Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: A/C intrebare?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
jacckk
am o intrebare care ma framanta f tare: se poate pune pe solenza A/C de la o alata masina??? ex: renault(clio,megane,laguna)???sau alta masina??? daca nu..merita pus A/C de pe o alta solenza,sau supernova??
rratzoiusexos
treaba cu pusul de ac e dezbatuta.concluzia e ca nu merita pus daca nu e din fabrica.eu unul nu am auzit sa se puna de pe alta masina..in cel mai bun caz pe la dezmembrari sau sh,dar trebuie instalatia cu totul care cred ca te duce la cel putin 25 de milioane fara manopera
jacckk
deci cade si varianta asta...
slider2
din ce stiu eu userul vladd si-a montat ac de pe clio
Vladd
Doar caseta de servodirectie si presostatul de pe Clio, restul pieselor sunt de Solenza!
extasy_myhay
QUOTE(jacckk @ 1 Mar 2010, 23:33)
am o intrebare care ma framanta f tare: se poate pune pe solenza A/C de la o alata masina??? ex: renault(clio,megane,laguna)???sau alta masina??? daca nu..merita pus A/C de pe o alta solenza,sau supernova??
*



merge de clio, dar iti trebuie si cablajele(sau multa indemanare)
Maskatu
S-a mai discutat pe o tona de topicuri problema asta. Nu se merita sa pui ac pe o masina care nu a avut ac din fabrica, decat daca reusesti sa gasesti o masina donatoare de la care sa iei toata instalatia cu maxim 100-150 de euro. Apoi intervine urmatoarea problema. Trebuie bagat ulei si freon in instalatie apoi verificare, sa nu aiba pierderi. Si ar mai fi partea nasoala ca trebuie sa montezi gmv-ul de clima, care este mai mare + radiatorul de ac.
giman
Spusele unui user, citez: "Nu se merita sa pui ac pe o masina care nu a avut ac din fabrica" (Maskatu)
- daca nu duce lipsa de cascaval de ce sa nu-si puna....trebuia cumva sa aiba masina pre-echipare AC ca sa merite efortul de a monta AC (gen pre-echipare radio si tu numai trebuia sa-ti pui cd-player).
Maskatu
Probabil ca multi au impresia ca este banal sa iei ac-ul de pe o masina si sa il pui pe alta (care nu are), si in cateva ore s-a rezolvat problema. Tin sa va aduc aminte, in caz ca ati uitat, ac-ul nu inseamna numai compresorul si tevile pe care le vedeti voi la motor... mai implica si alte chestii, printre care vaporizator, valva de inalta presiune, alt gmv care este mult mai mare, inca un radiator suplimentar, instalatie electrica separata si suplimentara, pentru ca atunci cand pornesti ac-ul gmv-ul este comandat automat sa plece pe treapta 1... eh daca tu ai o masina fara ac, de unde mai stie gmv-ul ca trebuie sa plece pe treapta 1? Plus multe alte modificari si probleme care apar pe parcurs.
djasu82
daca ai faci instalatia eletrica stie sa plece ce naiba e simplu mai greu e ca iti ia o zi sa dai jos aeroterma din bord si tot mecanismul dupa aceea sa bagi vaporizatorul. In dupa aceea 160 de lei te costa verificarea instalatiei si incarcarea cu freon+ulei iar in final tremuri biggrin.gif
Vedeti oringurile sa nu fie impuscate ca se pierde la greu freon .
Ce e prost ca pe vremea asta sa stia sa montezi ac-ul ti se ia .
Cel mai simplu comparati vreo 3 -4 frigidere portabile se monteaza in admisie radiatorul firgiderelor se izoleaza se pune un filtru inainte de radiator pentru a nu se depune praful .. se conecteaza prin siguranta de 30A la baterie sau alternator.
Si in final la fel o sa ai frig numai ca e pe curent eletric deci tot un drac legat de consum de carburant si pretul total al aerotermei.
extasy_myhay
QUOTE(Maskatu @ 9 Jun 2010, 16:37)
Probabil ca multi au impresia ca este banal sa iei ac-ul de pe o masina si sa il pui pe alta (care nu are), si in cateva ore s-a rezolvat problema. Tin sa va aduc aminte, in caz ca ati uitat, ac-ul nu inseamna numai compresorul si tevile pe care le vedeti voi la motor... mai implica si alte chestii, printre care vaporizator, valva de inalta presiune, alt gmv care este mult mai mare, inca un radiator suplimentar, instalatie electrica separata si suplimentara, pentru ca atunci cand pornesti ac-ul gmv-ul este comandat automat sa plece pe treapta 1... eh daca tu ai o masina fara ac, de unde mai stie gmv-ul ca trebuie sa plece pe treapta 1? Plus multe alte modificari si probleme care apar pe parcurs.
*



