Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: set motor nou si totusi probleme
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mihai_mm
Va salut. Al doilea meu post intr-o luna, iar cu probleme. Dacia mea break din 1997, dupa ce a stat 3-4 ani pe butuci, am repus-o pe traseu. I-am schimbat setul motor (pistoane, camasi, segmenti, pompa ulei, cuzineti, chioulasa noua, pompa benzina noua). Mentionez ca am avut camasi pe cupru si am pus camasi cu garnituri de cauciuc, caci omul meu a zis ca e ok asa. Aveam acel set motor si am zis sa nu mai dau 4 milioane pe unul cu garnituri de cupru.

Asadar, plec de la mecanic cu setul motor facut. Toate bune si frumoase, dar nu ajung bine acasa ca parca mergeau doar 2-3 bujii. Mai fac 2-3 drumuri si disperat ma intorc la mecanic in doua bujii in dimineata asta.

Omul imi curata bujiile de la pistonul 2 si 3 care nu functionau, mi le schimba pana la urma, imi curata jiclorul de relanti si masina mergea brici. Imi iau la revedere de la mecanic, mirat totusi ca dupa cativa zeci de kilometri bujiile erau negre si in acelasi timp placut surprins ca mergea brici. Dupa nici 5 kilometri parcursi, masina iar a inceput cu acele rateuri de trabant. Am ajuns cu ea la munca, dar sunt disperat. 9 milioane date pe set nou si tot nu merge cum trebuie.

Ma gandesc sa ma duc maine la el sa curat rezervorul. Poate dupa atatia ani de stat s-o fi strans mizerie si-mi infunda ceva jicloare benzina. Mai incerc curataul rezevorului. Dar e ciudat. De ce merge bine 5 kilometri si dupa aia se transforma in Trabant?


Merced
Ce treaba are rezervorul cu bujiile afumate? E o problema de aprindere, ori fise proaste, ori bujii proaste, ori reglaj defectuos al culbutorilor la cilindrii respectivi. Ori capacul de la delcou, ori, ori... s.a.m.d.
NU are legatura cu circuitul de alimentare!
mihai_mm
Pai ma gandesc ca impuritatile din benzina ajung in carburator si de aici aceste probleme. E o doar varianta pe care vreau sa o exclud.

Oricum iar o sa cumpar: capac delco, bujii, fise, platina, dar taman ce au fost schimbate.

Minel
Incearca sa cumperi de calitate nu petarde de Metalplast ... , fise Tesla , capac delco Doduco , platina (Bosch , Beru , Doduco ) bujii Equiem si dupa in reglaj corect al culbutorilor m-as indoi sa mai ai vreo problema .....
ghitza
sal MInel:o in trebare ca tot e vba de petarde de metalplast sau alte junghiuri.astea bosch,beru si alte firme bune se cumpara de la ce magazine?astea de import pe comanda sau magazine dacia.ca si aici am vazut de ex:un alternator la 250 de lei de nush ce firma.scz ca sunt off
ATM
Parere personala pentru initiator, ai reglata aiurea aprinderea, sau carburatorul. Cativa km merge cat de cat bine, iar apoi se afuma bujiile si incepe cu probleme. As crede ca mai degraba carburatorul iti baga multa benzina (poate jigloare decalibrate, nivel CNC mare?) eu cel putin asa am patit-o si din carb era problema. Sau poate bujii nepotrivite, cu cifra termica diferita, care nu apuca sa faca autocuratire...dar in doar 5 km sa se afume, nu ar fi numai vina lor.
krapcarasu
stai sa se rodeze putin setul, acum intra ulei pe langa segmenti si strica bujiile.
Nu strica sa ai culbutorii reglati si aprinderea f buna, carb in parametri
mihai_mm
Va multumesc de raspunsuri.

Am descoperit problema. Am scos furtunul cu duza care intra in T-ul carburatorului si nu mai face asa. Am inchis jiclorul de amestec si merge cat de cat ok.

Acuma sa vad cum se comporta cu un furtunas nou. Ma intreb oare sa maresc gaurica de la duza sau sa scot duza de tot? Aveti idei despre asta?
Paulorossi
Deci,daca flansa de sub carburator(prin care circula apa) are intrare pt furtun,atunci nu mai ai nevoie de diuza deoarece flansa are deja o gaura calibrata de diametru 2 mm.In caz ca furtunul tau pleaca la galerie atunci trebuie sa ai in furtun diuza accea calibrata la 2 mm.Nu se recomanda marirea diametrului ei deoarece aduce un surplus de aer in regimul de relanti ,lucru nefavorabil cu consecinte asupra motorului(trepidatii,mers neregulat).Cel mai probabil diuza ta era infundata,cumpara alta(daca ai furtunul la galerie) si regleaza relantiul.
Paca
prea mult 2 mm
PH-06-BOA
Fa-o chiar de trei, si-ti repar eu motorul daca-l strici. Daca merge bine, nu vreau decat, sa inveti si mai mult.
Porneste motorul cu diuza montata, stabileste relantiul cu clapeta total inchisa regland si amestecul,retine turatia de mers in gol, opreste-l, scoate diuza, astupa furtunul cu degetul si altcineva sa porneasca motorul. Dai degetul usor la o parte, simuland o diuza variabila. Daca obti o turatie mai mare, reti turatia, si numai daca se mai poate reduce din clapeta, maresti gaura diuzei, o bagi pe furtun si, la pornire sa ai ultima turatie. Reduci din clapeta la minim, reglazi iar combustia (amestecul), pana obti o turatie maxima. Daca e mai mare de cat turatia normala de relanti, si din clapeta nu se mai poate reduce, diuza e prea mare. Dupa un an, sa faci poza cu bujiile si la pui aici, in ideea ca ai inteles corect ce sa faci.
mihai_mm
Deci, exista acel T care intra in carburator. Pana acum eu in loc sa bag furtunul de la culbutori, il scoteam pe sub motor. Stiti si voi celebrul furtun care baga muci in carburator.... Faza e ca ma deranja foarte tare mirosul. Asa ca am cumparat un furtunas normal si l-am bagat in T asa cum a fost din fabrica.

Celalalt furtun cu diuza care pleaca din T are momentan acea diuza instalata, dar tot nu sunt multumit de cum merge motorul. Parca trepideaza si are un relanti instabil, in sensul ca sare la fiecare secunda acul de la turometru intre 900 si 1200 turatii.

Mai am trei variante pe care vreau sa le incerc.
1. Sa las instalatia cum e acum dar sa-i scot total diuza.

2. Sa las diuza si sa nu mai bag furtunul in T, ci doar in galerie. Desi am cam incercat asta si tot nu mergea bine, insa nu astupasem T-ul. Acum vreau sa incerc astuparea lui.

3. Sa scot complet acel furtunas cu diuza si sa astup T-ul pe unde intra el. Deci, seamana cu a doua varianta dar fara furtun.


Voi ziceti ca intra prea mult aer daca maresc gaura diuzei. Atunci cum va explicati ca motorul functioneaza cat de cat ok fara acel furtun, iar gaura din galerie e mult mai mare de 2 mm in diametru?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.