Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: regulator gpl
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
danezu_pitesti
sall tuturor smile.gif astazi am fost sa-mi reglez gpl intrucat nu mergea deloc de un timp incoace.si cu ocazia asta mia facut si revizia si schimb de membrane...in sfarsit va recomand sa schimbati voi toate acestea intrucat daca ati vazut o data,de doua ori cum se face o sa stiti si voi.toate bune dar pana la urma surpriza...nu deschidea supapa electrica si miau descoperit baietii ca era comutatoru stricat pe gaz si oricat mas fi chinuit eu sa reglez,gazu nu mergea intrucat nu deschidea supapa.comutatoru asta electric e putin mai complicat si mia pus o punte-un fir-si nu lam schimbat...asa, si acum vin nelamuririle cu privire la reglajul care mi l-au facut la marini-in primul rand surubu de sus care credeam ca-i de relanti,cel de langa supapa pe partea rotunda a regulatorului la strans de tot spunandu-mi ca acela este pentru motoare mai mari de 2,5 l...in sfarsit...asa si reglajul mi la facut din surubul care actioneaza membranele ,dar si din surubul de plastic de pe furtun.cat de bine e reglat dumnezeu stie ca nu ma prea pricep,chiar daca am citit diferite topicuri p-aici pe forum cu privire la problema asta.si apoi cand am plecat motoru era subturat ,dar mergea bine cand il turam sii dadeam depresiune.apoi am tras putin socu,cat sa nu mi se aprinda martoru bord si tragea super si tinea ok si relantiu.deci daca imbogateam amestecu ,dandu-i aer mai mult era bine.si maine vreau sa reglez surubu de relanti mai sus si-o las asa.voi ce ziceti,trebuie sa mai umblu la reglajul de la regulator sau sa fac treaba asta cu relantiu si sa imbunatatesc amestecu carburant.la regulator oricum na-s prea mai umbla acum.multumesc si scuze daca v-am plictisit.
krapcarasu
asta e?
danezu_pitesti
da asta-i surubu de reglaj cica si celalalt adica ala numerotat de tine cu 2 trebe sa stea strans cica.
NICK82
Salut,
Reglajul ar cam fi:

-Surubul 2 inchis complet;
-Din surubul 1 rotesti de surub stanga/dreapta pana motorul are un mers rotund si turatia este maxima;
-Din robinetul de pe surub : turezi 2500-3000 constant,il strangi pana scade turatia si motorul incepe sa trepideze,iar din aceasta pozitie il deschizi 180 grade.
-Reglezi din nou relantiul din surubul 1
-Vezi cum porneste,daca nu o ia repede mai insurubezi sau desurubezi din surubul 1 pana vezi ca-ti porneste bine.
Cam asta ar fi in mare reglajul.
Daca mai sunt completari ,sunt bine venite.
krapcarasu
nu sunt de acord, de asta multi se plang ca gazul ar fi mult mai slab decat benzina si consuma mult mai mult, eu reglez cum scrie aici[attachmentid=1627599705]
cu schita in fata pare logic
[attachmentid=1627599707]
PH-06-BOA
Eu zic sa-ti umpli obrajii bine sa te intorci la ei, si sa-i scuipi in ochi.
Surubul care-i notat cu 2, dupa ce l-ai strans la maxim, il desfaci pana se aude usor gazul in carburator, si pornesti motorul. Stabilesti din el mersul dorit al ralantiului, cu motorul cald. Pana reglezi, e destul de cald. Strangi din cel din mijloc pana se reduce relantiul, refaci din 2, iar strangi din cel din centru si menti din 2 ralantiul. Asa relantiul stabilit, va functiona in orice situatii. Strangand din cel din mijloc in continuare, el nu mai are efect asupra relantiului. Miscand usor de acceleratie, sunt doua variante: sa se opreasca motorul sau sa se accelereze fara ezitare. Daca se opreste, pornesti din nou, fara sa apesi acceleratia, ca de acum doar ai relanti bun. Daca ai apasa pe acceleratie, n-ar porni in veci. Deci pornesti, si prin tatonare, misti usor de acceleratie in intentia de a tura motorul, si desfaci din surubul din centru, pana ce acceleratia are o cursa de crestere a turatiei fara goluri, fara ezitari. Asta-i mersul in sarcina, la un debit de gaz, minim. Daca dupa stabilirea ralantiului nu se opreste la accelerare, strangi din acelasi surub , pana se simte putina ezitare la inceputul cursei acceleratiei,dupa care poti sa desfaci chiar o tura. Daca desfaci mai mult, vei merge mereu cu supapa deschisa la maxim, pentru ca se invinge usor tensiunea arcului din plosca, iar supapa nu e o diuza cu ac, pentru a se regla progresiv, ci e o gaura cu capac. Ori e capacul pus, ori nu. Pentru cel de pe furtun, ti constant accelerat la 3000 de ture, si strangi pana incepe sa se reduca din turatie, dupa care te intorci putin, chiar si o tura. Mai mult, citeste si la nova, c-am mai scris si acolo ceva.
Retineti ca, orice carburator, orice sistem de carburatie , trebuie sa aiba un principiu de mers in gol si unul de mers in sarcina. Chiar si drujba are la fel, chiar identic cu sistemul de la Marini. Daca membrana e atrasa si invinge arcul cu clapeta inchisa la relanti, imaginativa pozitia ei cand clapeta e deschisa numai la un sfert, nu mai zic mai mult. Cu siguranta va fi la maxim. Credeti ca motorul are nevoie de atata gaz? Cineva ar zice ca, daca ar fi mult, s-ar accelera mai mult. Nu-i adevarat, ca nu are aer. Daca surubul 2 ar fi pentru avioane asa cu ti-a zis desteptu'ala, explica-mi si mie, cum se face progresul volumului de gaz, concomitent cu accelerarea, de indata ce el fiind reglat intr-un fel(niciunul altul, de cat pentru ralanti), ramane constant la orice pozitie a acceleratiei. Vreti desene cu explicatii, pe vreo 10 pagini de forum?
alexys
Nici nu au trecut doua zile de cand a pus cineva o schita a unui RV Marini si toata lumea a devenit experta in reglaje pentru GPL. Ca sa va mai treaca din pricepere, va propun sa va ganditi cum s-ar regla o instalatie cu mixer dotata cu un reductor vaporizator ce permite:
1 Reglajul presiunii GPL-ului (reglaj pe arcul ce inchide supapa actionata de membrana).
2 Reglajul debitului maxim (cursa membranei, nu ne legam de intrarile calibrate ale GPL-ului lichid).
3 reglajul debitului minim (sectiune variabila ce nu are legatura cu membrana, adica vestitul surub 2 de mai sus).

