Eu am un swrmetru EURO CB SWR420., destul de ieftin, primit bonus atunci cand am cumparat statia. - Se leaga la TX statia, iar la ANT - antena, - Se trece pe FWD, - Se apasa PTT ,si cu el apasat se roteste CAL, pana cand acul ajunge pe cap de scala, - Cu PTT apasat in continuare, se trece de pe FWD pe REF, si se citeste reflectata, - Masurarea se face pe canalele 1, 40 si 20 (sau 19 ori 22, in functie de canalul unde doriti sa folositi statia mai mult). Pentru acesta operatiune mai este nevoie de un cablu cu mufa PL-PL, ce se va conecta intre statie si swrmetru. Spor la treaba!
krokos
9 Mar 2010, 11:55
Bun, si cum stiu daca trebuie scurtata sau lungita antena daca e decalibrata?
fost membru
9 Mar 2010, 12:00
Prin tatonari, ce-i asa greu de dedus? O scoti si o bagi si vezi ce se intampla, pe reflectometru.
krokos
9 Mar 2010, 12:17
Eu cred ca exista o formula de calcul pt acordare in functie de ce zice aparatul. De ce zic asta: eu folosesc statie CB de foarte multi ani(pe camion), de-a lungul timpului am schimbat diverse statii si antene, de fiecare data cind m-am dus la calibrare la meserias el a stiut in baza masurarii reflectatei ca trebuie sa taie/lungeasca antena cu 2-3-7cm fara sa stea de probe. In 90% din cazuri nu era cazul de a 2a ajustare.
fost membru
9 Mar 2010, 12:39
Ce spui tu se numeste experienta, care se capata in timp, despre care nu poate fi vorba in cazul nostru...... Banuiesc ca ar putea exista un tabel ajutator, dar cine ti-l da?
Ce spun eu este la nivel de parere, a unui om care s-a lovit de multe si nu s-a lasat pana le-a rezolvat, sigur pot exista proceduri si formule, atunci cand nu le stiu merg din aproape in aproape, asta la ce merge, la ce nu, nu ma bag, las profesionistul*. Deci, daca exista un profesionist sau cineva ce detine date mai multe despre un anumit subiect, sunt bucuros sa-l ascult ....si sa bag la cap.
* totusi de multe ori a trebuit sa opresc, ba chiar sa-i arat cum, vre-unui "meserias" sa nu-mi dea buleala/șulai bulai samd.
Meghitzanul
12 Apr 2010, 21:30
QUOTE(krokos @ 9 Mar 2010, 12:55)
Bun, si cum stiu daca trebuie scurtata sau lungita antena daca e decalibrata?
Nu prea e cazul de scurtat sau lungit antena decat ff rar. Trebuie doar bagata sau scoasa din bobina iar aceasta se face prin 2-3 incercari in functie de cum se misca acul ala. E cat se poate de logic si de simplu, nu ai cum sa nu te prinzi. Scopul e ca in final sa ai valori egale atat pe canalul 1 cat si pe 40 iar pt asta scoti si bagi spicul in bobina si vezi ce face acul la fiecare "mutare"... asta-i tot. Uite am scris si eu AICI cum se face ...nu mai reiau de la capat. Luati in considerare numai primele 5-6 randuri din resprectivul post... pt ca in continuare am extrapolat putin
prozatos
28 May 2010, 08:43
am inteles de la un nene din domeniu ca taierea antenei cica s-ar face dupa o diagrama cu care vin antenele, in functie de frecventa, trebuie sa ai o anumita lungime,
yo4lhr
8 Jul 2010, 17:03
foarte corect numai ca raportul de unde stationare - swr - se "calculeaza" ca raportul deintre suma si diferenta valorilor undei directe si cea reflectata; cel putin asa spune teoria; chestia pictata pe cadranele reflectometrelor pare a fi cam de aceiasi natura cu castigul (gain) anuntat de producatorii antenelor care uita sa mai puna si un "i" pe langa dB
iar despre lungirea/surtarea antenelor, este o "chestie" logica : antena tre` sa rezoneze pe frecventa dorita (pentru transferul maxim de energie = adaptarea in impedanta) iar acest lucru se intampla doar la o anumita lungime a sarmei asa ca, vrei nu vrei, scurtezi/lungesti; daca antena e folosita doar in partea de cb fm, acordarea este simpla si nu produce mari variatii la swr-ul de pe canalul1 fata de cel de pe 40; eu folosesc antena de pe masina acordata undeva pe aproape 28MHz si folosesc statia si in partea de cb fm (ch22 - 27,225MHz) si in partea de cb ssb (frecventa de apel pe 27,555MHz) si pana in 28,5MHz (radioamatori)
parerea mea, dom`le
shteffanivlad
9 Jul 2010, 09:18
Eu am la baza antenei (pe bobina) doua inele de reglaj, zic ei "fin". Cat de tare se complica reglajul antenei? Ce ar trebui sa fac cu inelele alea?
