Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reglaj tacheti= problema cu o bujie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
claudiu21
Salutare,

Am si eu probleme cu bujia a doua de langa alternator, asta dupa ce au fost reglati tachetii ( tin sa mentionez ca exact cei din dreptul busiei erau slabiti). Acum nu mai merge bujia deloc, cand e motorul rece merge foarte prost, in momentul in care se incalzeste merge mai bine dar tot in trei bujii.
Inca ceva odata cu reglarea tachetilor a fost curatat si carburatorul.

Ce imi recomandati? Ce sa fac sa scap de problema asta?

Va multumesc anticipat!
DannY_SmekeruL
pentru inceput schimba bujia respectiva.daca tot nu se intampla nimik schimba si fisa respectiva.daca nici atunci. da capacul jos de la culbutori si verifica jocurile.schema gasesti pe forum.Bafta
kiki90
cum se regleaza tacheti ...?
claudiu21
am incercat si cu alta bujie si tot degeaba, totul functioneaza dar in toate celelalte gauri , mai putin a doua de langa alternator!

se poate sa fie de la tacheti, poate i-a strans prea tare a zis un prieten de-al meu
curentat
sal....ia si u fisa in mana pune pe cineva sa dea la automat si da fisa la masa sa vezi daca da scanteie.....daca nu da schimba cu o alta fisa si incearca din nou..daca nu atunci incearca cu un alt capac delcou ...daca ai umblat la tacheti cheama un mecanic priceput si regleazati tachetii calumea....bafta
claudiu21
fisa da scanteie, problema e la gaura in care intra bujia! tacheti nu i-am reglat eu ci un mecanic,

mi s-a spus ca trebuie inlocuita garnitura de chiuloasa si supapele. aveti idee cam cat costa?
multumesc!
iulian.bisty
incearca sa scti fisa intimpul mersului si vezi daca este vreo schimbare
daca spui ca ai dubii in privinta ta tachetilor scoate capacul si pune limba de la lulea orienteta spre aripa din drapata (daca aam inteles eu bine e a 3 bujie de la cutia de viteze) si verifica accei tacheti sa fie liberi sa joace
daca problema persista la ce zi ca ai facut tb sa fie o supapa blocat sau mancata din ea .daca cele 2 supape nu inchid acel la timpul 2 si 3 acel piston nu lucreaza.
dai jos chiuloasa si poi niste benzina in scobiturile acelea unde vin supapele si nu tb sa curga,daca curge tb rectificate supapele si scaunele de la supape
geopsi
Pai, regleaza tachestii apoi baga un aditiv: stop oil leak de la wynns(sunt prin real). Pe el zice ca isi face treaba dupa 300 km dar eu zic ca si dupa 100 se vede. la mine la 2-3 zile mi se stricau bujiile, efectiv nu stiam ce sa mai fac. Schimbat simeringuri, supape, segemntii mai lipseau dar renuntasem. Mereu bujii noi, problema era doar la bujiile de langa delcou. Am bagat metabond si asta de la wynns. Dupa metabond a fost o imbunatatire, motorul mergea infinit mai bine, mai usor si la ~20(chiar si putin sub) km/h in treapta a 3-a accelereaza fara sa tremure, pornea mai bine, dupa asta de la wynns, nici bujiile nu se mai strica. Eu unu daca as mai fi inca o data in situatia in care am fost nu as mai merge la nici un mecanic ca am dat o carca de bani pe supape(erau bune), simeringuri de 2 ori plus bani la "meseriasi".
ghitza
regleaza tacheti la un mecanic priceput sau un amic care se stie la treaba asta sa ti regleze la 15A -20E si nu mai ai treaba daca zici ca fisa da scanteie
george 07
nu confundati tachetii cu culbutorii (culbutorii se regleaza, tachetii sunt in blocul motor); mare atentie @claudiu21 la tine sa-r putea sa fie axa culbutoriilor cu "sant" de uzura (in cazul asta se schimba axa) si mai lasati aditivii ca dati banii degeaba mai bine cumperi axa culbutoriilor (de origine)
Minel
Sau o rampa de culbutori de Renault si nu o sa mai aveti treaba cu ei , eu asa am de mai bine de 1,5 ani si ii perfecta ! smile.gif
ghitza
ce model de renaulu Minel?12?
argon
QUOTE(Minel @ 5 Apr 2010, 09:00)
Sau o rampa de culbutori de Renault si nu o sa mai aveti treaba cu ei , eu asa am de mai bine de 1,5 ani si ii perfecta ! smile.gif
*



