Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dimensiuni jante Solenza Prima/Turometru, etc
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
I_am_stealth
Buna tuturor, pare-se ca am devenit si membru daciaclub, de voie de nevoie . dry.gif
Asa ca asta e primul post al meu.
Pe scurt, tatal meu (70 ani) a luat o Solenza Prima, cheala complet, din 2004. Eu sunt oripilat de faptul ca nu are nici macar turometru si scrie doar DACIA... ca si cum ar scrie ceva din trei litere care incepe cu M...Nu are nici indicator de temperatura apa sau ulei, care chiar sunt utile. Asa, si mai are cauciucurile originale Matador, care arata ca niste roti de straif dupa numarul de crapaturi...
Ideea mea e urmatoarea, ma gandesc sa ii iau un set de jante si cauciucuri de iarna si daca pot sa ii schimb bordul si eventual sa ii pun si inchidere centralizata.
Am nevoie de ajutorul vostru cu cateva lamuriri:

1. Solenza prima are cauciucuri 165/70/13. Am gasit niste jante noi de Clio de tabla. Am citit niste topicuri legate de jante si de inelul din mijloc de adaptare care e mai stramt decat la jantele de Clio 2. Am verificat dimensiunile pe http://www.alloyguide.com/Renault.php acest site si nu prea sunt lamurit cu acel inel care e 60.1mm la cele de Clio 2 si la Solenza Prima nu stiu cat e. Am citit undeva ca ar fi de 58 sau ceva de genul asta.
Credeti ca merita sa iau aceste jante si sa pun cauciucuri pe ele, sau efortul sa le fac sa se potriveasca e prea mare? Adica acel inel de adaptare e necesar doar cand le pozitionezi, dupa care il poti scoate, nu? E util doar pentru centrarea rotii pe gaurile prezoanelor? Cat costa aprox un set de jante de tabla de 13 sau de 14 pt Solenza? Stiti cumva alte de jante de 13/14 de la alte modele straine care se potrivesc direct pe SOlenza?

2. Am citit topicuri legate de schimbarea bordului. Kilometrajul e stocat in bord la Prima? Daca pun un alt bord, cum pot ajusta nr km la noul bord? Nu ma intereseaza sa pun un bord cu CB, doar simplu sa aiba turometru si temperatura apa macar! E nevoie de schimbare mufe, etc? Presupun ca senzor de temperatura exista montat, mufele au fir in ele, atata ca nu e conectat la nimic. Nu? La fel e si la la turometru oare? Aveti careva un bord cu turometru si temp apa de vanzare?

3. Sigur o sa ii fac ceva la deschiderea portbagajului. Insa nu stiu ce e mai bine: sa iau o alarma care poate controla separat inchiderea usilor si a portbagajului si sa instalez actuatoare pe fiecare ? Din cate am vazut sistemele aftermarket pentru inchidere centralizata din telecomanda au doar 2 sau 4 usi, nu si portbagajul. Sunt sisteme de alarma care au deja setat sa controleze si usile si portbagajul separat?
Ce ar fi mai bine dupa parerea voastra?

4. Se poate face diagnoza la motor cu mufa standard OBD sau OBD2 pentru Renault? Ar trebui sa fie OBD 2? Fiind 2004 cred ca motorul este euro3, 1.4MPI de 75 cai. INtreb asta ca sunt gadgeturi care citesc turatia si temp lichid racire prin OBD2 ai atunci as scapa de toate...

Mersi mult.
Bogyciu
Gaura centrala la janta de Solenza e de 57,1mm. Ca sa afli ce masini mai au dimensiunea asta incearca configuratoarele de jante ale firmelor mai mari.

Exista alarme care au iesire separata pt deschidere portbagaj.