aici ai dreptate up.gif insa daca vrei cu adevarat se poate, important este sa te gandesti de doua ori inainte sa faci un pas si sa te documentezi bine popa.gif ce inseamna o modificare (upgrade) de genul asta iar in final sa terogi sa iasa bine rugaciune.gif
Iulikk
Dar, oare chiar merita efortul si banii bagati? Nu uitati ca instalatia trebuie sa fie PERFECT etansa... Pentru ca daca ai si cea mai mica scurgere te-ai c_cat in ei de bani wink.gif (si nu vorbim de 3-400 de lei).
extasy_myhay
QUOTE(Iulikk @ 9 Jun 2010, 20:21)
Dar, oare chiar merita efortul si banii bagati? Nu uitati ca instalatia trebuie sa fie PERFECT etansa... Pentru ca daca ai si cea mai mica scurgere te-ai c_cat in ei de bani wink.gif (si nu vorbim de 3-400 de lei).
*



e adevarat ce spui si intradevar nu vorbim de 3-400lei vorbim de maxim 250lei
reprezentand 100lei incarcat prima data cu freon cand iti dai seama ce ai facut o etanseitate de "c_cat" (ca sa citam expresia) apoi colectie oringuri AC in jur de 50lei si apoi o noua incarcare cu freon inca 100lei asta doar in cazul in care nu preferi sa mergi intr-un service autorizat unde se face o verificare de etanseitate si apoi se face incarcarea (unde mai pui ca iti dai si garantie la incarcare)

9 Jun 2010, 20:33:
care ar costa fara obisnuita spaga in jur de 180lei adica tot pe acolo ajungi dar macar nu mai pierzi timp
augustin87r
In carnet scrie ca agentul refrigerent se schimba la 2 ani. Eu cand mi-am incarcat instalatia am vazut ca ei iti spun cat ai avut tu in ea si daca e nevoie iti completeaza. Daca ai cat e necesar nu iti mai completeaza nimic si ti-l baga inapoi. Deci ce schimbare se face ca eu nu vad? Mie imi baga perfect aer si nu cred ca fostul a umblat acum 2 ani...Am fost nevoit sa o incarc din cauza unui necaz....
Iulikk
Eu dupa 7 ani mai aveam ~150 de grame din 700 sau 750 cat are normal. Si masina aia cica scoate agentul vechi, "il curata" si apoi completeaza cu diferenta.
extasy_myhay
problema nu este freonul, nu petru asta te duci sa il schimbi
uleiul este problema de aceea spun cei de la service ca trebuie sa mergi sa il schimbi o data la 2 ani si sa poornesti aerul macar o dat la 6 luni
Iulikk
Instalatia de la masina din semnatura nu a vazut un service de cand e masina. I-am facut eu acum o luna pentru prima data in 7 ani.... pentru ca nu mai baga aer ca inainte wink.gif .
sky79ct
Am fost la un service in CT ( 75 ron +TVA) si mi s-a facut verificarea la A/C.
Aveam 650 g freon si 2 g ulei.
El a spus ca recomandat e 550 freon si 10 ulei.
Toata operatiunea a durat cam 15 min si s-au echilibrat cantitatile.
E service-ul unde isi fac reviziile cei de la taxi Valentino biggrin.gif
augustin87r
QUOTE(sky79ct @ 11 Jun 2010, 08:54)
Am fost la un service in CT ( 75 ron +TVA) si mi s-a facut verificarea la A/C.
Aveam 650 g freon si 2 g ulei.
El a spus ca recomandat e 550 freon si 10 ulei.
Toata operatiunea a durat cam 15 min si s-au echilibrat cantitatile.
E service-ul unde isi fac reviziile cei de la taxi Valentino biggrin.gif
*



