Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum exagerat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
lucky1983
Am o dacie 1310 care consuma 9% la drum intins si mers sub 2000rpm.Care-i problema:carburatorul,jiglerele sau ce...? ca m-a secat la buzunar.Poate cineva sa ma ajute?
krapcarasu
una din probleme e ca mergi sub 2000
lucky1983
De ce spui asta,ca daca trec de 2000rpm sare de 10%,deci nu cred ca asta-i problema
krapcarasu
sub 2000 chinui motorul, schimba fara grija la 2500-3000, nu accelera brusc; despre alte probleme mai da detalii, de ex. uzura motorului? bujiile, sunt negre? avansul? cum porneste la rece? cum trage?
BZN
Pe langa ce ai zis: etrieri si/sau cilindri blocati, bujii, retur infundat, filtru aer imbacsit...
Paulorossi
Consumul poate fi din 100 de motive mare:
-trebuie vazut culoarea bujiilor,daca au indicele de temperatura bun pt masina ta
- starea aprinderii,avans reglat bine,platina reglata,bujii de calitate,starea fiselor,rezistenta lor,capac delcou bun,rotor delcou,bobina de inductie,etc.Fa un test al scanteii dupa ce reglezi platina si avansul sa vezi la ce distanta ai scanteie fata de masa,culoarea ei.
De cand a inceput sa consume mult?Daca e recent nu cred ca ai probleme cu jiclerele.Verifica nivelul din CNC,cui pontou sa inchida bine,plutitorul ok,returul sa fie desfundat,traseele de benzina sa nu fie fisurate,eventual spala carburatorul,cioc de papagal sa sprituiasaca nu sa scape.
-filtru de aer sa nu fie colmatat,eventual schimba-l.
Verifica toate astea si dupa accea vezi consumul.
Spor.
Tudor Badescu
Consumul nu creste din cauza ca se circula pana in 2000 de ture,din contra,scade. Lucky,vezi la sectiunea "Diverse",topicul "Consumul de combustibil-lamuriri",postul #44.
krapcarasu
depinde si cum se ajunge la astia 2000, in oras mai merge , dar nu la 2000 dai a 3-a, te arunca sub 1500, acum daca o calci la fund nu trage dar consuma ca porcu, si in afara ce faci cu 2000? De asta se spune ca sunt harburi.
Cuplul maxim e pe la 3000. Chiar daca se conduce la 2000 si se obtine totusi un consum mic, iese pe ochi , uzezi motorul .
Apropo, la un motor comprimat turatia de cuplu maxim cum se modifica?
Tudor Badescu
De ce sa se uzeze neaparat motorul? Sigur ca nu-i poti cere sa fuga de sub tine la 1200..1500 de ture.Si nici nu e indicat sa incerci,plutirea fusurilor pe pelicula de ulei e maigreu de mentinut la turatii mai joase.Dar daca se circula fara sa apesi mult pedala de acceleratie rezista,mai ales cu un ulei bun care nu e greu de gasit si nici nu e neaparat scump.La ralanti turatia e foarte mica si nu se distruge nimic pentru ca sarcina e prea mica sa rupa pelicula de ulei.Deci e pana la urma o chestie de corelare intre forta pe care o ceri motorului si turatie.
axy89
De cati ani masina,ai schimbat vreodata capacul carburatorului,sau doar jiglerele? Incearca cu un capac de nou,eu am patit-o,am schimbat jiglere,plutitor,cui pontou,re,re,re reglat nivelul si consumul tot era mare.La sfatul unui vecin,am schimbat capacul de carb,am facut nivelul dupa carte si la primul drum care a fost de 500 km,am alimentat pentru a reumple rezervorul,27 litrii.Drumul a fost prin baragan,A1,si Valea Oltului,deci toate formele de relief,viteza,conform normelor.Asta este parerea mea,jiglerele pentru mers in sarcina,care sunt montate in capacul carburatorului sunt uzate si nu se regasesc in kitul de jiglere de schimb.
Paulorossi
Se poate infunda cu o bila jiclerul de benzina al econostatului si nu mai schimbi capacul.
axy89
Si voi merge cu socul tras pentru mersul in sarcina? Mai poti face o depasit,in afara de carute?Pe unde mai vine surplusus de benzina pentru mers in sarcina?
Paulorossi
Socul se foloseste doar cand e motorul rece pt imbogatirea amestecului si favorizarea unei arderi optime,el nu are treaba cu mersul in sarcina.Pune bila in locul indicat in poza doar daca ti s-au marit jicloarele respective.Surplusul de benzina pt sarcini mari(clapeta complet deschisa vine pe circuitul marcat in poza si iese prin centrator,partea stanga.Repet,nu pune bila numai daca ai jiclerele marite.O sa poti depasi linistit,numai ca se limiteaza viteza maxima a masinii.
george 07
@paulorossi citeste si vezi ca nu se limiteaza viteza maxima din contra este o imbunatatire ; - o alta modificare la carburatorul Carfil 32IRM... este de a scoate cele doua jicloare de benzina respectiv emulsie aer-benzina care sunt presate in capacul carburatorului (cu grija folosind o mica mandrina cu care sa le prindeti si nu cu clestele pentru ca le veti deforma si poate veti mai avea nevoie de ele) dupa care loati de la un poantou vechi bila de amortizare care este montata in poantou unde apasa lamela plutitorului (prin strangerea cu muchia unui patent a poantoului imediat in spatele bilei in timp ce tineti palma in fata bilei ca sa o prindeti cand va zbura) si puneti respectiva bila peste orificiul care duce spre centrator (este orificiul mai indepartat de camera de nivel constant si paremi-se un pic mai mare in diametru; orificii care sunt "pereche" cu cele din capac din care ati extras jicloarele); prin asta veti face ca asa-zisul econostat care debiteaza benzina atunci cand motorul este turat tare 4500+ rpm si clapeta este la WOT (deschisa la maxim) sa debiteze benzina prin orificiul de aer care este plasat in capac in partea opusa ciocului pompei de acceleratie are cam 1mm diametru si din pacate este orientat in sus astfel incat benzina va tasnii in sus dar va fi "capturata" de curentul violent de aer si trasa in difuzor; orificiul de descarcare al econostatului se pune deasupra difuzorului carburatorului unde depresiunea devine mare doar la debite insemnate de aer si nu cum l-au pus romanii la acelasi nivel cu rampa de descarcare principala din centrator (difuzorul mic) loc unde depresiunea e mare aproape tot timpul si econostatul romanesc da benzina in paralel cu circuitul principal; probabil sau gandit ca e mai sanatos sa bagam mai mult ca sa fim siguri ca masina merge si nu da in nas decat sa respectam tolerantele foarte stranse (de sutime de mm la diametrele jicloarelor si de asemenea la lungimea portiunii calibrate a jicloareleor) si sa facem carburatorul sa dea daca se poate amestec optim tot timpul.
PH-06-BOA
Dar mai corect ar fi, sa scoti jiclorul de benzina (ala care ar trebui sa bagi bila in locul lui), si asa cum am mai spus si in alte topicuri, sa-l stemuiesti cu un ciocanel, in asa fel incat sa nu se mutileze spre exterior, dar sa i se ingusteze gaura, cat cea de la cel de aer, de alaturi. Asa vei putea intra in depasire normal. Sa nu spuneti ca nu se poate, sau ca e aiurea, ca stiu ce spun. Alta pierdere inutila, e la gascan. Daca accelerati in gol, ciocul trebuie sa sprituie atat cat se misca acceleretia, dupa care sa se opreasca. Daca continua sa picure sau chiar sa pulverizeze la turatie de peste 2500-3000, aia e risipa inutila, si trebuie ca peste bila de la supapa, sa i se monteze un arc subtire, care sa tina apasata bila. Arcul il veti face din nichelina de la rezistente, prntru a nu se dizolva in timp. Aici e poate, chiar dublat consumul.
Mersul la turatie mica si treapta superioara, nu inseamna economie de benzina, nici de masina.
lucky1983
Bai fratilor,lasati carburatoru ca nu el este problema ca l-am schimbat si tot la fel de mult consuma;nu s-a scimbat cu nimic situatia.Deci alta e problema.CARE???
Paulorossi
QUOTE(george 07 @ 24 Mar 2010, 21:30)
@paulorossi citeste si vezi ca nu se limiteaza viteza maxima din contra este o imbunatatire ;

