Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ajutor_indicator benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dragos_HSA
Nu prea ma pricep la piese,reparatii. Mi-ar placea sa inv mai multe, pt ca tin mult la masina mea( 1310 din 1982 )dar nu am timp deloc.Si de-aia intreb oameni care se pricep.Una dintre probleme e ca nu imi arata nivelul de benzina.Am schimbat indicatorul de vreo 2 ori si nu mai stiu cate plutitoare in rezervor.Uneori, vara mai ales, dupa ce merg mai mult si mai iau si cateva gropi arata cum trebuie. Dar de cele mai multe ori nu. Ce sa fac? E ceva la partea electrica? Ce trebuie sa schimb?Pot sa curat sonda? Mai multe detalii daca are cineva rabdare sa-mi spuna. Multumesc anticipat.
ydaniel
bai si mie imi indica mereu gol!plutitorul e bun ce are??
incubus
Daca spui ca ai schimbat si indicatorul, si plutitorul de nu stiu cate ori, dar se mai intampla sa-ti indice cand iei vreo groapa, e posibil sa ai o intrerupere undeva. Verifica papucii pe la firul de semnal de la sonda. Verifica chiar si firul propriu-zis, poate a tras careva mai tare de el vreodata... Mai vezi ca e posibil sa fie intrerupt traseul de cupru de la tabloul de bord (e ca un cablaj de aparat de radio). Eu la a mea (1300) am gasit un astfel de traseu de cupru exfoliat, si era tocmai cel care mergea la indicatorul de benzina... Daca vrei sa stii mai exact de unde e, pune la masa firul care vine la sonda. O sa-ti arate tot timpul full, si daca in mers face figuri, inseamna ca sonda e ok; daca esti sigur ca si indicatorul e ok, cauta intreruperea undeva pe traseu, cum ti-am zis ....
dragos_HSA
Mersi mult. O s-o fac cum ajung vineri acasa.
B31AYZ
QUOTE(incubus @ 17 Apr 2005, 15:14)
Daca spui ca ai schimbat si indicatorul, si plutitorul de nu stiu cate ori, dar se mai intampla sa-ti indice cand iei vreo groapa, e posibil sa ai o intrerupere undeva. Verifica papucii pe la firul de semnal de la sonda. Verifica chiar si firul propriu-zis, poate a tras careva mai tare de el vreodata... Mai vezi ca e posibil sa fie intrerupt traseul de cupru de la tabloul de bord (e ca un cablaj de aparat de radio). Eu la a mea (1300) am gasit un astfel de traseu de cupru exfoliat, si era tocmai cel care mergea la indicatorul de benzina... Daca vrei sa stii mai exact de unde e, pune la masa firul care vine la sonda. O sa-ti arate tot timpul full, si daca in mers face figuri, inseamna ca sonda e ok; daca esti sigur ca si indicatorul e ok, cauta intreruperea undeva pe traseu, cum ti-am zis ....
*



Salut ,

Daca am indicatorul defect (asa cred) ce pot sa fac ? Am D1300 .Daca-i dau o palma deasupra ceasului indica ceva .Daca nu , indica gol . E din indicator , sau e un contact imperfect ?

Multumesc .
ydaniel
ma uite la a mea s-a umflat garnitura aia de cauciuc care etanseaza si am schimbat-o pt ca nu mai facea contact!acuma merge!!
diaconuliviu
QUOTE(B31AYZ @ 18 Apr 2005, 08:14)
Salut ,

Daca am indicatorul defect (asa cred) ce pot sa fac ? Am D1300 .Daca-i dau o palma deasupra ceasului indica ceva .Daca nu , indica gol . E din indicator , sau e un contact imperfect ?

Multumesc .
*



Cind ii dai "ajutor" indica bine? sau apar erori? La mine aveam una din cele doua bobine intrerupta si imi arata cu "ajutor" dar la plin arata plin, la gol, statea la jumatete.
B31AYZ
QUOTE(diaconuliviu @ 19 Apr 2005, 15:15)
Cind ii dai "ajutor" indica bine? sau apar erori? La mine aveam una din cele doua bobine intrerupta si imi arata cu "ajutor" dar la plin arata plin, la gol, statea la jumatete.
*



Nu-mi dau seama daca indica corect cu ajutor .Nu am facut decat o singura data plinul cu benzina .Pana sa vad daca indica bine sau nu , trebuie sa scap de "ajutor". De unde vine problema ? cum se poate remedia ? Asta ma deranjeaza cel mai tare .
diaconuliviu
QUOTE(B31AYZ @ 19 Apr 2005, 13:38)
Nu-mi dau seama daca indica corect cu ajutor .Nu am facut decat o singura data plinul cu benzina .Pana sa vad daca indica bine sau nu , trebuie sa scap de "ajutor". De unde vine problema ? cum se poate remedia ? Asta ma deranjeaza cel mai tare .
*


