Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme electromotor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ovi_82
sad.gif stie cineva cum se monteaza platoul cu 4 carbuni la electromotor la modelul de dacie mai nou.as vrea un raspuns mai complet wink.gif
bygy007
pe forum exista functia cautare dar asa pentru un prospat coleg te ajut wink.gif
MECCA
Am si eu urmatoare problema.Cand dau la cheie se aude acel zgomot de cuplaj al bobinei (este noua, iar electromotoul recent reparat cu carbuni, bucsi noi, curatat in alcool tehnic)insa electromotorul nu invarte.Din cate stiu acest lucru se poate remedia printr-un reglaj al bobinei de la electromotor.Intrebarea ar fi ce trebuie sa fac, ca sunt doua piulite in electromotor.Una de plastic si una din metal, care se slabeste sau strage pentru a scapa de prb asta ???
Paulorossi
Daca consideri electomotorul bun ramane sa vezi de ce bobina nu-ti inchide contactele de forta ale electromotorului.Pt asta trebuie dat jos electromotorul.
shark.myky
salut . am dat si eu astazi jos electromotorul ! in spatele lui se afla o piesa prinsa cu o piulita de 10 , cu un arc ! am constatat ca acel arc este rupt ! ce este aceea piesa si ce trebuie sa-i fac ?
ghitza
perie electromotor reiese din ddescrierea ta,schimbi periile cu unele noi si ii faci o revizie complecta cu ocazia asta
shark.myky
nu ma pricep prea bine , electromotorul in spate are un capac bombat ! ala care are -l desfaci ... sub el este piesa respectiva cu un arc care se prinde in 2 puncte .
ghitza
cauta si ai sa gasesti un topic anume cu reperatul electromotorului tip lung(cred de asta e vba)
shark.myky
am cautat si nu am gasit . am intrebat doar ce este piesa aia....si daca ar mai fi ceva de facut la el
ghitza
da mai sunt periile colectoare ce nu ai inteles,faci inspectie daca nu te pricepi mergi la cineva caci e mult de explicat asa
bygy007
QUOTE(shark.myky @ 7 Nov 2010, 16:16)
am cautat si nu am gasit . am intrebat doar ce este piesa aia....si daca ar mai fi ceva de facut la el
*


ia vezi aici se pare ca este arcul de la frina
PH-06-BOA
Asa-i, cum spune bigy, e un arc, care franeaza rotorul , pentru a nu rupe dantura coroanei la o imediata cuplare , datorita rotatiei cu turatie mare, fata de coroana, care sta pe loc. Deci franeaza rotorul, sa se opreasca cat mai repede, pentru a nu fi nevoie sa astepti ora urmatoare pentru o noua cheie. Piulita e de fapt un surub de M6, cu hexagon de 10. Nu comfunda metricul surubului, cu dimensiunea hexagonului. Se intampla foarte des in ultimul timp.

Surubul de plastic regleaza cursa de intrare in coroana, a bendixului, iar celalalt de otel, e un surub de M5, care sustine tot ansamblul legat de miezul magnetic al starterului (solenoidului). Piesa de plastic sau bachelita, e de fapt tot un surub, si prin rotire in sens de desfacere (antiorar) impingi bendixul catre coroana micsorand distanta dintre ele, si invers. Insuruband, departezi . Operatia trebuia facuta inainte de montarea electromotorului pe masina, vazand cat de aproape de siguranta de pe ax se duce bendixul , la cuplare. Nu trebuie nici sa loveasca in ea, nici sa se opreasca la distanta prea mare. Ar fi cam 1-2mm maxim. Daca loveste in siguranta, o poate scoate din canalul axului, bendixul va intra maxim in coroana si va rade sau razui tabla ambutisata de pe corpul bendixului. Daca e prea mare distanta, intra numai jumatate de pinion, sau cat e reglat, nu se foloseste toata suprafata utila a dintelui, si daca frana e slaba , intai se invarte bendixul si intra cu caraiala in coroana. Ideea e ca frana sa tina cat mai bine, sa nu apuce sa se roteasca axul inainte de intrarea bendixului pe coroana, si la decuplare sa se opreasca rapid, sa nu fie nevoie de asteptare lunga sau la urmatoarea cheie sa-l gaseasca tot in rotire de la precedenta cheie. Cea mai buna solutie pe care am folosit-o eu, e taierea tresei de la starter, care se leaga la borna de intrare in stator, si darea ei direct la masa, pentru a se evita rotirea inainte de intrare pe coroana. Dezavantaj, daca se uzeaza periile, el va merge si cu sarma ramasa, pana se sudeaza colectorii, se perleaza ... se buleste. Stiind ce carbuni ai, urmarindu-i din timp in timp, nu e pericol. Dar mai trebuie si o minte nu tocmai imprastiata.
shark.myky
am rezolvat problema ! va multumesc tuturor . am luat un electromotor sigilat scurt cu 130 lei
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.