Motorul ar fi cu un carburator dublu corp cu mixer cu robinet de debit pe fiecare corp in parte, a doua clapeta s-ar deschide doar in sarcina automat, in gol nici la 7000 rpm nu se deschide...
Ar mai fi doua ipoteze interesante de lucru, una in care mixerul ala chiar isi face treaba si "absoarbe" GPL de pe furtunul de alimentare al reductorului si alta in care trebuie sa ai presiune peste cea atmosferica la iesirea din reductor.

As mai adauga ca schita aia e in pom, orice electrovalva de GPL este mentinuta inchisa de presiunea gazului, altfel exista riscul sa fie pusa degeaba. Faza cu surubul la 1/2 inapoi e o gluma depinde ce pas are filetul ala si cam cu cat maresti sectiunea zonei, evident ca nu e acelasi lucru cand maresti sectiunea cu 5 sau cu 50%. Si inca o intrebare, analizorul gazelor de evacuare unde apare in reglajele astea, ca in lege asa se spune ca nu poti face reglaje fara analizor?
ghitza
am o instalatie intergas care sta in pod de vreo 2 ani de cand am dat-o jos caci masina am luat-o de la un nene idiot ca altfel nbu ii pot spune si am mai mers cu ea vreo 6 luni de zile pana mi-a scos peri albi si multi bani aruncati pt ca nu merge in nici un fel.lipsuri are cam asa :la partea de cablaj doar ca in rest componente are tot chiar si calculatoprul pt gaz.,dar la partea electrica nu are mufa pentru ECU de la gaz si alte prostii,ceasul de pe butelie nu arata corect pt ca am obs pe cablajul lui ca e impuscat ceva(asa a fost cand am luat-o).Acum intrebarea mea este are rost sa bag banii in ea sau sa pun alta noua?
PH-06-BOA
Extraordinar ! Poti sa repeti ce-ai spus si sa aiba si acelasi sens? SCHITA e cat se poate de reala pentru un automobilist. Dezinformezi de frica zilei de maine, ca nu-i vei mai putea prosti pe toti? Ne fff...ramanta tare mult grija de analizorul tau. Pe altii nu. Nici nu pot sa ma urc in masina pana nu-l leg de...tampon-ul femeii.
Reglajul debitului minim. Parca-i zicea mers in gol, sau ralanti. Lumea asa stie. Si se regleaza din acelasi 2 de care s-a discutat mai inainte.Si tot asa...
Poluarea e o vrajeala mondiala, gen aviara, porcina, etc, din care se doreste sa traiasca numai ei, numai din buzunarul nostru. Ajutati-i !
george 07
@Alexys daca consideri interesanta teoria ta vino si cu schita de reglaj versiunea care o susti altfel te numeri printre desteptii care decit vorbesc discutii
danezu_pitesti
mersi tuturor in special lui PH-06-BOA pentru raspunsuri.eu am vrut sa ma bag eu sa-l curat la inceput dar am sunat un prieten si a zis sa nu ma bag si nu stiam nici principiul de functionare al regulatorului si am zis...fie la service cu toate ca mare parte a lucrurilor i le fac eu.sambata dimineata am observat ca prostu ala nici nu mia strans colieru la furtun si lam scos doar cand la-m atins.na-m incredere in serviceuri deloc oricum,cand i-am zis daca nu pune masina la calculator pentru ca am vazut ca aveau un program cu relanti salele din care reglau gpl la masinile pe injectie,mi-a zis ca carburatia o regleaza dupa ureche...si vezi doamne sa nu umblu eu la reglaje vodata biggrin.gif mama lor...ca eu incercasem inainte dar nu mergea pt ca nu-mi deschidea supapa smile.gif si n-aveam de unde sa stiu.dupa ce mi-a reglat-o imi dadea in nas pana la 1500 rpm dar apoi cand trageam putin socul si imbogateam amestecu mergea ceas.iam mai dat putin drumu la lita de la soc cat sa nu inchida etans si i-am mai marit relantiu cu o tura si-un sfert de surub.acum tine la 900,1000 rpm si merge rotund.consumu drak stie vad eu si dc nu ii refac reglajele ca acuma nu mai am probleme cu butonu electric.bafta tuturor smile.gif
george 07
@alexys nenea bati campii ? ce carburator dublucorp nu se deschide la 7000 rotatii wacko.gif

