Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rateuri in carburator cand accelerez
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mihai_mm
Va salut. Azi am intrat pe acest forum pentru a scrie pentru prima data, desi am citit de multe ori de pe el in calitate de guest. smile.gif

Am o Dacia 1310, capacitate 1400 din 1997. Mentionez ca masina am folosit-o pana acum vreo 4 ani aproape zilnic, dupa care am lasat-o in curte, folosindu-ma de alta. Momentan am repus-o in functiune dar am urmatoarea problema:

La relanti functioneaza foarte bine, problema apare cand accelerez. Daca maresc turatia, se aud rateuri (destul de puternice ca zgomot) in carburator. Cand plec de pe loc tre sa fiu foarte atent cum calc acceleratia, caci motorul se opreste daca apas prea repede. De fapt, nici nu am curaj sa merg cu ea in halul in care face.

Am schimbat bujii, fise, condensator, am pus alt delco, am incercat si cu alta bobina, am incercat cu 3 carburatoare si toate fac la fel. Am desfacut capacul de la culbutori si am reglat distanta. Prietenul care ma ajuta e un tip in varsta cu multa experienta in Dacii. El sustine ca de vina ar fi o supapa, care nu inchide cum trebuie sau eu stiu ce nu face ea bine.

Alt prieten sustine ca e de la carburator si ca nu e reglat cum trebuie, dar totusi, sa incerci cu 3 carburatoare curatate de un om care se pricepe si toate sa faca la fel, nu prea cred sa fie de la carburator.

Faza e ca pe vremea asta nu ne putem baga sa dam jos chioulasa, asa ca astept vreme ceva mai buna, dar ma roade ca nu imi pot folosi masina. smile.gif Stiti si voi cum e.

Azi citind pe forumuri mi-a incoltit ideea ca ar putea fi pompa de benzina, dar daca apas pe ea cu mana, aceasta baga benzina, deci aparent nu e de acolo.

Mai mentionez ca in baia de ulei, uleiul depaseste cu mult nivelul de control al jojei si pare benzina, dar inca nu am verificat daca e benzina sau e doar ulei. Batranul meu imi zice ca e o problema la un piston ca scapa benzina in baie pe acolo. Ati patit vreodata? Asta inseamna ca si segmentii sunt dusi, nu? Dar de unde acele rateuri? Sa fie vreo supapa?

Astept pareri, opinii, experiente, sfaturi. Va multumesc anticipat.

ment
La mine dadea rateuri pe carburator in accelerare din cauza la avans, poti sa te mai joci cu el si vezi ce se intampla, tatonari de cateva grade nu mult.

De asemenea, daca imi amintesc corect mai imi daduse niste rateuri si cand imi tragea aer fals, pentru ca cineva uitase sa bage "deuza" aia in furtunul care vine din galeria de admisie, pentru recircularea gazelor biggrin.gif. Bine, nici nu statea la relanti atunci..

La relanti sta "frumos" ? Ma gandesc ca daca nu ar inchide vreo supapa s-ar simti si in mersul la relanti :-?
florian90
ori o supapa..ori nu e reglat cum trebuie amestecul de benzina cu aer..ori nu are pozitia corecta delcoul...eu daca nu am pus cum trebuie delcoul,in momentul in care apas mai tare pedala de acceleratie..imi da rateu..imi da in nas..si apoi moare motorul..si porneste si mai greu daca nu sta bine delcoul..
catalinxx
distributia e dusa
Magnum_Baracuda
pai si ce e greu sint atatea dezbateri ,sa le ia sistematic
adaniel69
scuze, acum am vazut ca e de un an...
tyk_19
INCEARCA BOBINA SI AI SA VEZI CA MERE
CandyMan13
din propria experienta...am inlocuit membrana pompei de benzina si problema a disparut.Arunca un ochi si acolo.
sobolan
verifica avansul....de regula rateuri in carburator vin de la avans/aprindere,rateuri in toba vin de la carburator...nu e o regula dar se admite ! smile.gif
G I M
Da, cum ne-ai obisnuit iara esti pe langa.
Rateurile in admisie (carburator) sunt de la amestec sarac, iar rateurile in evacuare (toba) de la aprindere proasta.
Oricum dupa un an de zile cred ca si-a rezolvat si omul masina.
Minel
QUOTE(Neagu Ionut @ 8 Feb 2011, 14:07)
Da, cum ne-ai obisnuit iara esti pe langa.
Rateurile in admisie (carburator) sunt de la amestec sarac, iar rateurile in evacuare (toba) de la aprindere proasta.
Oricum dupa un an de zile cred ca si-a rezolvat si omul masina.
*




O dam la pariu daca vrei .. ca in anumite cazuri rateurile din evacuare pot fi si de la carburator .....ce ai scris tu mai sus pare a fi o regula dry.gif privind rateurile ....

Si lasa atitudinea aia de superioritate ca nu te ajuta cu nimic ... ti-o spun prieteneste ! smile.gif
Snoopz
QUOTE(Minel @ 8 Feb 2011, 14:36)
O dam la pariu daca vrei .. ca in anumite cazuri rateurile din evacuare pot fi si de la carburator .....ce ai scris tu mai sus pare a fi o regula  dry.gif  privind rateurile ....

Si lasa atitudinea aia de superioritate ca nu te ajuta cu nimic ... ti-o spun prieteneste ! smile.gif
*



Normal ca pot fi si de la carburator smile.gif
Are dreptate @Minel.

Cand ai amestecul prea bogat iti arunca benzina nearsa pe evacuare..,iar cand ajunge in evacuare si atinge o temp ridicata iti da rateurile smile.gif
G I M
Nu nu crezi ca mai sunt si exceptii? Eu am zis principalele cauze.
Ala de ce vorbesti tu e amestec nears, deci aprindere prost reglata.
sobolan
QUOTE(Neagu Ionut @ 8 Feb 2011, 14:07)
Da, cum ne-ai obisnuit iara esti pe langa.
.....
*



ti-am zis doar radmasa.gif ...stii tu....
mellow.gif
crull
Salut!
Deci pana la urma care e regula cu rateurile?

Rateurile in evacuare pot fi de la amestec prea bogat sau prea sarac?

Imi merge bine in sarcina, numai la relanti am 1-2 rateuri in 3 secunde. Este vorba de motor 1.6 ,carburator dublucorp.
Avansul l-am reglat la 0 grade RAC , am incercat si + 1/2/3 grade si -1/2/3 grade dar rateurile pe evacuare tot persista. Inca nu am verificat culbutori.
adi8yo
regleaza jocul la culbutori, apoi pune la punct aprinderea si carburatorul de la shurubul de aer; joaca-te cu el pana prinde motorul un mers rotund... apropo de nivelul mare de ulei, care pare a fi mai mult benzina (poti mirosi joja sa nu ai dubii), schimba membrana pompei de benzina ca e fisurata. am patit-o de cateva ori. cand desfaci pompa de benzina, jumatatea de corp care ramane prinsa pe blocul motor, tre sa aiba urme de ulei inauntru, daca e curata inseamna ca e din cauza benzinei care a scapat pe la membrana si trebuie schimbata. asa ti-a patruns benzina in baia de ulei. banuiesc ca pana acu ai rezolvat problema, ca-i vechi topicu... tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.