Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfaturi piese auto pentru super nova
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Piese auto - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
Maskatu
M-am gandit sa fac un topic legat de piesele auto pentru a ajuta sau mai bine zis a ne ajuta intre noi si pentru a veni in sprijinul tuturor, mai ales in perioada actuala, cand sunt atatea firme care produc atatea piese compatibile.

Mai exact... puteti cere detalii despre o anumita piesa, pe care doriti sa o achizitionati, si alti colegi va pot spune, " da, cumpara de la x producator, si vezi ca are un pret in jur de y roni". Si tot asa.

Sau, feedback-uri (pareri despre x piesa), spre exemplu "am luat x piesa de la y producator si acum am z km cu masina si inca se tine bine" , sau " nu luati x piesa de la y producator pentru ca este foarte proasta".

Cred ca este de bun augur un astfel de topic, in care ne putem ajuta reciproc pentru a evita piesele proaste si producatorii care fac piese doar de dragul de a scoate bani. Acest topic se doreste a fi diferit fata de topicul " Daca va intereseaza (preturi)", unde doar se anunta preturile. Desigur, daca are succes topicul ramane valabil, daca nu..... se sterge. Spor !
adyyxp
un lucru foarte bun... biggrin.gif
Maskatu
Sa sparg eu gheata... ca si prima impresie din ce am citit pe forum, nu cumparati discuri de frana de la Klaxcar pentru ca exista riscul ca dupa nu multi km sa se crape... detalii aici.

Ca si feedback, personal am distributie klaxcar, sonda de ulei klaxcar si termostat klaxcar si pana acum nu am avut probleme cu aceste piese. De asemenea, radiator interior incalzire polonez, are 2 ani si inca nu s-a fisurat ( a costat 60 de lei), fata de cel original care era 120.

Despre faruri... nu cumparati faruri turcesti (cele la care scrie pe sticla MADE IN AYRAM.. ceva de genul) , sunt foarte proaste, si costa 50-60 de lei in targ. Cele originale, facute de ELBA timisoara sunt mult mai bune si costa undeva la 90-130 de lei, depinde de la ce magazin cumparati. Pe sticla scrie Made in Romania si undeva intr-o parte este trecut si logo-ul ELBA.

O sa mai revin cu impresii , cand imi mai aduc aminte despre anumite piese. blush.gif
stephanie
Confirm ceea ce s-a intamplat cu discurile de frana klaxcar, acum cateva luni (in vara 2009) am pus si eu pe undeva pe forum o poza dupa o poveste asemanatoare, si tot cam 3000Km.

Nu cumparati casete de directie de Scornicesti. Costa in jur de 450 lei, fata de aproximativ 320 lei piesa de origine, si sunt foarte proaste. Daca vrea cineva sa ste povestea casetei de directie cu care era sa ma tepuiesc eu, pot da detalii pe PM.
marcykone
D-lor,cu discurile de frana klaxcar va contrazic:eu am schimbat prin septembrie anul trecut discurile,le-am luat din autovit-50 ron,si acum ,dupa aprox 12000 km se prezinta foarte bn,nu s-au ovalizat,nu s-au crapat! Asa k fiecare cum are norocul.....
lirutza
Apropo de distributie.... Trebuie s-o schimb si eu si nu stiu ce kit sa iau. Cel de origine e 190-200 RON. Cine si-a mai pus klaxcar si cam cat costa?
Maskatu
Eu am pus kit klaxcar, care contine cureaua si pinionul acela. Am dat 120 acum 2 ani parca. Daca tot ti-e frica cu klaxcar, data viitoare o schimbi la 50.000, in loc de 60.000, si gata grijile.
Bogyciu
Capat de bara, sau pipa bieleta, am vrut de uzina tanti de la mag a a zis ca cele de Topoloveni sunt cele care se pun in cutiile de uzina... Ma gandesc ca cele ok se pun in cutiile de uzina, rebuturile se vand separat... smile.gif
AM pus de Topoloveni, dupa mai mult de 40000km am schimbat un capat de bara, bucsi bara stabilizatoare (nu merita sa luati din-alea varsate, luati de uzina, nu sunt o avere), ax volan de uzina schimbat la 55000 acum la 97000 are batai (nu mai iau de Uzina, prefer ieftin si schimbat mai des).
Nu recomand placutele de frana FERMIT, pe langa faptul ca se duc f repede, cred ca ai max 60% capacitate de franare (cu rotile pe 15 parca aveam ABS), cele de Uzina cu senzor sunt ok, urmeaza sa incerc si altele (de Ferodo am auzit lucruri bune).
Distributie am pus INA, garantie 60000km
Maskatu
Ce parere aveti despre filtrele de ulei si aer? Oare exista o diferenta notabila intre cele originale (renault) si cele compatibile? Oare cel original de ulei retine mai bine impuritatile? Sau cel de aer filtreaza mai bine .. aerul?

