Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Acumulator nou !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
edyson
La achizitionarea unui acumulator nou care e mai reusit Rombat , Bosch , Varta ? sau celelalte firme : Caranda . Fostul acumulator pe care lam folosit a fost Rombat , sunt foarte multumit cu porniri rapide iarna si fara nici o problema , dupa 3 ani sa descarcat complet din cauza mea.
einstein1984
Daca ai treaba pe la Bucuresti, cauta la Norauto acumulatori vanduti sub marca lor. Producatorul e Varta si au 3 ani garantie.
edyson
Multumesc dar sunt in Timisoara....ma refeream care marca e cea mai recomandata pentru dacia 1310 Li
Ms pt.raspuns

20 Mar 2010, 16:00:
Parerea mea este ca Rombat-ul e cel mai recomandat pt Dacia...daca se pune si pe loganul face-lift e bun acumulatorul....un prieten si-a luat un logan 2 NOU si are Rombat , nu mai stiu ce model de Rombat .
pavel_daniel
Te rog sa nu te superi pe mine dar nu inteleg de ce ai deschis doua topicuri pentru aceeasi problema.
edyson
Pentru ca nu am stiut sunt de 1 ora pe forum
slaiciprian
adica ala pe care l-ai descarcat e acumulatorul cu care ai trecut iarna?
si de ce nu incarci bateria aia?
acu ca a trecut iarna, se descurca ea o vara.
xrt3xrt3
rombat toata ziua... biggrin.gif
einstein1984
Rombat ieftine si bune.
raresh3r
cati amperi are bateria originala de la papuc 1.6 i?
sukaru
eu am pe masina mea varta are 5ani si e uscata sunt foarte multumit de ea
danezu_pitesti
verificatii nivelul electrolitului si incarcatio cu un redresor...multi fac prostia sa ia alta baterie...3 ani un rombat trebuie sa tina pe taxi,nu pe masina personala. smile.gif
Alex4u
eu folosesc CARANDA si sunt foarte multumit de ea...70 A parca are...
mihai_mm
Eu am avut o Varta 10 ani de zile. Dar iarna o luam in casa in ultimii trei ani. Rombatul moare mai repede. Dar Varta e scumpa si parca nu mai merita sa iei Varta la o Dacie decat daca o iubesti foarte mult si ai un buzunar pe masura.

Momentan am un Zap de 70 Amperi.
vodoo_k
chiar daca este offtopic ...

parearea mea personala este ca o baterie auto fie ea varta, rombat sau bosch cu un amperaj mai mare de 55A se descurca minunat pe termen lung pe auto Li benzina daca este intretinuta cum trebuie : adica verificare periodica a nivelului de incarcare cu tensiune 14,4 v relanti , verificare periodica a contactelor de incarcare , excluzand problememe colaterale (ca sa vorbesc ca prim......Boc) ce pot aparea pe parcursul functionarii (scurtcircuit , releu incarcare defect , alternator defect - perii colectoare-excitator lipsa,etc)
3 ani pentru o baterie inseamna aprox jumatate din viata totusi ...
bateriile se mai si reconditioneaza - cum? : schimbare electrolit , verificare elementi- asta daca la varsarea vechiului electrolit nu a curs si cenusa (ramasite din elementii bateriei) , verificarea densitatii electrolitului , reincarcare - formare

