Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: E timpul pentru segmentare ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Tiristu'
Pai ...treaba e simpla...am dacia 1310 Berlina din 97 , motoru neumblat in el. SI in ultima vreme am cam forjat- o ..bagaje multisoare....mers cu 130 .... pana la COnstanta-Braila si tot asa mereu....si de la o vreme am impresia ca trage putin mai greu si ....se simte asa k ii putin sufocat motoru. Am incercat treaba cu furtunu de gaze ce duce in carburator...si cand il scot pala...motoru "respira" mai bine. Deci.....ar trebui sa segmentez motorul ? ..... daca da ...cam ce ar trebui sa cumpar ?sad.gif
ag02cws
Daca iti papa un litru de ulei la 1000 de km, segmenteaz-o.
adrianadrian
desfa motorul si vezi ce surprize ai...dar daca nu papa ulei cum a spus si colegu mai sus nu se merita...probabil ca la tine sa fie alta problema,setu motor uzat...daca tot zici ca nu ai umblat niciodata la motor.
pentru segementare trebuie sa iei:
-segmenti
-ulei
-antigel
-garnitura baie
-garnitura chiuloasa

dar daca tot faci motoru trebuie sa verifici mai multe.chiuloasa,cuzineti...mergi la mecanic cel mai usor...iti face el pretul pe toate...eu recent am segementat motorul si facusem destui de putini km setul motor fiind nou...m-au ajuns piese 280 lei

vezi bonul:unde nu se intelede acolo is segmenti goetzer-85 lei
Tiristu'
Pai...ulei ...nu sunt sigur cat papa...dar...fumu pe teava e usor albastru...spre negru la accelerare. Plus...ca ....este foarte mult ulei pe blocul motor ...pe la bujii...vad urme de ulei... si pierd si ulei pe undeva ca las pete..... simeringu l am schimbat ...tot lasa mici pete ...dar nu stiu pe unde. Probabil la imbinarea dintre cutie si motor ... ? k acolo mi s-a umblat in cutie ...acum un an aproximativ. Deci ziceti sa merg sa fac o verificare mai amanuntita.... poi ....cand ajung la braila o sa fac si asta. Si cu furtunu ala...sa l trag pe sub motor....va avea ceva efect ?
tab`
am si eu o intrebare daca masina pierde compresia intr-o vale(impingand putin masina din spate),bagata in viteza 1 ea coboara in jur de 5-10 cm,asta presupune o noua segmentare?app ulei nu mananca deloc...tnks
CGDBZ
Daca panta e abrupta chiar si cu un motor bun masina se va misca sub actiunea greutatii ei , asta nu inseamna ca pierde compresie . Un motor care scapa compresie consuma ulei , cu cat consuma mai mult ulei cu atat compresia este mai slaba , cum a spus si un coleg mai sus daca consuma peste 1L la 1000 km trebuie neaparat facuta minim o segmentare a motorului.
iulian.bisty
cea mai simpla metoda ,se scoate joja de ulei si pe acolo nu tb sa arunce stropi de ulei , daca arunca iseamna ca segmeti au o anumita uzura
adrianadrian
Deci in concluzie dupa cum a spus si CGDBZ trebuie facut o segmentare...preturi orientativ ai in bonul de la mine
Tiristu'
am inteles....cum obtin ceva banuti .... vin cu detalii
danezu_pitesti
[ cea mai simpla metoda ,se scoate joja de ulei si pe acolo nu tb sa arunce stropi de ulei , daca arunca iseamna ca segmeti au o anumita uzura]
...e buna metoda asta ?pt ca mie imi arunca stropi mici cand e la relanti si cand o turez da pe afara uleiul dar cred cai normal de la presiune si de la faptu ca urca sus la blocu motor... smile.gif in rest merge bine si am furtunu de reaspirare a vaporilor de ulei bagat in carburator,deci nu lam scos ,plus ca nu vad ulei pe nicaieri pe la nici o garnitura? trebuie oare segmentat???? sad.gif sad.gif