Pai ori ce am spus, ori ceva mizerie in lagare, ori intr-adevar contact imperfect.
Pina nu desfaci nu scapi.
ionut232
vezi axul ala pe care se misca plutitorul...mai ungel cu putina vaselina...mai misca si tu de el....poate se mai blocheaza...
la mine asa facea.
mai rugineste banuiesc....
B31AYZ
QUOTE(diaconuliviu @ 19 Apr 2005, 16:01)
Pai ori ce am spus, ori ceva mizerie in lagare, ori intr-adevar contact imperfect.
Pina nu desfaci nu scapi.
*



Unde la lagare ? Daca desfac ceasurile (inca nu stiu cum) pot sa fac o ispectie si sa-mi dau seama ? Ma bate gandul sa cumpar niste ceasuri din targ si sa le demontez sa vad unde trebuie sa caut .
B31AYZ
QUOTE(ionut232 @ 19 Apr 2005, 16:05)
vezi axul ala pe care se misca plutitorul...mai ungel cu putina vaselina...mai misca si tu de el....poate se mai blocheaza...
la mine asa facea.
mai rugineste banuiesc....
*



Nu vad ce lagatura poate sa aiba sonda din rezervor.Eu cand ii dau o palma deasupra ceasului isi revine si indica ceva .Daca era din sonda , nu cred ca si-ar fi revenit .Alte idei ?
diaconuliviu
QUOTE(B31AYZ @ 19 Apr 2005, 14:18)
Unde la lagare ? Daca desfac ceasurile (inca nu stiu cum) pot sa fac o ispectie si sa-mi dau seama ? Ma bate gandul sa cumpar niste ceasuri din targ si sa le demontez sa vad unde trebuie sa caut .
*



Ceasurile au doua lagare in care se sprijina echipamentul mobil - acul si piesa magnetica. Acolo poti pune putin alcool, apoi ulei pt mecanisme fine, asta daca nu sint uzuri mari sau deformari.
O sa observi ca au doua bobine montate "in cruce" - cam "crucea sf. Andrei".
masori cu un ohmmetru si continuitatea bobinelor - sa nu ai una scoasa din circuit. De asemenea si traseul imprimat de pe bord.
De umblat in ele poti umbla, totul e sa ai putina indeminare.
B31AYZ
QUOTE(diaconuliviu @ 20 Apr 2005, 08:52)
Ceasurile au doua lagare in care se sprijina echipamentul mobil - acul si piesa magnetica. Acolo poti pune putin alcool, apoi ulei pt mecanisme fine, asta daca nu sint uzuri mari sau deformari.
O sa observi ca au doua bobine montate "in cruce" - cam "crucea sf. Andrei".
masori cu un ohmmetru si continuitatea bobinelor - sa nu ai una scoasa din circuit. De asemenea si traseul imprimat de pe bord.
De umblat in ele poti umbla, totul e sa ai putina indeminare.
*



Multumesc .Ai idee ce voaloare trebuie sa aiba bobinele cand le masor ? Cred ca am sa dau jos ceasurile sa vad care-i treaba .
diaconuliviu
QUOTE(B31AYZ @ 20 Apr 2005, 07:37)
Multumesc .Ai idee ce voaloare trebuie sa aiba bobinele cand le masor ? Cred ca am sa dau jos ceasurile sa vad care-i treaba .
*



N-am masurat decit continuitatea lor; daca sint continue si nu au semne de arsura trebuie sa fie Ok.. sa te uiti si unde se lipesc acele "lite" terminale ale bobinelor sa nu fie desprinse.
Cred ca orientativ pot avea 30-150 ohm.
B31AYZ
QUOTE(diaconuliviu @ 20 Apr 2005, 12:51)
N-am masurat decit continuitatea lor; daca sint continue si nu au semne de arsura trebuie sa fie Ok.. sa te uiti si unde se lipesc acele "lite" terminale ale bobinelor sa nu fie desprinse.
Cred ca orientativ pot avea 30-150 ohm.
*



Multumesc.

Ai idee cum se dau ceasurile jos ? .Am citit in carte ca trebuie sa dau mai intai cablu de la vitezometru jos si placa cu ceasurile sunt prinse cu cleme .Mai trebuie sa tin cont de ceva ?
diaconuliviu
QUOTE(B31AYZ @ 20 Apr 2005, 10:56)
Multumesc.

