Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cuplu Maxim Supernova/RPM
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Guvide
Am citit o gramada de topiccuri legate de cuplu maxim la supernova.La specificatii tehnice scrie Cuplu maxim [Nm/rpm]: 114/2800 .Bun, toate bune si frumoase, dar cum am mai citit si nu mam lamurit care este faza cu "daca este sa ne luam dupa Nm SN are 83 de cai nu 75 . wacko.gif


Lamuriti-ma si pe mn :

1.Au gresit cei de la Dacia cu Nm sau ....?

2.Dc cuplul maxim este asa jos in turatii, doar 2800 ?

3.Pentru un demaraj excelent trebuie sa schimb la cuplul maxim, sau aproape de plafonare ?


Vreau sa inteleg odata si-odata sa nu mai citesc 1000 de topicuri si sa raman cu nada in cap.


Thanks biggrin.gif smile.gif
ArtVandelay
1.nu
2.ca in jurul turatie de 3000 rpm e la orice masina pe benzina
3.6000
slider2
1....
2....
3. daca faci plecare dupa loc si vrei acceleratie maxima, pleci la cuplu cu treapta 1 si schimbi la un pic peste cp...
SYL
QUOTE(Guvide @ 16 Mar 2010, 20:40)
"daca este sa ne luam dupa Nm  SN are 83 de cai nu 75 .  wacko.gif 


Pai nu are nicio treba Nm cu puterea. Cumplul se masoara in Nm, iar puterea in Kw(pt cine nu stie 1Kw=1.36CP).

QUOTE(ArtVandelay @ 16 Mar 2010, 20:45)
2.ca in jurul turatie de 3000 rpm e la orice masina pe benzina


Si marmota.... Ca sa iti arat cat de mare e aberatia pe care ai spus-o, in primul rand iti zic ca motorul 1.4 8v(adica motorul care e si pe DSN, SLZ, Logan, Sandereo...) pe Clio are cuplul maxim la 4250 rpm...Sa continuam, motorul 2.0 de pe Clio are cumplu maxim la 5400rpm...Mai are rost sa mentionez ca sunt motoare pe benzina care au cumplul maxim la peste 6000 rpm si evindent ma refer la autoturisme de strada, nu de competitie sau motociclete...
Evindet exista motoare cu cuplul maxim la turatii mai mici decat la DSN, un exemplu din gama Dacia ar fi Nova GT cu cuplul maxim la 2500 rpm

melomanuu
SYL tu spui ca puterea nu are nici o treaba cu cuplul??? Mai gandeste-te!!
ArtVandelay
QUOTE(SYL @ 21 Mar 2010, 12:12)
Pai nu are nicio treba Nm cu puterea. Cumplul se masoara in Nm, iar puterea in Kw(pt cine nu stie 1Kw=1.36CP).
Si marmota.... Ca sa iti arat cat de mare e aberatia pe care ai spus-o, in primul rand iti zic ca motorul 1.4 8v(adica motorul care e si pe DSN, SLZ, Logan, Sandereo...) pe Clio are cuplul maxim la 4250 rpm...Sa continuam, motorul 2.0 de pe Clio are cumplu maxim la 5400rpm...Mai are rost sa mentionez ca sunt motoare pe benzina care au cumplul maxim la peste 6000 rpm si evindent ma refer la autoturisme de strada, nu de competitie sau motociclete...
Evindet exista motoare cu cuplul maxim la turatii mai mici decat la DSN, un exemplu din gama Dacia ar fi Nova GT cu cuplul maxim la 2500 rpm
*




si care e aberatia? am scris ca IN GENERAL cuplul maxim se obtine IN JURUL turatiei aleaia. si ma refeream la masini "normale" nu clio rs sau ce ozn-uri ai mai scris tu

cat despre partea cu "Pai nu are nicio treba Nm cu puterea", stiai ca puterea = cuplu x turatie ? happy.gif
cosmin_2300
QUOTE(SYL @ 21 Mar 2010, 11:12)
Si marmota.... Ca sa iti arat cat de mare e aberatia pe care ai spus-o, in primul rand iti zic ca motorul 1.4 8v(adica motorul care e si pe DSN, SLZ, Logan, Sandereo...) pe Clio are cuplul maxim la 4250 rpm...
*


Vezi ca de data asta aberezi tu , daca te uiti aici , o sa vezi ca (pe Logan) acel motor are cuplul la 3000 rpm !