Citisem undeva pe forum despre un coleg care schimbase filtrul compatibil de aer, cu unul original, asta dupa multi km mersi cu cel compatibil, si spunea ca "se simte diferenta".
avram1987
pt capete de bara ca le-a venit veacul la a mele ce recomandati si in ce banii le gasesc
BoR
QUOTE(Maskatu @ 25 Feb 2010, 11:00)
Ce parere aveti despre filtrele de ulei si aer? Oare exista o diferenta notabila intre cele originale (renault) si cele compatibile? Oare cel original de ulei retine mai bine impuritatile? Sau cel de aer filtreaza mai bine .. aerul?

Citisem undeva pe forum despre un coleg care schimbase filtrul compatibil de aer, cu unul original, asta dupa multi km mersi cu cel compatibil, si spunea ca "se simte diferenta".
*


Eu folosesc filtru de aer fabricat de Romcarbon Buzau si nu am sesizat vreo diferenta in comportamentul masinii fata de cel de origine.
Maskatu
Asa ziceam si eu.. o diferenta sesizabila nu cred ca exista. Cu siguranta mult placebo... cat despre filtrul de ulei, aici cred ca poate ar fi mici diferente... cu toate ca daca te uiti la un filtru original de ulei si la unul compatibil, "structura" este aceeasi, difera doar materialele.....
dumas
chedere de super nova de parbriz, luneta,geamuri laterale ca sunt cascate ale mele credeti ca gasesc in autovit am intrebat la reprezentanta la magazine de piese auto si degeaba nu sunt din bucuresti si ma gandeam la targul asta la comercianti
marcykone
In Autovit gasesti orice,bani sa ai!
dumas
ok mersi dar este deschis si in cursul saptamanii au un program anume
djasu82
de dimineata ora 9- 10 pana seara ora 16-17 e deschis . Recomand silicon negru pentru a baga sub chedare implicit cel de la geam nu se mai cracaneaza la baza.
marcykone
este deschis iar de luni pana vineri poti intra si cu masina...
Bogyciu
QUOTE(djasu82 @ 25 Feb 2010, 17:50)
de dimineata ora 9- 10 pana seara ora 16-17 e deschis . Recomand silicon negru pentru a baga sub chedare implicit cel de la geam nu se mai cracaneaza la baza.
*




Baga la tine silicon sub chedere dar nu recomanda si la alti... NU de alta dar e posibil sa ai la un moment dat prea multa carne in frigider si sa nu iti dai seama de ce... Sub chedere se baga Vaselina. Siliconul este coroziv. Pt cine nu crede am sa va arat 3-4 pete care le am pe plafon, cand vechiul proprietar a bagat silicon la antena ca il picura in cap, dar nu s-a obosit sa stranga piulita care o tine in pozitie.