La restul intrebarilor nu sunt sigur de raspuns si mai bine ma abtin biggrin.gif
I_am_stealth
Hmm, tare ma tem atunci ca singura solutie ar fi sa faca un strungar un inel de adaptare pe fiecare roata, nu doar unul pt montare, pentru a acoperi diferenta de 57.1-60.1mm cat e la Clio... Adica roata/janta nu prea poate fi stransa doar de prezoane, fara sa stea fixa pe inelul din mijloc. Mersi

M-am mai uitat putin si mi se pare ca rotile de Daewoo au tot 4x100 cu interiorul de 56.6!! Sunt pe 14" sau pe 15" oare? Oare chiar nu intra pe 57.1 ?? biggrin.gif
bogdanmardare
1. Inelul de adaptare ramane pe butucul rotii cat timp ai montata janta cu gaura centrala mai mare. Janta se sprijina si se centreaza pe el. Si eu ma aflu in aceeasi situatie ca tine, am cumparat masina cu jenti de tabla de 14" cu gaura centrala de 60.1, si am inele de centrare. Pentru inele de centrare, incearca pe forum la 4tuning (si eu tot la tipul de acolo mi-am facut inele de centrare), sau cauta jante de tabla SuperNova / Solenza la Bursa (pretul se invarte in jur la 100-130 ron)
2. Numarul de km e stocat in bord. Citeste aici: Turometru pe Solenza Europa. Nu schimbi mufe, tragi doar 2 fire in plus.
3. Parerea mea: daca montezi alarma, trebuie sa montezi si inchidere centralizata separat (in mod normal, alarma se conecteaza la inchiderea centralizata a masinii). Eu unul nu stiu sisteme de alarma care vin si cu modul separat de inchidere centralizata+ actuatoare, sa ma corecteze cineva daca gresesc. Asa cum a spus si Bogycu, exista alarme care gestioneaza separat actuatorul de la hayon.
4. Se poate face diagnoza cu mufa standard ODB Renault, nu stiu daca gadgeturile acelea sunt personalizate pe tip de motor (indicatiile s-ar putea sa fie doar aproximative), si nici cat de scumpe. Eu unul as aplica varianta de la punctul 2, si as cauta la Bursa ceasuri de bord cu un nr. apropiat de km.
I_am_stealth
1. Inseamna ca pot sa uit de jantele de clio, cu toate ca tatal meu nu e vitezoman, era simplu sa le iau de tabla. Mai bine le iau cu in jur de 100. E vreo diferenta daca ai 14" sau 13"?
2. Masina are 39 000km, CRED ca reali pentru ca repet, cauciucurile sunt cele originale Matador pe ea. Insa e aiurea atunci sa iau un bord cu km mai multi, ca sunt 99% sigur ca nu voi gasit cu km apropiati.
3. O sa caut alarme care gestioneaza separat actuatorul de la hayon.
4. Mufa de diagnoza foloseste protocol OBD 2 sau OBD?
Mersi mult pentru informatiile foarte precise.
bogdanmardare
1. Nu e neaparat nevoie sa uiti de jantele de Clio, dar e mai recomandat sa nu te incurci in detalii gen inele de centrare daca nu e neaparata nevoie. Intre 13" si 14" diferenta apare la confort (diametrul mai mare al jentii face gropile mai suportabile), si la demaraj (e un pic mai lenta cu jenti de 14 si anvelope standard 165/65/14, sesizabil mai lenta cu anvelope 165/70/14).
4. Eu stiu ca e OBD (la fel ca la SuperNova si Logan), poate ne raspunde cineva mai priceput.
slider2
eu iti raspund doar legat de punctul 1, ca la restul nu ma prea pricep.
de ce vrei alte jante de tabla?? daca tot ii pui pe R14, pune-i de aliaj, macar asa este o schimbare. daca nu ramai la alea pe R13, iesi mai ieftin la pneuri. cu banii dati pe jante si alte anvelope, mai bine iei niste pneuri de calitate, asa se va simti o schimbare la franare, aderenta, etc.
de asemenea nu e vina anvelopelor matador ca arata urat, ci vina fostului proprietar pentru ca nu a stiut sa-si intretina masina. pe scurt anvelopele sunt facute din cauciuc, acesta cu timpul, mai ales cand este expus la intemperii, schimbari de temperatura, isi pierde calitatile, adica aderenta, se intareste si crapa. degeaba au anvelopele doar 39.000km rulati, daca au 6 ani, deja tind spre plastic. in principiu dupa 4 ani, un pneu este deja batran, din cauza cauciucului din care este facut, si nu mai este bun.
acelasi lucru se aplica si curelei de distributie, care in ciuda credintei populare, nu se schimba la 60.000km, ci la 4 ani in limita a 60.000km.
daca masina era intretinuta cum trebuie de fostul proprietar, tu ar fi cam trebuit s-o iei cu distributia schimbata de vreo 2 ani de zile, si anvelopele tot cam asa.

