Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema cu sigurantele ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bettrik
Salut, am o problema de cateva zile la dacia mea 1310, si anume aceea ca nu imi mai functioneaza nimic electric 'decat' faza lunga (dar in locul celei scurte), pozitii spate si luminile bordului, in rest nimic (stopuri, faza scurta, pozitii fata, aeroterma, semnalizare si nici macar avariile). Stiti cumva de la ce poate fi?
pavel_daniel
Salut.Ai verificat sigurantele?
bettrik
pana la urma am rezolvat problema inlocuind tabloul electric de tip vechi cu unul tip nou, dar totusi nu stiu de la ce era problema ca am pus sigurante noi si nu era nici o schimbare


pirvumark
dar ai ras un pic locul unde face contact siguranta? nu conteaza ca eset ea noua, am observat ca anumite tipuri de panouri au acele tije facute dintr-un material care oxideaza repede. a avut si un vecin problema asta, trebuia sa rotesti de siguranta inainte inapoi sa faca acel contact.
asa ca am luat un smirghel fin(cu care mai frecam platina) si am rezolvat problema. temporar. i-am sugerat sa schimbe panoul. acuma....treaba lui. deocandata merge

florian90
si eu am avut probleme cu arderea sigurantelor...mai ales cand ploaua sau ningea....am rezolvat-o punand sigurante de ceramica+un releu electronic:)
xrt3xrt3
florian90 da mai multe detalii
pt ce e releul?
eu am un tablou model "nou" genul ala cu picioruse... dar tot se incalzeste a doua de sus in jos... banuiesc ca aia de accesorii...
stie careva de ce?
bygy007
da , legaturi slabe sau curent mare , a doua ar trebui sa fie pe dezaburire luneta
bettrik
QUOTE(bygy007 @ 7 Mar 2010, 00:20)
da , legaturi slabe sau curent mare , a doua ar trebui sa fie pe dezaburire luneta
*



si cum rezolvi problema daca e curentul mare?
bygy007
pai pina la urma ai remediat defectul?


pe undeva pe forum gasesti ordinea sigurantelor si rolul lor


ideea este ca totul se alimenteaza de la blocul de lumini surub , de acolo pleaca un fir albastru (parca) care se duce la a 3 a siguranta si alimenteaza tot ce e fara contact

apoi ai unul rosu care se duce la contactul electric , iesirea se duce in prima si a doua

partea de faruri este de jos in sus ultimile 4 a 5 a fiind pozitiile

acolo mai vine un fir de la alternator
florian90
QUOTE(xrt3xrt3 @ 7 Mar 2010, 00:09)
florian90 da mai multe detalii
pt ce e releul?
eu am un tablou model "nou" genul ala cu picioruse... dar tot se incalzeste a doua de sus in jos... banuiesc ca aia de accesorii...
stie careva de ce?
*



releu are treaba de a regla fluxul de curent provenit din alternator ,care intra in baterie...cel mecanic stiu ca trebuie sa dai acel capacel jos si sa misti din rotita ca sa obtii o tensiune de ~ 14,2 volti(in functie si de consumatori si de turatie..mai cauta pe forum informatii) la nivelul bateriei desigur(asta masori cu un voltmetru)..iar cel electronic doar l-ai montat si atat, nu vei mai avea probleme si nici nu trebuie sa-l reglezi(eu mi l-am pus deoarece cel mecanic nu mai facea fata iar mie alternatorul imi baga peste 15 V in relatiu cu toti unii consumatori,iar in acel moment bateria fierbea..)...
dar acest releul electronic are un dezavantaj...am un prieten care a schimbat 2 relee intr-o luna..datorita faptului ca are subwoofer si alte dracii...
dar dupa cum am spus si mai sus nu mi se mai ard sigurantele de cand am pus acest releu plus ca sigurantele acum sunt de ceramica(mai ieftine..dar culmea,mai bune)

bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.