pentru bateria ta cred ca ar trebui sa verifici intai electrolitul din ea -daca mai are si daca este putin peste nivelul elementilor , unde este cazul se completeaza - verifici densitatea electrolitului si daca este totul ok pui bat la incarcat 36 de ore la un incarcator adecvat pentru bat auto. Verifici in timpul incarcarii daca bateria "fierbe " bulele sunt rezultatul procesului de electroliza din baterie . Dupa 36 de ore faci proba la rece pe banc sau pe masina...Verifici inainte de proba sa ai toate contactele ferme si sa nu ai alte probleme ce ar putea dauna bateriei.
Masori la relanti tensiunea pe borne. Daca ai releu electronic si este bun vei avea 14,2 v -nu greseste niciodata iar pentru unul mecanic 14,4-14,6v
....succes!
tichondrius95
Eu pe ambele masini am caranda una are 3 ani si una 2, functioneaza fara probleme si am pornit si iarna la -30 grade, nu am umblat niciodata la ele sa le completez cu electrolit sau altceva.
klausy78
Idem alex4u si tichondrius95 : Bateria Aristide Caranda ! Cand am cumparat masina avea pe ea Caranda (care a dus in total vreo 4 ani) ,acum am tot Caranda de doi ani si nu mi-a provocat nicio problema. Oricum verifica releul de incarcare. Despre Bosch pot sa-ti spun ca un amic si-a cumparat una odata cu mine (acum doi ani) si a schimbat-o . Bine el are un Opel Vectra diesel. Cred ca o mare parte din bateriile Bosch de pe piata sunt contrafacute. Parerea mea ! De aceea am optat pt o baterie romaneasca : cine naiba sa falsifice o baterie autohtona ?
tavi_ro
Eu am Rombat, si pe logan si pe duster. Bateria Rombat de pe logan a tinut 7 ani, la amicul meu 8 ani, la duster deocamdata tine bine dar am doar 3 ani cu el.
Cu Varta cred ca sughita batrana dacie 1300 ca am schimbat 2 si ambele s-au sulfatat...
ORIJINAL21
Studiaza si aici: http://www.daciaclub.ro/Ce-acumulatori-aut...ml#entry3947069

Eu acum am un bosch uscat S5 , de care sunt multumit momentan...
Dar, conteaza si daca ai consumatori "Extra" pe masina.. gen: sisteme audio si alte adaptari electrice...
Bujor Stefan
Salut, poti sa-mi dai te rog un link cu modelul de acumulator Bosch S5 uscat pe care ti l-ai cumparat?
adrian.iorga
rombat e un acumulator bun, sunt si alti acumulatori buni dar ceva mai scumpi, asa ca raport calitate pret merge. eu am pe megane rombat premier 75Ah si mai e si diesel, mai am si ditamai sistemul audio de imi sare luneta si are trei ani, si porneste masina ca si cum ar fi noua, mai stau si la peste cu convertorul pe ea sa imi fac lumina!
deci, de tine si de bugetul pe care il ai depinde ce alegi, dar eu zic ca pentru batrana dacie nu se merita o baterie scumpa.(nu lua mai mic acumulatorul de 60Ah (genul asta de baterie a tinut la mine pe dacie de fiecare data, indiferent de marca bateriei)
mai bine investesti un pic sa verifici alternatorul, releul de incarcare si eventuale alte probleme la instalatia electrica.
un releu electronic bun te scapa de scimbat bateriile des. vezi sa incarce la fel si in ralanti cu farurile aprinse si la turatie mai mare, unele relee dau kix la turatie si sulfatezi bateria.
apropo, din experienta, orice acumulator tine 3 ani , dar dupa 3 ani nu stii cand te lasa, totul depinde de modul de exploatare al bateriei . eu unul sunt norocos,aproape am trecut 4 ierni cu ea, la ce consum am pe masina, nici nu credeam ca iarna asta nu pica, nu mai pun ca am descarcat-o de vreo doua ori la peste de am pornit cu cablurile masina! biggrin.gif
payty
Eu am avut Rombat pana acuma (din motive de bani) si am fost multumit. Una din ele s-a descarcat de vreo 4 ori de tot (din cauza de mers rar masina si alarma care suna des).

Am pus-o de fiecare data pe redresor si a mers de nu s-a putut. Asa ca eu zic ca Rombat sunt ok.