si inca o chestie legata de distributie, la motorul de pe solenza, aceasta schimbare include si pompa de apa!! nu mai ascultati orice mecanic de tip dorel de la colt, care spune ca se uita el la ea si iti spune daca s-o schimbi sau nu. pana acum am intalnit doua cazuri de proprietari (din cei trei pe care ii cunosc personal) de solenza care au ascultat de aprecierea ochiometrica a "dorelului", si ca urmare la scurt timp dupa schimbarea kitului de distributie, pompa de apa le-a picat. asta n-ar fi fost asa mare smecherie, daca odata cu pompa de apa n-ar fi trebuit sa se schimbe si distributia (din nou), pe banii proprietarului, pentru ca garantia se acorda doar pe piesele schimbate, iar pompa de apa nu era inclusa...
george_scala_2004
apropo de kilometraj:

free_fiber zice ca poate sa scrie:
intrebare: Si atunci daca se schimba placa de baza a bordului, nu se pierd km efectuati?
reapuns: scriu eu km masinii in noua placa de baza

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2321779

bafta,
I_am_stealth
Hai ca am inceput sa ma ingrijorez de distributie putin si sa uit de roti! smile.gif
Din cate stiu eu benzinarele astea nu sunt asa de sensibile la curelele de distributie ( solicitare, etc), ma gandesc ca daca a stat in garaj nici cauciucul din cureaua de distributie nu o fi foarte obosit. Pompele de apa dau probleme asa de repede?
Se potriveste oare distributie de Clio? Stie cineva care motor? Mersi.

Eu vreau sa iau jante de otel pentru ca de obicei sunt mai usoare decat cele de aliaj!! De obicei. Si mai ieftine. Sa ma contrazica cineva daca gresesc. Vreau doar inca un set de jante pentru ca ma gandesc ca ar fi mai bine sa aiba un set de cauciucuri de iarna. Varianta doua jante de tabla cu cauciucuri iarna/vara mi se pare mai potrivita pentru Romania si un batran de 70 de ani decat un set de jante smechere de aliaj.
@bodganmardare Sunt putin derutat de faptul ca zici ca gropile se simt mai putin cu rotile de 14. As fi zis ca e invers, alea de 13 sa fie mai moi pentru gropi pentru ca au cauciucul mai "gros"
bogdanmardare
@george_scala_2004 Asta e valabila doar la Logan... biggrin.gif
slider2
QUOTE(I_am_stealth @ 24 Mar 2010, 16:43)
Hai ca am inceput sa ma ingrijorez de distributie putin si sa uit de roti! smile.gif
Din cate stiu eu benzinarele astea nu sunt asa de sensibile la curelele de distributie ( solicitare, etc), ma gandesc ca daca a stat in garaj nici cauciucul din cureaua de distributie nu o fi foarte obosit. Pompele de apa dau probleme asa de repede?
Se potriveste oare distributie de Clio? Stie cineva care motor? Mersi.

Eu vreau sa iau jante de otel pentru ca de obicei sunt mai usoare decat cele de aliaj!! De obicei. Si mai ieftine. Sa ma contrazica cineva daca gresesc. Vreau doar inca un set de jante pentru ca ma gandesc ca ar fi mai bine sa aiba un set de cauciucuri de iarna. Varianta doua jante de tabla cu cauciucuri iarna/vara mi se pare mai potrivita pentru Romania si un batran de 70 de ani decat un set de jante smechere de aliaj.
@bodganmardare Sunt putin derutat de faptul ca zici ca gropile se simt mai putin cu rotile de 14. As fi zis ca e invers, alea de 13 sa fie mai moi pentru gropi pentru ca au cauciucul mai "gros"
*



cauciucul imbatraneste si in garaj, asta e o alta proprietate de a lui. plus ca variatii ale temperaturii suporta in timpul rulajului. cu pompele de apa, nu este o regula, se poate intampla sa pice, se poate sa nu, dar tinand cont ca una costa cam 100-150ron, eu as schimba-o ca sa pot dormi linistit. in princpiu toata distributia te costa pana in 500ron, cu tot cu manopera, facuta la service privat, dar nu din acela la coltul blocului. de ce te intereseaza distributia de clio?? crezi ca iesi mai ieftin?? din contra...