Exact asa mi-au pus si mie. Am si un bon emis de aparatul respectiv. Ma speriasem cand am citit mai sus ca 700 sau 750 ar fi normal...Bine, acum si eu trag jarul pe turta mea ca imi convine sa stiu ca e bine cum am acum decat sa trebuiasa sa merg iar la incarcat instalatia radmasa.gif
extasy_myhay
iata ce spune manualul :

METODA GENERALĂ DE ÎNLOCUIRE A UNUI ELEMENT
AL INSTALAțIEI DE AER CONDIțIONAT
DEMONTARE
Se pune instalația în stare de funcționare cel puțin 10 minute (dacă instalația permite).
Se golește circuitul la echipamentul de încărcare.
Se măsoară cantitatea de agent refrigerant recuperată.
Se realizează accesul la componenta ce necesită schimbare.
Se debranșează racordurile.
Pentru evitarea pătrunderii umidității, protejați cu capace de protecție.
Se demontează componenta.
REMONTARE
Se pune ulei special de compresor pe filetele organelor noi și pe garnituri.
ATENțIE!
Componentele noi trebuie să fie prevăzute obligatoriu cu capace de protecție.
Scoateți capacele de protecție și branșați componenta nouă pe racord liber și
strângeți la mână.
Poziționați corect componenta.
Strângeți la cuplu.
Reumpleți cu fluid refrigerant și ulei, recomandate de constructor.
Completarea cu ulei pentru diversele intervenții se face astfel: se adaugă în recipientul
echipamentului de încărcare uleiul recuperat, plus o cantitate de ulei după cum urmează:
- spargere bruscă a unui element de instalație, sau pierdere de lichid 100 ml
- înlocuire condensor 30 ml
- înlocuire evaporator 30 ml
- înlocuire rezervor filtru 15 ml
- înlocuire conductă 10 ml
Pentru demontare / remontare compresor fără înlocuire se adaugă 120 ml.
Dacă se semnalează prezența umidității în circuitul de aer condiționat, se înlocuiește rezervorul
filtru uscător.
Ulei compresor: PAG SP 10 135 cm3
Agent refrigerant: HFC 134a 0,6 Kg
Iulikk
La mine, a selectat marca si modelul autovehiculului dintr-o lista din memoria aparatului, apoi aparatul a facut toata treaba. Totul a durat ~50 de minute (scos din instalatie, verificat scurgeri reumplut si ce mama dracu' a mai facut masinaria aia smile.gif )

Nu stiu cum a durat la voi 15 minute, ca la mine doar vidarea a durat 20 de minute...
extasy_myhay
pai si la mine a durat cam tot atat, poate asta este diferenta intre atelierul lui Nea Mesterul si sa zicem unul care se respecta(mai mult sau mai putin)
sky79ct
Daca selecta modelul clio la aparatul respectiv ar fi durat cam 40 de min umplerea instalatie care in prealabil a fost golita in vederea verificari cantitatii..
Nu stiu cate aparate au ca model de selectare dacia solenza dar mie mi-a facut o incarcare rapida prin care selecta cantitatea si mergea mai repede..
Eram si cu copilu (2 luni biggrin.gif) si nu prea puteam sa stau cu orele pe acolo..
Eu sper sa fi facut treaba buna.
Iulikk
Baga aer rece? Inseamna ca e bun.

EDIT: la voi se aude compresoru' (cred ca asa ii zice) cand bagati aeru conditionat?

EDIT2: asa fac toate cand e cald afara blush.gif
sky79ct
Baga aer rece.
La service au facut o proba si de la o temp de 29 de grade s-a dus in cateva sec la 14.5.
Inainte imi tacanea si se incingea compresoru cand mergeam mai mult cu el..
Cauza era lipsa uleiului..
Deci mare grija la sunetele pe carele scoate ca el va spune daca are probleme sau nu ..