dacia_gpg
Loganu" meu din dotare are rombat din fabrica, data achizitiei fiind aprilie 2008.Functioneaza si astazi fara probleme dupa aproape 7 ani.
Mircea Zahan
Rombat am si eu pe masina de 4sau 5 ani.E ok , si iarna , insa uneori se mai descarca din cauza mea , caci am alarma pe masina , si daca nu merg cu masina 2-3 sapt se descarca....Dar imediat o scot ,o aduc in casa si o incarc la redresor,alteori trebuia sa plec chiar atunci , si era descarcata , si am dat curent de la cealalta masina(vw sharan pe care am un Caranda de 4 ani , si care pot spune ca sunt aproape multumit , iarna am mai avut probleme la pornire....) biggrin.gif
Ciolanul
Rombat si Caranda. Romanesti, foarte bune.
C a t a l i n
Relativ.
rue
Ieri dupa >8.5 ani s-a terminat rombatul de pe logan 1.4 mpi.
As vrea tot rombat de 62Ah dar multi zic Varta.
catastelistull
eu am Caranda pe Dacia 1310 li si are 6 ani bateria si iarna nu am bagat`o deloc in casa si a pornit fara probleme dimineata ! dar acum vreo sapamana am uitat farurile aprinse vreo 3 ore si cand sa pornesc nici macar nu mai invartea smile.gif)
vladut88
Am avut rombat , caranda, varta .Varta ce gasesti in magazin e o facatura moare rapid , eu as alege asa caranda , rombat si ultima instanta varta
address
Bateriile, eternele probleme.
Primele Dacia au fost echipate din fabrica cu acumulator Acumulatorul.
(Bine ca n-au botezat Dacia, sa zicem, "Masina", ca ziceam toti acum: am masina "Masina").
Erau bunicele, cu intretinere, stateam cu sticluta de apa distilata si cu creionasul HB zgariat la 1 cm, sa vedem cata apa punem deasupra placilor. Am devenit si chimisti amatori, tineam densimetrul de laborator la indemana.
Carcasa de ebonita, conexiuni intre celule la vedere, de plumb, smoala pe deasupra. Dar mergeau bine. Tineau cam 3, maxim 4 ani. Aveau 40Ah.
Am avut apoi tot Acumulatorul, de 55Ah, care nu mai incapea in tavita triunghiulara, si a trebuit decupata.
Un noroc a venit sub forma unui acumulator ca din filmele SF, de pe o dubita a ambasadei sua, soferul era prieten de familie, iar baterii de schimb le veneau destule, ca la ambasada. Era un Delco Freedom de 80Ah, neagra, sigilata, fara intretinere, si cu o chestie care nu mai vazuse nimeni pana atunci - 'ochiul magic', care nici nu stiam initial la ce foloseste. Bateria asta a avut momentele ei de glorie, toti colegii de serviciu, vecinii, rudele, voiau sa vada "minunea". Iarna nu mergeam cu masina, asa ca statea in casa si o puneam la redresor lunar, cateva ore. A tinut peste 12 ani, nu mai se fabrica asa ceva. Am uitat un bec aprins cateva zile, eram in concediu, nu mai aprindea nici bordul, si am 'redresat-o' in doua zile, cu un redresor artizanal.
Apoi am gasit o baterie uscata Tudor, spaniola. Aveau o buna reputatie, pe vremuri li se spunea 'baterii rosii', datorita carcasei, care era... rosie, evident. La cele noi, doar sigla ramasese rosie, carcasa fiind alba. Insa, desi formata cu acid bun, si tinuta in regim de formare 'ca la carte', a fost o dezamagire - a tinut doi ani si ceva.
Apoi au aparut pe piata... Delco Freedom, insa nu mai erau cu eticheta verde, ci rosu cu albastru. Si costau binisor, in 2000 circa 1 milion modelul de 60Ah. Insa nu mai erau de calitatea primelor modele. A tinut patru ani si ceva.
Apoi am gasit in Carrefour, la oferta, Varta de 45Ah, Blue Dynamic, care erau 1mil300 in 2006. Am mers cu ea la reprezentanta (pe centura nord a Bucurestiului) pentru a primi garantia, si am avut un noroc grozav, centura era blocata de tiruri pe 10-15km, era vineri. Am avut ocazia sa constat ca, asa luata din magazin, fara nicio incarcare, a rezistat la peste 100 de "chei", pe parcursul a trei ore. Iar tensiunea nu scazut sub 12V, am masurat-o acasa, cum am ajuns. Rar mi s-a intamplat sa fiu impresionat de o asemenea rezistenta.
Insa, nefolosita, si uitata pe raft cativa ani, incarcata la redresor ocazional, si-a pierdut din capacitate. Dupa sase ani, inca invartea demarorul. Apoi, treptat, abia mai aprindea farurile. Acum, aceste baterii Varta B19 nu mai sunt Blue Dynamic (si erau chiar frumoase, cu carcasa bleu-metalizat), ci Black Dynamic. Si aspectul, alb cu capac bleu sau negru, arata cam ieftin.
Pacat ca nu putem pune pe masina Duracell "iepuras", ca sa tina 'de 10 ori cat bateriile obisnuite', ar fi super...
maho
QUOTE(address @ 14 Jun 2015, 21:38)
Duracell "iepuras", ca sa tina 'de 10 ori cat bateriile obisnuite', ar fi super...
*