Antena este Midland mini c593.
yo4lhr
9 Jul 2010, 22:40
pai , probabil, pentru un reglaj fin al antenei dar pentru asta iti trebuie un swr-metru pui pe mijlocul benzii (de ex. ch20) si masori raportul de unde stationare concomitent cu lungirea/scurtarea antenei; la un minim te opresti si reglezi fin din cele 2 inele simplu ca un iaurt de baut; numai swr-metru sa ai
si apropos : Primul kit antena si baza magnetica in top vanzari Distanta de lucru 10km! Are avantajul ca antena poate fi orientata, baza magnetica de 120 mm ii confera stabilitate la viteze mari, chiar si la 200 Km/h. sa fim seriosi distanta de lucru 10 km; cum puii mei au determinat ei asa ceva? ce e aia? ce, e lanseta de pescuit cu care sa arunci 10km? aiureli si baliverne antena poate fi orientata : alta tampenie; orice antena verticala este omnidirectiva si numai daca este montata vertical; catre ce puii mei sa o orientez si mai ales, de ce? aaaa, sa o inclin? da` de ce?
nu vreau sa te superi dar am scris cele de mai sus pentru amicii care vor sa cumpere statii si antene : cascati bine ochii si cereti vanzatorului sa va dea explicatii despre caracteristici (ca de ex. castigul, de obicei, este exprimat in dB; este absurd sa creada cineva ca o antena de 68cm - cum ai tu - poate avea castig de 3dB; poate de 3dBi care inseamna doar 0,3dB; o antena "normala" in 5/8 lambda {acestea de pus pe masina sunt tot in 5/8 lambda dar diferenta de lungime este realizata de bobina de la baza} are aproape 7m lungime si are "teoretic" 5,5dB castigul; practic doar 4-4,5dB in functie de calitatea constructiei)
parerea me, domle`
karma
11 Jul 2010, 21:47
Poi sa va aduc si eu ceva la cunostinta in legatura cu calibrarea antenelor de pe autoturisme ;; Acest lucru este bun daca antena ramane acolo unde are cel mai bun semnal in momentul calibrari(adica in cel mai inalt punct de pe masina) deobicei calibrarea se face doar la antenele care sunt la punct fix ex. tir-uri, pt ca in cazul in care ai efectuat calibrarea si ai dat o suma de bani ar insemna sa nu mai muti antena nici macar un milimetru deoarece se pierde toata munca platita inainte de mutare. asa ca mai bine cauti punctul cel mai inalt al masini si folosesti antena asa cum e reglata ea din fabrica ( asta daca nu vrei cumva sa dai vreo gaura prin cupola masini)
parerea mea o zi buna
Meghitzanul
13 Jul 2010, 20:52
QUOTE(shteffanivlad @ 9 Jul 2010, 10:18)
Eu am la baza antenei (pe bobina) doua inele de reglaj, zic ei "fin". Cat de tare se complica reglajul antenei? Ce ar trebui sa fac cu inelele alea?
