Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pornire dacia
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristyano2
salut..revin si eu cu inca o problema..de cateva zile incoace am pornit masina ( dacia 1300) a mers fara probleme ( consumul prea mare) si astazi cand am incercat sa o pornesc din noi surpriza..nu mai vrea..in concluzie da sa porneasca aproape ca porneste dar nu o ia..ce este de facut in acest caz? Tin sa mentionez k nu am umblat la nimic de cand am pornit-o ultima data..multumesc
pavel_daniel
Salut.In primul rand verifica sa ai curent la bujii dupa aceea vezi sa ai benzina.Cam atat.Succes.
cristyano2
am verificat si am curent la bujii si am si alimentare..( am scos furtunele de la rezervor momentan pentru ca este spart si am pus un bidon in fata) si vine retur inapoi...in rest nu stiu ce sa spun,,,bafta
pirvumark
scoate bujiile si le curata.
vezi platina sa nu fie impuscata.
nivelul e prea mare in CNC (consumul ridicat).

dar sigur e platina. ori distanta necorespunzatoare ori impuscata daca da sa o ia si nu vrea. dar intai curata bujiile. ai mers cu platina prost reglata sau impuscata si s-au afumat.
cristyano2
o sa scot bijiile sa vad daca sunt afumate si o sa va spun..poate rezolv problema..
baranga
condensatorul??in ce stare e?
cristyano2
salut baranga..condensatorul este schimbat si el de curand deci pot spune ca este nou...starea nu o stiu adica cum mi-as putea da seama ca este defect?

3 Mar 2010, 19:45:
up
ORIJINAL21
cristyano iti poti da seama daca aprinderea este buna in felul urmator:
1.scoate o bujie ,da i cu peria de sarma pe ea
2.dupa ce este curatata,ia fisa de la delocu aia din mijolc si pune o in capul bujiei (fisa condensator-bujie)
3.atinge jumatea bujiei de caroseria masinii pentru a putea face masa avand pus contactul(fara a se porni)
4.invarte de ruptor-distribuitor (se gaseste sub capacul delcou pt care nu stie)


iar treaba cu condensatorul... ar trebui sa mearga si fara. La mine merge:)
andu89
pot fi mai multe probleme...dar dak zici ca da sa porneasca si nu vrea cred ca la fel cum au zis si ceilalti e platina...impuscata sau inchisa...vezi insa si capacul la delcou...sa nu fie crapat...se poate si de la asta sa nu porneasca wink.gif
cristyano2
platina nu este impuscata + ca am schimbat-o si reglata de un mecanic...in rest numai stiu ce ar putea fi
Paulorossi
QUOTE(ORIJINAL21 @ 3 Mar 2010, 20:40)
cristyano  iti poti da seama daca aprinderea este buna in felul urmator:
            1.scoate o bujie ,da i cu peria de sarma pe ea
            2.dupa ce este curatata,ia fisa de la delocu aia din mijolc si pune o in capul bujiei (fisa condensator-bujie)
            3.atinge jumatea bujiei de caroseria masinii pentru a putea face masa avand pus contactul(fara a se porni)
            4.invarte de ruptor-distribuitor (se gaseste sub capacul delcou pt care nu stie)
          iar treaba cu condensatorul... ar trebui sa mearga si fara. La mine merge:)
*


Prietene,fara suparare,ce spui tu e o prostie.La presiune atmosferica ,scanteia strapunge aerul pana la cativa mm,poate 30 mm.Sa te convingi pune doar fisa in apropierea masei masinii,o sa vezi ca ai scanteie de la 2 cm.Daca pui fisa in bujie la ce distanta e acolo intre electorzi 1 mm,la presiune atmosferica si ce mai proasta aprindere o sa dea scanteie.De ce crezi ca bujia are distanta dintre electrozi de 0,7 mm?Deoarece inauntru motorului presiunea este f mare,densitatea de aer este mai mare iar spatiul dintre electrozi(0,7 mm) se strapunge mult mai greu,alfel am fi reglat spatiul dintre electrozii bujiei la 10 mm si am avea o scanteie super puternica care aprinde comburantul intr-un timp record si in totalitate.

18 Mar 2010, 09:47:
QUOTE(cristyano2 @ 18 Mar 2010, 09:01)
platina nu este impuscata + ca am schimbat-o si reglata de un mecanic...in rest numai stiu ce ar putea fi
*


Recomand verificarea aprinderii,reglarea cu LERA la 0,4 mm,mecanicul se poate sa se fi inselat.Verifica sa ai nivel ok in carburator inainte sa pornesti.Verifica scanteia la fiecare fisa de la piston.Le scoti pe rand,ridici mansonul de cauciuc si o pui la masa alternatorului.Pui pe cineva sa dea la automat.Trebuie sa ai scanteie de 1-2 cm,culoare alb-albastru.Daca e rosu-portocaliu,bobina este proasta.Condensatorul daca e dus nu mai porneste in veci.Daca astea sunt ok,atunci principala pb sunt bujiile.Au obiceiul sa se duca la frig.Crapa ceramica din ele si scanteia nu mai ajunge in varf la electrod si se strapunge bujia.Asta nu ai cum sa vezi,poate doar noaptea.Schimba bujiile cu unele noi.O sa fii surprins.
Bafta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.