cu jantele am inteles, dar din nou de ce vrei de clio?? cauta pe forum la bursa, ca sunt destui posesori de supernova si solenza, care renunta la cele de tabla si-si monteaza de aliaj, si de obicei le vand pe cele de tabla la preturi bune. de asemenea poti cauta pe la masini avariate.
legat de cele de 13 vs 14, anvelopele pe 13 au talonul mai inalt fata de cele de 14, deci asigura o amortizare mai buna. de asemenea jantele se stramba mai greu...
I_am_stealth
Am spus de clio pentru ca CRED ca pot face rost mai ieftin, fiind o masina care nu se mai face cu motorul ala. Al doilea motiv e ca ma gandisem ca daca e de Clio atunci nu sunt facute pe undeva pe nu stiu unde in spatele casei. Sa nu radeti dar aveam o colega la care cand mergeam in vizita toata familia scotea/decupa garnituri de frana de Dacia din sabloane de cauciuc turnate!! De unde sa stiu eu de la cine iau distributia. De schimbat o schimb eu insumi, insa as vrea sa stiu ce pun. Nu stiu cum e faza cu reclamele pe forum, dar ma bucur daca imi recomanzi o firma care face/vinde kituri de distributie pentru Solenza 1.4.
Nu vreau jante de Clio! Am gasit niste jante de Clio de tabla noi cu ceva sub 150 lei. Omul si-a pus aliaje de la inceput. E singurul motiv pentru care le-as fi luat.
slider2
piesele daca te duci intr-un service privat, ti se desfac in fata, deci daca te pricepi sa schimbi tu distributia, presupun ca stii si sa "citesti" o componenta. sau daca ai cunostinte de mecanica si poti schimba tu distributia, cumpara piesele de la un magazin/dealer dacia. dar sa nu intrebi de ce costa foarte mult, pe urma.

faza cu garnituri din alea se facea la berline, incepand cu supernova nu se mai practica chestii de genul. doar pentru ca este componenta de dacia, nu inseamna ca este facuta de un rrom lingurar pe sant, folosind dalta si ciocanul...

pentru jante incearca la bursa pe forum, poti gasi si de clio daca vrei neaparat, dar oricum iarna a cam trecut, poti sa te concentrezi pe alte probleme pana cand vei avea nevoie de anvelope pentru acest anotimp. de asemenea pentru piese poti incerca sectiunea anunturi.
mchey
Jantele pe 13" de solenza sunt 104 lei/ buc, iar cele de aliaj pe 14" sunt in 303 lei/buc, la reprezentanta!
Bogyciu
Poti pune jantele de Clio, gasesti inele de centrare doar sa cauti la vulcanizarile mai rasarite sau centrele de vanzari jante aliaj. 99% din jantele aliaj aftermarket se monteaza cu inele de centrare, nu e nici un risc.

Poti opta pt ceasuri de Logan si la acestea se pot rescrie km bordului cu cei initiali.