14 Jun 2010, 12:03:
Cine a gasit o solutie sa elimine mirosul neplacut care apare dupa oprirea A/C -ului?
Am inteles ca ar fi o solutie si se foloseste cu el pornit la maxim pe recircularea aerului si chestia aia ar curata cumva traseele..
A incercat cineva?
augustin87r
Am incercat eu la service oficial. DE fapt, ei mi-au zis ca e obligatoriu. E o sticluta cu solutie care pe mine m-a costa 120 RON. Am schimbat filtrul de polen, apoi au pornit motorul, au dat aeroterma pe cald si recirculare si au introdus un aparat in interiorul masinii care a pornit singur cand temperatura a crescut la 25 de grade. A spreyat ceva pe acolo timp de 20-30 min (nu mai stiu exact ) dupa care s-a oprit. Mirosea frumos in masina, cam ca dupa ce dai cu Pronto. Aia a fost toata treaba. Eu nu sesizasem mirosul neplacut dupa oprirea aerului, dar au zis ei ca oricum trebuie facuta treaba asta (normal)
Iulikk
PIERD FREON pe undeva... Cred ca pe la valva aia la care se conecteaza aparatul. Se poate schimba? Joi ma duc la service sa vad ce zic baietii de acolo.
extasy_myhay
oficial nu se poate schimba (mai peste tot se spune ca trebuie schimbata conducta) practic, da, se poate
Iulikk
Oricum, acum mi-am dat seama, nu e de la valve. Dar ideea este ca am o pierdere. NU stiu inca unde, ca nu am mai verificat. Acum nu am deloc freon in instalatie. Joi ma duc la service.
O intrebare: daca este fisurata o conducta, se poate suda/lipi cu silicon sau ceva... sau trebuie inlocuita?
Vladd
Se poate suda cu electrozi de aluminiu, se gaseste mai greu si costa intre 15-25 lei cm liniar!
Iulikk
Decat sa dau cateva sute de lei pe o conducta noua....
extasy_myhay
QUOTE(Iulikk @ 15 Jun 2010, 22:47)
Oricum, acum mi-am dat seama, nu e de la valve. Dar ideea este ca am o pierdere. NU stiu inca unde, ca nu am mai verificat. Acum nu am deloc freon in instalatie. Joi ma duc la service.
O intrebare: daca este fisurata o conducta, se poate suda/lipi cu silicon sau ceva... sau trebuie inlocuita?
*




eu am taiat conductele, le-am scurtat si apoi le-am sudat asa ca se poate dry.gif

15 Jun 2010, 23:16:
apropo in pitest m-a costat toata operatiune aproximativ 60 lei
Iulikk
Sa caut un service mai rasarit in judet...

Multumesc Vladd si mihai pentru raspunsuri. Sunt foarte ofticat, e primul lucru care cedeaza in 7 ani sad.gif .
sky79ct
In CT a gasit cineva un service care faca asa ceva?

16 Jun 2010, 09:02:
QUOTE(augustin87r @ 14 Jun 2010, 12:07)
Am incercat eu la service oficial. DE fapt, ei mi-au zis ca e obligatoriu. E o sticluta cu solutie care pe mine m-a costa 120 RON. Am schimbat filtrul de polen, apoi au pornit motorul, au dat aeroterma pe cald si recirculare si  au introdus un aparat in interiorul masinii care a pornit singur cand temperatura a crescut la 25 de grade. A spreyat ceva pe acolo timp de 20-30 min (nu mai stiu exact ) dupa care s-a oprit. Mirosea frumos in masina, cam ca dupa ce dai cu Pronto. Aia a fost toata treaba. Eu nu sesizasem mirosul neplacut dupa oprirea aerului, dar au zis ei ca oricum trebuie facuta treaba asta (normal)
*




In CT a gasit cineva un service care faca asa ceva?
sharkky
Se gaseste spray de cumparat si se poate face operatiune si "acasa",nu numai in service ...
sky79ct
Super smile.gif
Cum se numeste sau ce ar scrie pe spray?
Am gasit vreo 20 de modele..
Da nu stiu care e bun...
sharkky
De la Mafra, Odorbact ...
uia
Salut!
stie cineva daca merge o instalatie de sn modificata pt solenza?
e cineva care vinde o astfel de instalatie cu 600 de lei completa si daca merge ma gandesc ca ar fi profitabil, mai ales ca e cald rau afara
extasy_myhay
in mare parte DA merge gasesti mai multe aici http://www.daciaclub.ro/montare-A-C-solenz...ml#entry2515597
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.