Antena este Midland mini c593.
se complica mult mai mult decat crezi.. de facut ti-am mai zis ce trebuie sa faci, trebuie sa vii pana la mine.. inca mai e valabila "oferta"
dantes
16 Jul 2010, 07:05
Ia sa pun o intrebare pe acilea ptr cei mai experimentati in antene...
Facui si eu o masuratoare la mine ca niciodata nu am apucat si am urmatoarele valori: pe ch1 am swr 1,2, pe 40 am 1,75 ... Stiu ca trebuie sa o dau mai jos, insa nu mai am unde in bobina.... Acuma...stiu ca se mai taie din spic...dar la valorile astea, cam cat sa tai? Nu de alta dar parca nu-mi vine sa tai si sa o ciopartesc aiurea...
Antena e sirio turbo 5000 statia midland 220 .... Valorile astea la swr ar afecta mult transmisis/receptia sau nu...ca poate o las asa si-mi bag picioarele... Multam...
semit
16 Jul 2010, 07:06
diseara imi faci si mie reglajul la antena
dantes
16 Jul 2010, 07:12
se stieeee
Meghitzanul
19 Jul 2010, 09:12
QUOTE(dantes @ 16 Jul 2010, 08:05)
Ia sa pun o intrebare pe acilea ptr cei mai experimentati in antene...
Facui si eu o masuratoare la mine ca niciodata nu am apucat si am urmatoarele valori: pe ch1 am swr 1,2, pe 40 am 1,75 ... Stiu ca trebuie sa o dau mai jos, insa nu mai am unde in bobina.... Acuma...stiu ca se mai taie din spic...dar la valorile astea, cam cat sa tai? Nu de alta dar parca nu-mi vine sa tai si sa o ciopartesc aiurea...
Antena e sirio turbo 5000 statia midland 220 .... Valorile astea la swr ar afecta mult transmisis/receptia sau nu...ca poate o las asa si-mi bag picioarele... Multam...
ia baga un ochi in tabelul asta si vezi ce se intampla la un SWR de 1.8 [attachmentid=1627641017] ignora ultima coloana pt ca la Midland 220 vorbim despre alte valori.. dar restul sunt reale. taie 10 mm (1 cm), apoi fa-i din nou swr-ul si comunica noile masuratori
yo4lhr
19 Jul 2010, 17:17
interesante datele din tabel de unde il ai?
drumuri bune
parerea mea
Meghitzanul
20 Jul 2010, 09:03
de pe internet, desigur
yo4lhr
20 Jul 2010, 09:13
ideea erea daca se refera la un anumit tip de statie (sau tip de emisiune) sau este o chestie general valabila
drumuri bune
parerea mea
Meghitzanul
20 Jul 2010, 13:57
e general valabila. in cazul in care puterea statiei nu este de 4 wati, vei avea bineinteles procentul aplicat puterii respectivei statii pt a vedea puterea la iesire (de pe ultima coloana) in functie de swr-ul masurat.
