Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme incarcare si baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
danutzdobrescu
Am o daciuta de prin 96, si timp de 2 zile m-am chinuit sa ii schimb placa de ambreiaj(nu singur, of course). In schimb dupa pusul pieselor la loc, a aparut urmatoarea problema:nu imi incarca bateria.
Prima mea intrebare,si cea mai urgenta: Daca pun maine bateria pe redresor, pana unde trebuie sa completez cu apa distilata, pentru ca la naiba, nu am niciun semn... bateria este opaca cu exceptia "ochiului magic" care este transparent, din cate am inteles semn ca nivelul lichidului din ea este mic... si nu gasesc niciun semn care sa imi indice nivelul de lichid din interior. Cele 4 capacele au un "gat" de vreo 2 cm dupa care probabil ca vine un spatiu comun.. trebuie sa pun apa pana la nivelul gatului? Sau ca sa fie mai simpu... pana la ce distanta fata de capacel trebuie completat cu apa.. ?

A doua intrebare, daca ma poate ajuta cineva cu o poza mai pentru prosti, ca nu stiu daca cumva mi-a sarit firul de la releul de incarcare de la alternator.. daca imi puteti spune de unde vine si unde se duce... ma am un papuc liber pe alternator, putin intr-o parte, si presupun ca acolo intra.. mai am un fir care atarna liber pe langa, si care ar intra perfect acolo, doar ca in harmalaia de fire (dacia 1410 break) nu imi dau seama de unde dracu vine, si mi-e cam frica sa il bag sa nu cumva sa nu imi ia foc naibii ceva.

Si a treia intrebare: Am luat o curea de ventilator, la 10 lei dintata (am avut de ales intre una dintata si una normala). Chiar daca am intins-o cat de bine am putut, tot se rasuceste in mers (un alt motiv pentru care ar putea sa nu incarce bateria)... Aveti idee daca trebuie cumparata alta sau trebuie sa mai insist cu intinsul ei..? Ma gandesc sa nu se fi slabit, si la naiba ca e noua.. sad.gif
pavel_daniel
Salut.Hai sa le luam pe rand.Bateria trebuie incarcata cu apa distilata pana la nivelul gatului cum zici tu.A doua.
A doua: de la releul de incarcare trebuie sa plece un fir verde care trebuie legat la excitatia alternatorului.Celalalt fir pe care-l ai liber ar putea fi cel gri de la ulei .
A treia: Perobabil ca cureaua se rasuceste ori ca nu e intinsa bine ori ca nu are latimea corespunzatoare( prea ingusta).Desi nu vad de ce.Sper ca te vei lamuri.Daca mai ai intrebari nu ezita.Succes.

21 Mar 2010, 19:42:
Si ca o completare: In general curelele trebuiesc intinse periodic,cel putin cat sunt noi( cam de 2-3 ori).
danutzdobrescu
Salut.. ok, deci trebuie sa las la vreun centimetru jumate de "gura".
2. Este intr-adevar un fir verde...dar nu stiu care e releul de incarcare, si nu stiu care e excitatia alternatorului.. de asta sugeram eu niste poze cu niste cerculete rosii, mai pentru prosti sad.gif ..
3. Prea ingusta nu e... intinsa... am inteles ca daca apesi cu degetul pe la mijloc, ar trebuie sa ai un "joc" foarte mic.. la mine e chiar foarte mic jocul, dar oricum, o sa ma incerc o data sa o intind cat pot eu de tare inainte de a cumpara una noua...
Oricum, multumesc mult pentru raspunsuri, ca in seara asta era mai urgenta partea cu bateria, ca maine sa o pun pe redresor. O seara buna.. si cine are putin timp pentru o poza cu 2 cerculete referitoare la intrebarea numarului 2...
La 3 o sa ma mai chinui eu maine, si daca nu.. ii bag o curea noua, ca n-am chef sa mai raman fara bateria.

P.S. Multumesc mult Daniel pentru raspunsul rapid
cristianrobert
salut am si eu 2 intrebari: este normal ca bateria cu motorul ,oprit sa aiba 12.6v si cu motorul pornit alternatorul incarca 13,8v,aceste voltaje sint in parametrii normali?
danutzdobrescu
inca o intrebare.. la incarcare trebuiesc scoase capacele? am pus apa pana unde incepe "gatul" lor.. la 2 gauri, nivelul era mic tare... .. M-a speriat cineva acum si mi-a zis ca daca pun prea multa apa, poate exploda..:-S
bygy007
da se scot capacele la incarcare pe redresor , apa distilata se pune puna la 10 - 20mm deasupra placilor , dupa completare cu apa se pune la incarcat pina densitatea pe element ajunge la 1,26
tensiunea trebuie sa fie cuprinas intre 13,8 si 14,4 , cu sau fara consumatori , masurata la bornele bateriei
firul de excitatie este de culoare verde si este de la iesire din releu de incarcare (DF ) la alternator

poze in acest topic , toate informatiile de care aveai nevoie le gaseai daca cautai , pentru alternator exista topicul din care sint pozele care are multe pagini
krapcarasu
QUOTE(cristianrobert @ 21 Mar 2010, 21:17)
salut am si eu 2 intrebari: este normal ca bateria cu motorul ,oprit sa aiba 12.6v si cu motorul pornit alternatorul incarca 13,8v,aceste voltaje sint in parametrii normali?
*


