Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimbare ulei la cutia viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
lymphor
Intrebare de incepator: la cat timp/km se schimba uleiul la cutia de viteze a unei Dacii 1310?
Ce tip de ulei este recomandat?
Multumesc anticipat smile.gif
B-84-DPD
din cate stiu eu la 40.000 km. ce tip de ulei nu stiu nici eu, dar trebuie sa aflu ca ma bate gandul sa schimb si al cutie cat de curand
lymphor
Multumesc!
Nu mai stiu daca am facut 40.000 km... ce "simptome" ar trebui sa urmaresc?
newmoxici
QUOTE(lymphor @ 9 Mar 2010, 13:44)
Multumesc!
Nu mai stiu daca am facut 40.000 km... ce "simptome" ar trebui sa urmaresc?
*



Nu cred ca trebuie sa mai astepti simptomele, daca nu stii cati km ai fac ccu el is si schimbal ca nu e asa de scump.
Ionut_Nedelcu
La 20 de mii se schimba uleiul in cutie, daca folosesti T90 de care spune producatorul. Pune in cutie un ulei de transmisie bun si il poti schimba la intervale mai mari.
lymphor
Multumesc.
Oricum il schimb, am intrebat de simptome doar asa de cultura generala smile.gif
florian90
QUOTE(lymphor @ 9 Mar 2010, 14:39)
Multumesc.
Oricum il schimb, am intrebat de simptome doar asa de cultura generala smile.gif
*



nu iti mai intra asa cum trebuie in viteza...mai ales in a 5-a daca nu apuci sa o dai...dimineata uleiul e extraordinar de gros...chiar si dupa ce mergi ceva vreme tot infect merge schimbatorul...
lymphor
Danke!
pirvumark
eu il schimb la luna ca imi curge pe la garnitura capacului. am pus garnitura noua, a mers o luna si iar curge. n-am ce-i face. asta e. m-am resemnat. am garajul plin de ulei.
ma dispera chestia dar ce vreti sa-i fac? sa-i dau foc? cred ca e ultima solutie.
e singura chestie care ma deranjeaza la masina mea.
am dat capacul, am schimbat si semeringul ca si ala curgea, am pus si garnitura si dupa o luna......iar.
offf
Tudor Badescu
Uleiul se schimba la un kilometraj dependent de calitatea materialelor din cutie,de geometria pieselor,de nivelul de performanta al uleiului.La Dacia clasica se recomanda calitatea minima A.P.I.:GL3. Uzina indica pentru acest ulei schimbul la 15000 km.Dar pe piata eista si T90 EP2 la nivel inferior, A.P.I.:GL2 care uzeaza mai rapid cutia.Insa Lubrifin sau Petrom au la circa 10 RON ulei de cea mai inalta performanta pentru cutii manuale: A.P.I.:GL5. Si e si multigrad,80W90,adica la ger nu se ingroasa rau pana la -20 grade (clasa80W ),iar la cald are vascozitatea obisnuita 90.Exista si 75W90 sau 75W85 bune la temperaturi si mai joase,dar mult mai scumpe.Toato astea GL5 se pot schimba la Dacia si la 30000km.
Multa lume foloseste ulei slab fara sa stie ca de exemplu la pinioane si 1mm de uzura nu se simte,dar nu inseamna ca ea nu exista.Uleiul de cutie nu se arde,dar acumuleaza particule metalice(nu e filtrat)si i se consuma aditivii de extrema presiune antiuzura.Deci trebuie schimbat la un anumit kilometraj.
florian90
QUOTE(pirvumark @ 9 Mar 2010, 17:24)
eu il schimb la luna ca imi curge pe la garnitura capacului. am pus garnitura noua, a mers o luna si iar curge. n-am ce-i face. asta e. m-am resemnat. am garajul plin de ulei.
ma dispera chestia dar ce vreti sa-i fac? sa-i dau foc? cred ca e ultima solutie.
e singura chestie care ma deranjeaza la masina mea.
am dat capacul, am schimbat si semeringul ca si ala curgea, am pus si garnitura si dupa o luna......iar.
offf
*