18 Mar 2010, 20:43:
da si mai adaug faptul ca nici fumul nu mi se pare negru sau albastru...oricum merg si pornesc pe gaz.ca sa nu mai vb de faptul ca nu-mi arunca ulei pe teava de esapament smile.gif
PH-06-BOA
Joja nu e concludenta. Cel mai bine, masurati compresia, chiar cu un pistol de umflat rotile, care il adaptati printr-o teava sudata de o bujie, iar in teava se poate pune o bila, ca rijlag (supapa de sens)
danezu_pitesti
poi atunci manocontactu nu o fi bun si el la ceva...asta ar trebui sa masoare.... smile.gif


18 Mar 2010, 21:43:
si sincer nu prea inteleg nici dispozitivu asta adica un barometru de presiune ,sudata apoi o teava....si cum la bujie?
mecanick_maverick
QUOTE(danezu_pitesti @ 18 Mar 2010, 20:33)
poi atunci manocontactu nu o fi bun si el la ceva...asta ar trebui sa masoare.... smile.gif
<span class='edit'>18 Mar 2010, 21:43:</span>
si sincer nu prea inteleg nici dispozitivu asta adica un barometru de presiune ,sudata apoi o teava....si cum la bujie?
*


Manocontactu mäsoarä presiunea uleiului pe rampä nu compresia (nici pe aia din cilindrii pe care o poti mäsura cu dispozitivul propus de @PH-06-BOA si nici pe aia care scapä în carter si care face sä-ti sarä ulei pe la jojä )
Construirea dispozitivului de mäsurat compresia aici
Scoti toate bujiile si conectezi aceastä jucärie la fiecare cilindru în locul bujiei , dai la automat si citesti compresia , la fel cilindrul 2,3,4 - ai terminat rolleyes.gif
MIRKEA
salutare tuturor
am si eu doua probleme la masinuta mea:
1. dimineata cand o pornesc pe benzina, pana se incalzeste motorul scoate un fum alb sau daca nu este fum, atunci este foarte mult condens. Pe gaz nu scoate fum, are o pornire normala.

2. cand masina functioneaza pe gaz, atunci cand deschid geamul la masina, vine un miros de benzin de nu va imaginati

in afara de REMAT, care ar fi cauzele? excl.gif wacko.gif

va multumesc
danezu_pitesti
supapa de la benzina esti sigur ca e inchisa cand tu mergi pe gaz?sa nu-ti intre si benzina in carburator si sa strici doamne fereste motoru smile.gif

22 Mar 2010, 21:22:
aaa
pe injectie e a ta...nush atunci dar verifica oricum si supapa de la benzina.bafta



22 Mar 2010, 21:24:
si nu mai spuneti de remat cu dacii din 2001...le mai tinem 20,30 ani ca-s bune si usor de intretinut...
mecanick_maverick
QUOTE(MIRKEA @ 22 Mar 2010, 06:58)
...
2. cand masina functioneaza pe gaz, atunci cand deschid geamul la masina, vine un miros de benzin de nu va imaginati

... care ar fi cauzele? 


*



O cauzä ar fi cä la conectarea pe gaz releul comandä totusi pompa de benzinä si ai undeva un colier släbit sau furtun fisurat ...
O urci pe elevator sau pe rampä, cu motorul pornit si vezi unde umezeste pe circuitele de alimentare tur-retur .
MIRKEA
multumesc mult pentru sfaturi
am sa urmaresc furtunele

ciudar este ca miroase numai cand deschid geamul

exista vreun colector de vapori de benzina pe undeva prin masina?
Tudor Badescu
Probabil ca e legat de ceea ce se cunoaste drept "paradoxul hidrodinamic".De exemplu,daca se sufla printre doua coale de hartie atarnate vertical la2...3 cm distanta ne-am astepta ca sa se indeparteze.Dar se apropie!Explicatie(gasita,demonstrata de Bernoulli) :cand un fluid curge pe langa o suprafata,presiunea pe care o exercita asupra suprafetei scade si ea e absorbita spre fluid.Pe acest principiu functioneaza de exemplu carburatorul;cand aerul trece cu viteza prin centratorul de amestec,presiunea laterala scade si se absoarbe benzina prin canalul ce vine dinspre camaruta tubului emulsor.
La tine,cand se deschide geamul,se absoarbe aer din habitaclu si el se completeaza cu absorbtie din compartimentul motor,portbagaj,etc.Iar aceasta completare contine vapori de benzina de la vreo scurgere.Am patit personal asa ceva cu gaze de esapament ce patrundeau in portbagaj de la o teava dupa toba finala prea scurta la un Moscvici.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.