Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu racirea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tiandrei
Salutare tuturor,

Am sa trec direct la subiect : Dacia 1310 Li , 2002 , 40k . Anul trecut cam prin primavara a fiert apa in motor sau pe langa motor nu stiu care a fost exact problema pentru ca nu eram acasa la momentul respectiv. Masina a fost dusa la un mecanic pentru verificari. S-a schimbat garnitura de chiuloasa schimb de ulei si tot ce mai trebuia . Toata vara a fost relativ ok. Am fost plecat la munte si la vale cu masina plina si acul de la apa a fost cel mult pe linia de "granita" de la indicator.
In toamna a inceput iar sa se ridice putin acul in bord insa foarte putin si am zis ca nu e nimic.
Acum ca au inceput iar caldurile si au reinceput si problemele. Astazi s-a ridicat indicatorul de la apa peste linia alba din bord (undeva intre dunga si zona rosie) indiferent de conditiile de rulare.
Am desfacut capacul de la ulei si am vazut ca s-au format "muci" . Am citit pe forum ca s-ar forma din cauza condensului. Deasemenea am verificat uleiul si parea ca ar avea ceva bule pe el.

Primul pas cred ca ar fi schimbarea garniturii de chiuloasa. Apoi verificare termostat si aerisire circuit.

Cateva chestii de care nu sunt sigur:
-cu motorul pornit furtunele dinspre si spre radiator ar trebui sa fie tari ? Adica strang de el si parca e prea moale
-vasul de expansiune trebuie sa aiba dopul strans si cat de tare ? Poate afecta valva din capac functionarea sistemului de racire
-indicatorul de la apa oscileaza foarte mult la gropi si cand pornesc avariile oscileaza cand se aprins si se sting biggrin.gif (deobicei parca nu facea asa la gropi sau cel putin oscila mai putin) . e normal ?

As dori cateva pareri si eventual solutii .

Multumesc anticipat

PS : Ulei BP VISCO 2000 15W40

iulian.bisty
daca apa in borcan bolboroseste insamana ca e ciupita garnitura de chiuloasa
daca nivelul la ulei a crescut inseamana ca ai apa in ulei
am patit si eu cand se ridica temp la apa destul de repede si constatasem ca nu prea mai aveam apa in motor ,imi curgea pe la pompa da apa
tiandrei
Apa este ... sau cel putin in vasul de expansiune este si in radiator si presupun ca ajunge si prin alte locuri ... din pacate si pe unde nu ar trebui sa fie wink.gif)
iulian.bisty
verifica si radiatorul sa nu fie imbacsit de musculite si altele care nu mai permite trecerea aerului
sau sa nu fi uitat cartonul in fata radiatorului de asta iarna radmasa.gif
tiandrei
nu am avut niciodata carton pus ... mi se pare inestetic ... asta cu diverse resturi prin el trebuie verificata biggrin.gif
iulian.bisty
scoti radiatorul si te uiti prin el si ar tb sa se vada ,eu cred ca asta e problema ta nu se mai raceste apa
tiandrei
O sa il iau la puricat ... oricum si ala a fost shimbat (3-4 ani) si cel vechi era chiar curatel ...

Inca o chestie care ma face sa cred ca si termostatul e dus ... in mers mi se intampla sa pice pur si simple acul la apa si apoi in timp revine la pozitia de mers.
iulian.bisty
ca sa vezi daca e termostatul eliminal din circut si vezi daca problema persista
bygy007
sau il verifici , il pui pe foc si il fierbi , daca ai un termometru vezi si cind deschide
tiandrei
Problema este cu siguranta de la termostat . Puteti sa imi recomandati un producator sau ceva pentru termostat (vreau sa iau de "vara") .

In alta ordine de ideii asta pare singura problema . La cea cu uleiul se pare ca am fost doar paranoic tongue.gif

Revin maine pe seara cu impresii smile.gif
krapcarasu
verifica si masa ceasurilor

31 Mar 2010, 20:31:
termostat ia vernet
tiandrei
o idee unde gasesc legatura la masa a ceasurilor ?
bygy007
daca ai masina din semnatura nu prea ai de ce , daca ai masa nasoala nu merg mai toate era vorba de cele model vechi cu ceasuri separate
tiandrei
Intradevar de masina de la semnatura e vorba . M-am uitat la punctul de masa de pe contraaripa si e totul ok .

Update referitor la problema initiala :

Am schimbat termostatul insa problema a ramas aceeasi. Astazi am scos termostatul de tot pentru a putea face drumurile de sarbatori. Am vorbit cu un guru in radiatoare si mi-a spus ca daca radiatorul ar fi blocat mi-ar fierbe apa de tot si s-ar ridica acul mai mult . Acum nu stiu ce sa fac . Vara ma gandesc ca nu ar fi problema sa merg fara termostat ca oricum e cald , dar la iarna ce fac ? biggrin.gif

Dupa sarbatori o sa ajung si la un electrician sa se uite pe la sondele de temperatura si alte indicatoare tongue.gif

Daca mai aveti ceva sugestii le astept cu nerabdare

Pana una alta va doresc Sarbatori Fericite alaturi de cei dragi si fara incidente !
george 07
@tiandrei nu este recomandat ca motorul sa functioneze fara termostat (uzura prematura) la tine cel mai probabil este chiulasa deformata , verific-o cu un liniar (chiar subler partea lunga) sau nu sunt cilindrii (camasiile) aliniati(-e) in orice situatie trebuie planata chiulasa.
aqme
As avea si eu o mica problema legata de caldura intre altele pe care va trebui sa le rezolv. Daca deschid capota, pe partea stanga in zona superioara pe colt se afla mai multe furtune legate la un mic aparat cu un fel de manivela ce se poate deschide si inchide. Pana la urma, care este OFF, HOT si COLD? Adica ma intereseaza sa nu mai bage aer decat daca vreau, sa dea caldura si frig. Cum se procedeaza?
ghitza
pai la mijoloc e deschis si in laterale inchisa caldura ,cel putin asa e la mine am tipul cu 2 furtune numa unl intra si iasa tu cred ca ai cel cu 3
tiandrei
@george 07 :
In subconstient undeva stiam ca tot de acolo i se trage da' am zis sa o dreg altcumva.




Una peste alta dupa ce am scos termostatul dupa vreo 5 km de la plecarea de pe loc cu motorul rece se aprinde indicatorul de la "injectie" (cele dupa care trebuie sa astepti cand pornesti motorul) . Ca nota informativa dupa ce am scos termostatul am mers forja vreo 6-7 km si nu mi s-a aprins nimic . Cand merge mai ... k mama in speta se aprinde indicatorul.


Una peste cealalta oricum nu intentionez sa imi mai bat capul cu aceasta chestiune datorita lipsei de lichiditati si nepasarii utilizatorului autovehiculului prin prisma replicii : "daca nu se strica de ce sa verific"

Eu personal va multumesc tuturor celor care ati raspuns si va doresc drumuri fara incidente

Cu stima
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.