Complet gresit ! La rece, motorul functioneaza in regim de ralanti accelerat, in primul rand. In al doilea rand tocmai datorita vascozitatii uleiului presiunea este maxima
Confunzi presiunea cu debitul, 2 chestii diferite.
Unui motor pornit la multe grade sub minus ii trebuie putin timp de functionare in conditii usoare, fara sa fie pus in sarcina. In plus la temperaturi foarte scazute, cum ai in zona frecvent iarna, unele piese sunt casante pana se incalzesc si nu este recomandata turarea peste 3000 rpm, pedala la podea si asa mai departe.
Fapt bine stiut, motoarele sufera o uzura mult mai mare la pornirea la rece si functionarea pana cand se ajunge la un nivel minim de temperatura si vascozitate pentru ulei. Drept urmare menajarea in acest interval este de dorit.
Eu unul, cand afara sunt destule grade sub minus, pornesc motorul, ies sa-mi curat geamurile de gheata, dupa care plec. Motorul beneficiaza de 2-3 minute de mers la ralanti, timp in care uleiul se mai incalzeste, debitul devine mai bun mare, implicit si ungerea mai buna.
Motorul se incalzeste in mers lejer mai repede decat daca stai 10 minute cu el in loc la ralanti.
Ce spun eu se gaseste pe mai toate site-urile firmelor de uleiuri