Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu porneste pe gaz
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
adryanp
sal...am si yo o problema cu inst de gaz,adik nu vrea sa porneasca atunci knd apas acceleratia(pana la urma porneste dar foarte greu).ce trebuie sa fac sau poate este din plaman pt k am creut initial ca este din aprindere si am tot schimbat platini(3)si apoi am descoperit ca fara sa o accelerez porneste.ce este de facut in acest caz?multumesc anticipat. sad.gif
bomba_11980
QUOTE(adryanp @ 1 Apr 2010, 11:28)
sal...am si yo o problema cu inst de gaz,adik nu vrea sa porneasca atunci knd apas acceleratia(pana la urma porneste dar foarte greu).ce trebuie sa fac sau poate este din plaman pt k am creut initial ca este din aprindere si am tot schimbat platini(3)si apoi am descoperit ca fara sa o accelerez porneste.ce este de facut in acest caz?multumesc anticipat. sad.gif
*



Pai daca porneste fara sa o accelerezi (ma rog un sprit) - nu mai accelera cand vrei sa o pornesti pe gaz ca nu este regula scrisa sa o accelerezi cand vrei sa pornesti masina.
ghitza
vezi nu cumva sa ai debitul mare caci asa afacut si la mine pana am bibilito eu putin si acum nu mai am treaba,desi eu am injectie .filtrul l-ai schimbat?
adryanp
poi nu porneste usor nici fara acceleratie.invarte o gramada pana porneste.astazi am schimbat si delcoul si tot degeaba.am un plaman BRC din ala mare (110-115 kw)si poate are cineva la fel sa-mi poata spune si mie care sunt reglajele la el(sau poate are cineva si o schema a lui). sad.gif

