Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dupa distribuite, test fum ?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
victor.vajoi
Salut, nu am gasit topic asemenator deci am deschis unu.
Am 120k si am schimbat azi distributia si mi-au spus cei de la service sa revin marti sa o duca sa faca testul de fum. Cica e obligatoriu. E adevarat ?
Si inca ceva: mi-au luat aproape 9 mil pe kit distributie + pompa apa + curatat pompa benzina. Mi se pare putin cam mult.
Andy_ACS
Salut!
- nu am mai auzit de testul asta de fum, poate sa fie cumva ITP care se face la 2 ani si include si test de noxe?
- 9 milioane pentru distributie (rola si curea) + pompa apa + manopera este pretul de service autorizat. Pentru un service autorizat e normal. Daca iti cumparai tu piesele dadeai aprox asa: 170 ron kitul distrubutie, 200 ron pompa de apa (piese de origine). Puteai gasi si mai ieftine dar compatibile, aftermarket.

Bafta!
victor.vajoi
nu e vorba de ITP. ITP-ul trebuie sa-l fac la sfarsitul anului. Si nu e service autorizat, e un service de cartier, dar e destul de maricel.
Andy_ACS
In cazul asta mi se pare ca te-au taxat mult cu 9 mil. Trebuia sa fi intrebat in prealabil sau sa iti fi cumparat tu piesele.
Cu testul ala nu am idee despre ce e vorba.

Bafta!
bogdanelkva
'test de fum'?? blink.gif alta gaselnita de-a lor ca sa mai ia un ban.testul se face doar odata cu ITP ul,aia sunt autorizati.eu asa stiu.
victor.vajoi
offtopic: mi-au curatat si sitele din pompa de benzina si au curatat rezervoru ca imi mergea in suturi. Iar acum vin de la drum si merge exact la fel. La relanti moare, iar cand mergi, mergi in suturi. M-am saturat sad.gif
pastrama
Si-au batut joc de tine.
bogdanelkva
motorasul pas cu pas necuratat?vesnica problema...la ralanti...
victor.vajoi
nu este de la motorasul pas cu pas, pentru ca si in turatii ( 2000-2500 ) face faza, nu numai la relanti. Stai cu piciorul pe acceleratie si dintr-o data, parca, te trage cineva din spate. Am tot citit pe forum si am inteles ca sunt acele filtre din pompa de benzina pe care mi le-au curatat astia la service, dar degeaba. Nu stiu ce ar putea fi.
VyRuZ
Poa' să fie pe moarte și pompa de benzină, fă un test de presiune. wink.gif
victor.vajoi
Ai dreptate. Ma tot gandeam ca daca era pe moarte facea tot timpu, insa nu se stie. Am sa fac lucrul asta. Merci


later edit: Ideea e ca luna tercuta s-a stricat ambreiajul. 6 mil. Luna asta faza asta. Dupa ce bagi 15 mil in 2 luni si tot nu merge, te cam saturi si iti vine sa-ti bagi piciorul in ea.
ramsen
frate service DACIA autorizat nu ai in Brasov???
daca nu dc nu ai tras o fuga la Pitesti...ai grija ca isi bat joc de tine...te-au vazut ca nu le cunosti si gata ...
victor.vajoi
exista service autorizat, dar aia te mananca si mai si.
ramsen
QUOTE(victor.vajoi @ 18 Feb 2010, 21:09)
exista service autorizat, dar aia te mananca si mai si.
*


ca idee pentru tine dute si intreaba la ei cit te-ar costa sa schimbi ce ai schimbat tu la masina...pret informativ pentru cultura ta...eu zic ca mai bine o faceai in service dacia
vladut88
sincer mie 900 ron nu mi se pare mult eu am schimbat asa
kit distributie 200
pompa apa 260
rulment rola intinzatoare curea accesorii 18
ulei+filtru 120
antigel 75
garnitura chiulasa 30 (fermit)
termostat 50

manopera am facuto eu
Ionut_Nedelcu
Asa am patit si eu cu dacia berlina. La drum intins avea momente cand mergea sacadat..exact cum ai descris tu . S-a dovedit a fi pompa de benzina defecta. S-ar putea sa fie si la tine la fel. Pompele nu sunt la fel dar principiul de functionare este identic. Succes !
Bullix
QUOTE(victor.vajoi @ 18 Feb 2010, 19:41)
s-a stricat ambreiajul. 6 mil.
*



Uau: ieftin! ohmy.gif In alta ordine de idei, la service-uri cam atata duce pretul unei "revizii" la distributie, care inseamna exact ce-ai zis tu, mai putin curatat pompa de benzina. Deci pompa in principiu e praf, mersul in suturi fiind simptomul "perfect" pentru pompa stricata. Sa nu te sperii, dar vezi ca si aia e vreo 6 milioane cu totul.