n'ai nici un an.
PH-06-BOA
Axa cu came , mai putin posibil sa aibasant pe came, pentru ca tachetii calca pe toata suprafata de frecare a camei. Mai repede face sant tija, si surubul de reglaj, pentru ca , atunci cand merg stranse, tija nu se mai roteste pastrand uzura uniforma. De aceea la reglarea CULBUTORILOR, dupa ce stabiliti jocul, rotiti cu un deget de tija, controland continuu jocul culbutorului, cu cealalta mana. Daca se simte o ingradire la rotire, acolo nici nu va avea joc, si va fi nevoie sa se lase un joc mai mare, pentru a nu se merge cu supapa deschisa.
Reglajul : dai capacul de la delcou jos, si urmaresti ca plotul de la lulea sa fie in dreptul unui plot al unei fise. Reglezi culbutorii la acel cilindru. Nu e o nenorocire daca luleaua e cu 2mm mai inainte sau mai inapoi, ca la cama, plaja e mare.
Pentru a nu te zapaci, pui luleaua rotind de motor, in dreptul fisei 1(cea care merge la bujia de langa volanta), poti vedea si semnul de pe volanta, dar e de-ajuns luleaua, si reglezi culbutoriila primul cilindru de langa volanta. Rotesti de motor o juma' de tura, ca luleaua sa mearga in sensul acelor de ceas, cu 90 de grade, adica un sfert de tura, si acolo reglezi la 3, adica cel din stanga delcoului. Rotesti iar o juma' de tura si, faci reglajul la 4 (cel de langa radiator), luleaua fiind orientata perpendicular pe motor(aproximativ). Urmeaza 2, lulea orientata catre parbriz, si reglezi pe cel din dreapta delcoului. NU UITA ROTIREA DE TIJE, la fiecare, pentru ca, daca e uzura neuniform, una reglezi, alta gasesti. Fa si proba , dand inca o tura pe la fiecare.

5 Apr 2010, 17:38:
Nu are nimic bujia si fisa.
Minel
QUOTE(argon @ 5 Apr 2010, 16:28)
n'ai nici un an.
*




Ia uite cine imi tine evidenta...... happy.gif , corect, nu am nici un an , dar este perfecta ! excl.gif
george 07
@ BOA eu vorbeam de axa culbutorilor (rampa culbutorilor) nu axa cu came ca nu se uzeaza in veci sa formeze "sant"
PH-06-BOA
Asa e, imi cer scuze, dar cand vrei sa spui multe, sa fi sigur ca omul pricepe, mai dai in aiureala. Nu strica corectia.
george 07
si acum sa scriu mai detaliat sa se inteleaga , @Claudiu21 mai sus a scris ca a schimbat bujia si fisa cu pricina si nimic de reglat culbutorii i-a reglat un mecanic , asta e motivul care am revenit la axa culbutorilor oricat incerci sa-i reglezi , daca axa culbutorilor are "sant" nu optii un reglaj bun , practic reglezi degeaba pana nu demontezi rampa sa rectifici culbutorii la capul unde actioneaza si opservi axa (eventual schimbata) daca are "sant"
ghitza
mss Minel de PM dar eram curios de pe ce ar merge daca ar fi sa am probleme cu ea.Anul trecut am reglat si eu culbutorii dar innainte i-am dat jos si polizat sa fie drepti sa reglez aiurea caci nu erau drepti la cioc.mss inca odata tincont daca o fi sa m treaba cu ea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.