vodoo_k
23 Mar 2010, 10:30
salutare
am o dacie 1310 li injectie din 2000
-pierde ulei pe la baie si pe la martorul de ulei
-baia a fost lipita cu o substanta din fabrica
ca sa ii pun garnitura trebuie rectificat capacul de la distributie dar pentru garnitura din spatele motorului...???!!!! (dinspre cutie)
ideea este ca am pus baia de ulei cu garnitura de pluta pe lateral (din magazin) dar palierele cu mastic rosu...si nu a rezistat...PIERD IAR ULEI
Stie cineva ce solutie de lipit se foloseste...m-am saturat sa cumpar ulei....
Multumesc anticipat !
Muttley
23 Mar 2010, 10:48
Etansarea baii se face pe:
- baie - garnitura pluta modele vechi / silicon modele noi;
- palierul 1 - garnitura cauciuc modele vechi / silicon modele noi;
- capacul distributiei - garnitura cauciuc modele vechi / silicon modele noi.
Din ce stiu eu, tu NU poti folosi garnituri, n-au unde intra/aseza.
Ce as face in locul tau:
- cumparat silicon de etansare de calitate, de exemplu Victor Reinz (e excelent);
- urcat masina pe elevator;
- demontat baia de ulei;
- curatat siliconul vechi de pe baie PANA LA TABLA;
- curatat siliconul vechi de pe bloc si palierul 1 PANA LA FONTA;
- curatat siliconul vechi de pe capacul distributiei PANA LA TABLA;
- spalat motorul (bloc, palier, capac distributie) cu benzina folosind un pet cu gaura in dop, sters cu carpa curata;
- spalat baia cu benzina si carpa;
- aplicat silcon pe conturul baii, intr-o cantitate suficienta;
- montat cu atentie baia;
- lasat sa se usuce o zi fara a porni motorul;
- invartit motorul la mana cu bujiile scoase inainte de pornire (spalarea a curatat si uleiul din lagarele arborelui cotit);
- pornit.
Succes!
vodoo_k
24 Mar 2010, 09:46
multumesc pentru raspuns
sambata daca este cald afara ma apuc de treaba
o alta intrebare: de putin timp am pus un termostat nou care din pacate a ramas cuplat pe deschis...dar fiind totusi cald afara nu l-am mai schimbat..totusi azi dimineata mi s-a aprinde un martor in bord -cel cu semnul exclamarii- "!" si nu se mai stinge ...la naiba
-sa fie din cauza termostatului ?
multumesc
Muttley
24 Mar 2010, 10:29
Ai nivelul scazut in vasul de pe pompa de frana sau placutele uzate-n cazu-n care au senzor de uzura.
Iti recomand sa schimbi termostatul altfel motorul se va incalzi mai greu , foarte rar iti va trece apa de 75 de grade chiar daca este vara ceea ce va duce la un consum mai mare de combustibil si la o uzura ceva mai rapida a motorului. Cat despre aprinderea acelui martor pot fi si alte cauze caci observ ca ai dacie pe injectie ,una din cauze poate fi chiar termostatul blocat , pune aceasta intrebare in topicul pentru dacii pe injectie , sunt cativa forumusti care dau raspunsuri foarte bune acolo referitor la problemele "injectatelor" , poate nu citesc toate topicurile.
vodoo_k
24 Mar 2010, 11:23
multumesc pentru idei
incerc toate variantele
freeman30
25 Mar 2010, 00:07
schimba termostatul,am avut o dacie pe injectie si i-am scos termostatul.urmarea becul "rosu" aprins pt ca motorul nu se incalzea ca lumea. l-am pus la loc si nu a mai fost nici o problema.
dacia98
25 Jan 2012, 17:40
Salut baieti.