da
umplerea se face ~2cm peste placi, lichidul normal e transparent, se vad placile sau bagi o bagheta(cum e la trabant la rezervor) sau da, pana la baza gurilor;
Pe redresor daca incarci la curent mic nu trebuie scoase, sa nu fie infundate, gazele sunt inflamabile, nu te uita in gauri cu bricheta biggrin.gif
danutzdobrescu
smile.gif)) nu o sa ma uit in gauri cu bricheta, dar e bine de stiut ca sunt inflamabile smile.gif
Am gasit intr-adevar topicul cu poze, nu postez inainte de a cauta ceva, problema mea era ca nu prea stiam cu arata releul de incarcare.. am vazut unde se baga la alternator (nu stiam ca e vorba de firul verde in cazul meu). Oricum va multumesc mult pentru ajutor si revin cu un mesaj dupa ce le fac pe toate. Noapte buna!
mecanick_maverick
QUOTE(danutzdobrescu @ 21 Mar 2010, 20:36)
inca o intrebare.. la incarcare trebuiesc scoase capacele? am pus apa pana unde incepe "gatul" lor.. la 2 gauri, nivelul era mic tare... .. M-a speriat cineva acum si mi-a zis ca daca pun prea multa apa, poate exploda..:-S
*


excl.gif Mai mult decît inflamabile ... sunt explozive , ptr. cä e vorba de hidrogen !

Dacä ajunge electrolitul la "gatul" respectiv , în prima fazä a încärcärii electrolitul "fierbe" biggrin.gif elibereazä o cantitate mai mare de hidrogen , care va face sä dea afarä electrolit , nu sä explodeze .

Nu uita cä electrolitul e H2SO4 - arde piele , haine ...

Explozia hidrogenului poate fi provocatä de orice scînteie , dacä se face încärcarea în spatiu ne ventilat .

Nivelul corect e 15-20 mm peste pläci , mäsori cu o bucatä de carton - presat nu prea absorbent sau mai corect cu o teavä subtire de sticlä ( introduci teava- marcatä în prealabil la nivelul corect- pînä la pläci , astupi celälalt capät cu un deget , o scoti si vezi nivelul )
Bateria avînd 6 elementi , normal ar fi sä aibä 6 dopuri ...
"Prea ingusta nu e... intinsa... am inteles ca daca apesi cu degetul pe la mijloc, ar trebuie sa ai un "joc" foarte mic.. la mine e chiar foarte mic jocul, dar oricum, o sa ma incerc o data sa o intind cat pot eu de tare inainte de a cumpara una noua..."
Acel joc se mai numeste "sägeata" si e recomandabil sä fie de 8-10 mm .
O întindere excesivä a curelei produce încälzirea si ruperea acesteia , uzura prematurä a rulmentilor alternatorului si a pompei de apä .
Ce întelegi prin "tot se rasuceste in mers" ?
danutzdobrescu
Cureaua este zimțatã.. cine mi-a vândut-o mi-a zis ca e mai buna decat una normala, plata. Dupa ce am parcurs ~ 5km, am tras pe dreapta si se invartea tot pe-acolo, inclusiv fulia, doar ca jumatate era cu dintii in sus,jumatate cu dintii in jos(eu am pus-o cu dintii in jos)... am intins-o cat am putut de bine, am pus-o iar... peste vreo 5km iar am patit-o la fel...acum m-am folosit de o ranga ca sa tin electromotorul ridicat in pozitie maxima, si se pare ca acum tine mai bine (la o invartire normala cu mana a elicei, nu imi misca fulia.. acum o misca)..
sper sa tina asa acum.. maine sa vad ce face bateria si va zic cum mai sta treaba
mecanick_maverick
La o curea trapezoidalä nu e normal sä se roteascä dacä ai asezat-o corect pe fulii .
Verificä starea fuliei de la vilbroken , eu am întîlnit una care s-a separat din sudurile în puncte .
Ptr. a tensa cureaua släbeste si surubul lung de la alternator ( nu de la electromotor happy.gif ), o întinzi, strîngi întîi surubul de M8 cu cheia de 13, pe urmä îl strîngi si pe celälalt cu 17.
danutzdobrescu
Scuze ca am intrat cu o zi intarziere. Vroiam sa va multumesc pentru sfaturi. Imi merge foarte bine (momentan si sper sa o tina tot asa)...Cureaua vrea ea sa stea rasucita(am observat ca daca o strang cat de bine pot, sare).. n-are decat. o sa cumpar una, si cand se va rupe asta, sa am sa o schimb. O seara buna.
xrt3xrt3
QUOTE
salut am si eu 2 intrebari: este normal ca bateria cu motorul ,oprit sa aiba 12.6v si cu motorul pornit alternatorul incarca 13,8v,aceste voltaje sint in parametrii normali?


NU

vezi ca treb sa scrie in certificatul de garantie al bateriei...

de ex la rombat tre sa ia asa...


Nu lasati bateria descarcata (densitate sub 1,2 g / cm³ ) la temperaturi sub 0°C, deoarece electrolitul ingheata si duce la distrugerea placilor !
Tensiunea releului trebuie sa se mentina la valoarea ( 14,2 ± 0,2 V ).
Evitati utilizarea indelungata a bateriilor cu starea de incarcare sub pragul de 70%. Acest lucru echivaleaza cu o subdimensionare capacitiva responsabila de aparitia defectului de suprasolicitare (se pierde dreptul la garantie!)

[attachmentid=1627606975]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.