Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: se ineaca
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gabriel19
Salutare. De o saptamana incoace imi tot face probleme o dacia 1310. A venit unchimiu s-a uitat dar nu a reusit sa o porneasca. A2-a zi am schimbat carburatorul, pornea si mergea extrem de prost, scotea si fum negru si apoi murea motorul, dar nici nu mai pornea. Desfacnd cauciucul acela de la carburator care vine din filtru de aer am vazut un fum alb asa ca si cum ar fi fiert ceva si apoi ca tot curgea benzina si o ineca. Am sc himbat iar carburatorul, la fel. Am luat un set de jiglere noi si la fel facea dar nu mai scotea fum deloc blink.gif . Am incercat si cu alta pompa de benzina, degeaba. Am montat la loc carburatorul meu si pompa mea de benzina initiale si a mers dar iar scotea fum si mia consumat in 35 de km 7 l de benzina cu gazolina amestecate. A schimbat niste garnituri la pompa si carburator, a suflat pe tur si retur cu o pompa si a mers bine. Azi statea turata la 1300 ture vreo 2 minute si apoi a murit din nou si am constatat ca iar picura benzina si o ineca. Lucrarile au fost facute de unchimiu care a fost mecanic 20 de ani, iar gazolina e aceasi cu care circula si el dar nu a avut probleme. Presiune la ulei e cam 1 si am inteles k a mers foarte prost si a bagat benzina in baia de ulei. Poate avea ceva? Cat in legura cu masina nu stiu ce are si nici unchimiu nu poate intelege ce se intampla sad.gif . Ce credeti ca ar putea fi?
pirvumark
nu e returu infundat si in loc sa trimita surplusu in rezervor ti-l baga tot in carburator?
ai verificat returu?
atat la pompa daca pisa cat si suflat pe furtun?
poate ca e infundat si ti-a modificat nivelul in cnc, daca baga pompa ca nebuna.
gabriel19
am suflat cu o pompa de fiecare data cand facea si nu e infundat, cu nivelu nu ma pricep, stiu decat ca picura intruna dupa ce o pornesc si o ineaca ppur si simplu. Apropo, acum 20 de minute am fost afara am inecarcat sa o pornesc si degeaba.Am deschis capota m-am uitat pe acolo si se vad niste pete si pe galerie, eu zic k sunt de benzina pare sa fi curs putin din carburator, cred ca pe la axul de la clapeta mellow.gif wacko.gif huh.gif maine o sa il chem pe unchmiu sa se uite iar...mi-a mancat zilele de marti stau si umblu la ea, m-am saturat 022.gif
george 07
NU are treaba returul cu anecatul carburatorului , decat in cazul in care cuiul ponteau este f. uzat si nu ermetizeaza . Merg pe ideea reglajului ne corespunzator sau joc mare a-l plutitorului in suport sau chiar plutitorul spart , verifica atent ! smile.gif
krapcarasu
garnitura de carton dintre corpuri sa o pui noua, posibil sa fie obosita

21 Mar 2010, 21:18:
picuratul poate fi si din sprit, nu tine biluta sau ai refolosit garniturile ciocului fara a le arde si nu etansaza
PH-06-BOA
V-am mai zis, ca motorul porneste si merge si fara capac la carburator, atat cat are benzina in camera. Deci neglijati garnitura in situatii extreme. Plutitorul daca atinge lateral de perete, nu mai inchide corect.
Ce mecanic a fost unchi-tu, de locomotiva? Pai ala doar conduce, nu repara. Daca il dai la oparte si te bagi tu in el, il vei face sigur. Fa poantoul sa inchida intai, regleaza nivelul dupa cum am mai scris eu, nu ca in carte, si apoi le rezolvi si pe celelalte.