PS: pentru orice eventualitate, incepe cu o curatare de injectoare, te costa intre 50 si 100 de lei in functie de unde nimeresti. Poate or fi ele murdare rau, dar chiar daca nu rezolvi problema, nu considera banii aruncati. Asta oricum trebuie facuta din cand in cand.
rratzoiusexos
sau 15 lei un aditiv si un plin de benzina
Ionut_Nedelcu
Pompa de benzina de solenza se gaseste si aftermarket mult mai ieftina decat cea originala.
djasu82
QUOTE(rratzoiusexos @ 19 Feb 2010, 14:48)
sau 15 lei un aditiv si un plin de benzina
*


E egal cu 0 aditivul .
Pentru colegul nostru in cauza face rost de un manometru si o cupla din plastic in forma de T cupleaza la un capat furtunul care vine de la pompa celalat capat din T il cupleaza printr-un furtunel care intra in rampa de injectie iar la ultimul capat de la T cupleaza manometrul tot printr-un furtunel.
Dupa aceea baga cheia in contact si lasa pe pozitia M motor fara sa porneasca motorul si se citeste pe manometru presiunea in rampa . Presiunea indicata trebuie sa fie de 3 bari . Dupa aceea porneste motorul si cu el pornit la relantii presiunea trebuie sa scada si sa ramana contant la 2,5 bari iar la scurte accelerari trebuie sa urce rapid in 3 bari .
Asa excluzi pompa de benzina-regulator ,sita- filtru si ramane bobina de inductie , bujiile ,fisele si injectoarele de curatat asa cum trebuie , exista un topic la super nova cum se face curatarea lor simplu si rapid.
Daca e sa fie pompa de benzina vezi ca bullix a facut modificari la ea si el a avut destule probleme.
Nu poti arunca cu banu aiurea daca nu si verifici presiunea in rampa !
Eu mi-am schimbat singur distributia si fara batai de cap iar costul ei a fost de 170 de lei ... aruncati aiurea cu banu fratilor da-l dracu de service prea mult cer si nemincati astia.
Apropo testul de noxe e egal cu 0 nu are legatura cu distirbutia nu mai credeti orice va zic mecanici foamea e mare biggrin.gif
victor.vajoi
Merci de raspunsuri !
Aditivi am bagat, deci nu au avut efect. Ramane sa fac chestie cu presiunea de la pompa. La faza cu fumu, cica intra in banii manoperei de distributie. Naiba stie, si mie mi s-a parut ciudat. Merg marti din nou la service sa vad ce mai zic baietii de acolo. Va tin la curent

L.E.: Am si o intrebare. Masina nu face figura asta tot timpul. Poti sa mergi 100 km fara probleme sau 100 km numai in suturi. Acum, daca pun manometru si masina merge bine, nu face "figuri", pe manometru scade presiunea oricum? sau numai cand merge in suturi, sau da sa moara la relanti ?
djasu82
iar te duci la ei sa-ti ia banii ? biggrin.gif ahhh de as fi lucrat in service biggrin.gif ma umpleam de bani si din asa ceva .
Cand se tureaza se vede daca scade presiunea daca scade la relantii cu motorul pornit sub 2,5 bari ai probleme cu pompa la fel si daca e turata in toata gama de turatie si presiunea sta sub 2,5 -2 bari la fel pompa de benzina - traseu - filtru.
In aia 10 milioane trebuia sa-ti desfunde injectoarele. Asta e zici mecanic si tragi apa ca pute deja.
Bullix
QUOTE(victor.vajoi @ 19 Feb 2010, 15:35)
L.E.: Am si o intrebare. Masina nu face figura asta tot timpul. Poti sa mergi 100 km fara probleme sau 100 km numai in suturi.
*



