Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Porneste greu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
N E S
Am o dacie din 99 care are o mica problema dimineata chiar si in zilele de vara....Trebuie sa ii dau 2-3 chei ca sa porneasca. Nu inteleg ce are....acum 2 saptamani am fost cu ea la electrician, a luat-o omu la puricat, a reglat si verificat tot ce tine de aprindere, a curatat electromotorul, si 2 saptamani dupa o lua la sfert dimineata indiferent cat de frig era. Acum problema a revenit? Ce as putea sa fac?
Multumesc mult
pavel_daniel
Salut.Cred ca electricianul tau trebuia sa se uite putin si la pompa de benzina.Nu cumva sa scape supapele si sa ramai fara benzina.Daca ai alt pompa,schimb-o.Succes.
N E S
Ar fi si asta o idee dar...logic daca e de la pompa de benzina nu ar trebui sa nu o ia nici la a treia cheie? treaba e ca eu inainte de a o porni o ajut cu un singur spritz. Sa zicem doua in zilele cand e mai frig...dupa care dau la automat. E si cand porneste miroase a benzina de zici ca am varsat pe mocheta.
danut 69-71
Daca miroase a benzina , se ineaca si nu e bun . Filtrul de benzina l-ai verificat ?
N E S
Filtrul de benzina..pare ok. Nu l-am mai schimbat recunosc de 3 luni...dar e bine, in sarcina se comporta bine. Mentionez ca am reglat carburatorul cum trebuie, la atelier specializat, nu in spatele blocului...
sa fie totusi de la filtru?
krapcarasu
crezi ca la atelierul ala specializat a fost reglat mai bine decat ai face tu 'ca' pt tine? Incearca sa dai la cama inainte de pornire, daca nu e benzina in carb spritul il dai in gol.
pirvumark
uita-te la platina. s-ar putea sa ti-o fi impuscat si ajunge greu scanteia. de aia miorase a benzina, pt ca ti-o scoate pe toba nearsa si cand porneste vine acel miros. mai mult ca sigur e din platina. de acea nu vrea sa o ia la prima cheie. uita-te macar daca e impuscata si vezi si distanta. s-ar putea ca bobina ta sa aiba rezistenta interna mica si lasa un curent mare sa treaca, asa ca iti impusca platina, daca zici ca iti tot face probleme.
florian90
sau sa incerce si cu alta bobina......dar singur e cum zici tu..sa fie platina impuscata...ca si eu m-ai pateam la fel inainte
N E S
Vesti! Azi am fost plecat cu masina si s-a comportat in felul urmator:
-la automat avea momente cand invartea greu, ca atunci cand e pe duca bateria...plus ca se intampla sa invarta o data..facea o pauza de o secunda dupa care invartea din nou.
-mentionez ca: am verificat platina, nu are absolut nici o problema, iar pornirea de azi am facut-o cu o alta bobina, stiind cum se comporta cu cea veche, iar comportamentul nu s-a schimbat.
deja am ramas fara idei.

parvumark esti din constanta?biggrin.gif:D
PH-06-BOA
Rotorul atinge de stator (un span de doua zecimi e bun), baterie slaba, avans mare, borna slaba, carburatorul inunda... hai ca mai e ceva!
Mergi in spatele blocului, daca vrei sa -ti mearga masina.
N E S
BOA fii puutin mai explicit te rog...nu inteleg faza cu statorul...si cea cu borna slaba...
Carburatorul repet e reglat pe banc, curatat, tot ce-i trebuie...bateria are 6 luni si e de 60 de amperi...
Si inca o chestie ca tot ai mentionat de lucrul asta...avansul cu semnul pe volanta....nu inteleg nimic din el!!
