Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: putere motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
coco35
Salutare!
Am o mare nedumerire!!!!-De ce cand motorul e rece se infige masina fff tare si frumos iar cand se incalzeste scade puterea cu 50% si se aude motorul mai tare.
Am schimbat uleiul,am pus aditiv da degeaba.....Sa fie de la discul de ambreiaj?
Multumesc anticipat...
cristimm
Daca motorul e mai uzat incearca un ulei mai gros gen 20W50. Atentie sa nu se SUPRAincalzeasca ca atunci apar dilatari si respectiv frecari mari. vezi ce termocontact ai pe radiator, daca e special de nova ca e diferit fata de berlina dar unele mai veneau din fabrica cu termocontact de berlina.
In rest nu stiu ce sa zic cam orice masina trage putin mai bine cand e mai rece dar nu semnificativ asa cum zici tu.

De la discul de ambreiaj nu e sigur. smile.gif
Bytzu
pai ti-ai dat singur raspunsul...pentru ca e rece...!

motorul nu este dilatat, frecarea este mai mica, galeria este rece, carburatorul si amestecul la fel, arderea este mai buna, benzenu mai mult...etc
coco35
revin....... poate este de la bobina de inductie?
Ov
nu este de la bobina. Cel mai probabil ai motorul foarte uzat, cam asta e semnul cel mai important.
coco35
motorul are 70000km si nu scoate zgomote ciudate ,nu urla....sa fie uzat totusi?
memyselfandI
salut ! toate daciile merg de te ung pe suflet cind sunt "reci" ! baba mea din '84 mananca asfaltu cind e rece ! Era o figura de stil cu mancatu asfaltului.. smile.gif)
In fine, intrebarea mea: este o solutie viabila montarea unui radiator de ulei ?
Care sunt efectele nedorite ?




Multam !
Korben_Dallas
QUOTE(coco35 @ 14 Apr 2005, 16:55)
motorul are 70000km si nu scoate zgomote ciudate ,nu urla....sa fie uzat totusi?
*



Nova mea are 44kkm si merge brici
uleiul, spre surpriza mea, este ulei "Dacia" luat de la IATSA (600.000 lei). trebuie sa mentionez ca din prima zi cand l-am schimbat am simtit o schimbare in bine a mersului motorului, ceea ce mie imi confirma ceea ce am citit pe forum ca motorul de Dacie are jocuri mai mari si de aceea trebuie un ulei mai gros (eu inainte de asta am fost smecher si am folosit OMV 10W40)
Recent am facut o modificare minora, care se pare ca da rezultate bune: am modificat admisia de aer pentru ca aerul sa fie aspirat dintr-un loc mai rece
In aceeasi zi, trebuie sa fiu sincer, am schimbat doua tije culbutor (erau indoite din nastere) si am reglat jocul supapelor "la sange", adica pana nu am fost convins ca am reglat fiecare culbutor corect nu m-am lasat
Sa stii ca merita
Vezi ce te intereseaza din toate astea si mai discutam[attachmentid=8091]
andu911
QUOTE(memyselfandI @ 14 Apr 2005, 16:12)
salut ! toate daciile merg de te ung pe suflet cind sunt "reci" ! baba mea din '84  mananca asfaltu cind e rece ! Era o figura de stil cu mancatu asfaltului.. smile.gif)
In fine, intrebarea mea: este o solutie viabila montarea unui radiator de ulei ?
Care sunt  efectele nedorite ?
Multam !
*



Dar de ce nu pui un termostat care sa se deschida la temperaturi mai scazute blink.gif ?