Nu stii ce vorbesti prietene,prin acel jicler se absoarbe emulsie aer benzina la sarcini mari si f.mari.El aduce un surplus de putere masinii la sarcinile respective.Anulandu-l de tot nu vei face decat sa renunti la avantajul oferit la sarcini mari si mijlocii si de aici si reducerea vitezei maxime de rulare .
Sunt de acord cu PH-06-BOA,se poate face o calibrare optima ,o gatuire a econostatului, in ipoteza deteriorarii si maririi jigleorului in timp,lucru ce face ca el sa intre mai repede in actiune si sa pape benzina cand nu e nevoie inca.
M.C.
Nivel mare in camera,retur infundat,jiclor principal decalibrat,jiclor de aer infundat sau tubul emulsor.
Verifica si cuiul poantou.Vezi ca plutitorul sa nu aiba vreun por si sa intre benzina inauntru,si asa devine mai greu.Uita-te sa nu atinga cumva de peretii camerei de nivel constant.
Filtru aer colmatat.
Cam astea ar fi principalele motive pentru un consum ridicat.
Dar parerea mea este ca ai nivelul mare in camera de nivel constant.
Paulorossi
QUOTE(PH-06-BOA @ 24 Mar 2010, 22:05)
Daca accelerati in gol, ciocul trebuie sa sprituie atat cat se misca acceleretia, dupa care sa se opreasca. Daca continua sa picure sau chiar sa pulverizeze la turatie de peste 2500-3000, aia e risipa inutila, si trebuie ca peste bila de la supapa, sa i se monteze un arc subtire, care sa tina apasata bila. Arcul il veti face din nichelina de la rezistente, prntru a nu se dizolva in timp. Aici e poate, chiar dublat consumul.
*