si eu am patit la fel...am schimbat semeringul..mi-am pus ulei mol(parca)...nu curgea deloc...eram fericit pana peste cap...iar dupa o luna...sub masina ditamai pata de ulei de m-am speriat prima oara..cand ma uit mai bine.curgea ulei pe la semeringul abia schimbat intr-o veselie...dar dupa inca o luna nu a mai curs..dar ulei inca am in cutie....
lymphor
Multumesc Tudor, informatiile postate de tine sint foarte utile!
Sti cumva cam cat ulei intra la cutia de viteze (5 trepte) a unei Dacii 1310?
ghitza
cam 2,5 l
lymphor
Gracias smile.gif
alpyne
uleiul se schimba odata la 2 ani asta in situatia cand o folosesti doar pt servici max 15000 km/an si cand sti sigur ca nu-l pierzi.daca dimineata la frig simti ca intra in viteza ca prin unt e un semn bun ca uleiul e la locul lui dar asta e doar o ipoteza.mai conteaza si cantitatea,nu doar existenta si calitatea.la mine de ex nu pierde deloc.sunt un fericit.daca ai dubii de cantitate schima-l.cu ocazia asta vezi si cat ai pierdut intre timp si poti aproxima dupa un nr de km la cat a ajuns nivelul.
ATM
Cand cutia nu mai are ulei, face de obicei un zgomot foarte ciudat, de parca are pietre in ea si le concaseaza, un fel de harait, de parca masina merge pe criblura, mai pregnant in treptele inferioare. Daca vreunul din voi are zgomotul asta, fuga repede la completat. Tata a mers odata vreo 30 de km cu ea asa si de-atunci a ramas cu sechele cutia.
florian90
QUOTE(alpyne @ 10 Mar 2010, 08:36)
uleiul se schimba odata la 2 ani asta in situatia cand o folosesti doar pt servici max 15000 km/an si cand sti sigur ca nu-l pierzi.daca dimineata la frig simti ca intra in viteza ca prin unt e un semn bun ca uleiul e la locul lui dar asta e doar o ipoteza.mai conteaza si cantitatea,nu doar existenta si calitatea.la mine de ex nu pierde deloc.sunt un fericit.daca ai dubii de cantitate schima-l.cu ocazia asta vezi si cat ai pierdut intre timp si poti aproxima dupa un nr de km la cat a ajuns nivelul.
*



ce fericit wub.gif ...apropo imi place semnatura ta wub.gif
davidut5
asa si eu fratilor, desfac cutia sa schimb placa presiune,trecuse rulmentul jumate prin ea,si zic daca tot am dat cutia jos hai sa schimb niste garnituri si sincroanele 1,2,3,4, mai departe de sincronul vitezei a 4 nu am reusit sa trec, este o piesa presata pe ax si m-am intepenit,le-am lasat pe cele vechi, revenim la garnituri, am schimbat semeringurile de la planetare bucsa de plastic de la km si de la chestia care se strange cu piulita pe afara, asta acum vreo luna,cand ma bag si eu pe sub ea mai ieri observ ca pe unde curgea inainte curge si acum in ciuda garniturilor si semeringurilor schimbate noi, ulei am pus romanesc nush de care, de care mi-a dat vanzatorul, avea in magazin numai piese de originale
baranga
cutiile de viteza se inchid cu vopsea(o metoda oldschool) sau dupa metoda moderna cu silicon,unul mai de firma (victor reinz) nu toate traznaile wink.gif si nu o sa mai curga in veci
davidut5
nu ai cum sa etansezi semeringul cu vopsea !!!!! sau garnituri inel de cauciuc, cutia nu curge pe la incheieturi, ci pe la semering planetara pe la bucsa cablu km, garnituri de cauciuc.
Paulorossi
Schimbat uleiul din cutie acum 2 saptamani la 90.000 km.Nu era mizerabil.Am pus inapoi ulei T90 80W90.Nu mai intra in viteza ca si noua,probabil nu de la ulei.Dupa schimb nu am simtit nici o imbunatatire.La rece intra mai greu in viteza,probabil asta e fiabilitatea.
davidut5
inainte sa-l schimb si eu ,pe timpul iernii dupa pornire cand dadeam drumul la ambreiaj masina o lua din loc, sau cateodata murea motorul(rece), nu stiu cate mii o fi avand, dar cu siguranta si-a mancat banii
Tudor Badescu
O lua din loc masina pentru ca era ulei monograd si ala se face la ger aproape vaselina si nu neaparat pentru ca era vechi.Daca ai pus tot monograd, la fel va face si iarna viitoare.Mai vezi o data postul 10,te rog.
davidut5
nu stiu de care a fost si nu stiu de care am pus dar o sa ma uit pe bidon, cel vechi era dus cu siguranta, era negru si se simtea ca nisipul intre degete
davidut5
ma supara un trosnit la planetare in curbe chiar si la plecarea de pe loc (nu e trosnit de la uzura ala il stiu bine), se poate sa fii iesit cateva ace de la planetara cand am unblat eu pe la cutie? cum pot sa-mi dau seama fara sa dau jos nimic?
ghitza
urco de fata pe butuci si porneste masina ,bagi intre a1-a si te uiti unde vate virezi faci ce vrei tu si vezi daca pocneste si unde.daca e din planetare atunci acolo e ori acea sarie sau e pe duca planetara
brigada_diverse
la mine la 47000km inca nu am schimbat uleiul din cutie...a fost completat un pic acu ceva ani....pana in 30 000km oricum..dar nu schimbat....