Offtopic
Masina mea cu motor de 1,4 cu 2-3 supape care nu mai inchid biggrin.gif , peste 100.000 km...doar segmentare i-am facut cand am luat-o...am mers cu ea 100 km( autostrada soarelui) numai cu 150 km/h, deloc mai incet...n-avea nici pe naiba motorul...evident, i-am pus alt termostat...daca il lasam pe ala al ei, probabil ca faceam si o cafea in apa din vas biggrin.gif

Vezi ca poate mananca asflatu cand e rece ca ai soclu tras tongue.gif
coco35
Mersi pentru poza,am sa-i pun un tub gofrat sa traga aer mai rece de undeva mai de jos,sa fie mai aerisit locul si sa-i pun un ulei mai gros acum am 15W40
RIon
Lasa linistit 15W40 si scoate tubul de aer complet, eu asa am castigat un pic de putere.
Korben_Dallas
QUOTE(coco35 @ 15 Apr 2005, 08:29)
Mersi pentru poza,am sa-i pun un tub gofrat sa traga aer mai rece de undeva mai de jos,sa fie mai aerisit locul si sa-i pun un ulei mai gros acum am 15W40
*



sa ai grija sa nu uiti oarece obiecte in zona de unde iei aerul ca sa nu se infunde.
in foto nu se vede, dar capatul de la tubul respectiv e la 5 - 10cm desupra panoului orizontal care se afla in spatele farului (nu-mi amintesc acum cum se numeste), practic e suspendat in aer
eu am mutat si suportul (colierul) de plastic care sustinea admisia astfel incat sa nu fie necesara sustinerea in doua sau mai multe puncte
RIon are dreptate, poti lasa uleiul 15W40, dar:
1. motorul are 70 kkm
2. vine vara, si Dacia zice ca vara trebuie ulei 20W40 sau 20W50
eu am ajuns la concluzia ca un motor de Dacie are nevoie de TOATE aceste "mici" chichite ca sa mearga bine
ROBY 06-TFA
QUOTE(coco35 @ 14 Apr 2005, 14:26)
Salutare!
Am o mare nedumerire!!!!-De ce cand motorul e rece se infige masina fff tare si frumos iar cand se incalzeste scade puterea cu 50% si se aude motorul mai tare.
Am schimbat uleiul,am pus aditiv da degeaba.....Sa fie de la discul de ambreiaj?
Multumesc anticipat...
*

Imi face impresia ca motorul tau functioneaza cu amestec fff bogat. Nu iti consuma mult?Iti porneste greu la cald?Sau o pornesti cu acc la fund? Ambreajul iti pote patina la fel dak e uzat atat la rece cat si la cald.
cristidb
Nici un motor nu trage mai bine rece decat cald. Motorul are randament mai bun cand temperatura e mai mare.
Ar putea fi defecta clapeta de aer cald. Daca sta tot timpul pe aer cald merge foarte prost cand se incalzeste.
O alta cauza, asa cum s-a mai spus este un amestec prea bogat.
Uleiul nu influenteaza mersul motorului. Se poate merge cu 15/40 tot anul dar cand e foarte cald e putin mai zgomotos motorul. Si eu pun 20W50 vara si asa e recomandat dar asta nu inseamna ca daca se foloseste 15W40 va merge prost.
Legat de scoaterea tubului de aer rece, nu merge bine fara el. Eu am eliminat clapeta de aer cald, si fara furtun nu trece de 150, si face un zgomot groaznic. Vibreaza carcasa filtrului. Am pus un furtun de plastic de aprox 60cm lungime prin care trage aer din spatele farului stanga si merge foarte bine. Iarna e necesara clapeta pentru ca fara ea ingheata carburatorul.
Korben_Dallas
QUOTE(cristidb @ 18 Apr 2005, 15:22)
Si eu pun 20W50 vara si asa e recomandat dar asta nu inseamna ca daca se foloseste 15W40 va merge prost.
Legat de scoaterea tubului de aer rece, nu merge bine fara el. Eu am eliminat clapeta de aer cald, si fara furtun nu trece de 150, si face un zgomot groaznic. Vibreaza carcasa filtrului. Am pus un furtun de plastic de aprox 60cm lungime prin care trage aer din spatele farului stanga si merge foarte bine. Iarna e necesara clapeta pentru ca fara ea ingheata carburatorul.
*