Cheder parbriz am schimbat eu cam acum un an, in jur de 100 de lei toata afacerea cu tot cu montaj, sa cumperi de uzina, pt ca e dintr-o bucata si e mai gros putin decat cel original (mai rotofei smile.gif )...
dumas
multumesc mult baieti pentru sfaturi si inca o intrebare ce mijloc de transport pot sa iau de la gara de nord spre autovit
marcykone
pff...pai e cam naspa..nu prea e legatura...cred k cel mai bn iei metroul pana la aparatorii patriei si dupa aceea autobuzul 102
BoR
Eu stiam ca autobuzul 123 face direct legatura intre Gara de Nord si Vitan.
radw
Salutare.
As dori sa-mi recomandati un magazin de unde pot cumpara o bara spate de DSN(fara armatura si nevopsita) si eventual sa-mi spuneti si un pret estimativ !
robyvol33
QUOTE(dumas @ 25 Feb 2010, 21:01)
multumesc mult baieti pentru sfaturi si inca o intrebare ce mijloc de transport pot sa iau de la gara de nord spre autovit
*


pentru tirg vitan recomand masina 123 de la gara pina la statia (bobocica sau magazin real ) apoi o staie pe jos sau masina 124 ,te va indruma toata lumea e super simplu uite si o micro harta de unde cobori tu
fuzzzy
legat de filtrul de aer, ma tot tin de ceva zile sa il schimb si m-am gandit sa intreb ceva: mann produce filtre de aer compatibile cu cel de supernova? Am un magazin pe langa mine ce distribuie si mann printre altele insa nu am apucat sa ajung pe acolo decat dupa ora inchiderii
djasu82
QUOTE(Bogyciu @ 25 Feb 2010, 20:00)
Baga la tine silicon sub chedere dar nu recomanda si la alti... NU de alta dar e posibil sa ai la un moment dat prea multa carne in frigider si sa nu iti dai seama de ce...  Sub chedere se baga Vaselina. Siliconul este coroziv. Pt cine nu crede am sa va arat 3-4 pete care le am pe plafon, cand vechiul proprietar a bagat silicon la antena ca il picura in cap, dar nu s-a obosit sa stranga piulita care o tine in pozitie.

Cheder parbriz am schimbat eu cam acum un an, in jur de 100 de lei toata afacerea cu tot cu montaj, sa cumperi de uzina, pt ca e dintr-o bucata si e mai gros putin decat cel original (mai rotofei smile.gif )...
*


Nu mai vorbi aiurea ca nu ai dreptate , daca era asa cum zici tu si u aveam destula rugina ... poate tipul a folosit un amarat de silicon nu cea ce trebuia special pentru a se imbina perfect cu cauciucul si tabla.
Vaselina plus cauciuc se rontaie =)) asa mai avea cativa amici pus pe fiecare cauciuc in parte la parbriz , portiere pana si la tampoane inclusiv la amortizoarele din fata.
Naiba unde trebuie sa se bage vaselina si ulei nu se baga se baga acolo unde nu trebuie .
robert1991
se aude un huruit in fata! cred ca e de la rulment :-?? dc este asa cam car ar fii un rulment?
Maskatu
@djasu/bogyciu: eu unul am silicon prin toata masina si inca nu a ruginit nimic din cauza lui. Am silicon pe toata lungimea chederului de la parbriz si luneta, atat pe interior, unde este "geamul" cat si la exterior, adica imbinarea cu caroseria. Am folosit silicon transparent universal.

