,luleaua,capac delcou sunt bune.Te-ai uitat seara la bujii sa vezi daca nu scapa scanteie?
catalinxx
numai ! gata, fac din masina CLOSCARIE mad.gif ! am micsorat nivelul la benzina si s-a stricat capacul delcou, schimb capacul cu unul bun si nu mai porneste deloc, cand ii dau la cheie se invarte motorul si deodata se opreste , dar nici semne sa o ia.Ce mai .... o fac clocitoare(sau cuibar pt gaini).... dry.gif

<span class='edit'>17 Feb 2010, 19:12:</span>
inaite sa o fac poiata cred ca o sa ii schimb delcoul cu totul deoarece dupa ce am schimbat la distributie nu a vrut sa porneasca decat cu delcoul unui vechin, dar problema este ca ce ar putea sa aiba stricat, ca pompa de vaccum merge si condensatorul e nou.acum am aceeasi problema de dinaintea schimbarii distributiei, atat necaz pentru o chichineata mica presupun numai ca nu stiu momentan care este aceasta.
mai are cineva vreo idee ca eu am ramas fara
krapcarasu
carbunele cu arc din capac e? pipa in cestare e?
Paulorossi
Verifica fiecare fisa daca da scanteie in timp ce rotesti motoru.Bobina ar trebui sa aiba in jur de 3 ohm.Daca nu ai santeie verifica condensatorul.Poate a dat ortu.Imprumuta un delcou de la cineva sa te nedumeresti.
IMPORTANT: asigura-te ca ai scanteia la bujii in momentul corespunzator.Tragi voalanta la semn.In acest moment ar trebui sa se dea scanteia la primul piston.Scoti fisa centrala de la delcou,tragi mansonul de cauciuc sa vezi scanteia si o pui langa alternator(la 1 cm de carcasa lui).Pui pe cineva sa puna contactu.In momentul acesta ar trebui sa dea o scanteie.Pui fisa centrala la loc si scoti fisa de la pistonul 1,o pui la alternator si dai contct.Trebuie sa vezi scanteia.Platina sa fie reglata la 0,4 mm
catalinxx
Pot sa spun ca am gasit problema.Nu stiu cum si dc dar s-a schimbat pozitia la avans.inl oc sa fie putin mai mult decat perpendicular spre mine acum mai este putin si se aliniaza cu motorul(dar macar porneste si nu trage in socuri).

Cum dracu nu pleaca niciodata am alta problema, consuma prea multa benzina.Cand plec de pe loc tre sa trag putin socul ca altfel ma zdruncina dar pe la 2000 daca bag socul inapoi se tureaza tare si pleaca rapid.Problema e ca curge prea multa benzina , se vede in carburator cum curge si din cioc si din mijloc, incat nu se evaporizeaza , curge penzina lichida(foarte multa) pe clapeta de jos.Care sa fie problema si cum sa fac sa mai reduc fluxul de benzina?
Paulorossi
2 chestii:
1. retur infundat
2. nivel prea inalt in cnc carburator,plutitor spart,cui pontou defect

PS: ai reglat platina si avansul corect?
djasu82
Pai in primul rand sa verifice capsula vacumatica de la relanti la 2500 de ture ea are cel mai mare efect la avans dupa aceea de la relantii in 2000 de ture daca ai infundate orificiile de progresiune din carburator nu ai putere restu tine de reglajul normal al avansului si supapele . De regula se regleaza 0.15mmAdmisie si 0.20-0.25 Evacuare .
Paulorossi
ce are avansul cu benzina?Lui ii curge benzen prea mult in carb.Probabil nu mai etanseaza cuiul pontou,pompa de benzen baga benzina,plutitor spart,nivel prea mare in cnc,retur infundat si dupa aia avans,supape,etc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.