8 Mar 2010, 11:28:
"As mai adauga ca schita aia e in pom, orice electrovalva de GPL este mentinuta inchisa de presiunea gazului, altfel exista riscul sa fie pusa degeaba. " @alexys mai studiaza cum functioneaza o electrovalva ca esti an ceata

8 Mar 2010, 11:35:
a-s mai adauga ceva ! O Dacie care are GPL montata, nu are rost sa aibe carb. dublucorp deci vino cu argumente constructive
bashtalu
unde gasesc un service bun de gpl sa se uite si la a mea? tot landi am si eu dar buba e ca nu imi mai idica nivelul de gaz, am fost la aia in colentina dar degeaba
idei?
multumesc,
ghitza
la mine nimeni cu idei?
george 07
@Ghitza un sfat nu-ti pot da pt. ca preturile difera de la service la altul . Eu de exemplu am instalatie de aproximativ 3 ani de la dacia anterioara cu acte cu tot si am fost recent la doua service-ri pt. montare la noua achizitie (berlina '95) si costa motaj + actele necesare omelogarii RAR aprx. 250 ron. Pentru instalatie electrica separat adaugi 100 ron , pt. teava tot separat 100 ron , am uitat sa precizez ca mai am o instalatie fara teava si partea electrica . concluzia trage-o tu dupa ce consulti un service .
ghitza
mss george07:la mine e doar instalatia care am zis ca e incomplecta aici ma refer la mufa de la ECU pt gaz si butonul nu e al ei original a fost pus la improvizatie dar mergea si in spate la butelie era puscata placa de sub ceas si arata aiurea.cam astea ar fi la mine si acuma sa vad merita sau nu?
S mai o intrebare daca pun inst.noua pe aia veche trebuie sa o sterg din talon si CIV?
NICK82
cum mai merge cu reglaju...danezu_pitesti?
Ce reglaj ai aplicat(asta daca te-ai incumetat sa-l faci singur si nu te-ai dus la service) si ce rezultate ai obtinut?
danezu_pitesti
nu-i problema ca m-am incumetat si inainte sa-l reglez dar nu m-am incumetat sa-l desfac.si eu am zis ca aveam comutatoru stricat pe gpl si daia nu-mi desfacea supapa si n-aveam de unde sa stiu.docamdata l-am lasat asa cum mi l-au reglat aia de la service si am fost pana la tara si inapoi,in total vreo 80 km si din ceam vazut eu nu cred ca mia consumat mai mult de 7.docamdata il las asa desi cum ziceam surubu 2 e strans aproape complet si reglaju ii facut din surubu 1 si cel de pe furtun. smile.gif
alxemanuel
Am si eu o probleme legata de instalatia de gaz, am pornit masina de dimineata, am spalat-o si peste cateva ore cand am vrut sa plec cu ea nu a mai mers pe gaz.
Am pornit-o pe benzina, am incalzit motorul, am incercat sa comut si in mers pe gaz si nimic, nu vine deloc gaz si butelia este plina.
Ce sa ii fac?
bygy007
instalatia are o siguranta , mai este buna?

cupleaza supapele cind esti pe gaz 1-2 secunde?
danezu_pitesti
si eu am avut aceeasi problem ca nu mergea deloc pe gaz orice reglaj as fi facut...am scris mai sus...la mine era comutatoru tip vip 1 care nu mai comuta pe gaz,adica nu mai deschidea supapa.aia de la service mi-au verificat0o electronic si apoi mi-au pus o punte-fir de legatura intre a 3 a si a 4 a gaura a comutatorului numarand de la firu maro,adica de la volan.mai multe nu pot sati zic ca nu stiu.bafta smile.gif
ghitza
zilele astea ma duc si eu la un nene(electrician de incerdere) sa imi faca onstalatia electrica la GPl asta dupa 2 ani de stat in podul casei.am pus sus tot mai trebuie sa faca instalatia.sunt curios ce iasa caci omu zice ca e sigur ca poate sa o faca.tineti pumnii
danezu_pitesti
cum si unde vrei sa tinem pumnii smile.gif daca se pricepe iti schimba ce e stricat si merge.membrane si supape...si sa nu ai fisuri pe undeva
ghitza
nu cred ca ai inteles.imi face instalatia electrica de la butonul de la gaz incolo toata.adica legaturile de la cablajul butonului de gaz la electrovalve si ce mai trebuie acolo.practic am instalatia si butonul cu cablajul sau si atat.trebuie ceva bataie de cap zic eu.

