SUNETUL
Mentinerea unei mase reduse a automobilului a fost una din cerintele fundamentale ale proiectului. Asadar, inca din primele stadii ale procesului de design, echipa a optat pentru constructia caroseriei din Polimer Ranforsat cu Fibra de Carbon (CFRP) in detrimentul aliajelor de aluminiu, obtinandu-se astfel o reducere generala a masei cu 100kg (220lbs).
In total, CFRP reprezinta 65% din structura caroseriei, lonjeroanele din aluminiu ale sistemului de suspensie si montantii motorului reprezentand restul. Pe parcursul proiectarii structurale a vehiculului au fost utilizate trei metode diferite de turnare a polimerului CFRP:
Prin sublinierea frecventei secundare a camerei de ardere a motorului si prin introducerea ulterioara a armonicilor primare, secundare si tertiare ale aprinderii, Tanahashi-san si echipa sa au creat un sunet al evacuarii cu o nota distincta, imposibil de confundat, denumit ‘Octave Harmony’. Acest sunet a fost obtinut prin reglarea atenta a treptelor multiple ale sistemului de esapament si are ca efect augmentarea senzatiei de accelerare si viteza a masinii.
O componenta esentiala in acest sens este camera de admisie, responsabila pentru tonul motorului, care a fost reglata atent pentru a obtine un maximum de calitate a sunetului. Inspirandu-se din designul cutiilor de rezonanta ale instrumentelor muzicale, peretii laterali ai acesteia sunt rigizi, iar in jumatatea anterioara au fost adaugate nervuri orizontale pentru a obtine un sunet mai puternic al admisiei aerului in motor.
O camera de admisie proiectata pentru a reda perfect tonul profund al motorului
Dupa combustie, gazele sunt esapate prin galerii cu lungime egala, de diametru mare, plasate simetric pe lateralele motorului, fapt ce are ca efect nu numai augmentarea tonalitatii cat si a calitatii sunetului emis de motor. Dupa trecerea prin gazelor prin convertorul catalitic, acestea continua prin evacuarea dubla cu doua tobe intermediare gemene, intalnindu-se apoi in partea posterioara intr-o toba finala din titaniu, cu mai multe trepte, pozitionata sub cutia de viteze.
Esapamentul cu tevi de lungime egala asigura putere si un sunet de inalta calitate.
Toba finala din titaniu incorporeaza o structura cu supapa, ce asigura un flux variabil in relatie cu viteza motorului. La valori mai mici sau egale cu 3000 rpm, supapa ramane inchisa, canalizand gazele de esapament prin mai multe camere, iar sunetul rezultat este pastrat in limite normale. La depasirea valorii de 3000 rpm, supapa se deschide, iar gazele de esapament trec printr-o singura camera, obtinandu-se atfel un sunet inalt.
Sunetele canalelor de admisie si evacuare sunt canalizate atent in habitaclul modelului LFA. Canalul principal se intinde de la camera de admisie pana sub panoul central de bord. Acest canal este suplimentat de alte doua canale, unul plasat in zona superioara a torpedoului si celalalt in zona deflectorului inferior. Din punct de vedere auditiv, aceste canale asigura pozitionarea centrala a soferului intr-un amfiteatru cu sunet 3-D surround generat de catre motorul de inalta performanta.