Raldepit
25 Mar 2010, 19:40
Fiind primul meu post in forum,va salut pe toti membri acestui club si drumuri fara evenimente
De curand am achizitionat o SLZ scala din 2003 1.4 ,41k km reali,i-am facut schimbul de consumabile(ulei,filtre si bujii)...etc
Prima intrebare ar fi legata de ambreiaj pe care as vrea sa-l schimb pentrut ca patineaza,pedala tine foarte sus si am un zgomot la motor ceva de genul ca la diesel.Cat ma costa manopera(estimativ)si ce kit imi recomandati sa cumpar?
A 2-a intrebare ar fi,tinand cont ca masina are 7 ani si 40K ar trebui sa schimb distributia?
Poate imi recomandati un service bun sa schimb ambreiaj...preferabil prin imprejurimile cartierului Militari Bucuresti
Stiu ca raspunsurile la intrebarile mele le gasesc in forum,dar multe din topicuri sunt vechi iar eu nu prea am timp sa rasfoiesc prin el si deaceia m-am decis sa deschid acest topic
slider2
25 Mar 2010, 20:12
1. clantanitul de diesel al motoarelor pe benzina e cam specific pe la dacia, desi la solenza nu prea am auzit. ambreiajul tine sus din fabrica, asa e el facut. vezi ca este la tutoriale un topic pentru a-l regla dupa bunul plac.
atat timp cat nu patineaza, adica tu sa accelerezi intr-o treapta de viteza, turatia sa creasca, dar viteza sa ramana aproximativ constanta, nu este nevoie sa-l schimbi.
2. distributia se schimba o data la 4 ani in limita a 60.000km. ar fi trebuit ca tu la anu sa-i faci distributia a doua oara. daca nu a facut-o proprietarul, nu mai sta, pune mana si schimb-o. se poate intampla sa se rupa, se poate sa nu, dar eu as prefera sa dorm linistit.
de asemenea cica in carte nu scrie ca pompa de apa s-ar schimba odata cu kitul de distributie, si ca apreciaza "ochiometric" mecanicul daca este nevoie sa schimbi si pompa sau nu. iti cam dai seama ce metoda infailibila este asta, dar ma rog, unii nu schimba si pompa de apa, si fac o economie cam de 100-150ron. pe acelasi principiu al somnului fara griji, eu as schimba-o si pe asta de fiecare data.
daca se intampla sa-ti pice pompa de apa dupa efectuarea schimbului de distributie, din cauza tensiunii dezvoltate de noua curea, trebuie refacuta toata operatiunea pe banii tai. adica trebuie sa schimbi din nou distributia, sau ma rog doar cureaua, pentru ca garantia se acorda doar pe piesele schimbate.
Iulikk
25 Mar 2010, 20:20
Io am 7 ani si 50 000 km. Nu am schimbat distributia.
slider2
25 Mar 2010, 20:25
cum am mai spus, poti sa mergi linistit si mai multi ani fara s-o schimbi, dar poti ca si imediat dupa 4 ani sa ai surpriza sa se rupa. la capitolul intretinere si utilizarea corecta a masinii, eu am o mare fixatie, imi place sa am grija de masina, pentru ca este a mea, si prefer sa dorm linistit si sa schimb la timp ce trebuie, decat sa aman pana cand trebuie sa bag jumatate din valoarea masinii in piese...
romanvs
25 Mar 2010, 20:46
Inainte de a te hotari sa schimbi ambreiajul incearca inatai sa il mai slabesti.Vezi ca exista un topic(cum ti-a zis si colegul mai sus) unde scrie cum se regleaza ambreiajul.
rratzoiusexos
26 Mar 2010, 18:03
poi daca tine f sus ce sa mai slabeasca...s a slabit el singur
romanvs
26 Mar 2010, 20:13
Pai daca il slabeste se apropie de placa si atunci este posibil sa nu mai alunece.
rratzoiusexos
27 Mar 2010, 22:28
pai asa e,dar daca i tine deja foarte sus inseamna ca e deja foarte slabit.