Nu se poate pune o bila mai mare,mai grea acolo?Ar trebui sa franeze jetul mai puternic,sa nu sprituiasca aiurea.
Arcul e destul de greu de manufacturat,am incercat dar mi s-a parut prea puternic arcul...
Solutii?
george 07
@paulorossi cred ca tu nu ai inteles nimic din ce a-m vrut sa spun si chiar nu m-a intereseaza sa intelegi , blocand canalul care chiar tu l-ai indicat in paza mai de sus facilitezi intrarea benzinei prin partea superioara a carburatorului (capac , cind te uiti de sus a-i sa vezi o gaurica mica , pe acolo iese benzina la depresiune mare aprox. 3500 rot/min. ) si nu mai intra prin centrator , deci eu o consider o inbunatatire iar tu daca recomanzi sa astupi acea gaurica inseamna ca tu nu stii despre ce este vorba , eu am pe carb. aceasta modificare si chiar nu se plafoneaza dar nu pot sa fug ca disperatu doar de dragul unora. Nu m-a intereseaza ce cred unii eu spun din propriile experiente nu vorbesc doar din auzite sau citite.

25 Mar 2010, 20:07:
"Nu se poate pune o bila mai mare,mai grea acolo?Ar trebui sa franeze jetul mai puternic,sa nu sprituiasca aiurea.
Arcul e destul de greu de manufacturat,am incercat dar mi s-a parut prea puternic arcul...
Solutii? " o bila mai grea nu se poate pune ca nu-ti permite spatiul o solutie a-r fi sa procuri de la desmembrari un carb. dublucorp de dacie nova sau olcit si sa-i scoti ciocul sprituitor si sa-l adaptezi (gauresti cu spiral adica stargi filetul si introduci ciocul-sprituitor cu un arc deasura sa-l tina capacul presat dupa montare) acesta fiind cu bila-arc din fabrica dar sigur a-i sa m-a contrazici ? nu a-i decit ca eu am modificat si chiar functioneaza !
Paulorossi
QUOTE(george 07 @ 25 Mar 2010, 19:49)
@paulorossi cred ca tu nu ai inteles nimic din ce a-m vrut sa spun si chiar nu m-a intereseaza sa intelegi , blocand canalul care chiar tu l-ai indicat in paza mai de sus facilitezi intrarea benzinei prin partea superioara a carburatorului (capac , cind te uiti de sus a-i sa vezi o gaurica mica , pe acolo iese benzina la depresiune mare aprox. 3500 rot/min. ) si nu mai intra prin centrator , deci eu o consider o inbunatatire iar tu daca recomanzi sa astupi acea gaurica inseamna ca tu nu stii despre ce este vorba , eu am pe carb. aceasta modificare si chiar nu se plafoneaza dar nu pot sa fug ca disperatu doar de dragul unora. Nu m-a intereseaza ce cred unii eu spun din propriile experiente nu vorbesc doar din auzite sau citite.
*