Am incercat sa fac treaba asta cu un vecin, el invartea de elice si eu ma uitam dupa acel "semn" si tot ce-am vazut au fost 3 "bucati" metalice ce acopereau la un moment dat casuta aceea de vizitare, la distante egale una de cealalta. Va rog iertati-mi exprimarea din topor dar nu am avut alta varianta. Deci...ce fac?
krapcarasu
la banc poate verifica,curata, dar de reglat trebuie pe masina, cu motorul cald, inclusiv nivelul
pirvumark
pai trebuie sa invarta usurel vecinul sau prietenul iar tu cu privirea de vultur chior o sa vezi la un moment dat o mica taietura pe volanta, care in mod normal trebuie sa o aliniezi cu o alta umflatura de pe carcasa cutiei.
in acel moment dai capacul delcoului jos si vezi daca luleaua este in dreptul fisei bujiei 1.
daca nu, inseamna ca e decalat cu 180 grade si de fapt esti la pistonul 4, asa ca mai invarti motorul pana se duce iar la semnul de pe carcasa iar luleaua vine in dreptul fisei 1.
in acest moment dai search pe forul dupa reglare aprindere sau:
slabesti delcoul cu 11
scoti fisa centrala si o apropii de alternator
pui contactul
rotesti usor spre radiator de delcou si apoi spre motor . cand rotesti spre motor o sa apara scanteie la un moment dat. in acel moment ai reglat aprinderea. strangi delcoul fara a-i modifica pozitia, pui totul la loc si gata.
PH-06-BOA
Pirvumark, ti-a explicat aproape in detaliu reglajul avansului. Carburatorul, e vrajeala cu reglatul pe banc, si n-ai sa vezi doua motoare sau carburatoare identice.Fiecare are gradul lui de uzura si accepta altceva in reglaj sau adaptare. Rotorul de la electromotor, daca freaca de stator, se reduce din turatie, forta si mai ia si foc. Nu chiar la propriu. Borna de la baterie daca nu strange bine cablul de se duce la masa sau electromotor, pierde curent (nu ramane darain urma), si nu mai antreneaza corect electromotorul, si se mai si incalzeste in acel loc. Papucul de la masa, care vine de la baterie, neaparat sa fie pus pe partea cu electromotorul, nu pe cea cu cutia de viteze. E mult de discutat cu tine, dar am vrea sa citesti intre timp si despre masini, chiar daca ai alta preocupare. Nu orice, ci carti mai vechi, unde se spune adevarul.
george 07
@ N E S daca te pricepi demonteaza capacul din spatele electromotorului unde vin prinsi carbunii si vezi ca s-ar putea sa gasesti un 'pinten" de pilitura de la carbuni (super calitate ) si-ti fura curent. Un sfat confectioneaza din 'prespan" izolatorul de sub carbunele de + fa-l mai mare, si schimba carbunii cu unii de calitate (de import, putin mai rosiatici)
N E S
Sarumana de sfaturi...maine am sa incerc sa-l demontez, sa vad ce se petrece....voi veni cu vesti dupa.
@ ph-06-boa, am gasit cartea "autoturisme dacia" de cristian mondiru...abea astept s-o prind pe mana s-o devorez un pic.

L.E. deeci cum spuneam vin cu vesti. Acum 2 ore a venit colegul nostru Revoo cu un electromotor, in ideea sa-l schimb p'asta sa vad cum se comporta masina. La fel. Tot greu invarte. Si am pus electromotorul vechi la loc....si cand sa dau la automat..Surpriza!! Mi-a iesit fum din bord, si nu a mai mers nici aeroterma, nimic care avea legatura cu, contactul. Si am ajuns la concluzia ca trebuie reluata operatiunea cu reglajul carburatorului si avansului pt ca se ineaca si asta ar putea fi cauza.
george 07
@ N E S ti-a explicat Pirvumark reglajul avansului , iar partea cu fumul de sub bord este mai grea , trebuie verificat sau mai sigur schimbat partea electrica a contactului cu cheie , si verificate firele sa nu fie topite izolatia si sigurante arse . Spor la treaba si tine-ne la curent (380 v ) cu mai multe detalii.