Pai si eu am zis ca chestia cu uleiul e optionala
Dar musai sa subliniez ca nu am desfiintat clapeta - selector de aer cald/rece ci doar am prelungit tubul de admisie si trage aer, ghici de unde? din spatele farului stang.
Solutiile bune sunt evidente pentru oricine, deci chiar daca noi doi am abordat problema diferit, important e ca am ajuns la aceeasi concluzie wink.gif
vlad_dragos
QUOTE(electromatic @ 19 Apr 2005, 15:59)
Pai si eu am zis ca chestia cu uleiul e optionala
Dar musai sa subliniez ca nu am desfiintat clapeta - selector de aer cald/rece ci doar am prelungit tubul de admisie si trage aer, ghici de unde? din spatele farului stang.
Solutiile bune sunt evidente pentru oricine, deci chiar daca noi doi am abordat problema diferit, important e ca am ajuns la aceeasi concluzie wink.gif
*




care e clapeta - selector de aer cald/rece si unde e pozitionata ? asta ca sa vad daca eu o am sau nu
cristidb
Clapeta e la intrarea in carcasa filtrului de aer. Eu am scos-o pentru ca nu e necesara decat iarna si restrictioneaza aerul rece. In plus pe langa ea mai trage si ceva aer cald de la galerie chiar cand e in pozitia rece.
coco35
e adevarat ca imi consuma cam mult, 13-14 in oras cu toate ca am carburator de i1400 cu un singur corp pe ala original l-am scos caci avea probleme cu turatia,
dar asta cum se regleaza cel mai bine?
Korben_Dallas
QUOTE(coco35 @ 20 Apr 2005, 22:54)
e adevarat ca imi consuma cam mult, 13-14 in oras cu toate ca am carburator de i1400 cu un singur corp pe ala original l-am scos caci avea probleme cu turatia,
dar asta cum se regleaza cel mai bine?
*



Cred că ar fi cazul să dai mai multe detalii despre modificările pe care le-ai făcut, ca să putem să te ajutăm mad.gif
cristi_21us
sincer nu stiu cum traga la voi motoarele mai bine la rece decat la cald.eu cand am motorul rece merge mult mai prost ca atunci cand e cald.
coco35
pai am pus carburator simplu,adik monocorp de 1400 dar si cu asta imi consuma cam mult,iar atunci cand o pornesc scoate un fum cu miros de benzina nearsa...
De ce face asta si cum il pot regla singur?

-----------

NU MAI SCRIE CA PE MIRC, ADICA CU K SH SAU TZ
Mad MAX
si la mine e aceeasi chestie ca la tine. Pe mine ma supara ca se incinge prea tare. Daca merg in oras imi intra termocupla si atunci incepe sa mearga motorul nasol, cu intreruperi. Ma gandesc sa schimb termocontactul ala din radiator pt o activare a termocuplei mai devreme si sa schimb termostatul sa deschida mai devreme. Poate in felul asta va merge mai bine. Stie cineva daca se gasesc termocontact si termostat care sa actioneze la temp mai scazute?
anndi
Sa stiti ca e normal sa miroase a benzina nearsa si sa consume masina aiurea. Voi ati pus un carburator conceput pt o galerie de admisie pe o alta galerie de admisie! Si eu am exact aceasi problema ca si voi si mi-a luat ceva timp pana mi-am dat seama. daca vreti sa pastrati carburaorele de 1.4 pe nove schimbati galeria de admisie cu una de pe un motor de 1.4 de dacie. eu recomand orice alt carburator dublu corp de la ceva masini straine. o sa scada considerabil consumul si o sa fuga ceva mai bine. Indicat ar fi de gasit ceva carb de reno ca ala sigur se potriveste cu galeria. daca se pune un carburator ce nu se potriveste cu galeria, atunci o sa apara aceleasi probleme ca si acum-> consum mare si miros de gaze.
numa' bine!
paulp
Frate, eu am carb de 1.4 pe masina, si inafara de flansa si de filtrul de aer nu am alta modificare.
Nu miroase a gaze, nu consuma aiurea (imi ia 9.5 in oras si 6.6 afara). Maximu de viteza este 150/h.
Poate nu mai are acele reprize de sprint la 100, dar nici puturoasa nu e wink.gif.
Asa ca teoria cu alt dublucorp nu tine wink.gif.