Doar in reclame; in realitate... sad.gif Am avut baterii (nu auto) "number 1" - cele mai ieftine, din care4, care m-au tinut mai mult decat niste duracell cu termen 2019.
Si bateriile, ca si o gramada de alte produse, sunt bunuri "de larg consum", care trebuie consumate cat mai repede, ca sa se vanda altele. Daca se poate, productie ieftina si vanzare "pe nume", ca sa iasa profitul mai bun.
Adrian Frigo
QUOTE(address @ 14 Jun 2015, 21:38)
Primele Dacia au fost echipate din fabrica cu acumulator Acumulatorul.


De fapt nu e chiar așa.Primele Dacia 1300 au fost echipate cu acumulatori FULMEN! smile.gif

QUOTE(address @ 14 Jun 2015, 21:38)
Tineau cam 3, maxim 4 ani. Aveau 40Ah.


Bunicul meu,în anii epocii,a luat de la un coleg de serviciu de nevoie o baterie ”Acumulatorul”veche de 7 ani.A ținut un an dar s-a întrerupt/dus un element.....A dus-o la un atelier de reparat acumulatori,a schimbat elementul bulit și a mai ținut încă 4 ani!Încă(cred)o mai am prin grădină...... sleep.gif

QUOTE(address @ 14 Jun 2015, 21:38)
Pacat ca nu putem pune pe masina Duracell "iepuras", ca sa tina 'de 10 ori cat bateriile obisnuite', ar fi super...


Sunt bune doar cu numele.... sad.gif
Am întâlnit Toshiba(China)mai bune.....dar doar odată! happy.gif