revoOO
Mda foarte ciudat...am fost astazi sa-l ajut pe amicul nostru NES... am venit cu un electromotor in stare perfecta de functionare, l-am montat, a incercat sa porneasca cu electromotorul meu la fel ca si cu cel vechi facea, aceleasi simptome. Ne-am dat seama ca nu este de vina electromotorul, am montat eletromotorul lui pe masina... si a incercat sa porneasca masina..atunci surpriza...a iesit putin fum din dreptul contactului electric.... cred ca s-a prajit cablajul la contact, dar nush din ce cauza..ca electromotorul a fost legat si prins bine la locul lui... Nush ce sa mai zic, firele au fost montate bine, adica nu aveam ce incruca...am verificat dupa si sigurantele si in final electromotorul care era legat bine la alimentare si tot... ramane de vazut ca ii spune electricianul maine. Numai bine !
george 07
Da! partea electrica de la contact este slaba an timp se decalibreaza un arculet an interior si este suficient sa flameze o data ca este popa.gif eu am montat partea electrica de la un renault 18 desmembrat . Diferenta mare . Bafta si noroc. biggrin.gif
pirvumark
cred ca ai avut contactul stricat de pornea la 2-3 chei. trecea peste scanteie. adica in momentul in care dadeai la automat trebuia sa dai usor de cheie in spate pt a porni. tu treceai de acel prag si iti cupla doar electromotorul care invartea ca prostu motorul, caci scanteia ciuciu.
acuma saracu contact si-a dat duhul definitiv. schimba-l si vezi cu unul nou cum se comporta. acel invartit greoi era din cauza contactelor imperfecte.
sa-ti explic mai pe inteles: cand acel contact era deja vatamat, contactele din interior nu mai erau ferme, ceea ce ducea la incalzirea circuitului.
printr-un circuit cu un contact imperfect, curentul care trece este mai mic datorita rezistentei de contact aparute si de aici apare si pornirea greoaie, pt ca este ca si cum ai avea bujiile afumate si platina impuscata.

revoOO
pirvumark, ai ff mare dreptate, cred ca asta a fost problema la el...vedem maine se duce la electrician si schimba contacul..partea electrica. Sa speram ca treaba v-a fi buna biggrin.gif
PH-06-BOA
Pirvumark, ai dreptate cu trecerea peste contactul spre bobina. Eu am mai zis pe undeva, sa se puna un bec pe plusul bobinei si masa, si cand se da la automat, sa nu se stinga becul. Daca se stinge, inseamna ca contactul taie alimentarea bobinei de inductie. Nu ai dreptate cu invartitul greoi al electromotorului, dar e corect cu pierderea de curent la contacte imperfecte. Rotirea electromotorului, nu are nimic comun cu contactul. Contactul actioneaza starterul(solenoidul), printr-un curent mai mic. Plus-contact-starter-masa. Electromotorul, plus baterie-starter contacte groase-stator-carbune plus-rotor-carbune minus-masa. La colectorii rotorului, barele (sarma de bobinaj)sunt prinse de acestia, ca intre doua degete. La vibratii mai mari, se departeaza si se slabeste contactul. Remediul consta in cositorirea roata, a tuturor colectorilor, la "stegulete". La solicitari prelungi, cositorul se topeste si este aruncat catre exterior, pe corpul statorului. Si iar se cositoreste, pana bobinajul da la masa, si pa. Ramane o singura solutie, cu doua rezultate. Punandu-l la un curent mare, ori se intrerupe contactul la masa, ori pa.
Rotirea cu turatie mica, se datoreaza unora din acele bare deslipite, sau contactului la masa al rotorului. Daca se spala rotorul bine cu benzina, si se masoara o rezistenta cat mai mare de izolatie, se poate folosi in continuare. Cine nu are aparat, poate folosi si un bec. Plus baterie la un plot al becului, de la celalalt plot la colector rotor, de la masa rotor la minus baterie. Becul nu se aprinde. Daca se aprinde, da la masa. Daca da la masa, practic rotorul e anulat, dar nu in totalitate, de unde si viteza redusa. Daca steguletele sunt cracite in unele locuri sau chiar roata, unele bobine sunt scoase din circuit, si rezultatul e acelasi-viteza redusa ( putere mica). Am facut si o schita in care dupa cum se vede, bobinele rotorului, sunt inseriate, iar carbunii nu sunt la 180 de grade. Daca una din bobine se intrerupe, ramane doar jumatate de circuit in actiune, cand pe circuitul din distanta mica dintre carbuni, cand pe cel din cea mare. Cand apar cel putin doua dezlipiri si rotorul se opreste cu un circuit pe un carbune si cu unul pe celalalt, rotorul nu mai porneste. La baterie n-am notat bornele, pentru ca nu conteaza sensul, cand se masoara cu becul.
