Devils
11 Apr 2005, 21:50
Am cautat un raspuns pe forum dar nu am gasit ceva care sa ma ajute.
Am urmatoarele simtome:
- la relanti farurile merg ok;
- daca ridic turatia la 1500 intensitatea tuturor luminilor creste(faruri, pozitii, bord);
- intre 1500 si 2500, 2600 incep si palpaie;
- dupa ce trece de 2600 merg perfect
Poate cineva sa ma ajute? Care ar fi problema - stiu ca e de la alternator, dar de la ce anume (curea, perii, diode, fulie descentata)? Ce s-ar putea face?
Toata problema ta se trage de la firul de masa ce vine prins pe alternator si caroserie; schimba-l si curata locul unde vine prins si gata toata jucaria.
Daca te descurci cumpara sau fa rost de o bucata de fir siliconic si cositoreste-i doua cose serioase la capete si mult timp nu vei mai avea probleme.
Verifica sa fie intinsa cat trebuie cureaua de alternator.
Al Cap0nE
12 Apr 2005, 01:26
intr-o anumita masura este normal ca intensitatea sa creasca odata cu turatia. Dar sa palpaie, asta nu mai e normal.
Devils
12 Apr 2005, 09:20
Revin cu informatii: daca accelerez usor si cresc constant turatia fara bruscari nu palpaie deloc, numai daca accelerez dintr-o data
romulus
12 Apr 2005, 09:32
Releul regulator de tensiune? Ai incercat o masuratoare pe borne la baterie?
Devils
12 Apr 2005, 09:39
pai nu prea are legatura pentru ca odata merge, odata nu, depinde de modul in care apar acceleratia, dar o sa verific
romulus
12 Apr 2005, 10:02
Pai... putin cam are
De care releu ai? mecanic sau electronic? verifica contactele la releu. Treaba e cam asa: cand motorul se tureaza, alternatorul da o tensiune mai mare. Releul regulator modifica tensiunea de excitatie in statorul alternatorului, scazand-o, pentru a mentine tensiune constanta in sistemul electic. La tine, daca nu face bine contact, nu "vede" modificarea turatiei. Avand aceeasi tensiune pe excitatie, automat tensiunea la periile colectoare va fi mai mare si de aici... recomandare: masoara tensiunea pe clemele de la baterie (nu pe borne ca e posibil ca nici acolo sa nu fie contact ca lumea) Ar trebui sa ai undeva in jurul lui 14.5 V cat mai constant la turatii diferite ale motorului. Faptul ca se manifesta numai la turare brusca, ma face sa cred ca e vorba de contact imperfect la bornele releului (fir oxidat?) din pacate lucrez pana deseara la 19 ca te-as fi ajutat. Eventual, daca nu e prea tarziu...
Devils
12 Apr 2005, 10:10
nu e pre tarziu, oricum trebuia sa umblu dupa un aparat de masura.. banui ca ai asa ceva.
Devils
12 Apr 2005, 10:32
@romulus, spui ca daca as pune un releu electronic as scapa de belea?
romulus
12 Apr 2005, 10:42
Da. Asa cum ti-am spus in PM, timpii mari de reactie ai contactelor mecanice ar fi eliminati de reglarea dinamica facuta de releul electronic. Dar parca nu prea-mi vine sa cred ca de la fulia stramba ti se trage.
romulus
12 Apr 2005, 10:45
Verifica totusi si firul care merge de la releu la alternator. Papuci, oxizi, etc. Chiar si izolatia. Eventual, daca ai posibilitatea, sufla putin contactele releului cu ceva spray de contacte. Ma refer la contactele din interiorul carcasei releului. Nu te apuca inca sa iei releu electronic.
Devils
12 Apr 2005, 10:47
Problema a aparut dupa ce, in weekend, am schimbat simeringul din fata de la motor pentru ca curgea. Probabil cum am scos fulia, pentru ca am folosit doua leviere, incet, incet am reusit sa o scot. De asta spun ca poate de acolo se trage, probabil s-a strambat.
PS: nu fulia alternatorului e de vina, si de asta spuneam pe PM ca daca am slabit putin cureaua s-au diminuat palpaielile.
romulus
12 Apr 2005, 10:54
Atunci, asta ar trebui sa fie. Auneca putin cureaua si releul nu reactioneaza la timp.
Devils
12 Apr 2005, 10:57
nuuuuuu, deci vreau sa spun ca dupa ce am slabit azi putin cureaua s-au mai diminiat palpaielile. Inainte cand era mai stransa, erau mai mari variatiile de lumina.....
romulus
12 Apr 2005, 11:17
Si inainte de a um bla la fulie nu erau deloc, nu? Buuun!! Ce-i mai ieftin? o fulie noua sau un releu nou? No incearca sa schimbi fulia, daca tot e cam stramba, si daca nu se rezolva, vedem cu releul
Devils
12 Apr 2005, 13:17
O sa incerc cu fulia si revin cu rezultat.
EDIT: S-a rezolvat. Stiti ce i-am facut? Nimic. Pur si simplu acum merge bine.
, si nu am explicatie.
romulus
13 Apr 2005, 11:15
Si nu ai umblat pe la sarme, nimic, nimic? Te-ai uitat sa vezi daca e ceva deosebit pe sub capota? Daca s-a rezolvat de la sine, stiu care a fost problema
Devils
13 Apr 2005, 22:36
Da lamureste-ma si pe mine....chiar nu mai face.
mihai1677
14 Apr 2005, 18:13
Daca ai releu mecanic, contactele din releu sunt oxidate. Am patit-o si eu. Cand mergea cum trebuie cand nu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.