17 Mar 2010, 20:10:
maine la ora 9 sunt programat la meseriasul asta sa vad ce iasa.mi-a mai zis la tel sa bag gaz in butelie vreo 10L caci nu mai am presiune de atata vreme de cat a stat(2 ani),va tin la curent
PH-06-BOA
Cum sa n-ai? L-au mancat soarecii? Clatina butelia putin, si te convingi daca are. E montata pe masina? Desfa teava din fata la intrare in filtru, la butelie dai un "plus" de la baterie pe valva ei, si in scut timp, va iesi gaz. Dar cum frica e mare in Romania, mai bine stai cuminte.
ghitza
bun si facut astazi instalatia la GPL.a venit meseriasul cum am vbit si sa pus pe intins fire si papuci.de mers merge frumos dar e pusa "clasic"adica fara calculatorul ei de gaz.Si acum ce ma roade pe mine:meseriasu a facut in asa fel incat cand ma duc pe gaz merge si pompa de benzina in rezervor.e norma?el zice ca asa trebe la astea.mie sincer nu imi convine caci poate strica pompa in timp

<span class='edit'>18 Mar 2010, 18:51:</span>
cine imi poate spune functiile firelor de la butonul de GPL care ce face.ele sunt urmatoarele pe culori:
ALB
ALBASTRU
GALBEN

ROSU
NEGRU
MARO
Butonul este marca:STAG2-W.AUTOGAZ asta scrie pe el
PH-06-BOA
Nu le-am mai dat eu odata?
-rosu, vine de la siguranta de alimentare cu plus-contact.
-negru e masa
-maro e senzorul de pe fisa centrala
-alb e indicatorul de nivel din butelie
-galben e electrovalva benzina
-albastru e comanda electrovalve gaz.
danezu_pitesti
multumim PH-06-BOA...si eu vroiam sa stiu firele...aia de la service miau pus o punte intre firul galben si rosu pt ca nu-mi comuta pe gaz,deci aia ar fi explicatia smile.gif
ghitza
las ca mie mia luat cu 2 fire de la mufa ce vine la injector(cea albastra) si adus cele 2 fire la un releu de unde a plecat cu un fir la masa si unul la electrovalva.si cand comut pe gaz merge si pompa de benzina si nu merge frumos pe gaz,+ca acuma ticaie releule ala ca dracu si ledul verde din butonul de gaz se aprinde rosu cand ticaie releul ala si merge si urat motoru.cam asa ar fi ce a facut dobitocu ala.M-a mancat undeva sa ma duc la electrician.am cerut cele de mai sus caci vine un prieten de al meu care a mai facut asa ceva si la mine multe si chiar se pricepe si ii dam de cap sambata

18 Mar 2010, 23:43:
uite si cutiuta "minune" care nu are nici o mufa ce pleaca din ea.are cine vreo schema cu ce fire pleaca dine a si unde?
danezu_pitesti
la mine pe regulator marini am comutator in 7 fire,adica penultimul fir este violet-alb.ala ce poate fi? smile.gif si puntea este intre albastru si rosu pentru a putea comuta pe gaz...albastru-comanda electrovalva gaz si rosu-contact.
ghitza
de unde mai exact iau impuls ?la injectie schema poza ceva va rog ca nu merge dracia asta de instalatie a lui nea laica asta.ma stresez de nu aveti idee dupa ce am platit si 100 de roni

19 Mar 2010, 19:07:
nu merge pe gaz dacat se aud valvele cand comut pe II la buton tacane valvele si atat moare.pe benzina merge nu am treaba.a facut montajul clasic fara calculatorul de la gaz cum a trebui normal la o instalatie noua.dar am venit cu ea aks si gata nu mai merge.sau mai merge dar num ai accelerata si tinuta din pedala altfel la relanti moare nu sta
danezu_pitesti
mi-ar fi placut sa nu scriu astazi pe topic dar de...e dacia si din nou problema cu comutatu.astazi cand mergeam, pe un drum cu gropi vad ca dintr-o data nu se mai accelera bine si cand am oprit mergea ok.toata problema e de la gaz,de la supapa cred sad.gif initial am crezut ca nu mai aveam gaz,am plecat totusi pe gaz dar din nou se accelera prost in mers.si apoi cand am alimentat si am vrut sa comut pe gaz din nou nu mai mergea deloc.si apoi observ ca nici comutatorul tip vip 1 nu mai se aprinde deloc.daca aveti sugestii,pareri daca e cumva de la comutator.eu asa cred si maine ma duc sa caut altu mai ales ca asta era stricat pe gaz si aveam o punte pentru a putea comuta..altceva nu prea cred sa fie papucul ala cu 7 fire poate avea cumva alimentarea intrerupta?multumesc.
bygy007
daca nu se mai aprinde deloc vezi daca pe firul rosu iti vine+ , siguranta , etc
alexys
QUOTE(PH-06-BOA @ 7 Mar 2010, 19:38)
Extraordinar ! Poti sa repeti ce-ai spus si sa aiba si acelasi sens? SCHITA e cat se poate de reala pentru un automobilist. Dezinformezi de frica zilei de maine, ca nu-i vei mai putea prosti pe toti? Ne fff...ramanta tare mult grija de analizorul tau. Pe altii nu. Nici nu pot sa ma urc in masina pana nu-l leg de...tampon-ul femeii.
                            Reglajul debitului minim. Parca-i zicea mers in gol, sau ralanti. Lumea asa stie. Si se regleaza din acelasi 2 de care s-a discutat mai inainte.Si tot asa...
                            Poluarea e o vrajeala mondiala, gen aviara, porcina, etc, din care se doreste sa traiasca numai ei, numai din buzunarul nostru. Ajutati-i !
*