Prietene,tu NU INTELEGI!!!
Daca pui bila in locul unde am indicat eu benzina e absorbita la depresiuni si mai mari fata de cazul obisnuit ,prin capacul carburatorului nu prin centrator(partea stanga).
Daca vrei sa scoti econostasul din circuit pui bila la gaura de mai jos si asa blochezi canalul de benzina al econostatului.
Stai tu linistit ca stiu ce vorbesc,mai stuiaza pe forum sa vezi ce spun si altii.
george 07
@paulorossi nu am nevoie sa studiez ca am de mult modificarea , dar tu crezi ca eu am spus alceva inafara de ce ai spus tu ? acum incepi sa te contrazici singur .

26 Mar 2010, 18:44:
la postul #13 ai scris "Pune bila in locul indicat in poza doar daca ti s-au marit jicloarele respective.Surplusul de benzina pt sarcini mari(clapeta complet deschisa vine pe circuitul marcat in poza si iese prin centrator,partea stanga. " si la postul # 21 ai scris "Prietene,tu NU INTELEGI!!!
Daca pui bila in locul unde am indicat eu benzina e absorbita la depresiuni si mai mari fata de cazul obisnuit ,prin capacul carburatorului nu prin centrator(partea stanga)." wacko.gif
Paulorossi
Eu am inteles despre ce e vorba,de f mult timp,incercam sa explic la celalalat.Tu nu ai eliminat econostatu doar ai facut ca el sa lucreze la depresiuni mai mari("imbunatatirea ta"),eliminarea totala se face doar daca se blocheaza circuitul de bezina al econostatului(bila la gaura de jos),probabil ca stii,dar ne invartim in cerc wink.gif .
george 07
OK ! multa bafta si noroc ! cheers.gif
mbraz
Salut am si eu o problema la o dacie break din 99 am un consum de benzina mare cam 5 litri in 20km.Imi poate spune cineva de ce.
Andyno
din cate citesc pe aici, multi cred daciile lor sunt pe injectie. majoritatea nu baga bani in masina doar cand alimenteaza smile.gif)

carburatorul curatat la 1 an, bujii noi la 1 an, filtru nou la 1 an, platina etc....macar schimbat pe la un an...chiar daca merge bine....poate sa schimbe consumul cu 1-1,5 L...

merg in bucuresti cu bezina de 100 lei(asa bag mereu) aprox 22 L 240-250 km si alimentez cand acul nu se mai clinteste din loc(cunosc masina)

Alexio
Da Andyno cam ala este consumul, ca al ta 240-250 km cu 22 L.

In Bucuresti. Eu am obiceiul sa alimentez de 20 lei, pentru ca am benzinaria la 40 secunde de mine, si merg in jur de 46 km, probabil duce si peste insa nu vreau "pana geniului"

Ar veni cam 4.37L la 46 km deci maxim 9% in oras, chiar sub ce spune producatorul la carburatie.
brigada_diverse
QUOTE(Andyno @ 26 Sep 2010, 19:59)
din cate citesc pe aici, multi cred daciile lor sunt pe injectie. majoritatea nu baga bani in masina doar cand alimenteaza smile.gif)

carburatorul curatat la 1 an, bujii noi la 1 an, filtru nou la 1 an, platina etc....macar schimbat pe la un an...chiar daca merge bine....poate sa schimbe consumul cu  1-1,5 L...