@robert: Eu zic sa te duci la un service sa faci un "test de rampa", adica ti se pune masina sub o rampa si un mecanic inspecteaza reperele rotii.
robyvol33
Apropo de silicon si eu citind pe aici (pe forum)despre problemele cu apa am cumparat un silicon neutral incolor(dupa cum zicea klaus parca, ca trebuie sa fie) si am inceput sa pun pe la toate chederele ,interior exterior ,in jurul suportului de antena si de circa un an nu sa intimplat nimic (rugina sau alceva)
Acum eu nu contrazic pe nimeni daca i sa intimplat lui alceva sau ce fel de silicon a folosit dar mie nu mi-sa intimplat nimic
boditza
Trebuie sa schimb conductele de frana, cu pistonase si cilindrii.. ce recomandati si eventual niste preturi...
Ar mai fi si telescoape, arcuri, flanse si rulmenti de telescoape, gaz sau ulei?? preturi?
liviu242006
am cumparat un cilidru frana de asam.ce ziceti sa-l pun sau sa iau de uzina
p_alecsu
@boditza:amortizoare bilstein ulei : fata -110 lei/buc, spate-90 leibuc,
flanse (taler superior amortizor cica) - 70 lei/buc
rulmenti amortizor-14 lei/buc
arcuri spate(de iasi) -60 lei/buc
arcuri fata(de iasi) -44 lei/buc
amortizoarele le.am luat de la sibiu , iar restul de le mioveni.
boditza
ms mult de info.. iar de frane ceva info??
NsL
Salutare .
Am o rugaminte pentru cei din Bucuresti care au drum prin Autovit si m-ar putea ajuta cu niste preturi ca sa facem o paralela cu ce am gasit eu in Ploiesti la EKA TRUST (nu fac reclama ,cei din Ploiesi care au gasit mai ieftin rog sa posteze)...

Bieleta Cutie viteze (suport cutie) 75 RON de SRL
175 RON de origine
Flansa amortizor 95 RON
Rulment amortizor 50 RON
Saboti frana spate 55 RON , 80 RON si 260 RON
Rulment Spate 40 RON si 80 RON
Amortizor fata 110 RON
Amortizor spate 95 RON
Arc fata 75 RON
Arc spate 75 RON


Asteptam niste preturi de la Capitala blush.gif .

Apropo , ce parere aveti de site-urile gen autokarma care comercializeaza piese de masini pe net ? cum sunt preturile , calitatea ?

p.s. : acum am vazut ca si p_alecsu a postat niste preturi .biggrin.gif
Maskatu
Intentionez sa schimb urmatoarele piese:
-bucsi bascula
-pivoti
-bielete directie
-bucsi bara stabilizatoare

M-am uitat pe catalogul UNIX online pentru solenza si au pivot de directie marca SIDEM (made in Belgium) la 40 ron bucata. Vreo idee legata de celelalte piese? smile.gif Eu as merge pe originale.
cata82
Salut Nsl

Am cumparat saboti spate cu tot cu parghi ( de Fermit ) cu 110 ron , rulment spate 36 ron , pistonas frana spate ( ASAM ) 26 ron - cu tot cu garnituri din Bucurestii Noi .
NsL
ok cata82, merci ..asteptam preturi in continuare ..
p_alecsu
@boditza: doar placute fermit 40lei/set (cam scartaie) mad.gif
@Maskatu: eu am pus pe masina bielete si pivoti de topoloveni si am 28.000 cu ele. Destul la starea drumurilor in tara... tongue.gif
robyvol33
QUOTE(Maskatu @ 1 Mar 2010, 12:52)
Intentionez sa schimb urmatoarele piese:
-bucsi bascula
-pivoti
-bielete directie
-bucsi bara stabilizatoare

M-am uitat pe catalogul UNIX online pentru solenza si au pivot de directie marca SIDEM (made in Belgium)  la 40 ron bucata. Vreo idee legata de celelalte piese?  smile.gif Eu as merge pe originale.
*



uite pe aici @maskatu poate te intereseaza ceva http://www.motoangina.ro/supernova.html
Maskatu
Pacat ca sunt din Oradea dar... am aflat cateva preturi:
-bieleta directie + cap de bara Topoloveni = 105 ron buc
-cap de bara = 38 de ron
-pivoti directie = 60 ron
-bucsi bara stabilizatoare = 6 ron buc
-rulment roata spate = 40 ron

