Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pornire la rece,iarna
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
bogdanelkva
am dat search...cum e mai bine sa pleci pe vreme rece?stai sa se incalzeasca motorul sau pleci din prima,incalzindu-se pe parcurs?pana acum,eu stateam pe loc cateva minute,apoi plecam.sa aibe motorul oarece temperatura....cum e mai bine?
psychoo
cel mai bine este sa pornesti la drum mediat ce ai pornit motorul.
cand este rece, uleiul e mai vascos. la ralanti ai presiune scazuta a uleiului si fiindca este si vascos ungerea nu este optima.
in mers, la 2000-3000 rpm presiunea uleiului este mai mare deci ungerea mai buna. totusi sa nu depasesti 3000 rpm pana nu se ridica acul de la temperatura macar la sfert.
este mai bine deci, pentru reducerea uzurii motorului sa o iei de pe loc imediat ce a pornit motorul.
bafta.
Iulikk
Cum adica "macar la sfert"? Te referi la prima linie groasa? Pai la mine sta asa si vara si iarna....
Eu plec direct de pe loc dar schimb vitezele undeva la 2200-2500 rpm.
psychoo
0 = minim
1/4 = sfert
1/2 = jumate
3/4 = 3 sfert
1 = maxim

am uitat ca "sfertul" si "jumatea" sunt termeni ciudati cand vine vorba de indicatorul de temperatura la slz smile.gif
dr_mKe
Complet gresit ! La rece, motorul functioneaza in regim de ralanti accelerat, in primul rand. In al doilea rand tocmai datorita vascozitatii uleiului presiunea este maxima wink.gif Confunzi presiunea cu debitul, 2 chestii diferite.

Unui motor pornit la multe grade sub minus ii trebuie putin timp de functionare in conditii usoare, fara sa fie pus in sarcina. In plus la temperaturi foarte scazute, cum ai in zona frecvent iarna, unele piese sunt casante pana se incalzesc si nu este recomandata turarea peste 3000 rpm, pedala la podea si asa mai departe.

Fapt bine stiut, motoarele sufera o uzura mult mai mare la pornirea la rece si functionarea pana cand se ajunge la un nivel minim de temperatura si vascozitate pentru ulei. Drept urmare menajarea in acest interval este de dorit.

Eu unul, cand afara sunt destule grade sub minus, pornesc motorul, ies sa-mi curat geamurile de gheata, dupa care plec. Motorul beneficiaza de 2-3 minute de mers la ralanti, timp in care uleiul se mai incalzeste, debitul devine mai bun mare, implicit si ungerea mai buna.
Motorul se incalzeste in mers lejer mai repede decat daca stai 10 minute cu el in loc la ralanti.

Ce spun eu se gaseste pe mai toate site-urile firmelor de uleiuri wink.gif
augustin87r
Ce spune dr_mKe am constatat eu pe niste motorete: a trebuit sa plec imediat ce am pornit si pur si simplu nu mergea bine, facea si un sunet urat (ca porcu), trebuia sa accelerez mai mult decat stiam eu ca trebuie la cald. Intotdeauna lasam 2-3 min sa se incalzeasca metalele cat de putin...

La Dacia veche pe care o avea taica-meo , imediat ce pornea masina, fie vara fie iarna avea presiunea uleiului la 6....dupa ce se incalzea cat trebuie, ramanea la 2...Deci presiune e si la relanti,mai ales ca iarna relantiul e cateodata la 1500 rpm.....

ursul_bipolar
QUOTE(augustin87r @ 9 Mar 2010, 12:35)
facea si un sunet urat (ca porcu)



radmasa.gif radmasa.gif asa e, sunetul ala l-am auzit si eu cand plecam dupa 30 de sec dupa loc iarna.
dr_mKe
La rece presiunea uleiului este mare iar debitul mic wink.gif
Sistemele de injectie stiu sa-si poarte de grija si functioneaza bine si la -30 de grade.
bogdan_90
pentru cine fumeaza eu consider ca e suficient sa pornesti motorul , sa il lasi la relanti pana fumezi tigara apoi sa pleci sau cat cureti geamurile.
solenzaxjg
Eu in tot deauna ii dau cheie si am plecat cu ea nu stau sa se incalzeasca pe loc.Dar mai cititi ma cartea tejnica acolo va spune clar MOTORUL NU SE INCALZESTE PE LOC DOARE IN MERS.Si faza aia cu indicatorul de la apa si mie nu mi se ridica mai mult de prima linie groasa si vara cat de cald ar fi ca si la Iulikk inca un coleg de pe forum s-a certat cu mine ca o zis ca nu lucreaza bine motorul.
giman
Iarna: Pornesc motorul - o las 3-4 minute ( intre timp dau gheata jos de pe parbriz, daca este cazul ) - dupa care pot pleca. wink.gif
FuNnYSLZ
idem giman
bogdanel88
fumez o tigara apoi plec de pe loc.cateodata cand ma grabeam ii dadeam cheie si plecam si nu imi placea deloc cum mergea.....era greoaie.eu zic ca cel mai bine o lasi 5 min si apoi pleci. ce voi va sculati din pat si iesiti pe usa si plecati la munca direct?hai sa fim seriosi blink.gif
dr_mKe
La -20 de grade chiar nu-i pica bine sa pleci cum ai pornit. Sunt multi care demareaza la 2 secunde dupa ce au dat cheie. Crezi ca face bine motorului ?
Treaba cu incalzitul in loc 2-3 minutele n-a stricat pana acum nici un motor.
IS-04-WFK
2-3 minute si apoi plec....asa se mai incalzesc toate uleiurile:P
djasu82
e da e indicat 30 de secunde sa stationezi iar dupa aceea rulezi constant in treapta 2-3 la 2000 de ture cam 100-200 de m dupa aceea se incalzeste tot motorul.
Nu e indicat sa pornesti pana cand nu se stinge martorul antidemaraj.
augustin87r
din cate am vazut pana acum, numai eu si taica-meo asteptam sa se stinga martorul antidemaraj. icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif Aproape toti pe care ii stiu dau cheie direct, orice masina ar avea, ca la cele pe carburatie...La scoala de soferi nu mai vorbesc...
sonycu
Am vrut sa zic si eu dar mi-a luat-o drk_mke inainte..

Asculta ce zice, ca stie ce vorbeste..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.