gabriel19
Plutitorul nu e spart, garniturile de carton le am cumparat noi sambata impreuna cu distantierul acela de plastic atat la pompa de benzina cat si la carburator. Cuiul poantou poate nu era bun al meu dar nici la celelalte 3 carburatoare care le am incercat sa nu fie? nu are cum, mai ales ca 2 din cele 3 carburatoare incercate erau luate de pe masini care le foloseau si mergeau bine...cat despre reglaj eu zic ca l-a facut bine...si nu a fost de locomotive ci la un atelier auto
krapcarasu
vezi exact pe unde picura, cu filtrul de aer scos, masina sa stea drept, incearca cu benzina simpla pana rezolvi
gabriel19
pai cateodata mai picura si pe la axul clapetei la carburator dar in general inauntru carburatorului picura si o ineaca ca si cum nu ar mai tine jiglerul acela dar e schimbat tot setul de jiglere
krapcarasu
filtrul de aer? de asta am spus sa-l dai jos cat te uiti, pornesti direct fara el
george 07
pai sa o luam cu inceputul ; jicloarele nu are ce sa tina ca ele intra in functionare dupa ce motorul se invarte si formeaza depresiunea deci la tine ori nu este nivelul la max. jumatatea planului inclinat din camera de nivel (deasta-ti spuneam sa verifici plutitorul sa nu aive joc in boltul care-l sustine sau insa-si cuiul ponteau daca ermetizeaza ) este posibil chiar partea superioara a carburatorului sa nu fie perfect plana cu partea inferioara si atunci ai acelasi rezultat adica inecarea . Asta este motivul care sustin sa te uiti chiar tu ( altul nu prezinta interes ) in carb. si vezi sa fie centratorul intrat bine pe locasul lui (am intalnit eu caz) si sa-fi atent la toate detaliile care le gasesti pe topicurile legate de carburator . Carburatorul de Dacie este relativ simplu trebuie doar mare atentie si fa tu treaba cu mina ta si ai sa vezi dupa ce rezolvi ce satisfactie o sa ai ! Spor la treaba !
baranga
mama ei de gazolina....mai ai supape??
vezi ca treaba cu picuratul in carburator e din cuiul poantou wink.gif
george 07
decit gazolina mai bine GPL dar fiecare face ce crede ca e mai bine !
pirvumark
incearca sa faci nivelul in cnc, apoi scoate furtunul de alimentare(pe care-l bagi intr-o sticla sa nu faci numa' benzina) si porneste-o.
daca merge bine doar cu benzina din carburator, si nu mai este benzina in exces atunci ai o problema cu
1. cuiul pontou
2. plutitorul (atinge peretii laterali sau e spart)
3. returul (cu toate ca ai zis ca nu)
4. pompa baga presiune prea mare si iti trece peste cui. in acest caz largesti un pic gaura la retur pentru a scapa mai multa benzina inapoi in rezervor scazand astfel presiunea.
gabriel19
oricum nu era numai benzina simpla, era cu benzina (50-50 %). pai stiam ca si gazul omoara motorul si in al 2-lea rand o instalatie noua e undeva la 8-9 mil, iar una la mana a 2-a la 3-4 , plus ca trebuie sa umblu dupa omologari, etc. lasand la o parte asta eu din cate am vazut (nu ma pricep la mecanica) are 2 jiglere sau supapre de tine benzina din camera de nivel. acum am incercat din nou sa o pornesc si surpriza: nu mai tragea benzina deloc, am dat si manual la pompa de benzina si degeaba cu toate ca mai aveam vreo 15 l in rezervor blink.gif plutitorul stiu k sufla cu gura pe unde venea intra benzina in carburator si ridica si lasa in jos plutitorul si inchidea, iar spart nu e. eu ma gandesc si la pompa sa nu fie stricata ca baga si presiune prea mare cum zice si pirvumark si acum nu mai trage deloc, am invartit si de cureaua de distributie pana a ajuns pe cama si degeaba sad.gif


edit: salutare. astazi am iesit in curte cu ganduri marete da o incerca sa pornesc agregatul. intai am fost cu o canistra la peco sa iau niste mancarica pt asta mik laugh.gif am bagat in rezevor si apoi am turnat putin si in carburator si am incercat sa pornesc. nu a vrut sa porneasca deloc, a scos si un fum sau abur la carburator. apoi am incercat sa dau la pompa de benzina si tot nu venea benzina. am mai turnat putina in carburator si a pornit. am facut si vreo 3 km cu ea si merge chiar bine blink.gif ce sa fi avut nu stiu...sau poate o mai face si pe viitor cine stie. masinile astea sunt imprevizibile wacko.gif
george 07
"eu ma gandesc si la pompa sa nu fie stricata ca baga si presiune prea mare cum zice si pirvumark si acum nu mai trage deloc, am invartit si de cureaua de distributie pana a ajuns pe cama si degeaba sad.gif " pompa de alimentare nu are asa mare putere sa introduca presiune decat este permis de cuiul ponteau ( la un moment dat intr pe pauza daca a-r fi returul infundat ) dar tu verifici daca are benzina dupa ceasul din bord ? inseamna ca te pacaleste daca acum spui ca ai dat la coada si nu venea benzina , incearca sa tragi cu gura direct din furtun sa te convingi si mai atent la detalii ca masina spune singura ce o doare wink.gif
gabriel19
nu, nu ma uit dupa indicatorul din bord ca nu merge, sta in capu la rosu cand mai am 10 l si daca e plin sta la jumate laugh.gif . am schimbat si sonda de benzina dar degeaba. in fine, eu asa stiam ca mai am benzina in ea deoarece ma iau dupa km acela mik, dar de spus nu prea spune, e timida laugh.gif

25 Mar 2010, 20:49:
salutare din nou. sa va povestesc ce am patit astazi si ce ma pune pe ganduri in legatura cu pompa de benzina: eram in depasire in treapta a3-a aproape de 4000 rpm si dintr-o data incepe sa ma zgaltaie din toate incheieturile, apoi am bagat a4-a si a mers bine. numai la 4000 rpm si dupa acea turatie zgaltaie si ma gandesc la pompa de benzina. dar mai e si posibilitatea ca, carburatorul fiind schimbat si cu alte reglaje sa aiva nivelul mic. astept pareri. multumesc
Minel
Comportament tipic pt nivelul mic din CNC ....