Gasesti kit-uri distributie de marci de renume la preturi ok, si e recomandabil sa o schimbi la 60000km (unii mai zic: sau 4 ani). Nu e obligatorie schimbarea pompei de apa odata cu distributia, aceasta se verifica si daca prezinta uzura atunci se inlocuieste. Nicaieri in carnetul de service nu se mentioneaza schimbarea obligatorie a pompei de apa (ca idee eu am schimbat distributia la 57.000 fara pompa de apa, acum am 99000 si totul e ok). Nu intotdeauna piesa noua cumparata e la acelasi standard calitativ cu cea de pe masina, tocmai deaia mie nu mi-e ciuda de banii dati ci de calitatea proasta!
gabislz
Eu am jantele originale de aluminiu pe 14 asa ca pt iarna am cautat tot unele pe 14 care au fost de pe un opel astra ,parca . Tu daca ai pe 13 ar fi mai usor si mai ieftin sa iei tot de 13 pt ca si cauciucurile sunt ceva mai usor de gasit, ca dimensiuni . Referitor la deschiderea porbagajului ,e mai usor sa montezi un acuator cu deschidere din buton pe care sa il iei de la dezmembrari. Unele telecomenzi care nu au canal separat pt portbagaj,folosesc apasarea prelungita pt a il descuia ,ceea ce presupune actionarea fortata a acuatorilor la capat de cursa. Rezultatul e ca o sa fie schimbati mai des . Spuneam de acuator de la dezmembrari ,deoarece am vazut ca modelele vechi sunt ceva mai robuste( R11 ,R9 ,cielo ) cu conditia sa incapa in locul de linga tija.
I_am_stealth
Bogyciu, crezi ca gasesc niste inele din alea la comanda la un pret de genul maxim 20-30 lei? Cred ca tot mai bine ar fi sa caut pur si simplu jante de Solenza sau SNova. Aveti vreo idee cumva care sunt jantele cele mai usoare? Presupun ca cineva a incercat sa le cantareasca pana acuma. Ca sincer nu ma intereseaza deloc partea estetica. Doar functionalitatea, de aia vreau chiar de tabla.

Asa este, Opel Astra mai vechi are tot 4x100 cu 56.6 interiorul. Oare intra pe 57.1 de la Solenza?? Adica ma gandesc ca e o situatie si mai aiurea, ca daca nu intra nu poti pune nici inel de adaptare, doar sa largesti gaura ca prostul. Tie ti-au intrat perfect?
Is in dilema mare cu bordul de Solenza vs cel de Logan. Nu imi place partea digitala de la Logan. Cred ca as prefera de Solenza cu turometru.
Am inceput sa studiez problema telecomenzilor. Nu prea sunt in clar cu felul in care poti programa cu apasare prelungita. Adica trimite semnal la toate patru actuatoarele in caz ca ai 4 la usi si mai trimite si la portbagaj doar daca tii mai mult apasat? de ce sa nu trimita la apasare dubla? Insa daca sunt actuatoare cu Bobine, la alea nu ar trebui sa fie vreo problema deloc, pentru ca au ON/OFF doar si cursa fixa. Vorbesc prostii? Nu au cursa suficient de lunga ca sa se poata folosi asa ceva?
Bogyciu
Eu am cumparat un set de inele pt jante aliaj si au costat 14 lei bucata. Cam pe aici se invart preturile la astea, daca gasesti pe la o vulcanizare unele folosite, schimbate de cineva le poti scoate mult mai ieftin.

La o cautare scurta am gasit asta stiam ceva vag de Golf mk3 ca ar avea 57,1 si se pare ca tabelul acela confirma valoarea. Ca si greutate trebuie sa o iei "pe incercate", ca ex, eu am acum ATS Cup, 15" 5,5J cu 175/55/15 si sunt mai usoare cu un kg decat jantele originale de tabla cu anvelope 165/70/13... Mai poti cauta pe net, stii ce dimensiuni ai nevoie, PCD 4x100, CB 57,1, 5,5-6J, ET (pot fi valori intre 46 si 25)...
gabislz
Janta de Opel a trebuit largita la gaura de centare pe un strung deoarece venea fortat .Operatie ce a costat cam 30 ron pt toate 4 rotile. Mai greu a fost pina am gasit un strung cu dimensiune potrivita ,dar acum au aparut multe in general la cei care indreapta rotile .
gabislz
Acuatoarele pt usi sunt formate dintr-un motoras cu un pinion si o cremaliera din plastic .Locul unde se uzeaza de obicei aceasta cremaliera e unul din capete . Acuatorul care se monteaza la usa soferului e diferit,cremaliera lui calca pe un limitator pe care il deschide sau inchide in functie de schema .Numai la Cielo am vazut ca se folosete pt portbagaj un acuator tip bobina care e mult mai robust dar e actionat de un arc care il face sa revina pt. a nu ramine sub tensiune. Vorbesc numai despre ce am intilnit eu ,poate exista si alte tipuri .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.