Important e cum reglezi aprinderea, carburatia, ce ulei si benzina pui, cum reglezi tachetii si cum reglezi cursa ambreiajului. Astea ajuta mai mult la performante si consum normal decit un dublucorp de altceva.
Korben_Dallas
QUOTE(anndi @ 28 Apr 2005, 20:46)
eu recomand orice alt carburator dublu corp de la ceva masini straine. o sa scada considerabil consumul si o sa fuga ceva mai bine. Indicat ar fi de gasit ceva carb de reno ca ala sigur se potriveste cu galeria.
*


sad.gif oare să fiu eu mai norocos, sau cineva este pornit rău de tot pe carburatorul dublu corp Solex/Carfil (adică invers)
Să mă scuze moderatorii că rămân puțin în afara topicului, dar eu cred că așazisele probleme cu acest carburator pornesc de la faptul că proprietarii Daciilor cu dublucorp "se năpustesc" să facă ceea ce ei cred că sunt reglaje la carburator, fără a verifica temeinic tot ansamblul (citiți ce a scris Paul)
Părerea mea e că acel carb nu e rău, ci doar foarte complex și, mai ales, greu de înțeles
Ca să revin la problema prietenului nostru, eu zic să faci o verificare de la A la Z așa cum te-a sfătuit și Paul 090.gif
anndi
QUOTE(electromatic @ 4 May 2005, 23:26)
sad.gif oare să fiu eu mai norocos, sau cineva este pornit rău de tot pe carburatorul dublu corp Solex/Carfil (adică invers)
Să mă scuze moderatorii că rămân puțin în afara topicului, dar eu cred că așazisele probleme cu acest carburator pornesc de la faptul că proprietarii Daciilor cu dublucorp "se năpustesc" să facă ceea ce ei cred că sunt reglaje la carburator, fără a verifica temeinic tot ansamblul (citiți ce a scris Paul)
Părerea mea e că acel carb nu e rău, ci doar foarte complex și, mai ales, greu de înțeles
Ca să revin la problema prietenului nostru, eu zic să faci o verificare de la A la Z așa cum te-a sfătuit și Paul 090.gif
*




Domnu' Electromatic ai perfecta dreptate!! Acel carb e supercomplex si bengos si greu de inteles! La un moment dat si eu eram de aceeasi parere, asa ca ca doar nu ma pun eu ca taranul sa reglez ditamai carburatorul. Asa ca m-am dus la un nenea mesterul care mi l-a reglat. Mergea super masina si consuma putin(11-12) si eram ferict! Dupa 2 zile mumu"!!! Consuma de o lua dreq si nu mai merea de nici o culoare, nu pornea, dadea in nas=> nervi! Ma duc inapoi la neanea mecanicul si asta imi arata ca era infundat returul si jiglerul ala mic de pa primul corp. OK! Dupa 2 sapt aceeaasi problema! Iara o rez mecanicul.....si tot asa!!! Eu chiar nu imi permiteam sa merg din 2 in 2 sapt la reglat carburatorul contra sumei de 300000! Asa ca am inceput eu sa desfac juglerele cu pricina si sa le desfund ... si masina iara mearea bine si tot asa. Dar fara sa ii fac nici un reglaj brusc nu mai mergea! Iara meream la nea mecanicul si tot asa pana m-am enervat si l-am dat jos!!!!!!! Deci este un gunoi de carburator! Nu mai vreau sa aud de el!! Zilnic sa fiu cu gura in jiglere si sa il reglez??? Mai bine ii dau foc? Poate eu sunt unul din ghinionisti, dar pana acum toti care au avut asemenea panarame pe masini(vorbesc de cunostintele si amicii mei) au dat cu ele de pamant!
Succes cu reglatul!
klaus
Acu intreb si eu ca unu ce nu prea a vazut carburatorul ala: voi niste filtre de benzina inainte de carburator aveati? Sa zicem asa, vreo doua... Si un filtru de aer mai acatarii. Si o izolare buna a traseului de la filtru de aer la carburator? Si statea filtru ala de aer fest in carcasa, nu intra praf pe langa el?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.