la planetare pot trosni si la plecarea de pe loc, si da, daca nu esti atent cand umbli poti sa le scoti cateva ace....
gdan12
la Matiz erai obligat sa schimbi pana in 10.000 km
rasha
imi cer scuze ca ma bag , dar am vazut topicul despre cutie / ulei si ma gandeam ca poate ma puteti ajuta...

"simptomul" meu consta in felul urmator, motor rece, lasat peste noapte dupa o zi de mers prin oras, si a 2-a zi scot din viteza si simt ca merge greu ... semn ca e gros uleiul , vascos tare. bag in marsarier, imi iese abia a 2-3a oara pana cand cupleaza... in acelasi timp daca merg cu ea 15 minute isi revine totul , nu mai e vascos , e fluent totul .

totodata , la stop , cu motorul cald si cutia deja rulata destul , cu ambreiajul la podea, caraie cand bag a 1-a .. si nu e carait gen nu apas destul ambreiajul , sau asa... ca si cum ar intra jumatate in viteza si ultima parte caraie foarte scurt .

ce imi recomandati , la ce sa ma uit ? ce sa schimb ? ce sa fac ... masina e foarte buna , are 45000 km reali , si nu vreau sa o forjez in ultimul hal ..
ghitza
pai schimba tot uleiul in prima faza si vezi pe urma cum se comporta daca tot asa face e din cutie
Tudor Badescu
Rasha,pune multigrad,mai vezi postul 10.Caraiala de care vorbesti poate fi si de la faptul ca ambreiajul "prinde" prea jos,la limita.Treptele superioare,datorita sincroanelor,se cupleaza inca bine,dar ele lucreaza mai intens si se vor uza mai mult(daca e real ce am banuit despre ambreiaj).
rasha
bun , asa am sa fac, multumesc pt sfat.. am sa va tin la curent


go Dacia !!
davidut5
Am ridicat masina pe butuci, am bagat viteza 1 si am cotit dreapta stanga, nici un trosnit, am bagat a 2-a la fel nici un trosnit, cateodata trosneste si cand las acceleratia in mers, cred ca tre sa le dau jos sa le inspectez, inainte sa umblu eu la cutie nu trosnea, acum ce s-o fi intamplat nu stiu, am observat ca trosneste mai mult cand virez dreapta si e tensiune pe roata.
lymphor
QUOTE(Tudor Badescu @ 9 Mar 2010, 18:59)
Uleiul se schimba la un kilometraj dependent de calitatea materialelor din cutie,de geometria pieselor,de nivelul de performanta al uleiului.La Dacia clasica se recomanda calitatea minima A.P.I.:GL3. Uzina indica pentru acest ulei schimbul la 15000 km.Dar pe piata eista si T90 EP2 la nivel inferior, A.P.I.:GL2 care uzeaza mai rapid cutia.Insa  Lubrifin sau Petrom au la circa 10 RON ulei de cea mai inalta performanta pentru cutii manuale: A.P.I.:GL5. Si e si multigrad,80W90,adica la ger nu se ingroasa rau pana la -20 grade (clasa80W ),iar la cald are vascozitatea obisnuita 90.Exista si 75W90 sau 75W85 bune la temperaturi si mai joase,dar mult mai scumpe.Toato astea GL5 se pot schimba la Dacia si la 30000km.
Multa lume foloseste ulei slab fara sa stie ca de exemplu la pinioane si 1mm de uzura nu se simte,dar nu inseamna ca ea nu exista.Uleiul de cutie nu se arde,dar acumuleaza  particule metalice(nu e filtrat)si i se consuma aditivii de extrema presiune antiuzura.Deci trebuie schimbat la un anumit kilometraj.
*