Am si eu o intrebare despre baie. Si anume: se gaseste in magazin garnitura pt baie?(dacie 98), pentru ca mi-a zis un tip la magazin ca asa ceva nu se fabrica si ca trebuie lipit baia cu silicon... Asa am facut asta toamna cand mi-am segmentat motorul, dar problema este ca, cam scoate uleiul in fata si in spate (und-i indoit baia). Si as vrea sa-mi dea si mie cineva un sfat ca ce am de facut acum???
nikuniku
25 Jan 2012, 17:49
dacia98 dute si tu la mai multe magazine si intreaba,poate vanzatoru,de lene sa nu mai caute,tia zis asta cu siliconu,nu incerca ca nu vei reusi sa etansezi bine cu silicon
dacia98 cel mai simplu baia ta se etanseaza perfect cu silicon,modelele mai vechii se fac cu garniturile acelea 2 de pluta si alea 2 de cauciuc...si totusi uitete atent ca sar putea sa iti curga pe la semeringuri in fata e usor de depista se vede foarte clar in spatele fuliei care antreneaza pompa apa si alternatoru in spate e cam greu pentru ca e volanta.:(pune silicon prindel foarte putin lasal o vreme sa intareasca siliconu si dupa strange toate suruburile daca tot iti vai curge ai semeringurile duse (sunt in aceasi problema si io)
STORMTROOPER
25 Jan 2012, 20:03
QUOTE(dacia98 @ 25 Jan 2012, 18:40)
Salut baieti.
........ Asa am facut asta toamna cand mi-am segmentat motorul, dar problema este ca, cam scoate uleiul in fata si in spate (und-i indoit baia). Si as vrea sa-mi dea si mie cineva un sfat ca ce am de facut acum???
Suspectez seminilele acelea de cauciuc, ori au fost proaste de noi, perfect posibil, ori au fost puse gresit, lucru patit si de subsemnatul. Oricum vezi si ce a zis r3d.
ghitza
26 Jan 2012, 10:52
DACIA 98:asculta ce zice R3d ca zice el bine ,la majoritatea daciilor de dupa 97 nu se mai etanseaza cu garnitura si semilune ,cumpara mastic de la BISON petru temperatura si foloseste cu incredere(eu am dat pe el 20 roni )iti ajunge la 10 masini,dai jos baia cureti bine si baia si blocu motor si aplici un cordon pe toata suprafata de-a roata bai de ulei putin mai mult in zona semlunelor,lasi 20 min si pe urma o montezi si strangi suruburile ,mai stai juma de ora si bagi ulei si iti garantez ca nu mai curge strop daca ai pus cordon de silicon cum trebuie ,eu asa am facut si de 1 an nu mai am treaba
Ca tot veni vorba de baia de ulei si de etansarea ei ...... oare de cat este metricul la busonul de la baie .......... din cate stiu eu ..
M 22x1,5 mm .... oare ... ?
Nush sincer ,si pe ala vrei sa il faci de inox
QUOTE(ghitza @ 5 Feb 2012, 20:06)
Nush sincer ,si pe ala vrei sa il faci de inox
Nu ma ...
... vreau sa pun buson magnetic ... mai multe metricuri si nu stiu exact cat este ..
ORIJINAL21
5 Feb 2012, 20:23
buson magnetic = 6,50 ron
mi-am luat eu anul trecut
il scoti pe al tau si te duci cu el la magazin.(oricum scoti uleiul daca scoti busonul..)
Tocmai ca , nu vreau sa ma duc la magazin ......... am de unde alege si vreau sa aleg corect ........ sper sa nu ma intelegeti gresit ....
......dar vreau sa am totul pregatit cand voi face schimbul de ulei ....
Multumesc pt raspunsuri dar momentan nici unul concludent ...
nikuniku
5 Feb 2012, 21:21
Minel si cu ce ajuta busonu magnetic,uleiu din baie?nu prea am vazut la motoare busoane magnetice,la cutii de viteze da
Cristi1980
5 Feb 2012, 21:33
ajuta busonul magnetic, atrage depunerile de span fine din ulei
erau la unele masini busoane magnetice
stima
nikuniku
5 Feb 2012, 22:17
ai vazut tu span in uleiu de motor?