1 Apr 2010, 14:38:
am schimbat si filtrul de aer
mad.gif
ghitza
cand am scris filtru m-am referit la cel de gaz ca despre asta e vba.nici daca deschizi o juma de tura la surubul de pe furtunul ce merge la carb.Incearca si vezi poate e sugrumata deasta nu merge.la mine consuma ca dracu si tot asa facea adica porne adupa vreo 2 che si atunci parca mergea in 3 pistoane si a fost de la debit mic(sugrumat ) acuma de cand am mai reglat la ea a scazut simtitor consumul si se infige ca si pe benzina.
Uite asa arata vaporizatorul la mine.
adryanp
are cumva,vreunul dintre voi schema la reductorul BRC AT90E?POSTATI-O VA ROG MULT..multumesc anticipat celui kre ma ajuta si p mn.. wink.gif
Paulorossi
Mai intai invata sa scrii gramatical 053.gif .Iti place sa-ti bati joc de limba ta?
Referitor la problema ta,cum porneste pe benzina masina?Cum se comporta pe benzina?
Cand o pornesti prima data o pornesti pe gaz mai intai?Mentionez ca se porneste pe benzina,urmand ca plamanul atingand o anumita temperatura de la apa de racire sa favorizeze cresterea presiunii de gaz,facilitand combustia.
Problema ta ar putea fi dupa cum au spus colegii de pe forum de la reglajele relantiului,plaman partial colmatat,debit insuficient sau prea mare de gaz.
Verifica toate astea.Spor.
adryanp
Paulorossi,masina nu porneste nici cand este motorul(si plamanul)cald.Problema este ca nici nu se infige bine,adica daca o turez mai brusc intrerupe chiar daca ii mai dau debit la gaz sau il iau.Nu stiu cum sa ii dau de cap pentru ca nu stiu nici care este schema de reglaj a vaporizatorului meu(adica ce reprezinta fiecare surub).Daca o are cineva il rog foarte frumos sa o puna pe forum. biggrin.gif
marian.ww
vezi sa nu traga aer fals pe undeva,aerul fals conteaza foarte mult,trebuie sa fie ermetic tot.vezi ca ai un furtun care vine de la carburator la galerie,pe partea de la galerie se cam crapa(asa am patit eu si am gadilato blush.gif peste tot si pana la urma asta a fost)bafta
ghitza
pai pune o poza cu vaporizatorul daca ai sa vedem ce tip poate stie cineva sa iti explice dupa poza.filtrul e gaz l-ai schimbat?eu zic ca este ceva de la partea electrica problema
Paulorossi
Tot nu ne-ai spus daca masina merge bine pe benzina.Daca merge bine pe benzina eliminam problema aerului fals,sau dereglaje aprindere/avans.Problema ta ar fi strict legata de instalatiade gaz: plaman colmatat,filtru gaz colmatat,reglaje proaste,valve,electrovalve defecte.
Mai intai spune-ne cum merge pe benzina
kaput
Ca sa nu mai deschid un topic biggrin.gif sper sa pot gasi rezolvarea la problema mea aici.
La cald nu porneste de nici o culoare pe gaz. Pe benzina merge si porneste la jumate de sfert de cheie.
Am reglat gazul in toate felurile posibile ( inclusiv la service gpl unde au vrut sa-mi faca revizie aka schimbat membrana dar nu era defecta smile.gif ) nu pot rezolva decat daca reglez relantiul din surubul vertical (despre care se spune ca ar fi de supraalimentare)
Masina trage bine si porneste bine si la cald si la rece pe gaz cu reglajul asta. Doar sa vad cu consumul pe unde o fi.
Un istet mi-a zis ca nu mai am compresie pe cilindrii.
Paulorossi
Si atunci de ce trage bine pe benzina?
gun3.gif IMPUSCA-TI AMICU!!!!
Unde ai intrarea la gaz in carburator?In corpul carburatorului intre clapeta de acceleratie si clapeta de soc?
bygy007
ai incercat sa maresti o idee avansul?, din proprie experienta iti spun ca la gaz trebuie o idee mai mare decit pe benzina poate sa mai fie si pre milt gaz , dar daca pleaca la rece e bun
aprinderea trebuie sa fie foarte bine reglata la gaz , eu am avut mari probeme cu pornirea , (explozie in carter de a indoit capacul de la culbutori )si s-a remediat ptin inlocuirea iclusiv a pinionului de antrenare delco
PH-06-BOA
Pai ala-i surubul de relanti. Ce supraalimentare? E cu reactie? Lasa relantiul din ala, si strange-l pe celalalt pana se simte un moment de ezitare la accelerare, aproape de pozitia de zero a clapetei.Cel de pe furtun, il strangi pana incepe sa scada turatia motorului tinand-o turata la trei mii si ceva de ture, dupa care dai o jumate inapoi. Daca nu trage bine cand ai acceleratia la jumatate, mai strange la furtun cate o juma' de tura (sau slabeste), pana cand simti ca se duce la apasare (ca la depasire). Daca nu se inbunatateste cu nimic, trebuie schimbat arcul de la membrana, cu unul mai tare, ca-ti tine supapa deschisa la maxim imediat ce pisti putin acceleratia, iar consumul e acelasi indiferent de stilul de mers. Odata deschisa clapeta, ultima supapa comandata de membrana, se deschide mult daca arcul e moale (oricat l-ai strange), si puterea e scazuta, se incalzeste si motorul, iar demarajul e dat de debitul de aer din clapeta ci nu din cel de gaz, cum ar fi corect. Asa, deschizand clapeta de acceleretie si venind aer mai mult, incepe sa devina amestecul cat mai potrivit, crescand demarajul. Cred ca ma-ntelegeti ce vreau sa zic. Daca potriviti prin tatonare un arc mai tare, va garantez ca, odata cu deschiderea clapetei, supapa se va deschide si ea putin cate putin, in functie de vacuumul creat de volumul de aer ce trece prin difuzor, formand amestecul potrivit, la orice pozitie a clapetei. De aceea se spune ca gazul e mai prost ca benzina. Cu cat membrana are diametrul mai mare, cu atat e necesar un efort mai mic de deschidere a supapei, si la arcurile care le au din constructie, se comprima prea usor. Nu va veti convinge decat lucrand, adaptandu-le fiecare la motorul lui, dupa uzura fiecaruia.
danezu_pitesti
am si eu o intrebare poate prosteasca dar fie...presupunand ca gazul e reglat bine si am si un consum bun de 8-10 la suta am incercat sa reglez cantitatea de aer pentru a tine relantiul imediat dupa pornire. cand reglez din clapeta de soc sau din surubul de relanti merge bine dar apoi cand se incalzeste urca uneori si peste 1400 rpm. si pe benzina trebuie sa scad relantiul pentru ca creste turatia motorului fata de mersul pe gaz. cum aveti voi reglata cantitatea de aer pentru un amestec optim?si mai necesita sa modific pozitia clapetei de aer sau mai reglez din acel surub diferit fata de benzina si pana sa-mi tina relantiul ma obisnuiesc cu ideea ca mai intai trebuie sa incalzesc motorul?! smile.gif
PH-06-BOA
Odata ce l-ai reglat pe benzina(asa se si face) nu mai umbli la reglajele carburatorului. Pentru gaz, numai din regulator(vaporizator, plosca).
danezu_pitesti
dar trebuie sa se incalzeasca motorul la fel ca si pe benzina pentru a tine relantiul? si sa tina pe la vreo mie de rotatii. de ...eu as vrea sa o pornesc si gata sa plec fara stres smile.gif