Mai BOA, vezi ce si de unde legi, ca la o frana brusca s-ar putea sa scape inauntru. Si intr-adevar, cel putin pe tine nu te pot prosti, nu-ti pot oferi ceva ce ai deja. Totodata, daca tu ai vointa de a intelege, nu si capacitatea, nu-i vina mea. Cate talente nedescoperite zac in parcari! Maine o sa autorizez in GPL cativa maidanezi ca sa ma revansez cumva, nu-i cinstit ca doar un afon ca mine sa se laude ca e "persoana abilitata". Si pentru ce te-ai suparat, am zis eu ceva de poluare? Am zis de analizor fiindca ala e singurul care iti poate spune ca ai un amestec apropiat de cel ideal. Si daca cumva te gandesti ca e mai bine sa intre aer sau GPL mai mult, ca asa stii tu ca e mai bine - sa fie lambda sa zicem 0,21*pi^2+2,13(45), nu-i nici o problema, dar tot analizor iti trebuie ca sa reglezi amestecul dorit daca nu ai nasul fin si lung sa ajunga la toba. Daca mai vedeai poze si cu alte reductor-vaporizatoare, nu mai faceai confuzie intre reglajul debitului minim, care este un reglaj pe care il ai la dispozitie la cateva reductoare si mersul in gol al motorului sau reglajul la mersul in gol al instalatiei GPL.
@george, eu credeam ca modul de functionare la o E.V. e simplu: Cand e deschisa, avem un miez cu o pastila de etansare in cap, care e ridicata de pe o "mica gaurica" de catre un electromagnet comandat de comutator, e nevoie ca forta electromagnetului sa invinga rezistenta unui arculet. In pozitia inchisa, arculetul ala apasa miezul cu pastila cu tot, pe "gaurica" aia si o astupa. In mod normal, pe aceasta parte se afla si fluidul cu presiune mai mare, presiune ce actioneza in sensul inchiderii supapei respective, asa ca schita nu e corecta. Mai sunt unele si mai ciudate, presiunea gazului este singura care inchide/deschide supapa, electrovalva doar il directioneaza in mod corect, vezi un intergas sau bedini 132. Cat despre situatia descrisa de mine, cauta carburatoare cu furtunase si capsule multe, un Audi ceva si incearca sa "antelegi"... Cat despre dublu corp la Dacie pe GPL? Nu isi are rostul ca oricum nu mai merge pe benzina, jos cu el! Mda, numai ca "porcii" aia de la RAR iti ridica dreptul de circulatie pana nu vede carburatorul original pe masina, mai ca ma intreb cum stiu ei ca acolo a fost un dublu corp, flansa de adaptare o fi de vina?
Si pentru ca nu mai am sanse sa mananc o paine din asta, hai ca va invat si pe voi nu de alta, dar reparatiile sunt mai bine platite decat reglajele si cum finalul intotdeauna se numeste "am reglat pana s-a stricat", sunteti invitatii mei, cand ajungeti la concluzia ca aveti nevoie de cei ce au si piese de schimb, nu ezitati, o sa cer un comision la service-ul la care va directionez.
P.S.: (pentru initiatorul topicului) - ti-as spune ce sa-i faci, dar am observat ca ai probleme cu recunoasterea culorilor, initial ai zis ca au suntat galbenul, apoi rosu, in plus cateva zile ai fost kamikaze, imagineaza-ti ca la un mic accident lesini "de emotie" motorul se opreste dar tu nu tai contactul (comutatorul taie alimentarea daca nu sesizeaza scanteie) gazul ala iese, electrovalvele sunt alimentate, facem un gratar? Schimba comutatorul ala si fa o revizie la tot cablajul cu electrovalve cu tot, curata multivalva, daca faci asta singur, du-te pe malul Argesului...
ghitza
sal.face si a mea figuri pe GPL in sensul ca da in nas cand plec de pe loc si daca nu lasa de acceleratie sa o iau usor nu isi revine trepideaza si se duce in nas sau smuceste.daca o turez mai tare la plecare nu mai face.Iar la drum intins nu pot depasi ca da in nas sau smuceste cand accelerez.filtrul l-am schimbat de o saptamana
george 07
@alexys maestre vad ca esti foarte priceput (la vorbe) dar tot nu ai venit cu o formula de reglaj (GPL) asa ca te rog coboara putin din sfera ta (mai inalta) si explica mai amanuntit , si legat de carb. dublucorp cu deschidere vacumatica , se deschide a doua camera la turatie mare indiferent ca turezi in gol sau esti in tractiune (nu toti au Opel dar majoritatea au vazut cum arata si functioneaza ) mai lasa aerele de superior si nu mai ignora ca nu impresionezi decat cu o explicatie mai amanuntita . Bafta si noroc ! tongue.gif
PH-06-BOA
Nu poate. Daca el sustine ca gazul apasa pe piston intarind apasarea arcului, si nu accepta ca e si invers, e pregatit. Nu aici. E adevarat ca sunt si cum spune el, dar eu am facut o schita a circuitului de gaz la Marini, si e adevarata. Numai ca el nu prea e pregatit,
Poate repet, dar daca ai ramas pe drum fara curent la supape, ia cu un fir "+" de la bobina de inductie (ca sa se si opreasca cand vei lua contactul), si pune direct pe una din bobinele de la gaz, PESTE firul albastru. Ar trebui scoasa si cupla de la comutator, pentru siguranta lui.Asa ajungi acasa, cand nu ai nici benzina. Si in general nu prea e.
danezu_pitesti
da asta cu un fir de la bobina am so bag la cap. eu am fost azi in targ la mine aici si cu 200 mii am luat alt comutator din dezmembrari exact ca al meu de marini de arata si presiunea.si cand l-am pus pe acesta-nu mergea nici el.apoi am umblat pe traseul firelor si am dat peste siguranta de la firul rosu care e de la contact.si hopa...era arsa,deci maine ma duc sa caut una pe la magazinele astea de gaz si ar trebui sa mearga ca noua.asta era buba.multumesc smile.gif

