roby18
23 Mar 2010, 18:06
Ieri cand sa pornesc masina, am pus contactu se aprindea tot pe bord, dau la urmatoarea treapa , la demaror, pe cant nimik:( Nu se aude nici un tzok nimik:(
Care o fi problema?
Mentionez ca masina e o Dacia 1410
pavel_daniel
23 Mar 2010, 18:33
Periile.Dar mai mult ca sigur ca nu e prima data cand face probleme.E prima data cand nu mai porneste.Ca sa te convingi ca e asa,pune pe cineva sa dea la automat si tu loveste cu ciocanul in electromotor.Daca porneste sunt periile.Dar in acelasi timp vezi ca sunt o gramada de topicuri pe tema asta.Trebuia doar sa dai search.Succes
roby18
23 Mar 2010, 18:36
Pana akuma nu ama vut probleme cu electomotorul.
Da da is periile de ce nu face tzok?
Paulorossi
23 Mar 2010, 19:11
Prima data te asiguri ca cupleaza bobina de pornire.Se aude zgomot.Ea inchide si contactele de forta pentru electromotor.Verific-o.
roby18
23 Mar 2010, 19:15
deci nu se aude nici un zgomot:( am incercat sa impinc axul electomagnetului manual dar tot nimik, am simtit doar k e magnetizat
Cum sa inchid contactele de forta ala electromotorului?
pavel_daniel
23 Mar 2010, 19:24
Nu se aude click-ul deoarece una din infasurarile bobinei de cuplare se inchide la masa prin perii.
Paulorossi
23 Mar 2010, 19:29
Si ce legatura are asta?Peria e legata la masa masinii.Roby 18,in capatul bobinei de pornire ai o fanta sau un capac demontabil.Demonteaza-l si forteaza cu o surubelnita axul.
roby18
23 Mar 2010, 19:30
aham...at cu sigurantza sunt periile. Am se iau maine jos electromoturl si o sa i schimb periile:D
QUOTE
Paulorossi
Am incercat sa imping si axul de la bobina dar tot nimik
Paulorossi
23 Mar 2010, 19:32
Cu ocazia asta curata si electromotorul interior,colectorul si intre inelele colectorului cu alcool.Spor
pavel_daniel
24 Mar 2010, 15:50
Pt. Paulorossi
Una din perii e legata la masa.Ai dreptate.Dar una din infasurarile bobinei( cea de mentinere) se inchide la masa in felul urmator: + , infasurarea bobinei, infasurarea statorica,peria de plus,infasurarea rotorica ,peria de minus.
24 Mar 2010, 15:51:
Prim urmare daca periile sunt uzate,circuitul bobinei nu se mai inchide.
Alex4u
24 Mar 2010, 19:07
este posibil sa fie ori periile..ori sfenoidul ala :? si eu l-am schimbat ..ca facea doar clanck..
pavel_daniel
24 Mar 2010, 19:32
E foarteposibil ca atunci cand face numai clic sa fie deteriorate contactele de forta din interiorul bobinei,respectiv capetele celor doua suruburi M8 si atunci nu se transmite tensiunea de pe o borna pe cealalta.Aste se verifica astfel:pui pe cineva sa dea la automat si cu lampa de control verifici sa ai tensiune de intrare,respectiv alimentarea de la acumulator,si tensiune pe iesirea din bobina,respectiv firul care duce la infasurarea statorica.
PH-06-BOA
24 Mar 2010, 22:19
Sau pui lampa pe ambele borne, se va aprinde si, cand da la automat trebuie sa se stinga total. Cum te bagi acolo?
Eu v-am dat schema, nu mai tarziu de vreo doua saptamani. De ce nu o cautati? Nu are cum sa-i clantane, de indata ce un carbune i s-a deslipit, rotorul s-a oprit pe o pereche de colectori cu steguletele deslipite, contactul s-a topit in zona demarorului(dar el spune ca si impins tot nu merge, deci e bun contactul), sau lamela de cupru dintre cele doua borne de forta e perlata sau nu mai ajunge la borna. Daca bate cu ceva in el si va merge, carbunii raman blocati in suportul lor, si sunt si mici, scurti.
bygy007
24 Mar 2010, 22:57
o mica mentiune bobina de mentinere este intre comanda si masa , iar cea de putere ,de aclansare este de la comanda la iesirea din starter si intrarea in motor , partea de jos
24 Mar 2010, 22:59:deci problema este de la perii , cum se face? , uite
aici
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.