L.E-uite și celebrul ”Acumulatorul” wub.gif
address
Multumesc pentru raspunsurile la postarea precedenta.
Spuneam acum cateva zile ca gasisem in 2006 Varta Blue la oferta la Carrefour Orhideea. Asa mi-a venit ideea sa vad daca mai au ceva si acum. Acum zece ani, Carrefour era cel mai grozav magazin, gaseai la standul de piese zeci de tipuri de uleiuri, filtre aer si ulei, bujii, pentru n tipuri de masini. Era un magazin in magazin. Mergeam de multe ori sa vad ce mai au la oferta. Prinsesem drag de acest stand, mai mereu veneam acasa cu ceva de acolo. Apoi au inceput cu mania reamenajarilor (plecai nervos si cu timpul irosit, nu mai gaseai nimic acolo unde te asteptai), si cu rarefierea ofertei. Treptat, a ajuns printre cele mai scumpe magazine. Iar standul auto a devenit cam... vai de lume.
Am mers sa vad ce baterii mai sunt, si am avut placuta surpriza sa vad ca au preturi cu aproape 50% mai scumpe ca in magazinele auto, de ex.: Varta Black 56Ah 289ron la Carrefour, 189ron la Autopiesa.
Ce mi-a atras atentia pe piata in acest moment sunt (gemenele) Varta Silver Plus C6 si Bosch S5 Silver, de 52 Ah. Sunt cam acelasi lucru, Varta e cu o idee mai scumpa in unele magazine, iar Bosch arata mai simpatic (conteaza un pic si cum te simti cand ridici capota). Ambele sunt in jur de 260ron. Par o combinatie buna de calitate si pret. Sa vedem cat valoreaza pe masina, si mai ales cat tin.
johnson22cta
eu am gasit o varta la oferta adica 40% reducere si sunt f nultumit de ea. merita banii
viorel_olaru78
Sunt foarte multumit si de o baterie TUDOR luata de pe Emag. O vinde o firma din vest si nu mi-a facut probleme pana acum.
dstdan
Cea care are amperajul de pornire mai mare, acum depinde ca e ptr.diesel sau ptr. benzina,si un pret functie de bugetul tau! Depinde si cum o nimeresti, poate tine 6!ani sau o poti schimba in garantie. La folosiri numai in oras, gen taxi nu tine mai mult de max. 3 ani, sau mai bine 2.
Ori cum as merge pe acumulatori intre 250 si 325 lei.
Daciaa97
Mi-am luat o baterie ROMBAT.. si nu am probleme cu ea. recomand.
klaus
Eu tocmai am schimbat o baterie Rombat la un cetatean, baterie ce avea doar vreo 2 ani si 3 luni. Moarta-moarta si-ngropata.
Asta inseamna ca ar trebui sa recomand si eu rombatul?
maho
Eventual sa-i recomanzi colegului s-o lase mai moale, c-a strans cele 25 de posturi...
pais_valenciano
Eu am tot rombat, am facut deja 3 ierni cu ea, in prima iarna tin minte ca m-au lasat fisele la -17 grade si nu am stiut asa ca am dat vre o 40 de automate numai in ziua aia fara sa pornesc masina, a doua iarna a inceput sa se simta ca si-a mai pierdut din putere, a 3 iarna deja invartea greu, daca nu reuseam sa pornesc la a 3 cheie murea, asa ca in iarna asta ma astept la mari surprize, merg destul cu masina zilnic cat sa se incarce dar cred ca asta este calitatea rombatului, probabil placutele si-au cam schimbat proprietatile cu care au fost fabricate.
cea mai buna baterie eu zic ca e aia pe care iti permiti sa o cumperi, daca nu ai bani cumperi rombat, daca ai bani cumperi ceva mai de firma, nu pot sa cred ca o firma germana are calitate si stiinta cat rombat, sa fim seriosi.
Wolfman
Depinde de modul de exploatare, dupa 40 chei la -17 grade si o baterie deep-cycle se resimte... Daca se fac preponderent drumuri scurte, macar o data pe luna ar trebui pusa pe redresor bateria.
Eu am un Rombat de 72 A si 750 A curent la pornire pe care am scapat-o sub 12 V la -15 grade in prima iarna de functionare (2012), fiind posibil sa fi inghetat electrolitul; drept urmare, acum nu mai trece de 12.42 V, incarcata pe un redresor smart, cu 7 trepte. Asta inseamna ca e vina bateriei?
dstdan
Nu a inghetat niciun electrolit? Asta e rostul si destinatia bateriilor, sa se descarce si sa se incarce, de un nr. de ori/cicluri. Doar ca unele marci, au f. multe astfel de cicluri, altele mai putine, iar altele din vina materialelor, cedeaza exact dupa garantie, asa e calculate ele, marcheting 183.gif blink.gif E slabuta bateria, daca nu si-a revenit. Fai un ciclu control, poate isi revine daca nu, probabil alta, de alta marca, cu oarece pretentii.
Tavy84
Eu doar ce am schimbat bateria de pe masina, tot o Rombat care facea 9 ani in iarna asta dar nu a mai apucat. Intr-adevar era de 75 de amperi nu de 55 cu cat venea masina din fabrica, eu recomand Rombat pana la proba contrarie...smile.gif
dstdan
Merge Rombat, dar 62 Ah-70 Ah, si amperi multi la pornire, daca nu Varta.
Acum depinde si de cate ori o opriti/porniti pe zi, cicluri, si cati km faceti intre porniri, ca la fataiala de 2-5 km si iar oprire, pornire o terminati in termenul de garantie, asta la pariu! La acelasi mod de utilizare, acelasi amperaj, aceeasi masina, mai mult tine Varta
ct-03-tvy
Rombaat sau carandaa, vartaa e o porcarie.
Depinde foarte mult starea motorului,regimul de utilizare.

Gealy
Eu nu sunt multumit de Rombat Premier 75Ah pt diesel (cea verde care era super promovata), pt ca m-a lasat la 2 luni dupa ce a iesit din garantie, adica m-a tinut 2 ierni si azi a cedat dintr-o data fara sa dea semne de "oboseala". Am oprit la un magazin si dupa 15 minute cand am vrut sa plec era moarta de nu mai mergea nici inchiderea centralizata. Am dat pe ea 360 lei si era fabricata in luna in care am cumparat-o, deci nu era o baterie statuta prin rafturi.

M-am incapatanat sa o cumpar la momentul respectiv pt ca am avut un Rombat Calciu din fabrica pe masina care m-a tinut 5 ierni si inainte de a sasea a cedat, desi citisem recomandarile unora despre faptul ca bateriile Rombat after-market nu se ridica la nivelul calitativ al celor trimise la Mioveni, dar am zis ca poate sunt ei carcotasi.