merg in bucuresti cu bezina de 100 lei(asa bag mereu) aprox 22 L 240-250 km si alimentez cand acul nu se mai clinteste din loc(cunosc masina)
*



bujii la 1 an...care e scopul? ele sunt garantate in km, nu in ani....
eu le am de cam 20 000km(de cand am luat masina)..10 000km pe benzina, 10 000 pe flgaz....am schimbat doar o bujie, dar am pus-o inapoi, deoarece credeam ca merge in 3 de la ea dar se stransese culbutorul la evacuare...si cam atat....bujii caramizii, si cu ceva calamina un pic parca...dar merge bine

cu bujiile vechi(ce avea pe ea) si cu astea noi(ma rog..cand au fost noi) am avut acelasi consum

deci, daca bujiile sunt bune, baga benzina de banii pt bujii, nu le schimba de dragul de a le schimba

carburatorul nu l-am curatat deloc...doar am suflat cuiul pontou ca ramanea blocat de la mizerie si nu inchidea...si maxim am fortat carburatorul prin metoda turarii

are sistemul de filtre (decantor si de hartie), daca alea sunt ok nu ar trebui sa ai probleme..deci nu are rost sa il cureti si sa dai alti bani

filtrele in schimb trebuiesc schimbate

platini n-am....e cu senzor

filtrul poate ar avea rost....ca praful tot se depune...

AndyDeiu
Salut!! Dacia mea consuma in exces ce-as putea face?
10 litri la 60 de km cineva mi-a spus ca e criminala situatia rolleyes.gif
deci daca imi poate trimite cineva PM cu rezolvari?

-E dacie TLX an 91 uleiul l-am schimbat anu trecut da ma gandesc sa-l schimb si acuma ca n-am trecut nr de KM
-Bujiile cobor acuma sa le verific ca n-am pus ceva nou.
-stil de condus e cam..rally am mania asta..merg deci cu 50 km/h mai prind din cand in cand 60/70
-Scartait de roti ocazional...
-De schimbat viteza nu las sa zbiara motoru.schimb dupa sunet.
-muzica nu ascult ca n-am radio
-greutate am o geanta cat un ghiozdan de scoala cu scule cricu pneumatic cricu din fabrica al masinii
-motoru n-am idee cand a fost curatat complet de la A-Z
-Masina nu a vizitat serviceul din 2004 ca o repara taicamiu
-De tras trage foarte bine motoru..dar la 80km/h incepe sa se inece nu mai vrea deloc
-e pe carburator
-De avans n-am idee cum e reglat ca mi-a umblat in ea vreo 5 amatori pan acuma ca ramaneam cu ea in trafic..acuma de la un timp merge bine n-am mai ramas in trafic
-Filtru de aer intentionez sa-i pun sport ca cel care-l are e negru
-Acuma vara cum am pornit pot sa si plec cu ea la drum ca merge destul de bine.
-bobina de inductie e destul de veche as putea zice dry.gif laugh.gif
Si cam atit...astea ar fi niste influente...
si apelez de data asta la oameni seriosi nu la mistocari precum
1-Furry-Rasputin
2-aditã
3-Muttley
4-bucatzel
N E S
Desfa carburatorul si curata-l cu simt de raspundere, apoi regleaza-l cum trebuie, schimba-i cuiul poanto ca poate are sant facut si nu mai tine benzina cum trebuie.
Doi la mana neaparat schimba-i filtrul ala de aer ca ai zis ca e negru si nu e normal, un filtru infundat si negru e ca si cand ai merge cu soclul tras.
Si daca tot te pui pe reglaje fa-i si un reglaj calumea la avans, dupa ce verifici platinele.
Eu cam atat am avut de zis...sa vedem ce parere au si ceilalti colegi.

A si...nu mai face diferente ca nu suntem un club de mistocari. Problema e ca sunt persoane care abea se inscriu si incep sa vorbeasca de parca ei le stiu pe toate...si atunci nu poti decat sa le raspunzi cu o doza de ironie sau sarcasm.
A piece of advice for the future
maho
Alt "piece of advice" - adica sfat: incearca sa folosesti functia "search", mai sunt o gramada de topicuri pe tema consumului, inclusiv unul dedicat, "lipicios". Sursele problemei nu pot fi prea multe, iar rezolvarile sunt cam aceleasi.
Nu inteleg 2 lucruri:
1: "Unde-i ajunge un Bmw ajunge si o Dacie" ?
2:
QUOTE
AndyDeiu      Posted Today, 11:26
      ..uleiul l-am schimbat anu trecut da ma gandesc sa-l schimb si acuma ca n-am trecut nr de KM