Asa a fost si la mine. Pana cand a inceput sa faca figura in mod constant si atunci n-am mai avut de ales. Am suspectat pana si releul de pompa din cutia de langa baterie... si inca ce n-am suspectat... oricum, pompele astea sunt tampite rau. Apropos, la Megane care are pompa aproape identica, aceasta este garantata 100.000km. Asa ca nu m-as mira ca astea ale noastre sa nu tina nici 50.000. Nu toate fac problema asta, insa destule. Nu stiu de ce depinde, de lotul din care provin cel mai probabil.
Fa testul sugerat de djasu si revino cu concluzii. Bafta!
djasu82
cred ca depinde sa nu o lasi sub 15 litri de benzina in rezervor , eu mai mult de jumatate nu am lasat gol rezervorul .
Oricum sunt mai multe necunoscute .. dar le dam de cap biggrin.gif
victor.vajoi
m-am dus la un tip si i-am explicat ce are si sa punem un teu si sa masuram presiunea. Dar mi-a zis ca nu are nici un rost ca e clar pompa defecta. A mai precizat ca la un moment dat v-a muri de tot. Imi ramane doar sa cumpar o pompa si sa o montez. Asta e, alti bani tongue.gif. Merci la toti de raspunsuri
cristio_79
QUOTE(victor.vajoi @ 18 Feb 2010, 20:41)
Ma tot gandeam ca daca era pe moarte facea tot timpul, insa nu se stie. Am sa fac lucrul asta. Merci
*


La mine facea numai la drum intins de peste 30 - 50 kilometri. Cu acceleratia calcata la fund scadea turatia pana se oprea motorul. Puneam contactul, pornea foarte bine, mai mergeam putin si iar se oprea.
In oras mergea perfect. Pompa este fortata sa traga benzina, sita e infundata si se incinge prea tare. Cand e pe duca incepe sa aiba un zgomot mai gros, un huruit.
Schimbi doar motorasul, iei Bosch ca si cel de pe masina, dar nu in cutie albastra Dacia - Renault pentru ca este mult mai scumpa si este aceeasi marfa. Sunt niste cutii galbene pe care scrie cu rosu "Bosch".
In legatura cu asa - zisii aditivi pentru curatat, daca intri pe site-urile producatorilor de sonde lambda, vei vedea ca acestia nu recomanda folosirea lor.
Bullix
E dubioasa treaba vad cu pompele astea. La mine tocmai motorasul n-avea fix nimic, in cadrul celor cateva zile cat am stat cu pompa desfacuta in camera, am probat si motorasul detasat complet de pompa. Dupa ce mi-am prajit o sursa de 12V mai slabuta, m-am hotarat sa-l alimentez de la redresorul de baterie. Suge ceva curent. In fine, am cuplat un furtunas la gura de iesire a motorului si l-am imersat in lichid. Are un jet de tre' sa tii bine furtunul in mana. Daca il lasi sa arunce in sus, atinge tavanul, e o adevarata arteziana. L-am tinut si cu orele alimentat, imersat in lichid, si mergea la fel de bine. Se incalzeste putin, dar atat si nimic mai mult. Lucreaza la turatii mari rau, cand il scoti din lichid zici ca pleaca Boeing-ul din aeroport. Eu nu cred ca are ce sa se strice la motorul asta.
djasu82
Si ce se face cand cumpara altu si vede ca nu de acolo e buba ? biggrin.gif Ori ai dai foc la mecanic ori nu te mai duci la el si inveti de pe forum ce si cum.
Stiu o treaba cad e dus ceva nu mai merge de loc , chiar si cu injectoarele deschise la maxim orificiile sunt foarte mici si tot nu solicita pompa de benzina.
Poate fi altceva pe traseu care obtureaza conducta.
victor.vajoi
QUOTE(djasu82 @ 20 Feb 2010, 18:51)
Si ce se face cand cumpara altu si vede ca nu de acolo e buba ? biggrin.gif Ori ai dai foc la mecanic ori nu te mai duci la el si inveti de pe forum ce si cum.
Stiu o treaba cad e dus ceva nu mai merge de loc , chiar si cu injectoarele deschise la maxim orificiile sunt foarte mici si tot nu solicita pompa de benzina.
Poate fi altceva pe traseu care obtureaza conducta.
*




Pai ai dreptate. Dar alta alternativa nu am, ca oricum la tester nu iese nimic. Faza e ca atunci cand pornesti motoru nu sta deloc nici la relanti nici cand mergi. Dupa un drum de cativa km merge perfect. De aici suspectez pompa. Apropo cat e o pompa ? sa fiu pregatit cu banii tongue.gif

@cristio_79. Diferenta e ca mie imi face doar la inceput. primii km parcursi. Apoi merge perfect. Opresc motoru 5 min, si cand il pornesc merge la fel de prost. Merg in suturi.
djasu82
Sa nu ai probleme pe traseu sau cum a avut bullix , o pompa noua 2-3-5 milioane ma rog motorasul de la pompa e in jur la 1-2 milioane.
victor.vajoi
Salut baieti ! Am revenit si problema e in felul urmator. Pompa de benzina e ok, problema este de la corpul clapeta sau cum se numeste. M-au trimis cei de la service miercuri la Sicaro, au vorbit cu cineva acolo sa-mi schimbe corpul clapeta, cica mi-l da la 150 RON. Vreau sa va intreb daca a curatat cineva aceasta piesa, sau daca a mai avut problemele astea. Sincer as dori mai bine sa iau un spray de contact, ruginol ceva si sa scap cu 20 de RON decat cu 200.

