Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pivoti superior/inferior
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionut232
as vrea sa stiu cat de periculos este sa umblu cu un pivot care la o verificare(cand ridici masina pe cric si tragi vertical-o mana jos si una sus) are putin joc!!!

un mecanic mi-a zis ca poti intra in decor!!!ca s-ar desprinde roata.
eu aveam joc la un pivot asta vara si de atunci am facut vreo 6000 de km.cred.ca nu imi merge kilometraju mare.

am bagat si 120 si nu am patit nimic.
avand in vedere ca se strica destul de repede...cam cand ar trebui schimbati?
si eventual cum trebuie mers in cazu asta?
disaster
QUOTE(ionut232 @ 18 Apr 2005, 22:47)
cam cand ar trebui schimbati?
si eventual cum trebuie mers in cazu asta?
*





chiar si saptamanal la cat de bune sunt unele piese pentru eternele si fascinantele dacii.daca spui ca ai joc ar fi cazul sa schimbi pivotul respectiv cat mai repede pentru ca stie mecanicul ce spune si cu ocazia asta verifica si restul de bucsaraie ca s-ar putea sa ai niste surprize.
cat despre partea "cum trebuie mers",se merge dupa cum permite drumul si tupeul. wink.gif
ionut232
inca ceva:cand suflu pe retur,daca nu pot sufla, inseamna ca e infundat?
trebuie desfacut capacul rezervorului?
ionut232
QUOTE(disaster @ 18 Apr 2005, 23:04)
chiar si saptamanal la cat de bune sunt unele piese pentru eternele si fascinantele dacii.daca spui ca ai joc ar fi cazul sa schimbi pivotul respectiv cat mai repede pentru ca stie mecanicul ce spune si cu ocazia asta verifica si restul de bucsaraie ca s-ar putea sa ai niste surprize.
cat despre partea "cum trebuie mers",se merge dupa cum permite drumul si tupeul. wink.gif
*



si totusi e periculos?
dupa cum am spus...eu am mers aproape un an cu unu care avea joc.si acum cred ca sunt mai multe...
Ciombe
QUOTE
si totusi e periculos?


biggrin.gif


Pai mai meri tu mult asa si o sa te vendem la stirile de la ora 5! blink.gif

biggrin.gif Hai bre ca nu e deloc periculos... ce - mare jmecherie, sa meri cu 120 si sa iti sara roata dintr-un pivot... ce daca nu mai poti controla directia, sau daca datorita socului o sa ti se smulga roata cu totul... maaare jmecherie, probabil ca daca e pe dreapta o sa parasesti drumul pe dreapta, daca ai noroc o sa intrii pe camp, daca ai ghinion o sa te lovesti de vre-un copac sau de vre-o alta masina, iar daca ai si mai mult ghinion o sa lovesti pe vre-un pieton ce mere linistit pe trotuar (mama lui! ca ce cauta ala pe trotuar biggrin.gif !). Daca iti sare ala de pe stanga, poti avea ghinionul sa intrii pe contrasens cand iti vine din fata un tir-ceva...
Io am un coleg de servici care in urma cu o luna a omorat un om care orise pe marginea drumuli si se dusese langa un copac sa se pise... ghinionul lui a fost ca, colegul a derapat intr-o depasire si a intrat pe contrasens direct in ala care tocmai uda copacii patriei... si apoi tot colegul era intrigat, ca cica ce cauta ala acolo fix intre copaci excl.gif ?? Ce la ora aia se uda pomii???

deci in concluzie, nu e frate deloc pericuos blink.gif ! Lasa frate ca mere si asa!


Ionut, biggrin.gif nu te supara pe mine, da nu m-am putut abtine! Man, tu macar ai fost la service si stii ca ai o problema la masina... altii aud masina ca troncane, observa ca de-abia mai reusesc sa mearga drept pe sosea din cauza ururii bucselor/pivotilor da continua sa puna in pericol viata celor nevinovati care au tupeul sa cirvule pe drumurile publice.