Se pare ca toate piesele sunt de origine. Multumesc de link.
andrew14_maverick
Anul trecut am schimbat pe partea dreapta pivotul si capatul de bara. Pivotul este de origine, luat din Vitan cu 40 ron, iar capatul de bara de Asam, luat cu 18 ron din Rm. Valcea. Iar pe stanga spate am schimbat rulmentul, a costat 30 ron, produs la Alexandria daca nu ma insel. Cel de origine era 40 ron in Vitan.
lentini0875
sal.m-ar interesa si pe mine cum arata :"bucsa teflon ghidaj timonerie",o poza un desen si dak imi puteti spune de unde o pot cumpara.multam
Bogyciu
QUOTE(Maskatu @ 1 Mar 2010, 12:52)
Intentionez sa schimb urmatoarele piese:
-bucsi bascula
-pivoti
-bielete directie
.
*




Cum ai dedus ca trebuie schimbate bucsi bascula? Eu recomand sa cauti bascula echipata (vine cu bucsi bascula si pivot), asta pt ca bucsile la bascula schimbate incorect se uzeaza f repede. Nu e vorba de pretul bucsilor, cat te costa manopera, apoi daca le pun aiurea iar tre sa le schimbi si tot asa...

Pipa bieleta (cap de bara) Topoloveni , acu o luna in TL 37 de lei
4 bucsi bara stabilizatoare (set), originale, de uzina, 18 lei

Bieleta inferioara originala Reno, cumparata azi din GL 130 lei
Maskatu
Vreau sa le schimb pe toate pentru ca imi zdrangane in creieri. Plus de asta au ajuns la km la care cedeaza rand pe rand. Oricum bucsile de la bara stabilizatoare sunt consumabile. Dai 4 lei pe bucata... 4 lei face. Originale nu prea gasesc nicaieri.

Astazi am dat o tura la magazinele de piese auto de pe Muntii Carpati. "Vizita" nu s-a lasat seaca, pentru ca am vazut "pe viu" diferenta dintre bieletele de directie "ieftine" si "scumpe". De ce spun ieftine si scumpe si nu dau producatori? Se pare ca topoloveni-ul produce bietele de mai multe clase... adica mai ieftine (si mai proaste) si mai bune, sau originale, in cutie albastra, adica cu HOLOGRAMA.

Am testat fizic nuca si implicit capul de bara. Diferenta dintre ele fiind foarte mare. Nuca de la bieleta mai ieftina abia se misca, avand o cursa neregulata, pe cand cea de la bieleta mai scumpa se misca uniform si culisa foarte foarte usor.

Bieletele de directie complet echipate cu capul de bara, originale, costa 95 ron bucata. Despre cele mai ieftine nu are rost sa mai pomenesc, pentru ca de noi sunt proaste, si asta se observa clar, mai ales daca le pui langa unele originale.

Despre bieletele de directie treaba este clara, o sa merg pe originale ! Insa am alte nelamuriri...

Uleiul pentru cutia de viteze. Dacia recomanda evident... dacia oil extra gear. Costa 27 de lei litrul. Surprinzator, elf-ul si texaco (tot 75w80) sunt mai ietine... anume 25, respectiv 17 lei texaco. Mai multi vanzatori au recomandat texaco, spunand ca este mai bun decat cel de la dacia.

Pe langa asta mi-au mai recomandat un aditiv special, la flacon (8 sau 9 ml) care costa 55-60 de lei. Se numeste XADO si toata lumea il lauda in sus si in jos. Sincer as merge pe texaco cu aditiv. Am inteles ca acest aditiv protejeaza cutia si formeaza un fel de pelicula pe toata suprafata ei. Plus de asta ar avea o cursa mult mai regulata si ar proteja toate piesele din cutie, prelungind viata cutiei...? Voi ce ziceti? Adevar sau baliverne. Am fost in mai multe locuri si peste tot am auzit aceleasi lucruri de bine despre acest aditiv.