P.S.: Daca moderatorii sunt de acord, cred ca topicul se poate muta la probleme tehnice. Va Salut !
rratzoiusexos
sau mai bine dai tu search la tehnice si o sa gasesti din belsug topicuri cu tutoriale in aceasta problema.corpul clapeta este mult mai scump de 150 roni.se curata foarte usor,cu o carpa curata si spray de curatat carburatorul
victor.vajoi
Am promis sa va tin la curent si am fost azi la service autorizat dacia si s-a dovedit a fi sonda lambda in problema mea. Cica e 5 milioane una noua, mai astept, mai caut.
Danny_bb
Daca banuiau ca este sonda lambda de vina, testul noxelor este oarecum justificat. Pentru ca sonda lambda defecta duce la niste emisii anormale.
Nu cunosc mai multe detalii dar sunt sigur ca exista si o alta modalitate de diagnosticare a sondei.
cata82
5 milioane ????? E cumva poleita cu aur si noi nu stim ?!
Daca esti din Bucuresti dute in targ la Vitan sau in Damaroaia(Bucuresti Noi) .
Mai mult de 200 roni nu e .
Pe original platesti brandul , nu piesa in sine plus ca nu tine de siguranta(directie , franare) .
marcykone
Din Autovit am luat eu acum vreun an sonda lambda cu 100 ron...
victor.vajoi
La reprezentanta in Brasov era atat. De aceea nu am fost de acord sa mi-o schimbe ei, ca doar nu ma lefai in bani. Am sa caut pe la magazine de piese auto, sunt sigur ca gasesc mai ieftin
ramsen
QUOTE(victor.vajoi @ 7 Mar 2010, 11:52)
Salut baieti ! Am revenit si problema e in felul urmator. Pompa de benzina e ok, problema este de la corpul clapeta sau cum se numeste. M-au trimis cei de la service miercuri la Sicaro, au vorbit cu cineva acolo sa-mi schimbe corpul clapeta, cica mi-l da la 150 RON. Vreau sa va intreb daca a curatat cineva aceasta piesa, sau daca a mai avut problemele astea. Sincer as dori mai bine sa iau un spray de contact, ruginol ceva si sa scap cu 20 de RON decat cu 200.

P.S.: Daca moderatorii sunt de acord, cred ca topicul se poate muta la probleme tehnice. Va Salut !
*


eu am avut probleme cu corpul clapeta si dupa ce l-am curatat bine merge beton acum
madarfacar
referitor la ce s-a spus mai sus cu zgomotul pompei...

pompa mea de benzina cand pun contactu se aude mult mai tare...mai huruit decat la cealalta solenza din dotare...si la ralanti face exact ca lui victor.vajoi... da in nas, dar apoi merge bine...ea sa fie buba?
shake
80 ron cureaua de distributie FLENNOR
34 rulmentu de la rola

manopera 100 ron + suc .

si am facut si distributia biggrin.gif

p.s. am doar 58 k , pompa o schimb la 120 mii ca era perfecta.
espacern
QUOTE(shake @ 8 May 2011, 13:14)
pompa era perfecta.
*


Cum ai facut aceasta constatare(banuiesc ca fara demontare)?
La schimbarea kitului de distributie este recomandat sa se schimbe si pompa de apa(chiar daca vizual este buna!?).
Daca se blocheaza pompa se rupe cureaua si rezulta daune la motor mult mai scumpe decat pretul unei pompe.
NB!
djasu82
so crezi tu ca e recomandat . Pompa nu cedeaza daca se schimba cand trebuie lichidul de racire pentru ungerea pompei .
victor.vajoi ia din autovit ca te costa mult mai putin 100 de lei parca , iar originala intre 500- si 700 delei cum e la sn eu am intrebat ieri .
Testul la sonda se face la noxe , ies noxele corect sonda lambda e buna , nu iesc corect se schimba sonda sau catalizatorul depinde de noxe pe care testerul le analizeaza.
Cine e atent si analizeaza hartia de la noxe o sa vaza ca se da acceptul pentru sonda de oxigen si catalizator.
hhd_0
QUOTE(djasu82 @ 8 May 2011, 17:00)
so crezi tu ca e recomandat . Pompa nu cedeaza daca se schimba cand trebuie lichidul de racire pentru ungerea pompei .
victor.vajoi ia din autovit ca te costa mult mai putin 100 de lei parca , iar originala intre 500- si 700 delei cum e la sn eu am intrebat ieri .
Testul la sonda se face la noxe , ies noxele corect sonda lambda e buna , nu iesc corect se schimba sonda sau catalizatorul depinde de noxe pe care testerul le analizeaza.
Cine e atent si analizeaza hartia de la noxe o sa vaza ca se da acceptul pentru sonda de oxigen si catalizator.
*