28 Mar 2010, 23:20:
asta-i siguranta smechera ca la masini straine si scrie pe ea 36V
alexys
QUOTE(PH-06-BOA @ 28 Mar 2010, 22:20)
Nu poate. Daca el sustine ca gazul apasa pe piston intarind apasarea arcului, si nu accepta ca e si invers, e pregatit. Nu aici. E adevarat ca sunt si cum spune el, dar eu am facut o schita a circuitului de gaz la Marini, si e adevarata. Numai ca el nu prea e pregatit,
                Poate repet, dar daca ai ramas pe drum fara curent la supape, ia cu un fir "+" de la bobina de inductie (ca sa se si opreasca cand vei lua contactul), si pune direct pe una din bobinele de la gaz, PESTE firul albastru. Ar trebui scoasa si cupla de la comutator, pentru siguranta lui.Asa ajungi acasa, cand nu ai nici benzina. Si in general nu prea e.
*


De ce oare dadusi in balbaiala cu pregatirea mea? Incerci sa te minti singur si daca te repeti ai sanse sa crezi ce spui? Crezi ca o mazgaleala pe hartie care contine maxim 50% realitate, restul fiind rodul imaginatiei, te promoveaza direct la postul de geniu? Daca ai incerca sa inveti din ce spun si altii, poate ai avea o sansa sa te corectezi. Cei ca tine sunt cel mai greu de invatat, fiindca mereu intrerup lectia incercand sa arate ca ei deja stiu totul. Cei cu adevarat priceputi verifica, daca au fost contrazisi cu ceva, apoi incearca sa inteleaga care si de ce a gresit. In primul rand incearca sa inteleaga ce li s-a transmis. Care parte n-ai inteles-o tu din: "In mod normal, pe aceasta parte se afla si fluidul cu presiune mai mare, presiune ce actioneza in sensul inchiderii supapei respective, asa ca schita nu e corecta. Mai sunt unele si mai ciudate, presiunea gazului este singura care inchide/deschide supapa, electrovalva doar il directioneaza in mod corect, vezi un intergas sau bedini 132" ? Trebuia sa scriu si Marini acolo? Iti voi traduce ce am zis, poate renunti la a mai invata pestii sa inoate. Din schita ta lipseste sistemul de oprire a gazului, nu e functional in sensul in care e reprezentat. Fizica elementara: un arc ce trebuie sa fie invins de o bobina de maxim 18W- si pe care si un copil il poate invinge cu un deget, nu poate sigila complet o camera in care se afla gaz sub presiune, fiindca acelasi copil e putin probabil sa sigileze acea camera cu degetul propriu. Ar tine sa zicem 3 bari pe o sectiune mult mai mica, dar nu e mereu iarna... Ia incearca tu sa cauti un imbus si sa iti mai largesti putin vasta arie de cunostinte in GPL, explorand si prima treapta de reducere a presiunii la Marini. Daca esti perspicace, vei intelege de ce atunci cand electrovalva aia e asezata pe scaun, gazul e directionat intr-o camera etasata de o membrana ce actioneaza asupra supapei din prima treapta, fortand-o sa se inchida. Daca mi-ai fi dat impresia ca doar ai vrut sa simplifici desenul, nu ziceam nimic. Dar cand dovedesti ca puterea ta de intelegere se limiteaza doar la principiul de actiune al unei parghii - adica nivelul la care se afla omul cand a coborat din copac (facea schite in pesteri si folosea parghii ca sa mute bolovanii), te avertizez ca ar fi cazul sa nu-ti mai bagi nasul in R.V. decat dupa ce il intelegi pe Arhimede. Ca sa dai sfaturi la altii, nu-i suficient sa crezi tu ca ai inteles. Si nu te baza ca daca sufli pe intrarea de GPL afli cum functioneaza toate. O sa-ti fac o fotografie cu sistemul, ca prea te straduiesti, poate nu ai mereu la indemana un Marini, sau un imbus sau timp. Dar sa stii ca de obicei sunt platit cand dau lectii. Si nu mai da sfaturi de simplificare a sistemului, ca poate drumul spre casa trece pe la morga. Daca vrei tu sa experimentezi, poti incerca asa: Una butelie de aragaz, un furtun lung de oxigen, un regulator de presiune si un stut, stii ca poti sa mergi pe gaz pana acasa cu asa ceva, mai ales daca e cald afara? - E brevetata deja de un brasovean, venise sa intrebe ce-i lipseste si pentru "un mic reglaj" la un atelier autorizat... Sa vezi cand le-o produce in serie, ce or sa moara toti din ateliere de foame...
@george, nu stiu daca poti citi pana aici, imi pare rau ca nu am inceput cu tine postul, se pare ca ti s-a facut foame inainte de a citi indrumarea de a cauta la Audi carburatoare iesite din tiparul cunoscut de experti. Decat sa caut schema carburatorului ala, mai bine renunt la a sustine ca e greu de reglat, deja incep sa-mi amintesc ca i-am explicat clientului cum ca trebuie ca ambele trepte sa fie deschise in mod identic si motorul pornit ca sa fac un reglaj. Nici o problema ca se deschideau la fel doar cand acceleratia era tinuta blana. Cum motorul de Audi nu e asa de fasnet ca ala de Dacie, in gol cu ambele trepte deschise la maxim aveam doar 2500 rpm, turatie ideala pentru reglaj, am realizat 1250 din prima treapa si inca atat din a doua (oare?). Dar nu incerca asa ceva acasa, pe Dacie cu dublucorp ca aia e prea nervoasa... Si nu te mai lua de Opel, ca el n-are nici o vina aici, nici macar nu stiu daca mai exista...