N E S
Ultimele vesti! Am coborat azi la masina sa schimb contactul, bineinteles ca nu am reusit nimic pentru ca la cel nou de ASAM s-au rupt firele de la cablu...cele din contact nu de la mufa ce intra sub bord. oricum chestia e ca de curiozitate am desfacut contactul vechi, i-am scos calbul si am desfacut mufa care era prinsa in butuc. Ce credeti? era topita, deci parvumark ai avut dreptate.
Acum, eu am vorbit din nou cu Revoo care a zis ca si daca as pune contact nou, problema o sa reapara peste un timp pt ca ar fura curent undeva pe instalatie.
Voi ce parere aveti?
revoOO
Eu tin sa cred ca el are caderi de tensiune...si asta usor usor a dus la topirea elementelor din contact, sau poate ca de la asta avea caderi...ca era slab cablajul.
bygy007
exista 2 posibilitati cu contactul electric , iei unul mai scump si de calitate , sau montezi 2 relee in paralel cu contactul

la partea cu electromotorul , in functie de tipul lui sint 2 modele detalii cu demontarea lor gasesti aici si aici

trebuie vazuta si starea bateriei daca e incarcata sau nu cu un densimetru pentru acid
cind s-a umblat la electromotor s-au inlocuit si bucsile?
mai poate fi de la avansul prea mare , adica scinteia sa fie data inainte de a ajunge la PMS si da inapoi sau supune electromotorul la o forta mai mare , incearca sa scoti fisa centrala sa vezi cum invirte fara scinteie , daca invirte nine atinci o cauza poate di si avansul
pirvumark
da, si asta cu avansul e posibil. ai deptate, daca da scanteia inainte, are loc explozia si tinde sa intoarca pistonul inapoi, ceea ce duce la o invartire greoaie.
si s-ar putea sa fie si asta, pt ca saracu' nostru coleg, a pus si alt elctromotor si tot asa facea.
daca era doar contactul, invartea cu electromotorul colegului care a fost la el.
deci, ori bateria e descarcata acuma, ori avansul mare.
daca totusi e avansul mare, ai grija ca poti sa pui nmotorul pe chituci. o sa rupa tot prin motor. cel putin segmentii iti iei adio. si e bine daca scapi doar cu asta.
dar hai ca dam din una in alta. regleaza mai intai platina la 0.4, apoi regleaza avansul si apoi vezi mai depate.
pui contact nou si incerci.
N E S
Dragi colegi, azi in jurul orei 15 masinuta mea a fost resuscitata smile.gif)
Unde era problema: placuta aceea protectoare ce se afla intre electromotor si galerie, a "mancat" izolatia unui fir si facea masa cu el. De aici si pornirea greoaie, de aici si cele 3 cablaje de la contact prajite. In final am testat si a pornit la prima cheie fara soclu tras fara nimic.
Multumesc tuturor celor care m-au ajutat cu sfaturi! am invatat niste chestii care nu le stiam.
revoOO
Felicitari omule, chiar eram trist :-SS :*. Numai bine !
pirvumark
bine ca ai rezolvat. vezi ce complicat e de dat un raspuns si ce simpla e rezolvarea de fapt?
bine ca ai scos-o la capat, doar cu un fir mancat. era mai grav daca tot ce am spus noi mai sus erau adevarate.
brava. sa-ti traiasca OZN-ul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.