DACIA(the romanian dream)
6 Mar 2010, 14:38
salutare
acum cateva zile eram destul de grabit si pe la iesirea din craiova la 120KM/h masina pirde brusc din viteza , prima data am crazut ca e pana , ma dau jos , verific toate rotile si nu era nici una desumplata , am plecat cu ea si am lasat-o mai moale pe la 80KM/h si nu a fost nici o prblema.
mai tarziu dupa ce mi-am rezolvat problema m-am gandit putin si am ajuns la concluzia ca ar fi posibil sa se fi spart una sau mai multe bile de la rulmenti
mentionez ca dupa ce depasesc 50KM/h incepe sa se auda un fluierat de la roata dreapta fata si cred ca tot acolo a fost si buba aia pe la 120.
ma puteti ajuta va rog.
pai ridica si tu masina pe cric si trage nitel de roata sa vezi ce jocuri are.
pirvumark
6 Mar 2010, 15:43
nu trosneste nimic? doar fluiera? cum e fluieratu ala? e mai mult scartaiala? Nu ti-a iesit nici-o placuta de la locul ei sa stea stramba acolo si sa frece in disc? sau esti sigur ca nu s-a slabit etrierul din suruburi si sta inclinat, ba mai rau a cazut un surub si loveste si janta?
da roata jos cum a zis colegu si arunca o privire. vrei sa repari masina asa din pat fara sa te murdaresti?
daca ar fi ceva legat de motor si e in interior mai zic si eu, intrebi, dar asa, parerea mea, ca intai dai tu frumos jos, arunci o privire si apoi intrebi de ce s-a intamplat ce ai descoperit, daca nu iti poti da singur explicatia
Pentru ati da seama mai bine daca ai joc la rulmenti desfa piulita la planetara si misca de roata.
Rulmentul din cate stiu eu fluiera cand e dus, si totodata masina merge infranata. Pune mana pe roata si vezi daca se incalzeste, daca da, verifica mai intai ce e mai simplu, adica etrierul sa nu fie blocat, sau vreo placuta de frana sa nu fie cazuta ( dar daca era de la etrier nu aveai nici frane, deci vezi cum stai cu franele).
PH-06-BOA
6 Mar 2010, 21:20
Daca rulmentul s-a blocat, e posibil ca el sa se invarta ori pe fuzeta ori in portfuzeta. Daca-i asa, merge ca si roata de caruta, si scartaie, scrasneste. Nu are joc in prima faza, decat dupa se roade ceva mai mult. Daca are piston blocat, si nu e chiar mult, ar trage si in partea blocata, s-ar incalzi roata, si nu neaparat sa nu aiba frana.Frana e chiar prea tare, pana fierbe lichidul de se intoarce in vas. Si uzura trapezoidala a placutelor, face ca pistonul sa se incline la franare si sa nu se mai poata retrage.
DACIA(the romanian dream)
9 Mar 2010, 21:38
azi mi-am facut putin timp pentru masina si dupa ce am facut un drum de vreo 15 km prim oras am ajuns la urmatoarele concluzii
-franele merg perfect
-janta este rece ca gheata
-plachetii nu au iesit de la locul lor sa frece pe disc sau orice altceva care sa frece pe undeva
-roata are un joc considerabil
sariti cu solutia
adrianadrian
9 Mar 2010, 22:37
pai daca roata are joc considerabil vezi de unde joaca...
diaconuliviu
11 Mar 2010, 10:31
QUOTE(CGDBZ @ 6 Mar 2010, 16:22)
Pentru ati da seama mai bine daca ai joc la rulmenti desfa piulita la planetara si misca de roata.
De ce sa desfaci piulita? Jocul de rulment se simte cu planetara strinsa. Totul e sa simti daca e de rulment sau de pivot sau bieleta.
DACIA(the romanian dream)
15 Mar 2010, 09:58
sambata am avut ceva timp liber si am demontat complet
pana la urma era de la rulmenti mai aveau cam jumate din bile
multumesc pentru ajutor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.