singur se face span DAR la motoarele care au mers fara ulei sau la cele gripate,unde lucrez eu NU am gasit span in uleiu ars,si nici depuneri pe baile de ulei
fiecare face cu masina lui ce vrea
QUOTE(nikuniku @ 5 Feb 2012, 21:21)
Minel si cu ce ajuta busonu magnetic,uleiu din baie?nu prea am vazut la motoare busoane magnetice,la cutii de viteze da
Ma gandeam , cum am facut RK la motor ( arbore , distributie,set,etc ) ca ... pana s-au "asezat" piesele sa nu se fi adunat particule metalice prin motor ... ...desi de atunci am facut vreo 4 schimburi de ulei .......
Era doar o masura de precautie suplimentara sa nu imi plimbe particulele alea prin motor .......
Dar ma duc la un magazin si masor acolo un buson si aia e ....
( nici nu stiu de am postat de la inceput .....
)
No gata , l-am masurat la magazin
M18 x1.5...
Salut,
Duminica am fost pe un drum neasfaltat și mi sa îndoit baia de ulei de la o piatra și
vreau sal schimb de la dezmembrări.
Întrebarea mea ar fii dacă se potrivește baia de ulei de la motor de 1.3 la motor de 1.4 injecție sau trebuie sa caut neapărat de motor de 1.4 ?
B17XGG
16 May 2013, 18:13
Nu se potriveste; palierele sunt mai mici la 1300.
Si atunci trebuie neapărat sa caut de motor cu capacitate 1.4 ?
B17XGG
16 May 2013, 19:50
Da.
daca nu atinge bielele in ea sau daca nu curge ulei pa unde e lovita ai 2 variante.
1 poti sa o lasi asa
2 o dai jos o indrepti pa un plan drept,cu un lemn si cu un ciocan.
B17XGG
17 May 2013, 22:27
Are dreptate colegul @r3d, daca este posibil (daca nu are zone strambe in unghi), indreapt-o. Nu uita sa "consulti" si pompa de ulei sa nu aiba vreo fisura pe zona admisiei, mai sus de sorb.
B17XGG
19 May 2013, 22:11
Exista fulii la care butucul se detaseaza si care au fost concepute in ideea de a inlocui numai butucul care se uzeaza de la simering (economie de metal). De obicei iese usor, eventual il bati usor in lateral tragand in acelasi timp. Ai grija ca pana sa ramana la locul ei. Pana la terminarea operatiunii nu se invarteste motorul. Simeringul vechi il scoti cu o surubelnita (mai solida, mecanica). Chiar daca se deformeaza, nu va mai fi folosit oricum. Recomand sa presezi 2 simeringuri in loc de unul singur din 2 motive: 1) nu vei mai avea probleme de etansare niciodata; 2) se creaza posibilitatea de a folosi butucul vechi care are sant pe el (uzura) intrucat zonele noii etansari il vor evita (il incadreaza). Atentie, al doilea simering va ramane in afara capacului cca. 2 mm. Chiar daca pui numai unul, daca refolosesti butucul, il vei monta putin mai in afara pentru a nu lucra in zona urmei (santului) vechi. Atentie la montarea butucului in sensul sa preia corect pana (se poate intampla sa scoata pana disc din locasul ei si aceasta sa cada in carter; zona este cam stramta cu vizibilitate dificila si nu este greu sa gresesti).
merci frumos pentru sfaturi au fost binevenite, azi am rezolvat
bashtalu
8 Nov 2013, 11:05
sa recapitulam, dau baia jos, colectez uleiul ca sa l refolosesc (e schimbat de o saptamana) apoi curat f bine baia si blocul de urmele siliconului vechi, pun silicon VR pt temp inalte intr un strat grosier, astept 10 min, pun baia, o strang usor si apoi peste 2 ore o strang definitiv. o las o zi si apoi ii pun ulei si pornesc motorul
corect asa?
pe la baie imi tot curge ulei si vrea sa remediez. cand am schimbat uleiul, mecanicul mi a zis ca n am ce sa i fac ca asa e la dacii...pfff
multumesc,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.