Am gasit ulei MOL A.P.I. GL5 80W90 la 12 RONI litrul si am luat smile.gif
Multumesc din nou wink.gif
davidut5
dupa cum spuneam, planetara trosneste la roata din stanga cand cotesc spre dreapta, acum stiu si de ce trosneste, cred eu ca planetara este prea stransa intre roata si cutie, si cand virez spre dreapta se lasa greutate pe roata si o strange si mai tare, si cauza, poate cand am pus cutia la loc poate din tampoane am apropiat-o de butuc, sau poate a iesit vreo rola cu ace, dar nu prea cred, ca daca iesea, nu cred ca mai puteam sa merg, planetara fiind descentrata rau, eventual ieseau acele prin burduf
lymphor
Am schimbat uleiul la cutia de viteze.
Mi-au intrat 2 litri.
Cumparasem 3 litri asa ca am ramas cu 1 litru in plus biggrin.gif
mariusmoraru
ce ulei pot pune la cutia de viteze la dacia pick-up 1.9 D?
nikuniku
75w80 2,5 litri,tipu de ulei de care vrei tu,eu am mers pe ELF cand am avut Dacie si sa comportat OK cutia
RaduWra
Salutare, a venit vremea sa-i schimb si eu uleiul de la cutia de viteze la masinuta mea. In momentul de fata, in ea am T90-ul din fabrica (plus completat acum 1 an tot cu t90).
Vreau sa-i bag Valvoline 80w90. Uleiul stiu pe unde se baga, dar nu stiu exact pe unde se scoate cel vechi. Ma poate ajuta si pe mine cineva, sa-mi spuna mai exact pe unde este surubul de golire si ce cheie trebuie.
Va multumesc.
val2011
Pe vremea asta schimbi tu uleiul? smile.gif E un surub patrat la fel ca cel din lateral sub cutie.
nikuniku
T90 radmasa.gif ulei de camioane la firavele dacii,si te mai plangi ca se strica cutia sau intra cu japca in viteza
B17XGG
La modelele mai noi nu mai este cu cap patrat ci hexagonal (mi se pare ca de 19).
RaduWra
Nu-l schimb pe vremea asta, mai astept pana se face frumos afara. Momentan ma documentez si eu.
Edit: Ce parere aveti despre Valvoline 80w90 ? Este bun ? La motor o sa bag tot Valvoline dar 15w40.
val2011
Eu folosesc Castrol aceleasi valori.
RaduWra
QUOTE(val2011 @ 26 Jan 2014, 09:01)
Eu folosesc Castrol aceleasi valori.
*


Salut, si simti vreo diferenta acum pe vremea asta ? Castrol aveam si eu in plan, dar am zis sa bag aceiasi firma in motor si in cutie.
val2011
Pentru cutie doar am cumparat urmeaza sa il pun. In motor am si merge foarte bine cu el invarte bine electromotorul.
RaduWra
Salut, astazi am cumparat si eu uleiul de cutie si anume: Valvoline 80w90. Eu in trecut cand am completat la cutia de viteze ulei, am folosit o palnie si un furtun. Intrebarea mea este, voi ce folositi ? biggrin.gif Se poate folosi ceva mai modern, sau se poate face cum am scris eu mai sus, fara probleme?
B17XGG
Da, se poate folosi o spritiera (cu duza scoasa, bineinteles).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.