yo4lhr
21 Jul 2010, 10:17
eu am gasit alte valori
deci, depinde de cine le publica
oricum, ideea este aceiasi
dar, ce nu spun producatorii de antene auto, este un parametru ff important, adica randamentul antenei; daca la o antena verticala in 5/8 lambda este de 60-70%, in cazul unui loop probabil la fel, atunci la un 5/8 lambda scurtat in halul asta, care ar fi ranamentul? probabil 25-30%.....deci pierderile datorate neadaptarii sunt "insignifiabile" (pot produce doar pagube aceste neadaptari.....mama lor de swr-uri mari)
parerea mea
aalinte
21 Jul 2010, 12:19
Din experienta, trebuie taiat aproximativ 2 cm din antena. Taierea se face numai de la baza antenei.Trebuie montata in cel mai inalt punct, si la o departare de aproximativ 10 cm de suprafetele din tabla. Pentru calibrare: -se face intotdeauna cu usile autovehicolului inchise; -se monteaza vergeaua antenei in soclu,introdusa la maxim; -se monteaza reflecometrul; -se citesc indicatiile; -in functie de acestea, se incepe o prima incercare: se salta vergeaua din soclu si se citesc indicatiile. -in fuctie de indicatii se trece mai departe; -daca scade calitatea, inseamna ca mai trebuie taiat din antena; -se taie 1 cm si se masoara iar; -se repeta operatiunea pana la obtinerea performantelor maxime; -COSITORITI firul cald(firul din miez) pe mufa statiei; -NU taiati din cablu; -NU strangeti cablul ramas in exces sub forma de bobina(colac). Este o operatiune de finete, ce necesita rabdare si timp. O calibrare bine facuta, ar trebui sa de rezultate bune. exemplu: 15km (spatiu deschis) la o statie President Jhonson II de 4 wati. ATENTIE!!!! In Uniunea Europeana se accepta staii CB de pana la maxim 4 wati. Daca in zona in care va aflati, se afla cladiri inalte, linii de inalta tensiune, calitatea semnalului se depreciaza. Pretul statiei si al antenei denota calitatea acesteia. O statie ieftina nu o sa dea randament ridicat.
Meghitzanul
22 Jul 2010, 23:36
QUOTE(yo4lhr @ 21 Jul 2010, 11:17)
eu am gasit alte valori
deci, depinde de cine le publica
arata-mi si mie ce ai gasit.. sunt curios.
QUOTE(aalinte @ 21 Jul 2010, 13:19)
Din experienta, trebuie taiat aproximativ 2 cm din antena.
nu sunt de acord: pai de ex daca pe canalul 40 ai SWR de 1.4 sa zicem iar pe canalul 1 ai 1.1, atunci tu tai 2 cm???!! tot din experienta iti zic ca in cazul asta e suficient sa tai maxim 1 cm din spic poate ulterior va fi nevoie ca antena aia sa fie pusa pe o alta masina si poti sa ai situatia inversa in cazul asta, adica un SWR f mare pe canalul 1 si un SWR de 1:1 pe calalul 40.. si atunci va fi nevoie sa ridici f mult spicul iar daca acestuia i s-au ajustat 2 cm ar putea exista probabilitatea sa nu ai de unde sa il scoti in anumite cazuri
in cazul in care valoarea masurata de pe canalul 40 ar fi mult mai mare, atunci da, poti incepe direct cu 2 cm... dar asta se face numai cand esti f sigur pe ce faci si numai cand ti-au trecut prin mana macar vreo cateva zeci de antene!!!
QUOTE(aalinte @ 21 Jul 2010, 13:19)
-se citesc indicatiile; -in functie de acestea, se incepe o prima incercare: se salta vergeaua din soclu si se citesc indicatiile. -in fuctie de indicatii se trece mai departe; -daca scade calitatea, inseamna ca mai trebuie taiat din antena; -se taie 1 cm si se masoara iar;
nici partea asta nu o inteleg!! exista un "algoritm" f clar in functie de valorile citite pe canalele 1 si 40, ce trebuie facut cu spicul.
in rest sunt perfect de acord: cu cablul care nu trebuie facut colac in special.. si chiar si cu masurarea SWR-ului cu usile inchise la masina (chiar daca treaba asta nu schimba deloc radical situatia.. diferentele fiind insesizabile de cele mai multe ori) .. si ar mai fi unele chestii discutabile dar ma rog.. e mai dificil uneori sa le aplici!!
dantes
23 Jul 2010, 09:13
Hai ca n-am mai apucat sa intru sa zic ce am mai facut...
La prima masuratoare eram intr-o parcare cu multe masini imprejur...dar era spatiu deschis si am obtinut valorile alea...