Ca sa nu mai zic ca DSN are cuplu la 2800 rpm !
SYL
QUOTE(ArtVandelay @ 21 Mar 2010, 12:59)
, stiai ca puterea = cuplu x turatie ?  happy.gif


Oare de ce banuiam eu ca nu o sa te lasi si o sa continui sa isi sustii aberatiile...Cu asta chiar "m-ai dat pe spate".... Nu cumva formula era puterea=cuplu x turatie x nr la pantof al soferului, totul impartit la temperatura exteriora ? radmasa.gif

QUOTE(cosmin_2300 @ 21 Mar 2010, 13:30)
Vezi ca de data asta aberezi tu , daca te uiti , o sa vezi ca (pe Logan) acel motor are cuplul la 3000 rpm !

Ca sa nu mai zic ca DSN are cuplu la 2800 rpm !


Asa si ce treaba are ce am zis eu cu Loganul ? Stiu foarte bine ca motorul de 1.4 8v pe DSN si SLZ are cumplul maxim la 2800rpm, pe LGN si Sandero la 3000rpm, pe Clio la 4250rpm, etc...Si acum, daca esti in stare, te rog sa imi explici unde am zis eu o aberatie sau ceva gresit ?
PaulT
La Clio confunzi cu 1,4 16v..... Are cuplul maxim mai sus ca 8v, dar are disponibil peste 90% pe o plaja mai larga.
SYL
Nu confund, si motorul 1.4 8v are pe Clio cuplul max la 4250rpm....
Pt cei care au cat de cat idee, "curba" de cuplu la acest motor este mai ciudata, are de fapt 2 "varfuri" si de aici rezulta diferentele intre Dacia si Renault.
cosmin_2300
QUOTE(SYL @ 21 Mar 2010, 18:59)
Si acum, daca esti in stare, te rog sa imi explici unde am zis eu o aberatie sau ceva gresit ?
*


Da SYL , imi cer scuze ... ai dreptate ! Am citit eu gresit 052.gif

PaulT : un search pe Google confirma cele spuse de SYL smile.gif
Maskatu
Atentie la off topic.
keddy_net
am intrat azi pe wikipedia si spune ca solenza are 110nm/2800rpm iar dsn 108nm/3800rpm

deci la cat este cuplul maxim la masina asta?

http://ro.wikipedia.org/wiki/Dacia_SupeRNova
http://ro.wikipedia.org/wiki/Dacia_Solenza
Relu_GTT
e total gresit ce scrie acolo la sn, pe wikipedia nu tot ce scrie e si corect

nici timpi de la 0-100 nu sunt corecti, sn are demaraj mai bun ca slz, avand ambreajul mai mare si comanda hidraulica
GrOzOy
Asa este si 0-100 ii faci cam in 12-13 sec cu una buna
tuti
QUOTE(Relu_GTT @ 25 Jul 2010, 11:34)
e total gresit ce scrie acolo la sn, pe wikipedia nu tot ce scrie e si corect

nici timpi de la 0-100 nu sunt corecti, sn are demaraj mai bun ca slz, avand  ambreajul mai mare si comanda hidraulica
*



si zi asa, conteaza dimensiunea ambreiajului si comanda hidraulica pentru a avea un demaraj mai bun, nu ? nedumerire.gif wacko.gif
eu stiam ca diferenta de demaraj la cele doua tipuri de masini este data de rapoartele cutiei de viteza...
djasu82
stiai dar nu stiai ca rapoartele la ambele rable sunt identice biggrin.gif doar mecanismul de cuplare e diferit la rable.
ArtVandelay
diferenta de demaraj este doar in mintea "pilotilor"..
george_scala_2004
Dacia SuperNova