Ca sa fiu si 1% on-topic: Initiatorul topicului o fi fost amanat astazi la "magazinele astea de gaz" fiindca e cam inghesuiala la ele si o fi fost mai mult de lucru. Cand un comutator se arde, ar fi bine sa te intrebi de ce. Daca raspunsul e calitate proasta, il schimbi. Daca nu ai bani si il suntezi, apoi se arde siguranta "smechera"-(apropo, sa ceri de 5 sau de 7,5A, ca 36V scrie cam pe toate), atunci ar fi bine sa faci o verificare a cablajului, a bobinelor, a instalatiei electrice... In nici un caz nu insista, inlocuind siguranta cu un cui... Sunt deja cativa morti fiindca au simplificat sistemele de siguranta. Si n-as vrea sa circulam in acelasi oras.
Uncle-Sam
Nici mie nu imi indica corect presiunea din butelie. Cel de pe butelie nu prea ma intereseaza pt ca butelia e in locul rotii de rezerva.
Pe comutator am 3 leduri: benzina (rosu) - presiune scazuta in butelie (rosu) - gaz (verde). In vreo 10 plinuri cate am facut pana acum (merg pana raman in pana de gaz), ledul de presiune scazuta nu s-a aprins decat de 2 ori.
Aveti idee cum as putea face sa mearga cum trebuie?
danezu_pitesti
miar place sa fii in oras cu mine...sa te fac la o liniuta tu cu opelu ala dar din pacate pentru tine nu prea ai cum sa faci dasta la tine in bucuresti,asa cred.ieri am stat la coada ca la mancare pe timpu lu ceasca mam dus cu noaptea in cap sa apuc loc la rand la magazinu auto de gpl. happy.gif si tot nu am gasit ca le-au manarit aia si le-au impartit intre ei si asa ca am facut cu cuiu ala de care ziceai.asa ca sa nu dai pan pitesti ca poate ne intalnim si ...cine stie...faci buf smile.gif
uncle sam tu ai comutator vip 1?eu am luat altu din modelul asta si vad ca se aprinde de la stanga la dreapta primele 2 becuri verzi de indica presiunea,celalalt care era tot modelu asta se aprindeau 3 de la dr la st.nu inteleg cum e normal ?sti tu? smile.gif in rest e ok comuta perfect asta care l-am luat la mana a-2-a
Uncle-Sam
Am doar un led care se aprinde cand mai e putin gaz (similar cu becul de la indicatorul de benzina). Nu m-am uitat ce marca e...in rest n-am probleme cu instalatia.
george 07
@alexys maestre majoritatea discutiilor de pe acest forum sunt pt. a ne ajuta reciproc tu nu faci altceva decat a te contrazice si in final nu ai venit cu nimic (schite , care sustii ca sunt gresite ) demonstreaza-ne ca intradevar esti superior sau esti materialist , mai bine lasa-ne ca de materialisti suntem satui . Sincer pe mine nu mai m-a intereseaza parerea ta dar poate vrei sa demonstrezi contrariul .

30 Mar 2010, 18:58:
"george, nu stiu daca poti citi pana aici, imi pare rau ca nu am inceput cu tine postul, se pare ca ti s-a facut foame inainte de a citi indrumarea de a cauta la Audi carburatoare iesite din tiparul cunoscut de experti. Decat sa caut schema carburatorului ala, mai bine renunt la a sustine ca e greu de reglat, deja incep sa-mi amintesc ca i-am explicat clientului cum ca trebuie ca ambele trepte sa fie deschise in mod identic si motorul pornit ca sa fac un reglaj. Nici o problema ca se deschideau la fel doar cand acceleratia era tinuta blana. Cum motorul de Audi nu e asa de fasnet ca ala de Dacie, in gol cu ambele trepte deschise la maxim aveam doar 2500 rpm, turatie ideala pentru reglaj, am realizat 1250 din prima treapa si inca atat din a doua (oare?). Dar nu incerca asa ceva acasa, pe Dacie cu dublucorp ca aia e prea nervoasa... Si nu te mai lua de Opel, ca el n-are nici o vina aici, nici macar nu stiu daca mai exista..." sfaturii de gradinita grupa mica si "Fasole" la greu .
danezu_pitesti
sincer n-am vrut sa fiu rautacios..in fond mi-a spus omu amperaju sigurantei eu nu-l stiam si culmea,la nimerit,e 7,5 amperi.oricum eu am facut improvizatie cu un cui. smile.gif
cat despre comutator sunt multumit si sper sami indice presiunea pt ca ala al meu ramanea aprins 3 becuri verzi, si se aprindea in alta directie.si am mai observat faptul ca exista sub comutator o rotita mica din ea ce s-o fi regland? nu de alta dar imi place sa ma intreb...e prima cale spre cunoastere daca nu sti smile.gif

