Sa va descriu fenomenul in detaliu:
Dupa multa vreme in care motorul a functionat impecabil, a inceput brusc sa isi faca de cap. Pornire la sfert de cheie, relanti super rotund, zgomot mai deloc, pornesc de pe loc: treapta 1 ok, turatie 3000 si schimb, treapta 2 accelerez, turatie 3000 si schimb, treapta 3 accelerez ating 3000 rpm si... incepe balciul... parca ar ramane brusc fara benzina!.... OK! Incep sa cercetez. Desfac carburatorul, schimb toate jicloarele, cui poantou, reglez nivelul in CNC cu un plutitor nou si el, fenomenul nu dispare. Schimb carburiciul cu totul, il verific si in calibrez pe cel nou, reglez tot ce se poate... la fel ... Schimb pompa de benzina, furtunuri si coliere... la fel.... Ma apuc si verific delcoul... arcurile slabite! Ok, schimb delcoul cu unul echilbrat, pun platou nou, reglez platina.... fenomenul acelasi!!! Verific avansul vacuumatic, il pozitionez cum trebuie, merge impecabil, ma avant pe un deal si... mi se opreste partial motorul. Repede iau contactul, desfac capacul carburiciului... nivelul in CNC la jumatatea planului inclinat...... il montez la loc, dau sfert de cheie, porneste impecabil. LOL.... Accelerez, treapta 1 ok, treapta 2 ok, treapta 3 ok... treapta 4 STOP!!!! Cobor panta, ajung la drum drept, treapta 3 la 3000 ok, treapta 4 urc pana la 2800 si parca pierd putere, treapta 5, doar sa mentin usor peste 2000 ca altfel incepe iara sa faca zgaltzaieli.... Care inainte de acest fenomen, urcam aceeasi panta si cu treapta 5 in 4000 de imi era frica sa nu zbor dreaq de pe carosabil...
Am uitat sa precizez, aprinderea este cu amplificator de scanteie, dar la fel face si daca pun condensator pe platina....
Rezumat: Delcou ok, aprindere ok, carburator super ok, pompa super ok, nivele de combustibil super ok, consum relativ foarte mic, gaze de esapament curate, aproape invizibile... pierd putere!!!!
Ia sa vedem cine se incumeta sa dezlege misterul, deoarece eu si cu inca 14 mecanici meseriasi adevarati nu am reusit sa-l dezlegam
P.S. Scuze pentru stilul kilometric, dar asa poate am reusit sa descriu mai bine fenomenul "fenomental"
P.S.2: Aparent in oras nu am probleme, doar la drum intins, dar este doar aparent, pentru ca daca ar fi sa accelerez pe o distanta mai mare si sa apuc sa ajung in treapta 3 de viteza la 3200 rpm, iara face la fel...
Edit: Chiar sunt curios daca exista cineva care a mai patit asa ceva, si daca a gasit rezolvarea (exceptand metoda cu dat foc sau dat la fier vechi, sau mai stiu eu ce alte bazaconii...)