Cilindree 1390
Raport compresie 9,2
2 supape pe cilindru
injectie multipunct
putere 75CP pe care ii dezvolta la 5250rot/min
cuplu maxim 114nm/2600 rot/min
frane fatza ventilare, spate cu tambur

acceleratie 0-100km/h 12s
viteza maxima 162km/h
consum 6.7 litri la 100km

Dacia Solenza
- caracteristici tehnice (modelul pe benzină)
Dimensiuni Lungime - 4.080 mm
Ecartament față - 1.429 mm
Ecartament spate - 1.348 mm
Lățime - 1.664 mm
Înălțime - 1.379 mm
Ampatament - 2.476 mm
Mase și volume Gol - 960 kg
Greutate maximă autorizată - 1.450 kg
Volumul portbagajului - 370 litri
Volum portbagaj cu bancheta spate rabatată - 834 litri
Motor Cilindree - 1.390 cmc
Număr cilindri - 4
Putere - 75 CP
Carburant - benzină fără plumb
Cutia de viteze - 5+1
Număr ture de volan - 4,26
Frînare față - discuri ventilate spate - tamburi
Performanțe Viteză maximă - 165 km/h
cuplu maxim de 114 Nm la 2.800 rot/min
Accelerație 0-100 km/h - 13,1 s 0-1000 m cu plecare de pe loc - 35 s
Consum urban - 8,3 l/100 km extraurban - 5,6 l/100 km mixt - 6,7 l/100 km
Rezervor - 43 l

http://web.archive.org/web/20040718014633/...nica/index.html
C a t a l i n
De unde sa aiba SN 2 axe cu came si 4 supape pe cilindru?
melomanuu
Da unde scrie ca are 2 axe si 4 supape pe cilindru??
Scrie doar ca-i monopunct, ceea ce nu e de loc adevarat.
Motorul de SN este identic cu cel de SZ, dar, din cate stiu eu difera tachetii. In rest totul e la fel, mai putin limitarea din cate imi aduc aminte. Cutiile de viteza si rapoartele sunt la fel, difera ambreiajul, la SN hidraulic la SZ mecanic si cam atat. Masinile sunt aproape la fel.
ArtVandelay
Scria....a editat..
B_i_t_z_a
Si mai difera cutia de viteza,una are de clio iar celalta de megane...din cate stiu eu
Andy_ACS
@george_scala_2004 - ai scris cateva tampenii pe acolo.
Ca fost posesor de DSN si oarecum pasionat de specificatii iti zic ca masina are: 55KW la 5250rpm, 114NM la 2800 rpm, demaraj 0-100 in 13s.
Solenza are conform producatorului demarajul in 13.1s. Cred ca din cauza faptului ca e putin mai grea sau ca are E3, oricum diferenta e nesemnificativa.
Cand se vorbeste ca DSN e mai sportiva ca SLZ se intelege mai ales ca masina are suspensie mai ferma, iar spatele e mai putin ridicat.

Bafta!
djasu82
auzi la george super nova monopunct cred ca el are monopunct la solenza biggrin.gif poate si-a pus motor de la nova gti si noi nu stim iar subiectu i-a furat mintile biggrin.gif
C a t a l i n
Tu vorbesti ma, ca scoti cate o baliverna cu fiecare postare....
djasu82
Draqu sunt satul de tine maresk biggrin.gif
Daca ai probleme cu vena dai fuga si alimenteaza-te !
danciusergiu84
nu radeti de gti ca cel putin in carti are cuplu mai mare de la turatie ma mica LolLolLo.gif
melomanuu
QUOTE(B_i_t_z_a @ 9 Aug 2010, 18:38)
Si mai difera cutia de viteza,una are de clio iar celalta de megane...din cate stiu eu
*




Nici macar alea nu difera, sunt la fel
djasu82
acuma o sa spuneti ca una are in compozitia fierului mai mult carbon sau mai putin datile naiba le comparati si le-ati comparat in toate felurile biggrin.gif
AdrianSavu
Ba difera ..
Cuita de supernova este cea oroginala de clio 2 iar la cutia de la solenza au modificat romani pinionul de la treapta a 5 a......
ArtVandelay
cine te-a mintit chestia asta? e fix aceeasi cutie.. (inauntru)
AdrianSavu
QUOTE(ArtVandelay @ 10 Aug 2010, 23:35)
cine te-a mintit chestia asta?
*