ramsen
28 Mar 2010, 10:59
si la mine tinea ambreiajul sus si parca nici masina nu tragea bine...la o observare mai atenta si fiind patit de la berlina cu piulita de la cablul de ambreiaj strinsa am slabit piulita pina la 2,5 cm de furca si surpriza,acum ambreiajul tine de la 3 degete de la podea(adika pleaca de jos) si trage masina de nu ma tin la ea:))...pe bune va spun ca se cunoaste...un meserias mi-a spus ca se poate ca in timp sa se fi strins ca si la logan cum a intilnit el...deci slabeste piulita la cablul de ambreiaj si dupa vorbeste de schimbarea ambreiajului
clantanitul ala ca de diesel il am si eu,sau ma rog il aveam mai puternic cind foloseam ulei ELF 10 W 40...acum de 3 schimburi incoace de cind folosesc numai ELF 5W40 nu se mai aude asa ca inainte,s-a mai diminuat din zgomot...acum nu stiu daca a fost uleiul de vina dar a fost totusi o solutie pe moment si observ ca a mers...bafta
Iulikk
28 Mar 2010, 11:46
Solenza, ce tip de "mufa" are la Cd-player? Mentionez ca este vorba de Solenza Scala cu Cdplayer original. Vreau sa-l schimb si vreau un cd player "plug and play" adica sa nu stau eu sa tai fire si sa fac pe electricioanu amator, mai dau foc si la masina naibii.
ArtVandelay
28 Mar 2010, 11:51
QUOTE(rratzoiusexos @ 27 Mar 2010, 23:28)
pai asa e,dar daca i tine deja foarte sus inseamna ca e deja foarte slabit.
slabirea cablului face ambreiajul sa "tina" mai jos
strangerea..invers
rratzoiusexos
28 Mar 2010, 14:33
QUOTE(ArtVandelay @ 28 Mar 2010, 11:51)
slabirea cablului face ambreiajul sa "tina" mai jos
strangerea..invers
la ce masina?la solenza daca strangi cablul,(cursa mai mica-celebrii 29mm)tine mai jos,daca l slabesti tine mai sus.un disc care este foarte uzat,si este reglat astfel incat sa tina pedala mai jos o sa patineze,daca e reglat sa tina cat mai sus mai merge tras de el.
romanvs
29 Mar 2010, 10:27
Nu vrei deloc sa intelegi,ti-a zis si @ramsen,daca il mai slabesti o sa tina mai jos si nu o sa mai patineze.
In iarna asta imi cam mirosea ambreiajul la manevre si atunci l-am slabit si de atunci nu mai miroase.
Gandeste logic cum lucreaza ambreiajul ,ce se intampla cand se mai uzeza si atunci ai sa intelegi.
vrei sa tine ambreiaju mai jos , desfaci piulitele la cablu si il slabesti , in general se face prin incercari succesive pana ajungi la punctu in care iti place. Si ca idee generala pe parcurs odata cu uzura automat tre sa mai slabesti ambreiaju.
marius80_eugen
7 Apr 2010, 20:58
Topicul asta este un amalgam de intrebari al LENESILOR care nu vor sa caute in forum ce au nevoie !
ESTE INUTIL !
sandilipaul
16 Apr 2010, 08:21
Va salut pe toti !
Am o mare prb. La Solenza mea, am pierdut cheia care deschidea usile si pornea masina. Aveam doar una. Iar acum am cumparat set de butuci si contact pentru inlocuire. Numai ca cheia avea un cod, iar cheia asta noua a venit cu alt cod. Se pare ca tehnologia atelierelor Dacia-Renault nu a avansat si nu se poate umbla in calculatorul masinii fara cheia veche! Pai daca am pierdut-o de unde sa le dau eu alta cheie ?