Prima data am luat tot Calciu (250 lei) si dupa cateva zile am vorbit intamplator cu cineva de la un service Rombat care mi-a spus ca e subdimensionata pt MCV-ul meu 1.5 DCi si ca e musai sa iau Premier ca sa beneficiez de garantie. Vanzatorul din magazin, la care m-am intors cu rugamintea sa-mi dea Premierul pentru 110 lei diferenta in plus, se uita crucis la mine ca nu auzise de aceste recomandari de la Rombat!!!

Azi la alt magazin vanzatorul mi-a recomandat Bosch 77Ah la 450 lei (nemteasca), in timp ce Rombat Premier 75Ah (modelul nou, cel argintiu) era 400 lei, iar Varta tot in jur de 75Ah era tot 450 lei.
Eu nu mai cumpar Rombat niciodata si nici nu le voi mai recomanda vreodata!
george_scala_2004
QUOTE(Gealy @ 30 Dec 2015, 23:45)
...
Eu nu mai cumpar Rombat niciodata si nici nu le voi mai recomanda vreodata!
*



Pacat...de la Varta si Bosch sint bune doar cele din gama de virf - silver dynamic si s5
sorin1983
caranda nu mai pot sa recomand smile.gif caranda fortza 2 ani si 1 luna, iese fum dintr-un element cand incerci sa dai la automat tongue.gif
PH-06-BOA
Totul ține de modul de exploatare și întreținere , atât al mașinii cât și al bateriei. Dacă dai 40 de chei, plăcile vibrează după ceva timp, ca un prun când e scuturat. Pasta de pe ele se scutură. Degeaba o vei mai încărca-o după ceva timp, că ea nu va mai fi în aceeași stare tehnică. O cheie dată, necesită 60 Km de parcurs, pentru regenerarea bateriei, așa că după fiecare pornire, câți fac cei 60 km ? De aceea (după cum se spunea și mai sus), ar trebui încărcată lunar. O baterie nefolosită, se descarcă 2% pe zi, așa de proastă, singură. Dacă mai ai și ceva consumatori (care n-ar trebui să depășească 50-70mA), după ceva timp de neutilizare, ai toate șansele să nu mai recomanzi acel tip de baterie. O baterie e dimensionată, cam de 4 ori decât necesarul de a învârti la pornire. La zero grade afară, ea rămâne la jumătate din capacitatea de pornire, ca la minus 20, să aibă doar un sfert. Câte chei vrei să dai , la minus 20 ? Electromotorul ia ca 100A (în condiții normale). O baterie care dezvoltă 450A, iarna la minus 20 de grade, va avea doar 100. Cât vei da la cheie, dacă mai ai și un ulei smoală ? Deci, dacă nu vom înțelege câțiva parametrii importanți, nici modul de exploatare nu va fi corect, sau nu vom ști ce să cerem de la ele (fie baterie sau mașină).

https://www.youtube.com/watch?v=jRCWYDemPjQ
C a t a l i n
Măi Boa, ca sa zic asa, vorbesti prostii...

Una din masinile mele a stat in garaj 3-4 luni nepornita. Si iarna, si vara. Bateria deconectată, daca s-ar descarca asa cum spui, 2% pe zi, n-ar mai putea porni motorul, dupa atâta vreme.
Probabil e vreo baterie minune, ca, ce sa vezi, desi are 48Ah si trebuie sa urnească un motor de 2354cmc, a reusit de fiecare data.

Da, solutia optima ar fi ca bateria sa fie cuplata la un redresor care sa stie sa o mențină in "forma" maxima cat mai des posibil. In prezent o astfel de solutie folosesc, insa am putut trai si fara...
sobolan
QUOTE(PH-06-BOA @ 2 Jan 2016, 13:30)
O cheie dată, necesită 60 Km de parcurs, pentru regenerarea bateriei, așa că după fiecare pornire, câți fac cei 60 km ?
*



mai da-o dracu de baterie atunci.....o cheie = 60km ? wtf ? treaba asta NU e posibila nici macar cu o baterie de 40ah si un alternator de 30A.....
Revenind on-topic ,din gama bateriilor ieftine pot recomanda rombat cu calciu,m-a dus 5 ani pe logan,alta 4 pe symbol ......acum tot rombat am si-s multumit,pe megane am Zapp(pare a fi ok si asta)....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.