Numai bine!
driverx
@ionut232

Deci, cu pivotii nu e de joaca. Stiu oameni cu pivotii sariti. Te dai atata peste cap in unele cazuri ca iti gasesti mobilu la 50 metri de masina.

Bucsele nu sunt asa periculoase, desi daca sunt uzati si astia forteaza mult elementele unei suspensii. Pivotii, daca cedeaza, iti zboara roata. Nu inseamna ca daca tu ai fost asa de inconstient si ai mers cu 120 atunci treaba ar mai tine.

Te rugam frumos sa ii schimbi. Altceva nu se mai poate discuta pe tema asta.

ionut232
as vrea sa mai aud si alte pareri!!! numai sa nu fie la modul care l-a folosti d-l ciombe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sa fim seriosi,doar nu o sa ridicam masina toata ziua pe cric sa vedem daca se misca vreo roata!!!!!!

alte intamplari?
disaster
QUOTE(ionut232 @ 19 Apr 2005, 15:39)
as vrea sa mai aud si alte pareri!!! numai sa nu fie la modul care l-a folosti d-l ciombe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sa fim seriosi,doar nu o sa ridicam masina toata ziua pe cric sa vedem daca se misca vreo roata!!!!!!

alte intamplari?
*




daca tu crezi ca viata ta si a celorlalti nu e mai scumpa decat un pivot n-ai decat sa nu-l schimbi.dar te rog in numele tuturor participantilor la trafic sa circuli pe drumuri pustii sau pe camp, in caz de ceva sa nu tragi si pe altul dupa tine.

p.s. fa niste poze la masina dupa ce se rupe pivotul sa postam aici sa ii descurajam si pe altii care sunt de aceeasi parere cu tine:"daca merge e bun!!!"
ionut232
as fi curios,dupa toate aceste raspunsuri...

cat de des schimbati pivotii? unul...2 sau 3 sau chiar 4,
la cat timp???
driverx
Cand e nevoie. De obicei toate. La mine, din cele 4 unu incepe sa danseze, am intrebat mecanicu daca e un pericol cu el, mi-a spus ca inca nu, dar sa ma gandesc sa il schimb curand. So, mai stau putin si le schimb pe toate.
ionut232
QUOTE(driverx @ 19 Apr 2005, 16:05)
Cand e nevoie. De obicei toate. La mine, din cele 4 unu incepe sa danseze, am intrebat mecanicu daca e un pericol cu el, mi-a spus ca inca nu, dar sa ma gandesc sa il schimb curand. So, mai stau putin si le schimb pe toate.
*




laugh.gif haaaaaaa........deci nu sunt singurul care merge cu pivotii cu joc...
asa baieti, sariti pe el acum...hai sa va aud....

sau va e frica?


EDIT:totusi nu m-i s-a raspuns la intrebare:cat de des?
driverx
smile.gif smile.gif