Va intreb cum as putea sa fac sa renunt la acel cod, cip al cheii (am auzit ca unii asa au facut) si sa o fac sa porneasca fara a mai fi nevoie de semnalul calculatorului ? Daca nu pot face asta, va trebui sa cumpar un calculator care inteleg ca este 1700 lei :| Aveti vreo idee cum sa procedez ?
george_scala_2004
16 Apr 2010, 09:03
cauta la bursa...sint acolo niste useri priceputi in asa ceva...si cred ca au si calculatoare...mai dulci ca la dacia...cauta !
sandilipaul
16 Apr 2010, 09:45
Nu inteleg ce ai vrut sa spui prin "bursa". Fi mai precis ca nu imi dau seama despre ce e vorba. Multam
pedros
16 Apr 2010, 10:05
Pas cu pas : intri pe "dacia forum" si te duci tocmai in josul pagini unde scrie "Bursa" apoi te descurci singurel .
george_scala_2004
16 Apr 2010, 11:00
QUOTE(sandilipaul @ 16 Apr 2010, 10:45)
Nu inteleg ce ai vrut sa spui prin "bursa". Fi mai precis ca nu imi dau seama despre ce e vorba. Multam
dacia club are o sectiune "bursa". acolo gasesti useri...care se ocupa si cu rezolvarea de probleme similare...
succes,
ramsen
16 Apr 2010, 11:27
sandilipaul ...de unde esti
george_scala_2004
16 Apr 2010, 12:09
ramsen
18 Apr 2010, 22:18
i-am trimis un PM si astept sa intre
cu ocazia asta aici in acest topic pot pune poze cu garnitura buclucasa de la corpul clapeta...este cea de jos nu aia de la carcasa filtrului de aer
18 Apr 2010, 22:20:
acum pozele...
bogdanelkva
19 Apr 2010, 05:53
Nenorocita asta de garnitura am vazut ca pe interior e cam coapta,are mici crapaturi;am inteles ca separat nu se gaseste de cumparat.cei care aveti in jur de 100k,ati schimbat-o?ati siliconat-o?
...era pe undeva un topic...
tataiedaciotul
19 Apr 2010, 05:59
Ai inteles gresit.Aceasta garnitura se gaseste separat.Garnitura dinte carcasa filtru aer si corp clapeta se vinde cu tot cu carcasa filtru aer.
bogdanelkva
19 Apr 2010, 06:05
mai,sa fie!daca e asa,maine ma duc sa iau.adica intai sa caut
.multam!
ramsen
19 Apr 2010, 07:11
daca o gasesti...pe la mine nu exista deloc separat garnitura asta...cineva pe la Tirgoviste cu 5 lei si la Bucuresti cu 33 lei au gasit-o
eu am 70mii km si daca aveam un corp clapeta nou noutz de logan de rezerva ieri m-am gandit sa pun decit garnitura...si azi de dimineatza cind plecai se simte altfel motorul
bolidu
20 Apr 2010, 17:12
Referitor la titlul topicului: are ceva daca las cheia in contact in pozitia M mult timp? Cand zic mult timp de la 20 min in sus
ramsen
20 Apr 2010, 19:53
daca ai pe benzina nu are nimik ...dar daca ai pe motorina atunci se poate buli releul de protectie de la bujiile incandescente...am patit-o si eu la fel la un ARO diesel...la solenza mpi nu vad ce sa se strice
bogdanelkva
20 Apr 2010, 20:09
Si eu mi-am pus intrebarea asta.cred ca bateria ar fi afectata,nu sunt ceva consumatori cuplati cand cheia e in pozitia aia?dau si eu cu presupusul...
Iulikk
22 Apr 2010, 08:13
Filtrul de aer de solenza pe benzina (1.4 Mpi) este acelasi cu cel de Logan 1.4 Mpi??
Iulikk
22 Apr 2010, 14:16
Mersi. Am vazut "filtru de aer sport" la care nu mai trebuie sa scoti capacu' ala. Filtru' este facut de GreenFilter si este SH. Omul vrea 50 de lei pe el. Ce ziceti, merita?
bogdanel88
22 Apr 2010, 15:34
iti da multi cai in plus nu?sau ponei?
scuza-ma dar nu m-am putut abtine
Relu_GTT
22 Apr 2010, 16:36
QUOTE(Iulikk @ 22 Apr 2010, 14:16)
Mersi. Am vazut "filtru de aer sport" la care nu mai trebuie sa scoti capacu' ala. Filtru' este facut de GreenFilter si este SH. Omul vrea 50 de lei pe el. Ce ziceti, merita?