Acesta este aditivul.... alta poza mai mare nu am gasit
user posted image

Si aici este site-ul lor .
p_alecsu
Maskatu la partea cu bieletele te sustin. Am vazut diferenta intre bieletele de origine si cele ieftine doar ca nu stiam ca cei de la topoloveni le produc pe amandoua. In legatura cu uleiul cutiei de viteze eu folosesc dacia oil extra gear ,cum si pentru motor folosesc tot dacia oil. Nu sunt expert dar ma declar multumit de rezultate.
bobomaster
Ulei de cutie eu am pus mobil, desi asi fi vrut castrol ca in el am cea mai mare incredere, iar referitor la aditiv, recomand metabond. Nu vorbesc din auzite, ci am vazut si nu demonstratiile agentilor, ci in realitate masini in care am adaugat metabond la schimbul de ulei. Si nu este cu depuneri ceramice, sau mai stiu eu ce depuneri care se ataseaza de suprafata metalului pentru cine stie cat timp, ci trateaza metalul in sine. Parerea mea sincera din ceea ce am observat citit si incercat.
Maskatu
Castrol este undeva la 50-60 de lei litrul. Intr-adevar, destul de scump in comparatie cu celelalte marci.

Sa inteleg ca nimeni nu recomanda uleiul pentru cutie de la dacia, si orice alt ulei este mult mai bun decat cel de la dacia.
robyvol33
@Maskatu-"tata" eu cind am luat masina acum 2,5 ani am schimbat tot ce se schimba la 60.000 si am pus tot numai de origine ,inclusiv ulei cutie Elf
Actualmente schimbarea vitezelor e foarte ok si nu am avut probleme ,eu cred ca e moft..."ce ulei ,ce firma"....
Acum fiecare face cum crede de cuvinta
Bafta(mai vorbim duminica la intilnire)
Maskatu
Elf nu este "uleiul original" recomandat de dacie. Uleiul original recomandat pentru cutie, si mentionat in manual, este dacia oil extra gear. La fel cu uleiul de motor, dacia oil... etc. Elf este un "after-market", la fel ca si restul uleiurilor de pe piata. Din ce am observat, majoritatea nu au mai pus dacia oil, ci au optat pentru alta marca, cum ar fi elf, texaco, castrol, etc.

Voi mai schimba pivoti de directie, bucsi bascula si bucsi bara stabilizatoare. Cu siguranta va fi necesara o geometrie + unghi de fuga. Vreo idee cat costa aceste operatiuni in service ? (geometrie si unghi)? As fi schimbat si rulmentii dar sunt in regula, si nu are rost sa ii schimb aiurea. In viitorul apropiat discuri de frane, placute, si sabotii.
Bogyciu
Eu am 98000 si bucsile bascula sunt ok. Daca simti ca la accelerari si la franari se misca ceva in fata inainte-inapoi atunci trebuie schimbate. Eu ti-as recomnda sa le lasi asa, dupa o discutie cu doi mecanici de la 2 service-uri diferite. Sigur nu au nimic... Ca si inlocuitor ceva mai pretentios pt bucsile bara stabilizatoare din cateva cautari am reusit sa gasesc un echivalent de pe Reno 19 produse de Powerflex. Pretul cel mai mic pe care il gasisem era aprox 200 de lei toate 4. Pretul e f mare comparativ cu cele "de uzina", principala diferenta e ca vor fi ultimele bucsi bara stabilizatoare schimbate.
Maskatu
98.000 cu bucsile originale, din fabrica? Bucsile de "uzina" sunt 10 lei bucata. Le-as fi schimbat, pentru ca daca tot schimb si bucsile de la bara stabilizatoare si bieletele de directie, va trebui sa fac si geometria, si macar sa stiu ca schimb aproape tot.. "de la a la z".

Eu zic ca sunt in regula si ele de uzina, mai ales in regim de mers normal, si nu cu multi km la bord. Despre uleiul la cutie ce ma sfatuiti? Elf, texaco, dacia oil? Aditiv xado??... blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.