Dupa ce am citit recomandarile, m-am dus intr-o parcare goala cu nici o masina pe langa si am zis hai sa refac masuratorile si sa ma apuc sa tai din spic...si surpise....1,1 pe canalul 1 si 1,2 pe 40.... Cum am zis ca sunt toma necredinciosul am parcat printre masini si am refacut masuratoarea...pac 1,2 cu 1,7 pe 40...
Deci...am lasat-o asa... Multam mult de info...
Meghitzanul
28 Oct 2010, 12:34
TUTORIAL CALIBRARE ANTENA STATIE RADIO am incercat sa il fac destul de explicit, chiar si pentru cei neinitiati si care nu au vazut niciodata cum se face o calibrare. poate o sa incerc sa fac si un filmulet cu mine in rolul principal.. dar nu promit pt ca nu le am deloc cu actoria
INGERUL_DANUTZ
7 Nov 2010, 08:42
Cine ma poate ajuta in Bucuresti sau poate Constanta (acum la 10 plec spre C-ta) cu verificare swr cu relfectometru si eventual calibrare a antenei, este un president vermont antena - fixa, dar cica unghiul trebuie reglat, iar statia este o Cobra 19DXIVEU. Ca sa adu trebuie sa am butonul de Squelch-ul la minim; iar Rf Gain -ul spre maxim.... sunt novice in acest domeniu.
Meghitzanul
7 Nov 2010, 09:31
mai bine scriai AICI pt ca pe topicul asta sunt tutorialele pt calibrarea antenei. da-mi PM si o rezolvam sau gaseste numerele mele de telefon si suna-ma... sunt convins ca le vei gasi usor
cosmin_angh3l
3 Jan 2011, 17:09
Am si eu o problema cu statia cb.Am achizitionat de 2saptamani o statie Danita2000 + antena ML145. Squelch-ul il tin de obicei pe la 50% ca sa am o receptie foarte clara...pana aici totul ok zic eu. Pornesc instalatia de xenon: bruiaj de te rupe la urechi si trebuie se duc squelch-ul la min 80%. Cum pot rezolva aceasta problema. Am cautat pe net si am gasit foarte multe persoane cu aceasta problema dar nimeni nu i-a dat de cap...Astept pareri
Meghitzanul
3 Jan 2011, 21:19
cine ti-a spus ca nu i-a dat de cap?! ...se inlocuiesc balasturile de la instalatia xenon. cand ai cumparat statia nu ti-au fost facute probe? nu ai observat problema asta de la inceput?
am auzit de chestia cu balasturii dar nu ma pot apuca sa-i schimb pana nimeresc unii buni ...scuze ca am postat gresit.
Meghitzanul
3 Jan 2011, 21:35
balasturile proaste care introduc buruiaje statiilor radio sunt putine pe piata... asta ti-o garantez eu!!
te duci frumos la o firma care monteaza instalatii xenon si le spui frumos: "imi montati unul, facem probe si daca merge le montez/cumpar pe amandoua... daca nu atunci raman cu ale mele". daca sunt de acord ok.. iar daca nu atunci te duci la urmatoarea firma care monteaza xenon, pana rezolvi problema.
ashtefan
21 May 2011, 22:04
Salutare. Ma poate ajuta un coleg cu o calibrare de antena in zona Iasi, Vaslui, Husi, Negresti, Barlad? Merci. Bafta.