Niste mecanici sleep.gif
melomanuu
Cauta pe aici pe forum pe undeva pusese cineva codurile cutiilor de viteza de la SN si SZ, inclusiv rapoartele si vei vedea ca sunt identice. Difera ambreiajul
danciusergiu84
din cauza normelor de poluare se scade puterea motoarelor din proiectare deasemenea am auzit ca se si mareste un pic consumul ca sa ramana cat mai putin oxigen liber dupa ardere, altfel acesta se "aliaza" si formeaza mai multe noxe
emil_t
E acelasi motor din cate stiu deci n-ar trebui sa difere. Pe noul logan 1.4 8v are 75/5500 si 112 NM si cel mai probabil norma de poluare a crescut turatia la putere cu 250/rpm si la cuplu cu 400/rpm. Puterea motorului e calculata la volanta deci nu conteaza cutia.
melomanuu
Motorul de logan de 1.4 nu mai e la fel cu cel de SN sa SZ din cate stiu eu. Nu stiu ce cod motor e, dar din cate imi aduc aminte la logan motorul este patrat si e monobloc
Andy_ACS
Discutia cu "este sau nu acelasi motor" e filosofica.
Adica pe de o parte e acelasi proiect, aceeasi forma, aceleasi principii de functionare, aceeasi cilindree, insa din cate stiu eu diferea faptul ca DSN are camasi separate pe cand la Logan sunt corp comun cu blocul, culbutorii difera si ei (la DSN parca sunt pe role si la LGN pe patina), probabil softul difera si el ca sa tina pasul cu norma de poluare, catalizator si parca inca o sonda.
Sa zicem ca e acelasi motor cu mici modificari astfel incat sa il duca la E3 si mai apoi la E4.

Bafta!
Maskatu
Un motor destul de reusit si economic, tinand cont ca se bazeaza pe tehnologia anilor 90, pentru ca daca imi aduc bine aminte a fost prezent pe clio de prin anii 90. Uite ca dupa atatia ani inca isi face datoria si poate fi adus la normele de poluare din prezent, fara modificari sau costuri extraordinare.
Andy_ACS
Sunt curios daca mai pot sa il faca E5.
melomanuu
Toate motoarele au la baza aceasi idee, marea diferenta intre cele 2 motoare e patratul la logan si suprapatratul la Sn. De aici pleaca cuplul la alte turatii si multe alte avantaje care-l are un motor suprapatrat.
djasu82
melomanu stie el biggrin.gif asa mai afla si alti cate ceva .
La sn se poate duce cu acelasi bloc in 1.6 la logan trebuie schimbat blocul , la sn se schimba camsile bla bla .
Cati nu au facut din 1.4 un 1.6 .
Mie unu imi place asa cum e cel original , nu ai unde sa alergi etc.
emil_t
offtopic: chiar a facut cineva din 1,4 in 1,6 ? S-a merita mega efortul ?
Ampt
Cuplu Maxim SupeRNova : 114 Nm / 2.750 rot/min. !
Norma de poluare : Euro 2
bogdan_90
QUOTE(djasu82 @ 25 Aug 2010, 18:37)
melomanu stie el biggrin.gif asa mai afla si alti cate ceva .
La sn se poate duce cu acelasi bloc in 1.6 la logan trebuie schimbat blocul , la sn se schimba camsile bla bla .
Cati nu au facut din 1.4 un 1.6 .
Mie unu imi place asa cum e cel original , nu ai unde sa alergi etc.
*


esti sigur ca se schimba blocul? vorbesti prostii.
djasu82
tu vorbesti bogdane care ai facut prafu loganul ala , blocul nu se schimba hai treaca de la mine dar de obicei se gaseste cu totul in fine nu are rost sa dezvoltam acest capitol transformare 1.4 in 1.6.
marian_turbo
QUOTE(melomanuu @ 25 Aug 2010, 18:12)
Motorul de logan de 1.4 nu mai e la fel cu cel de SN sa SZ din cate stiu eu. Nu stiu ce cod motor e, dar din cate imi aduc aminte la logan motorul este patrat si e monobloc
*




logan k7aj 7 e3
sn e 7 aj 2 e2

aceleasi motoare au puterea si cilindrea identice dar nu caracteristicile
stiu ptr ca pe sn mea am motoru de lodan si intanpin '''probleme'' la fiecare itp
melomanuu
Si nici nu cred ca o sa ti-l treaca romanasii nostrii de la RAR in carete
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.