Salutare tuturor,
Am sa trec direct la subiect : Dacia 1310 Li , 2002 , 40k . Anul trecut cam prin primavara a fiert apa in motor sau pe langa motor nu stiu care a fost exact problema pentru ca nu eram acasa la momentul respectiv. Masina a fost dusa la un mecanic pentru verificari. S-a schimbat garnitura de chiuloasa schimb de ulei si tot ce mai trebuia . Toata vara a fost relativ ok. Am fost plecat la munte si la vale cu masina plina si acul de la apa a fost cel mult pe linia de "granita" de la indicator.
In toamna a inceput iar sa se ridice putin acul in bord insa foarte putin si am zis ca nu e nimic.
Acum ca au inceput iar caldurile si au reinceput si problemele. Astazi s-a ridicat indicatorul de la apa peste linia alba din bord (undeva intre dunga si zona rosie) indiferent de conditiile de rulare.
Am desfacut capacul de la ulei si am vazut ca s-au format "muci" . Am citit pe forum ca s-ar forma din cauza condensului. Deasemenea am verificat uleiul si parea ca ar avea ceva bule pe el.
Primul pas cred ca ar fi schimbarea garniturii de chiuloasa. Apoi verificare termostat si aerisire circuit.
Cateva chestii de care nu sunt sigur:
-cu motorul pornit furtunele dinspre si spre radiator ar trebui sa fie tari ? Adica strang de el si parca e prea moale
-vasul de expansiune trebuie sa aiba dopul strans si cat de tare ? Poate afecta valva din capac functionarea sistemului de racire
-indicatorul de la apa oscileaza foarte mult la gropi si cand pornesc avariile oscileaza cand se aprins si se sting (deobicei parca nu facea asa la gropi sau cel putin oscila mai putin) . e normal ?
As dori cateva pareri si eventual solutii .
Multumesc anticipat
PS : Ulei BP VISCO 2000 15W40