Adica nu stii cam cati km ai facut cu uleiul asta ? Uita-te cum arata, si-ti poti da seama daca trebuie schimbat sau nu.
Restul...filtru de aer, reglaje carb., avans, stil de condus, aer roti... sunt multe la care poti sa umbli.
Cat despre "mistocari"...ce-ai vrea, sa fie toata lumea la fel ? Ar fi plicticos. E mai bine asa, sa ne mai si descretim. Putem invata din orice.
krapcarasu
filtrul de aer schimba-l urgent
bucatzel
QUOTE(AndyDeiu @ 15 May 2011, 11:26)
-De tras trage foarte bine motoru..dar la 80km/h incepe sa se inece nu mai vrea deloc
-De avans n-am idee cum e reglat ca mi-a umblat in ea vreo 5 amatori pan acuma ca ramaneam cu ea in trafic..acuma de la un timp merge bine n-am mai ramas in trafic
-Filtru de aer intentionez sa-i pun sport ca cel care-l are e negru
*



Nu te speria, ca se pare ca nu trebuie sa fac misto de tine, te descurci si singur.

Ia tu si schimba toate consumabilele. Filtru aer, ulei, filtru ulei, filtru benzina (daca n-ai pune-i), cauta un mecanic care sa-ti curete si regleze carburatorul si avansul, preferabil sa-ti spuna si daca ai nevoie de bujii noi, sa-si dea cu ochiu' si la reglajul culbutorilor, si s-ar putea sa descoperi alta masina.

Adica vorba aia, chestii pe care le face orice om care prefera sa aiba masina, nu caruta.
mihai7575
@andy.deyu.......verifica la pompa de benzina ,sa nu aibe returul infundat,si acest lucru poate fi o cauza a consumului exagerat de benzina,.
panzerjager
ca sa nu mai deschid alt topic...
daca una dintre bujii este mai innegrita decat celelalte? celalalte fiind caramizii, rosiatice, ce inseamna ca asta ? ca aprinderea e mai proasta la bujia respectiva ? orice lamuriri in privinta asta sunt binevenite.
bucatzel
Asta, sau supapele de la cilindrul in cauza mai au nevoie de reglaj.
AndyDeiu
QUOTE(krapcarasu @ 15 May 2011, 16:19)
filtrul de aer schimba-l urgent
*



L-am schimbat acu cateva zile. smile.gif

QUOTE(bucatzel @ 16 May 2011, 08:17)
Nu te speria, ca se pare ca nu trebuie sa fac misto de tine, te descurci si singur.

Ia tu si schimba toate consumabilele. Filtru aer, ulei, filtru ulei, filtru benzina (daca n-ai pune-i), cauta un mecanic care sa-ti curete si regleze carburatorul si avansul, preferabil sa-ti spuna si daca ai nevoie de bujii noi, sa-si dea cu ochiu' si la reglajul culbutorilor, si s-ar putea sa descoperi alta masina.

Adica vorba aia, chestii pe care le face orice om care prefera sa aiba masina, nu caruta.
*


Da mersi pentru raspuns.Am schimbat filtrul de aer, am avut un carburator de rezerva care l-am curatat fiinda primu care l-am avut s-a infundat..Cand am postat prima oara problema cu consumul am avut carburatorul care sa infundat iar acuma are altul curatat tot. happy.gif

Moderator edit: Hai s-o lasam mai moale cu off-topicul, bine?
daniel93
QUOTE(panzerjager @ 17 May 2011, 22:29)
ca sa nu mai deschid alt topic...
daca una dintre bujii este mai innegrita decat celelalte? celalalte fiind caramizii, rosiatice, ce inseamna ca asta ? ca aprinderea e mai proasta la bujia respectiva ? orice lamuriri in privinta asta sunt binevenite.
*