9 Apr 2010, 21:09:
si relantiul il reglezi numai din surubul de relanti sau mai umbli si la clapeta de soc(aer)?
kaput
"Unde ai intrarea la gaz in carburator?In corpul carburatorului intre clapeta de acceleratie si clapeta de soc?"
Intrarea de gaz este prin stut filetat (dar care putea fi prins mai bine sau gasita o solutie mai buna) in corpul carburatorului intre clapeta de soc si cea de acceleratie.

"ai incercat sa maresti o idee avansul?"
Avansul l-am pus la zero cu ledul de la aprindere si apoi l-am marit pana cand am avut un mers rotund si la ralanti si in sarcina si cel mai important fara sa bata la sarcina mare.
Cu reglajul actual porneste bine la cald, si la rece si de tras trage bine.
Curioasa treaba de ce nu mai merge cum era reglata inainte adica cu surubul vertical strans complet.
Sa se fi schimbat ceva in compozitia gazului? Ca eu reglajele nu le-am schimbat.
krapcarasu
cu timpul poate se slabeste arcul arcul membranei, dar nu inteleg de ce te plangi daca merge bine, asa mi se pare normal, sa reglezi ralantiul din cel vertical; asta cu supraalimentarea nu cred, pt ca nu poate creste cu sarcina
brigada_diverse
trage putin socul la pornire....la a mea de cand am instalatia asa fac si nu am probleme....(cam 30%)..daca tragi>40% se inneaca
kaput
Am reusit sa o fac sa porneasca bine de tot pe gaz, DAR oricat de mult as da drumul la surubul orizontal am o mica ezitare la accelerare finuta cam pana la 1200-1300 rpm.
Daca ii astup cam 60% din intrarea de la filtrul de aer (il gatui) merge super.
La acceleratii raspunde instant si parca trage mai bine in sarcina.
Acum vine intrebarea mare: nu cumva era debitul de gaz prea mic pentru aerul care intra in carburator inainte?
Dar cu gazul dat drumul mai mult nu mai porneste si merge ca drak.
Este vreo problema daca merg asa cu filtrul de aer gatuit?
Mai devreme facusem un reglaj dar se incalzea cam tare motorul in mers la drum lung 90-100km/h (amestec sarac presupun), cu toate ca tragea de rupea. Acum am mai dat drumul la gaz o tara si vad ca nu se mai incalzeste, dar o sa-mi pape mai mult gaz.
danezu_pitesti
ii trageam inainte socul dar acum ma enerveaza ca nu tine se duce imediat inapoui si trebuie sa vad ce fac sa aiba cursa mai mare clapeta de soc smile.gif