Meghitzanul
22 May 2011, 11:45
Daca nu gasesti, peste 1-2 luni vin eu in Vaslui la parinti si te ajut. Trec si prin Iasi si Barlad... deci unde iti convine tie ne intalnim. O sa stau o saptamana si avem timp. Bafta.
ashtefan
22 May 2011, 13:20
OK. Multumesc frumos pentru amabilitate. Sper sa gasesc totusi pana atunci. Daca nu, am sa iti dau un PM pentru a stabili mai multe detalii. Bafta.
syyca
12 Nov 2011, 15:49
Mi-am cumparat si eu de curand un reflectometru si am o mare nedumerire : pentru antena de 1500mm pe canalul 1 valoarea este 2.7 iar pe canalul 40 valoarea este de 2 Conform tutorialului eu trebuie sa ridic spicul dar eu am ajuns la capat si nu mai pot ridica spicul pentru ca depaseste surubelul si nu se mai poate fixa. !!! In acest caz ce este de facut ? Mentionez ca am mutat antena cam in toate pozitiile pe cupola masinii si acelasi rezultat
Cu o alta antena de 1000mm (de la un coleg) am valorile : ch. 1=1.5 ch.40=1.5 ch.22=1.1
Ce este de facut cu antena mea de 1500mm ??????
Meghitzanul
12 Nov 2011, 15:56
Pe canalul 22 ce valoare ai avut?
Apoi spune te rog ce valori ai pe canalele 1 si 40 atat cu spicul bagat la maxim cat si cu el scos aproape de maxim.
Antena ce e? Marca si tipul ma intereseaza. Ai cumparat-o noua?
syyca
12 Nov 2011, 18:22
Acum pot raspunde la unele intrebari : - Antena este cumparata din Carefour si este marca Performer WS-810B si acum am vazut ca are 1400mm - valorile cu spicul scos aproape de maxim ch.40=1,5 ch.22=1,6 ch. 1=2,1
-valorile cu spicul bagat la maxim ch.40=2,8 ch.22=3 ch. 1=3,2
Meghitzanul
12 Nov 2011, 18:45
Da, e f ciudat. In mod normal trebuie scos mai mult.
La doua chestii vreau sa ma mai lamuresti: 1. Erai in parcare cu masini in apropierea ta sau aveai constructii metalice imediat langa masina ta? 2. Ce reflectometru ai.
Si ce te mai rugam este sa iti completezi orasul... sa vedem si noi unde locuiesti.. pt ca cine stie.. poate iti sare careva in ajutor..
syyca
12 Nov 2011, 19:02
Da eram in parcare cu alte masini (Dar daca acestea influenteaza atunci de ce cu antena colegului de 1000mm am obtinut valorile de mai sus in acelasi loc ) Reflectometru Sunker SWR-1180A (URZ0513) Ceva ieftin Am completat profilul Cu respect Enrico
Meghitzanul
12 Nov 2011, 23:26
Nu stiu ce tutorial ai citit tu dar una din conditiile imperios necesare este ca in jurul masinii sa nu se afle alte masini sau corpuri metalice aflate la o distanta mai mica de 5-6 metri.
Poti face o proba: du-te cu masina pe o straduta f ingusta astfel incat sa treaca masini f aproape si in momentul cand trece o masina pe langa tine tzine apasat pe emisie masurand reflectata de pe canalul 1 de ex si ai sa vezi ce fluctuatie semnificativa va avea acul reflectometrului Sau.. masoara reflectata pe un canal intr-o zona unde nu ai nimic in jur si apoi fara sa modifici nimic du masina intre alte masini (intr-o parcare).
Cat priveste antena colegului, aceasta se potriveste mai bine cu caroseria ta. Cu aceeasi antena poti obtine valori mai bune pe o masina si mai proaste pe alta.. Oricum, indiferent de antena nu trebuie sa ai alte corpuri metalice in jur. Vei vedea ca si cu cea de a doua antena vei obtine alte valori.
...Si uite cum va dezvalui eu secretele meseriei mele!! Glumesc desigur..
syyca
13 Nov 2011, 07:03
Multumesc pentru sfaturi Astazi am sa merg intro parcare goala si am sa fac masuratori dupa care am sa comunic rezultatele
Cu respect Enrico
Am fost in parcare la Carfour dimineata si am facut masuratori fara nici o masina in jur pe o raza de 50m Rezultatele au fost un pic mai mici dar pe ch.22 am obtinut cea mai buna valoare de 1.5 fata de 1.6 din parcarea blocului o scadere f. mica Acum cred ca antena mea de 1400mm nu este buna pentru masina mea (VW Golf4 variant) totusi daca cumpar o antena de 1500mm crezi ca ar fi buna avind in vedere ca la cea de 1400mm trebuie sa mai ridic spicul dar nu mai am de unde ?