Vezi sa fie toate de un fel.. sunt bujii "reci" si bujii "calde".. nu mai stiu de care tre sa ai la dacie, ca mi-a explicat o singura data un mecanic, si eu fiind nerabdator sa plec, am zis da-da emotionat.gif
daca ai bujii nepotrivite, se prinde calamina de ele mai usor, pentru ca nu ajung la temperatura de functionare pentru care sunt ele facute...
sper ca n-am spus nici o perla, data viitoare cand mi se explica promit sa fiu mai atent slap.gif
maho
QUOTE
Valoarea termica a bujiei este timpul in secunde, pana ajunge la temperatura de autocuratire a electrozilor. Scara valorii termice este cuprinsa intre 145 si 260. Din acest punct de vedere, bujiile pot fi reci (cele cu valoare termica mai mare) si calde (cu valoare termica mai mica). Bujiia calda are izolatorul electrodului central iesit in afara corpului.
Filetul bujiei poate fi M14, M18, M22, iar lungimea lui depinde deplasarea ei in locasul din chiulasa (prea scurt provoaca calamina, prea lung va fi lovit de piston).
Intre electrozi exista o distanta reglabila (prin deplasarea electrodului lateral) de 0,5-0,7 mm.
Bujiile romanesti, fabricate la Sinterom Cluj-Napoca, sunt simbolizate tinand cont de caracteristicile lor: N (pentru filet normal), L (pentru filet lung), P (pentru bujii cu
izolatorul cu cioc proeminent - bujii termoelastice). Filetele cele mai uzuale sunt M14x1.25 mm si M18x1.15 mm.
La autoturismul Logan se recomanda bujiile RFN57LY.
Pentru Dacia 1310, se utilizeaza bujii 14N18 sau 14NP18, (RECI) corespunzatoare vechii simbolizari de M14-225 si respectiv M14-225P (pentru pornirea mai usoara a motorului pe timp rece).
La Oltcit se folosesc bujii cu filet lung, astfel: 14LP24, 14CLP24 sau 14CLP27 pentru Oltcit Club si 14CLP27 pentru Oltcit Special.
Alegerea bujiilor se face dupa principiul: bujii reci pentru motoare cu raport de compresie si turatie mare, precum si in localitati aglomerate, evitandu-se preaprinderile; la motoarele lente si cu raport de compresie scazut se recomanda bujii calde, pentru a se impiedica depunerile de ulei si calamina pe electrozi si deci poluarea; tot bujii calde se vor folosi si pentru motoarele uzate.

Luata de pe net; mi-am permis sa fac unele corecturi gramaticale.
Oricum, mai sunt topicuri pe tema asta:
http://www.daciaclub.ro/Next-page-page-t5591-s690.html
ZTV
dupa ce faci o revizie la masina, verifica si returul.

PH-06-BOA
Sunteti culmea, cu returul! Nu are nicio influienta asupra consumului (cred ca de asta e vorba), atat cat cuiul poanto isi face treaba bine. Chiar nu puteti sa apreciati porcaria de gaura la retur, fata de debitul pe care pompa il poate da? E un fir de ata, pa langa teava de gaze de la Rusi. Chiar provoaca uzura exagerata a parghiei si camei, de la pompa respectiv axa cu came, pentru ca, odata aflata sub presiune, pompa nu mai atinge cama. Pe masura ce cuiul deschide si scade din presiune, parghia pompei ar mai da cateva impulsuri, dupa care iar sta suspendata parghia. Asa, cu retur, parghia pompei copiaza tot timpul cama, dand in nebuneala si ea, si eu schimband membrane, cozi de pompa, distantier intre pompa si bloc (ca daca se uzeaza cama, pompa trebuie apropiata)...

Repet, la Dacie nu e consum, cat e risipa in acel carburator. Chiar saptamanile trecute, un coleg de forum, a facut tot ce i-am zis legat de reducerea consumului, si era foarte incantat de rezultate. Am scris de multe ori, dar ca si mine, cititi doar prima pagina. Diferenta e, ca eu n-am cerut sfaturi, ci am dat celor de pe prima pagina. Deci, evitati sub orice forma sa cumparati jicloare, orice-ar zice castravetarul ala de la magazin, pentru ca un carburator lucreaza bine numai cu perechi potrivite, si specifice motorului pe care-l ai. Pierderile cele mai mari, sunt la pompa de sprit, care nu trebuie sa debiteze decat atat cat se apasa pe acceleratie, dupa care sa se opreasca din "pisare". Clapeta sa fie uscata dupa aceea, indiferent de deschiderea ei... dar vad ca "romanele " mele, nu prea au mare influienta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.