Va salut. Azi am intrat pe acest forum pentru a scrie pentru prima data, desi am citit de multe ori de pe el in calitate de guest.
Am o Dacia 1310, capacitate 1400 din 1997. Mentionez ca masina am folosit-o pana acum vreo 4 ani aproape zilnic, dupa care am lasat-o in curte, folosindu-ma de alta. Momentan am repus-o in functiune dar am urmatoarea problema:
La relanti functioneaza foarte bine, problema apare cand accelerez. Daca maresc turatia, se aud rateuri (destul de puternice ca zgomot) in carburator. Cand plec de pe loc tre sa fiu foarte atent cum calc acceleratia, caci motorul se opreste daca apas prea repede. De fapt, nici nu am curaj sa merg cu ea in halul in care face.
Am schimbat bujii, fise, condensator, am pus alt delco, am incercat si cu alta bobina, am incercat cu 3 carburatoare si toate fac la fel. Am desfacut capacul de la culbutori si am reglat distanta. Prietenul care ma ajuta e un tip in varsta cu multa experienta in Dacii. El sustine ca de vina ar fi o supapa, care nu inchide cum trebuie sau eu stiu ce nu face ea bine.
Alt prieten sustine ca e de la carburator si ca nu e reglat cum trebuie, dar totusi, sa incerci cu 3 carburatoare curatate de un om care se pricepe si toate sa faca la fel, nu prea cred sa fie de la carburator.
Faza e ca pe vremea asta nu ne putem baga sa dam jos chioulasa, asa ca astept vreme ceva mai buna, dar ma roade ca nu imi pot folosi masina. Stiti si voi cum e.
Azi citind pe forumuri mi-a incoltit ideea ca ar putea fi pompa de benzina, dar daca apas pe ea cu mana, aceasta baga benzina, deci aparent nu e de acolo.
Mai mentionez ca in baia de ulei, uleiul depaseste cu mult nivelul de control al jojei si pare benzina, dar inca nu am verificat daca e benzina sau e doar ulei. Batranul meu imi zice ca e o problema la un piston ca scapa benzina in baie pe acolo. Ati patit vreodata? Asta inseamna ca si segmentii sunt dusi, nu? Dar de unde acele rateuri? Sa fie vreo supapa?
Astept pareri, opinii, experiente, sfaturi. Va multumesc anticipat.