30 Mar 2010, 21:06:
nu m-am luat de opel dar ziceam ca e pacat ca nu poate sa faca si proprietaru liniute pan bucuresti...noaptea poate da peste v-un maidanez pe la cimitirul ghencea
alexys
@danezu, sunt din Pitesti, vezi ca sigurante auto gasesti la orice benzinarie, sau daca vrei la bucata gasesti in Gavana la semaforul de langa John. Dar pana nu afli de ce s-a ars, ia-ti la kg ca o sa se mai arda... Iar Opelul nu-l mai am, daca vrei liniute, cauta si tu un Kadett pe care scrie GSI si propune-i, apoi povesteste-mi si mie pana la ce distanta ai vazut sa citesti sigla...
@george, pentru reglaj de Dacie carburatie simpla, daca respecti ce am scris in PDF, crede-ma ca vei fi mai mult decat multumit de consum, de pornire si de putere pana te plictisesti, numai sa fie reductorul bun si sa-si mentina reglajul de presiune... E scris intr-un mod aparte ca sa nu isi ia oricine textul de-a gata, dar cine are nevoie cu adevarat, il poate citi si lua notite, sunt sigur ca asa ramane mai bine intiparit in memorie. In particular, daca ai Dacia cu dublucorp, poti avea mixer cu o singura intrare pe ambele camere si un singur robinet sau mixer cu 2 intrari si robinet cu 2 cai cu reglaj comun sau reglaj separat pe fiecare. Cand ai un singur reglaj faci cum e in atas dar verifici cum trage in blana, cand ai 2 cai cum as recomanda eu, faci ca in atas inchizand la maxim robinetul pt camera 2, apoi pe traseu il deschizi pana cand incepe sa se accelereze bine cu pedala in blana. Cand esti multumit, reglezi din nou presiunea pentru mers in gol.
Poze cu Marini, poate dupa sarbatori, daca nu ai rabdare, cere la importatori: Valentino, Autogaz.
Despre partea materiala, arata-mi si mie unde am postat la bursa, sau adu-mi pe cineva de pe forum care mi-a dat vreodata ceva. Si am mai ajutat si eu pe ici pe colo. Iar ceea ce trebuie sa stie un posesor despre sistemul GPL scrie in manualul de utilizare, nu-ti convine ce scrie, n-o cumpara sau du-te la OPC, oficial importatorul e cel mai bun in instalatia sa, n-are nimeni dreptul sa-l contrazica, i-ar trebui abilitare din parte producatorului. In plus as mai adauga ca GPL-ul e sub presiune si ARDE!!!! Nu recomand nimanui, oricat de priceput ar fi si orice pregatire ar avea, sa se apuce sa umble la repere cu elemente de siguranta. Nici macar cei de la ateliere nu au voie, daca nu au autorizare valabila cel putin pentru revizii si reparatii pe licenta instalatiei respective. E ca si cum ai propune sa discutam cum sa mai modificam cate ceva pe la directie, pe la frane... Numai ca GPL-ul nu se vede decat dupa ce a luat foc.
danezu_pitesti
bine alexys mersi oricum smile.gif ne mai contram aici pe forum dar sa sti cai destul de bun sfatul tau de reglaj...cel putin asa cred...cat priveste autorizarile,esti copil...parca daca ii pune unu vo stampila autorizat marini gataaaaaa stie omu tot si pana la urma cum ramane cu prostia?mie mi-au uitat aia la service...omologat..sa-mi stranga colierul la furtun si la trepidatii iesea sigur.eu nu uitam te asigur, sau cineva responsabil. dar ei sunt responsabili sa ia bani nu sa faca treaba buna.dar ce sa faci daca nu e timp uneori de informare smile.gif noroc
george 07
Multumesc ! Alexys scuzele mele ca am fost recalcitrant dar am crezut ca vrei doar sa provoci valuri , pina nu ai raspuns mai concret nu eram lamurit ce vrei de fapt . multumesc inca odata .
rratzoiusexos
salut.am si eu o problema legata de gpl.nu imi indica cantitatea de gpl din rezervor nici la indicatorul de pe rezervor(turoidal,bulgaresc parca,arata o val constanta,indiferent de cat gpl as baga),si nici la cel de la bord,BRC,imi palpaie primul beculet,sau cateodata se aprind 3 din cele 4.merge impecabil pe gpl...masina-dacia 1307 papuc,1998
bygy007
nu ramine decit 2 posibilitati
1 s-a blocat plutitorul (se deblocheaza cu un soc , daca nu merge se desface multivalva dupa ce se goleste butelia complet si se remediaza)
2 a iesit cumva din suport sau spart , se desface multivalva
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.