Ai idee cum se dau ceasurile jos ? .Am citit in carte ca trebuie sa dau mai intai cablu de la vitezometru jos si placa cu ceasurile sunt prinse cu cleme .Mai trebuie sa tin cont de ceva ?
*



Cablul km, mufele (doua la bord fara turometru sau trei la cel cu turometru), clemele (doua pe lateral si una sus sau jos, nu mai stiu, dar daca a mai fost dat bordul jos nu ti-a mai pus-o,asa fac majoritatea; apoi il tragi spre fata masinii sa iasa din locas si il scoti in lateral stinga. Grija la fire.
B31AYZ
QUOTE(diaconuliviu @ 20 Apr 2005, 13:02)
Cablul km, mufele (doua la bord fara turometru sau trei la cel cu turometru), clemele (doua pe lateral si una sus sau jos, nu mai stiu, dar daca a mai fost dat bordul jos nu ti-a mai pus-o,asa fac majoritatea;  apoi il tragi spre fata masinii sa iasa din locas si il scoti in lateral stinga. Grija la fire.
*



Eu am D1300 din 80 ' .Nu am turometru .Sper sa iasa prin stanga (locul e cam mic).Clemele sunt prin surub sau sunt din plastic si traji usor de ele ?
diaconuliviu
QUOTE(B31AYZ @ 20 Apr 2005, 11:09)
Eu am D1300 din 80 ' .Nu am turometru .Sper sa iasa prin stanga (locul e cam mic).Clemele sunt prin surub sau sunt din plastic si traji usor de ele ?
*



Sint din sirma otelita. roaga pe cineva care a mai desfacut sa ti le scoata, sau ia o lanterna cu tine si vezi sub bord
OCEBE
QUOTE(ionut232 @ 19 Apr 2005, 14:05)
vezi axul ala pe care se misca plutitorul...mai ungel cu putina vaselina...
*


cred ca glumesti! ce crezi c-o sa se intample cu vaselina in contact cu benzina?

functionara ceasului se poate verifica foarte usor urmarind indicatia acestuia cand firul de la sonda e pus la masa/ in aer; acul trebuie sa se pozitioneze respectiv la cele doua extreme ale scalei;

sonda+ plutitorul pot avea cel putin urmatoarele defecte:
plutitor neetans: se inlocuieste;
bobinajul sondei deteriorat: din pacate nu este usor reparabil si prin urmare mai sfanta este inlocuirea sondei;
contact imperfect la sonda/papucul sondei: se incearca (re)baterea nitului sau , daca e posibil, lipirea papucului de nutul sondei;
cu toate ca si sonda si plutitorul sunt OK indicatiile sunt eronate: se incearca reglarea indicatiilor prin indoirea sarmei suport a plutitorului

Oxygen
ieri am incercat sa corectez indicatiile indicatorului de benzina care mereu indica mai putin.Cand am indoit sarma suport plutitor, din greseala am deformat usor si lamela care freaca pe bobina.Problema e ca dupa ce am indreptat acea lamela imi indica mereu full cu toate ca in rez sunt doar 4 l.Am mai avut o sonda mai veche care mi-a reusit.Stie cineva daca se mai repara cumva si de ce a ramas pe full? sad.gif
mihai1677
Undeva atinge lamela la masa
Oxygen
QUOTE(mihai1677 @ 5 May 2005, 13:09)
Undeva atinge lamela la masa
*



s-ar putea sa ai dreptate dar cu sonda nedesfacuta nu se observa asa ceva.O sa cobor sa o desfac si sa vad ce pot face.Deci daca arata plin inseamna ca bobina nare nimic si se mai poate repara nu? unsure.gif
mihai1677
in principi da . dar trebuie sa te uiti cu atentie si multa rabdare. fara graba.
CiprianPJM
Al meu indica mereu gol si nu are nimic tongue.gif
Oxygen
am rezolvat-o cu sonda smile.gif
bordu meu nu e prevazut cu bec pt averitzare la benzina si sonda asta fiind noua avea chestia asta si implicit doua borne la iesire,una pt nivel benzina(galbena) si una pt bec pt rezerva benzina(roz).Eu am firul de la indicator nivel benzina roz, asa ca dupa ce am rectificat nivelul din sonda am coenctat roz cu roz si imi indica mereu full mad.gif (benzina in rez <3 l).Mi-am dat seama de greseala pe care o facusem abia dupa ce am studiat cu atentie circuitul sondei.Nu-mi vine sa cred asa ceva , sa nu corespunda culorile cu cablurile originale de pe ea blink.gif.Asa o fi la daciile dupa 90? excl.gif

PS la sonda veche aveam doar borna pt nivel benzina asa ca nu puteam sa gresesc wink.gif
raptordivx
Exista pe undeva un indicator de benzina electronic care sa spuna exact cati litri mai sunt in rezervor ??
mihai1677
Am scema pt asa ceva, face urmatoarele nivelmetru bensina , turometru, voltmetru baterie. O sa ma apuc de el sapt viitoare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.