posteaza un link ceva sa vedem si noi
Iulikk
22 Apr 2010, 16:45
QUOTE(bogdanel88 @ 22 Apr 2010, 16:34)
iti da multi cai in plus nu?sau ponei?
scuza-ma dar nu m-am putut abtine
Mai bine te abtineai. Sa stii ca in nici un caz nu pari "
" facand remarci de genu' asta
Relu_GTT uite link
Relu_GTT
22 Apr 2010, 17:00
ala e filtru care il pui in carcasa originala, nu e sport , singurul avantaj e ca nu mai schimbi filtrul stock la fiecare 10.000 km ci doar il cureti pe asta cu un spray special dar la 54 euro face cat 4-5 filtre normale
Dar daca tu zici ca ai gasit unu ca asta sh cu 50 lei se merita, dar sa iti iei si spray pt curatat care mai e si ala inca vreo 50 lei
Iulikk
22 Apr 2010, 17:35
Hmm... mersi ca mi-ai spus. Pai decat sa dau 100 de lei pe filtru, mai bine pun Mann cu 30 de lei bucata...
bogdanelkva
25 Apr 2010, 19:43
Cati inchi trebuie sa aibe stergatoarele la solenza?
ramsen
25 Apr 2010, 20:01
18"
ovidiu87
25 Apr 2010, 20:24
merg linistit si unu de 19 si unu de 18
ramsen
25 Apr 2010, 20:37
da...am pus si eu asa cum spui tu ovidiu si nu mi-a placut...amindoua mai bine
25 Apr 2010, 20:38:
uite asa ...amindoua de 18"...
slider2
25 Apr 2010, 20:52
nu cumva trebuie ca cel de la sofer sa fie mai mare??
ramsen
25 Apr 2010, 20:55
fiecare cum ii place...mie imi plac la fel amindoua adika pe 18"...
slider2
25 Apr 2010, 21:03
am inteles. eu am intrebat, ca mai toate masinile asa au acum, stergatorul de la sofer ceva mai lung...
o intrebare usor offtopic, ati condus vreun model cu stergatoare invers, precum la peugeot 307, honda civic?? e mai bun sistemul ala??
ramsen
25 Apr 2010, 21:12
eu am la servici un Nissan Navara...la sofer la mine este unul mare de vreo 500 mm iar in dreapta este unul pe la 400 mm...acum nu imi dau seama daca este o diferentza intre ele...treaba este sa fie sters bine parbrizul
duta_marian2000
13 May 2010, 00:16
Salut tuturor in primul rand,as avea si eu o intrebare...se poate monta pe solenza motor de logan cu tot cu cutia de viteze?
Au aceleasi prinderi?
As vrea sa cumpar un motor pentru solenza mea si din cate am inteles de aici de pe forum singura diferenta intre ele ar fi ca cel de logan este monobloc (nu are camasi la pistoane)
Am un amic care a fost nevoit sa schimbe cutia si si-a pus de logan dar nu mai dau de el, oricum stiu ca nu prea a fost multumit de noua cutie dpdv al performantei dar pe mine nu m-ar deranja faptul ca nu mai fuge, ma intereseaza sa 'functioneze'
Nu mai bine mergi tu la dezmembrări și iei una de Solenza? Sunt jdesute făcute praf prin parcurile auto...
besche
13 May 2010, 07:37
Probabil poti sa pui un motor de Logan,dar nu ti-l omologheaza la RAR pt ca nu-i acelasi tip de motor
13 May 2010, 08:04:QUOTE(Iulikk @ 28 Mar 2010, 11:46)
Solenza, ce tip de "mufa" are la Cd-player? Mentionez ca este vorba de Solenza Scala cu Cdplayer original. Vreau sa-l schimb si vreau un cd player "plug and play" adica sa nu stau eu sa tai fire si sa fac pe electricioanu amator, mai dau foc si la masina naibii.
Parca daewoo
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.