Nu exista cat de des. Depinde si cat mergi, unde mergi, cum mergi. Daca are joc, il faci. Aici e diferenta intre mine si tine, tu vrei sa te convingi prin noi ca pivotii aia o sa mai tina, eu in schimb imi fac buget si ma gandesc sa ii schimb, si totodata evit gropile cat se poate de mult.
OCEBE
@ ionut232,
ce si cum trebuie sa-ti zica cineva ca sa fii convins ca E PERICULOS SA CIRCULI CU JOC LA PIVOTI ?
cristidb
Daca au putin joc nu e periculos. Trebuie sa aiba joc mare sa iasa.
Pivotii si capetele de bara/bielete uzate duc la uzura cauciucurilor. Trebuie schimbati cand au joc pentru ca pana la urma cheltuielile vor fi mai mari.
Pivotii se uzeaza foarte repede daca amortizoarele sunt uzate. Majoritatea neglijeaza schimbarea amortizoarelor.
TheSaiLor
Daca pentru un pivot de 130.000 lei te zgarcesti atat roaga-te sa nu te opresca echipele de la RAR si sa ramai fara carnet 3 luni si fara 4.000.000 lei in buzunar. Asta in cel mai fericit caz!!!
Dar sa stii ca un pivot cu joc poate sa te tina si 3 ani daca faci 1000 km pe an sau poate sa te tina 1 km daca nimeresti intr-o gura de canalizare 10561582.gif
eis
Am vazut la cineva pivoti reglabili, cred ca luati de la alta masina, sau home made, si anume, in partea de sus este un surub, care are in capat o bucata de teflon, peste sfera pivotului.
Acel surub se poate stringe, cite un sfert de tura, si are o siguranta, pentru blocare
Astfel, cind se uzeaza si incepe sa joace, se mai stringe putin din acel surub
Nu stiu cit e de ok o astfel de piesa, dpdv al sigurantei, dar cu chestia aia nu mai tot schimba piesele, doar stringe din cind in cind surubul

Unde s-ar gasi asa ceva? Pentru Dacie? sau trebuie facut custom. Ideea e luata de la alte masini. Care masini?
OCEBE
@cristdb,
un joc oricat de mic permite aparitia de socuri in articulatie; la o aceeasi forta aplicata articulatiei , solicitarea prin soc este de cateva ori mai "puternica" decat o solicitare in lipsa jocului.
bineinteles ca indicele de amplificare a efectelor este cu atat mai mare cu cat jocul este mai mare.

@eis,
nu cred ca ai voie sa circuli cu astfel de inventii (pivoti reglabili)
tunderbird
QUOTE
as vrea sa stiu cat de periculos este sa umblu cu un pivot care la o verificare(cand ridici masina pe cric si tragi vertical-o mana jos si una sus) are putin joc!!!


Asa cum descrii tu verificarea jocului mai degraba ai joc fie in bucsa amortizorului din bascula superioara, fie in rulmenti. Pentru verificarea jocului pivotilor se pune un levier intre bacsula si bratul port-fuzetei si se forteaza un pic...cealalta mana se pune pe pivot. Daca ai joc in pivot il simti imediat.

QUOTE
un mecanic mi-a zis ca poti intra in decor!!!ca s-ar desprinde roata.


Ai face bine sa-l crezi.

QUOTE
eu aveam joc la un pivot asta vara si de atunci am facut vreo 6000 de km.cred.ca nu imi merge kilometraju mare.


Esti sigur ca era joc in pivoti? Daca da, te poti considera un mare norocos pana la proba contrarie. Eu totusi nu prea cred ca ai avut joc in pivoti pentru ca dupa 6000km ar fi trebuit sa simti macar socuri in volan.

QUOTE
am bagat si 120 si nu am patit nimic.


Imi permit un mic sfat: cand suspectezi o problema tehnica ce tine de siguranta circulatiei nu mai face astfel de experiment, s-ar putea sa fie ultimul de acest fel.
cristidb
Pivoti reglabili are ARO. Cei de jos. Se scoate siguranta si capacul si se adauga saibe pentru a elimina jocul. Doar ca pivotul e de 4 ori mai mare decat cel de dacie si sunt slabe sanse sa se rupa.
Ciombe
QUOTE
un mecanic mi-a zis ca poti intra in decor!!!ca s-ar desprinde roata


Vad ca s-a redeschis topicul biggrin.gif


Acum hai sa va zic una mai serioasa, tot legata de pivoti!