Meghitzanul
16 Nov 2011, 17:56
Era interesant de aflat ce valori ai obtinut pe canalele 1 si 40 cu parcarea goala vis-a-vis de situatia precedenta in care aveai masini in jur. Sper ca ai refacut aceste masuratori la extreme si nu te-ai "infipt" doar in canalul 22 si atat!!
Nu stiu ce sa spun de antena aia. Nu am vandut-o niciodata. Din ce spui tu ar trebui sa fie un Sirio, corect? Daca e asa, mi se par extrem de mari valorile alea pt o antena de talia unui Sirio. Valori similare am vazut doar la antenele chinezesti f scurte!! Vezi daca scrie pe ea SIRIO ori ba!!
Eu de ex sun fan Midland ML145 si Sirio ML145 .. cu ele scot fara probleme rezultate de 1.0:1 sau 1.1:1 in cel mai rau caz pt aproape orice tip de caroserie. Doar pentru lungimi de cablu mai lungi (cablul antenei+prelungitor de ex) accept si 1.2:1 Pt agregatele personale folosesc seria Blue Line de la Sirio (Turbo 1000 si Turbo 2000). Am si un Turbo 800S de rezerva uitat undeva prin ele. Sunt intr-adevar ceva mai scumpe dar sunt Blue look .. si incap bine in portbagaj.
l@u
18 Nov 2011, 15:56
Astazi am luat un swr/pwr 430 si am calibrat antena(tti ml 145) Ch1-1 Ch22-1,1 Ch40-1,2 La putere imi arata 4,5w(Alan 52) Am obtinut aceste valori si pe cupola si pe portbagaj....unde credeti ca ar fi mai indicat sa tin antena ?
Meghitzanul
19 Nov 2011, 13:20
Pai se cam tot discuta pe toate forumurile unde trebuie tinuta antena: pe centrul geometric al masinii, adica pe cupola cu alte cuvinte.
Mai taie inca 1 cm din spic (banuiesc ca pana sa obtii valorile astea ai taiat deja vreo 4-5 cm din antena aia - de obicei TTI-ul lasa spicul mai lung) si egaleaza cele doua canale: 1 si 40. In felul asta vei obtine SWR 1.0:1 pe canalul 20.
@syyca: Nu ne-ai lamurit pana la capat!!
l@u
19 Nov 2011, 15:55
Am mai taiat 1 cm si acum am : Ch1-1,0 Ch22-1,0 Ch40-1,02(abia se misca acul) Acum squelch-ul s-a mutat cam la 75% ......este ok? Multumesc de sfat !
Meghitzanul
19 Nov 2011, 16:25
E perfect! Squelch-ul o sa fie mai jos cand iesi in afara orasului.
PS: Tu nu cumva esti tipul din Galati care are firma aia din Iasi?
l@u
19 Nov 2011, 17:00
l@u
26 Nov 2011, 22:46
Cu noua antena Midland ML145+talpa Midland de 160 mmm de la dl.Meghitzan am obtinut 1:1 pe toate canalele fara sa mai tai din spic.......am inlocuit si cablul(bineinteles inainte de calibrare) cu unul de 8m caci nu imi place sa vad cabluri aiurea prin masina.
C a t a l i n
26 Nov 2011, 22:48
8m? L-ai tras în habitaclu prin eșapament?
l@u
26 Nov 2011, 23:18
antena sta pe mijlocul cupolei iar cablul intra prin portbagaj si apoi prin masca de cabluri pana la pedalier si se intoarce prin consola centrala pana la scrumiera .....fix 8m.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.