Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme servofrana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Paulorossi
Buna.As dori sa stiu daca se mai poate repara oala de servofrana.Am constatat ca masina da mici rateuri la relanti.Am desfacut servofrana in doua :partea cu rezervorul de lichid(pompa) si oala de servofrana.Imi trage aer fals pe la oala de servo prin locul in care actioneaza tija de la pedala de frana spre pompa de servo(intre membrana si ax).Am observat ca axul este etansat de o membrana.Membrana trebuie sa se miste sincron cu axul?,sau e normal sa se miste numai axul inauntru avand o membrana(probabil nedumerire.gif ) care etanseaza axul la miscare.Se mai poate remedia probleme sau trebuie alata oala de servo?Am vazut ca e capsulata deci probabilitatea schimbarii eventualei garnituri ar pune probleme.In speranta ca ameliorez problema am pus super glue in locul unde trage aer fals(intre ax si membrana in care culiseaza axul) in speranta ca diminuiez efectul.probabil o prostie,o sa vad consecintele maine.
Mentionez ca frana imi functioneaza corespunzator.
pavel_daniel
Salut.Poti sa inlocuiesti garnitura de la servo,dar este o operatiune dificila deoarce este un arc puternic in interior de care trebuie sa ai grija.Daca nu ai mai facut asa ceva e mai bine sa te duci la un mecanic.Pana una alta poti infunda furtunul de vacuum care duce la servo pentru a nu-ti fi afectat relantiul motorului.Succes
Paulorossi
Imi trebuie presa pt a o desface,nu stiu cat de bine as putea sa o capsezi inapoi.Daca infund furtunul de la servo s-a dus frana....Trebuie apasat cu macaraua pe ea.Exista probabilitaea ca desfacand-o sa nu o mai poti reface niciodata.
CandyMan13
chiar daca nu e la subiect,totusi e un lucru important:cu franele si directia nu te joci.De reparat,o sa mai mearga un pic dupa care iar pica.Parerea mea e sa nu te pui in primejdie pe tine sau si pe ceilalti si i'ati o servo noua(70 ron Pulsor parca).
Membrana ramane fixa.In interior se petrece minunea.Ce poti schimmba ar fi supapa unisens(aia alba in care intra furtunul) si mai poti schimba semeringul(dupa ce dai jos POMPA de frana il vezi pe axul de la Servo).
Paulorossi
Una noua costa 120 ron,am fost ieri la magazin.Am schimbat supapa unisens si n-am vazut nici un semering cand am desfacut pompa nedumerire.gif ,o sa vad ce o sa fac.Ms oricum
ghitza
170 e una aici cica de uzina.(scump domnle).si la 8o de autospeed si-a luat un vecin care am si pus-o sus si merge nu are treaba cu ea
krapcarasu
mie cand imi tragea aer pe la servo am astupat stutul din galerie din dreptul cil 2 si am pus furtunul la gaura centrala care era pt diuza sa nu mai dezechilibreze amestecul, dupa inlocuire servo a ramas asa
tab`
eu cand apas pedala de frana imi pasaie ceva,mentionez ca am frane foarte bune dar relantiul imi joaca feste,daca as strangula furtunul de la servo si nu ar mai oscila relantiul inseamna ca de acolo este nu?
mstaniloiu
QUOTE(krapcarasu @ 17 Feb 2010, 23:02)
mie cand imi tragea aer pe la servo am astupat stutul din galerie din dreptul cil 2 si am pus furtunul la gaura centrala care era pt diuza sa nu mai dezechilibreze amestecul, dupa inlocuire servo a ramas asa
*



krapcarasu:

Spune-mi si mie te rog cum ai facut asta mai exact , gaura centrala - este aia din carburator in care este T -ul de plastic ?

Multumesc frumos - m-a omorat cu relantiul - e criminala si am omorat si bateria ca ieri am tot "dat la automat " sa re-pornesc - sad.gif , azi noapte daca a fost mai frig - a doua zi am ramas si fara pornire ....

Mentionez ca am inlocuit supapa de plastic in care intra furtunul si face la fel sad.gif .

Multumesc mult ,
Paulorossi
mstaniloiu,problema e simpa.Dupa cum stii servofrana isi ia depresiunea de pe cilindrul 2.In cazul in care iti trage aer fals, cilindrul 2 va fi cel mai afectat.De la carburator pleaca un furtun la galerie.Pe acel furtun ai o diuza.Tai acel furtun pe la jumatatea lui si pui un teu.Acolo te vei conecta cu furtunul de la servofrana,urmand ca orificul initial al furtunului de servo,cel de la motor, sa fie astupat cu un dop.Nu uita sa pui diuza pe furtunul care pleaca de la teu la carburator.
Acum aerul fals va fi "suportat" de toti cilindrii,efectul vibrarii masinii si fluctuatiilor va fi partial redus.
Intr-un final va trebui sa remediezi si problema aerului fals,cel mai probabil prin schimbarea servofranei deoarece schimbarea tuturor garnturilor presupune un efort,atentie si multa rabdare.
Spor.
mstaniloiu
Multumesc mult pentru explicatii - Miercuri sau Joi seara (15 sau 16 Sept.) o sa ma ocup de problema si revin.

Numai bine,
krapcarasu
montezi flansa calda la care tragi furtunul de la t, cel cu diuza, dupa remedierea servo scoti diuza ca este in flansa duza calibrata, furtunul de la servo il scoti de la cil. 2 ,astupi gaura cum sa spus;iei un furtun ca acela cu diuza dar fara diuza, bagi furtunul de la servo in partea unde era diuza ,asiguri cu un colier, celalalt capat al furtunului la stutul din galerie tot cu colier.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.