Sonda se vede pe diagnoza auto ! Am facut si eu o astfel de diagnoza si mi-a spus ca este "lenesa" dar mai pot sa trag de ea .

In rezultatul "noxelor" trebuie sa iei in considerare si catalizatorul. Metoda prin care spui ca sonda trebuie verificata este incorecta !

Atata timp ca consumul nu se modifica sau fumul masinii nu isi schimba culoarea inseamna ca este cat de cat in prametrii.

Intr-adevar este foarte scumpa , ea da info calculatorului care regleaza amestecul combustibil.

Bineinteles ca sunt mai multe medode sa-ti dai seama ca ceva nu este in regula , dar acestea sunt cele mai simple.

<span class='edit'>8 May 2011, 17:24:</span>
QUOTE(shake @ 8 May 2011, 13:14)
80 ron cureaua de distributie FLENNOR
34 rulmentu de la rola

manopera 100 ron + suc .

si am facut si distributia biggrin.gif

p.s. am doar 58 k , pompa o schimb la 120 mii ca era perfecta.
*



Ieftin la malai si scump la tarate ! Cam asa ai procedat !

Ai dat 110 ron pe o distributie " no name " cand cea originala este 1,8 mil ! Presupun ca la pretul de 1 mil ai facut-o pe marginea santului ! In service te costa 1,5 mil , dar aveai garantie la montaj+piese ( daca erau originale) . Toata afacerea ca la carte te ducea cu maxim 1 mil mai mult , dar tinand cont ca distributia o faci o data la 60K cred ca se merita sa dai un ban in plus.

Cauta pe forum si ai sa gasesti cateva "peripetii neplacute" de care au avut parte unii useri.

Cand mi-am facut distributia am incercat sa evit schimbarea pompei de apa dar nu s-a putut. Se vedea clar ca pierde lichid si situatia se inrautatea cand se strangea noua curea.
madarfacar
mai intreb odata? :|
djasu82
sonda se vedesi in ddt2000 plus parametrii noxe etc.
madarfacar curata filtrul ala din pompa .
victor.vajoi
QUOTE(djasu82 @ 8 May 2011, 17:00)
victor.vajoi ia din autovit ca te costa mult mai putin 100 de lei parca
*



Nu mai iau ca de atunci de cand au curatat-o la service (adica anu trecut) nu am mai avut probleme
madarfacar
am curatat corpu clapeta, inclusiv mpp-ul...dar tot tremura la ralanti si da sa moara...pana se mai incalzeste...apoi nu mai face...

dar cateodata daca opresc masina si o pornesc face din nou...chiar daca motoru e cald...

pompa de benzina am observat ca nu mai huruie cum facea inainte...acum se aude normal...

sugestii? sa fie de la senzoru de turatie?
Taka
Verifica Fise,bujii
Danut 88
Cred ca de acum un an si jumatate o fi reparat masina. biggrin.gif
andreypck
@madarfacar,

ai rezolvat problema?

A mea nu porneste decat dupa vro 10 chei, si atunci trebuie sa o tin turata 1 min ca altfel moare, iar dupa ce plec de pe loc merge un pic in suturi, smunceste cand accelerez...

Dupa ce se incalzeste motorul, porneste la sfert, dar tot trepideaza/merge in sututi/ lipsa de putere in sarcina, pe la 2000 - 2500 rpm.

PS: am schimbat bobine, fise, bujii, curatat senzor turatie, corp clapeta, mpp, injectoare...

Va rog o parere!

(Eu am si GPL, doi colegi au rezolvat problema - au fost injectoarele de gaz, dar masina porneste pe benzina, deci ce legatura sa aiba GPL-ul cu pornirea??? PPS: Nu am erori pe tester!)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.