gabriel19
salut! scuze pentru intarziere dar am fost ocupat weekend ul acesta. Si cum se poate regla nivelul in cnc? sau daca se poate? Ma gandesc ca as putea sa rezolv eu asta, daca nu apelez iar la cate un mecanic wacko.gif
Paulorossi
In CNC ai un plan inclinat.Nivelul se regleaza pana la jumatatea planului inclinat prin teste.Reglezi din tija plutitorului,pui capacul carburatorului la loc,pornesti masina,opresti masina,desfaci capacul carburatorului si verifici nivelul.Daca nu corespunde cu o carpa absorbi benzina din CNC,reglezi iar plutitorul,pui capacul,etc,pana ajungi la nivelul corespunzator.
gabriel19
si o intrebare poate prosteasca, dar cum se regleaza din tija? adica are locas pt surubelnita si dau de ea intr-o parte sau alta? conteaza in ce parte dau? nu stiu cum e pentru ca nu am desfacut, maine o sa ma apuc sa vad ce si cum, nici nu ma pricep la mecanica sad.gif daca o considerati fara sens si rost intrebarea nu raspundeti dar chiar nu ma stiu si apoi nimeni nu s-a nascut invatat biggrin.gif multumesc de intelegere tongue.gif
Paulorossi
Se deformeaza tija care inchide cuiu pontou.
gabriel19
ok, multumesc am sa incerc worship.gif
Bogdan90
Buna seara! Nu stiu daca s-a mai discutat problema mea, dar sincer acum nu am timpsa citesc tot topicul blush.gif . Are un amic o berlina(de la mine o are) si ii prelingea benzina pe la membrana pompei de sprit. A schimbat membrana si de atunci cand accelereaza motorul da sa moara. Deci sta la relanti, toarce rotund, ba chiar accelereaza corect o anumita cursa. Cum trece de acea cursa se inneaca. Aceasta problema de cand a schimbat membrana. Am schimbat supapele din carburator, saibele de la ciocul de papagal le-am ars pana s-au inrosit inainte sa le pun inapoi, reglat din nou platine si dat cu smirghel. Care ar putea fi problema? A, si era sa uit sa pintenul membranei noi este putin mai lung. Am incercat sa mai indoi tija care acctioneaza pompa de sprit dar fara rezultat.
PH-06-BOA
Membrana e de vina. Arcul din acel "buton" care-l apasa parghia, e prea moale, si in loc sa se miste membrana, se comprima arcul. Iar ati dat peste nite tampenii. Eu am mai zis ca, la cumpararea membranei, incercati sa comprimati arcul intre doua degete, si ar trebui ca abia sa-l puteti misca putin. Nu sa-l comprimati la maxim. Toti prostii s-au apucat sa faca piese, dar habar n-au cum functioneaza. Ce sa mai zic de cei care cumpara! Sa devina ei experti, sa stie ce sa ceara... calculatorului, ca asta gasesti in magazin. Ar fi mai bine sa intrebati inainte de a cumpara. Ai putea sa desfaci arcul de la vechea membrana, si sa-l pui la asta noua, iar cand o montezi, stranzi suruburile cu acceleratia la maxim, ca membranele de azi, nu mai sunt ondulate, sa aiba de unde se intinde, si de aceea s-o strangi la maxim intinsa, sa nu se rupa la prima apasare, cand ii vei pune arcul original. Alta varianta ar fi, blocarea chiar cu cositor sau o pasta ce nu se dizolva in benzina, dar la cap de cursa, nu mai are cine amorsa supraintinderea membranei, si e risc de rupere, dar daca o vei monta la fel, cu acceleratia apasata la maxim, elimini aceasta posibilitatea de deteriorare.
Bogdan90
Am incercat si cu membrana veche si face la fel sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.