In 92 la dacia lu Tata (pe atunci Berlina din 87) i-a sarit un pivot, pe partea dreapta. Si el NU obisnuia sa mearga cu masina aia decat in PERFECTA STARE! Adica daca auzea ceva suspect, imediat era in service, vedea care e baiul, si lua piesa nou-nouta! La el intotdeauna masina era in stare 100% perfecta!!! Si totusi, i-a sarit un pivot!!! Ce s-a intamplat: Mergea dinspre Bucuresti spre Afumati, ar la trecerea peste podul de centura, ala de la iesirea din Voluntari (pe atunci nu existau Dorali, niro si alte en-grosuri...) la coborarea podului s-a intamplat... noroc ca el nu mergea tare si a reusit numai el stie cum sa opreasca masina in siguranta... Concret, a sarit un pivot, roata dreapta fata s-a pliat instantaneu spre interior, masina a zvacnit stanga, el a corectat brusc dreapta, roata a capatat balans si s-a pliat spre dreapta, zmulgand capul planetarei apoi s-a pliat intr-un mod ciudat spre interiorul masinii.. De-abia a reusit sa o tina pe sosea, sa nu se bage cu ea in pomii d epe margine! Si daca ne gandim ca nu a avut mai mult de 50 - 60 in momentul producerii necazului, ne putem imagina ce s-ar fi intamplat la 90 - nu???
Asa ca nu va jucati! Pana si piesele noi cedeaza! nu e nevoie sa o cauti cu lumanarea margand cu piese uzate! Dac pivotul are joc, da-l naiba ca nu e scump! Schimba-l cat mai ai timp!
ionut232
ok.gata.
m-am uitat ieri la roti, si am vazut ca e un pivot(inferior) care are putin joc.
mi-a mai zis si un vecin ca nu trebuie schimbat,adevaru e ca abia se misca roata cand trag de ea.
am sa ma duc sa il schimb.
faza e ca pivotu ala e cu nituri, adica e ala din fabrica, deci a tinut ceva vreme...masina fiind din 98. laugh.gif
in ret nu mai sunt probleme...
banuiesc ca ar trebui sa iau unu de origine, sau aveti alte recomandari?

bafta rolleyes.gif
AC
In loc sa dai bani pe ala de origine, cu aproape juma' din bani iei de Topoloveni, sunt f buni (nu avea grija, alea de "origine" tot in alta parte sunt fabricati).
comnic5
QUOTE(OCEBE @ 20 Apr 2005, 15:03)
@cristdb,
un joc oricat de mic permite aparitia de socuri in articulatie; la o aceeasi forta aplicata articulatiei , solicitarea prin soc  este de cateva ori mai "puternica" decat o solicitare in lipsa jocului.
bineinteles ca indicele de amplificare a efectelor este cu atat mai mare cu cat jocul este mai mare.

@eis,
nu cred ca ai voie sa circuli cu astfel de inventii (pivoti reglabili)
*



Nu va suparati dar eu din cate stiu am pivotii originali pe Dacia 1300 si sunt reglabili. Asa au venit din fabrica. Probabil ca aia de iau inventat stiau ei ce stiau. Oricum, in alta ordine de idei sunt cu totul de acord ca nu trebuie sa se circule cu piese care prezinta uzura avansata la sistemul de suspensie si directie. Sincer si mie mi-a spus mecanicul ca am probleme la pivoti (si nu numai) si nu stiu cum sa fac rost de bani mai repede sa-i schimb. Adevarul ca trebuie sa gandim cu maturitate fiindca a conduce o masina pe strazile publice nu e o joaca si poate iesi nasol tare uneori.
OCEBE
QUOTE(comnic5 @ 23 Apr 2005, 23:24)
Nu va suparati dar eu din cate stiu am pivotii originali pe Dacia 1300
*


eu unul nu ma supar numai ca n-am auzit ca pe D1300 fabrica sa fi montat pivoti reglabili
Oxygen
QUOTE(OCEBE @ 25 Apr 2005, 11:16)
eu unul nu ma supar numai ca n-am auzit ca pe D1300 fabrica sa fi montat pivoti reglabili
*



a avut si eu pana acu 2 ani 2 pivoti reglabili, dar schimband mai toata fata (bucsaraie,amortizoare,bascule,frane,etc) am schimbat si acei pivoti smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.