10 Apr 2010, 22:02:
aaa
si pentru colegul de mai sus care zice ca ii gatuie motoru in 1200-1300 de turatii-strangei putin socul mai mult, adica clapeta pentru a imbogati amestecul si n-o sa-ti mai dea in nas
brigada_diverse
decat sa inchizi socul mai bine trece-o pe cald(la filtrul de aer)...la mine are ezitari serioase la accelerare daca e trecuta ppe rece
io_marian70
sal

20 Jan 2011, 20:22:
sal am o dacia break 1997 cand porneste cand nu pe gaz am schimbat platina, pipa,capac la delco,fise,nu stiu ce sa mai fac la ea ma lasa cand imi e lumea mai draga in mijlocul strazii parca nici pe benzina nu porneste prea bine dar totusi porneste miine vreau sa schimb si bobina de inductie cred ca este ultima incercare ,ceva distanta intre platina nu mai stiu,ajutati-ma va rog.multumesc anticipat
Kiraly
te lasa in drum?se opreste si in mers?deci daca nici pe benzina nu porneste atunci nu ai treaba cu gazul.bobina se incalzeste?nu trebuie sa schimbi inainte verifica.scoate fisa centrala din capacul delcou si pune la 1cm de carcasa alternatorului sau a blocului motor.scanteia trebuie sa fie puternica si albastra la culoare cand dai la automat
io_marian70
are scanteie buna si albastra dar poate nu este continua ,poate da intrerupt
Kiraly
nu prea cred...cand comuti pe benzina ai verificat ca ajunge benzina imediat in carburator?eu zic sa pornesti pe benzina cum poti acuma si las-o asa pe benzina si incearca dimineata o sa vezi daca o ia..trebuie sa porneasca la sfert daca totul e ok.inainte verifica cu1-2 sprituri date la carburator daca apare jetul de benzina.
bygy007
sint 2 posibilitati , ori supapele , sau una din ele , de gaz nu se deschid in anumite situatii , (am constatat ca in diverse situatii unele nu deschid din cauza ca au tensiunea mica pe bornele ei , cam 9-10V)

sau problema generala de aprindere si face si pe benzina
io_marian70
sal acum de dimineata pornii pe benzina dar cam greu nu stiu ce are am uitat sa va spun ca atunci cand opresc motorul are tendinta sa mai faca o tura invers iar o alta problema este ca scoate cam mult condens pe toba multumesc


21 Jan 2011, 10:59:
scuze va mai intreb ceva daca scot furtunul ce duce in carburator si pun contactul nu ar trebui sa iasa gaz cu presiune la mine iasa foarte putin sau asa trebuie sa iese nu stiu io din astea!!!
Virusux
ai debit mic de gaz mai dai debit din T-ul de pe furtun
io_marian70
hei nu mai e nimeni pe aici am rezolvat sper prb era de la bujii am pus noi si acum o ia la prima cheie chiar dimineata pa gaz
bygy007
e acum citiva ani aparuse un filmulet cu niste bujii gaurite in electrodul de masa pe forum , am zis sa incerc si eu , si m-am chinuit cam 2 ore si 2-3 spirale rupte pina am reusit dar a meritat s-a vazut imediat imbunatatirea
PH-06-BOA
Si eu le-am gaurit de-o saptamana, e un mers mai finut al motorului, se zice ca creste puterea cu 3%, iar pornirea nu pot s-o precizez, ca mie-mi pornea pe gaz oricum. O singura data in iarna asta, am pornit din bidon sprituit in carburator, pentru ca seara am pornit-o si miscat un minut, s-a produs condens la motor. Trebuia lasata sa se incalzeasca bine. V-am zis mereu, ca e important cu lasati seara masina si unde, ferita de curenti.E sensibila jigodia. Daca naduseste noaptea (n-o intreb pe unde umbla), pun pistol de aer cald pe fise, bobina etc, sa se usuce si nu-s probleme, dar de cand i-am inteles vointa, nici n-am mai injurat-o,m-a invatat si cum s-o asez si ne intelegem. Eu am facut gaurile putin conice. E si film pe youtube.
Kiraly
imi dai linkul de pe youtube?deci esti multumit?ce fel de bujii le-ai gaurit?
bygy007
PH-06-BOA eu aveam data o gaura de 1mm pe gitul de lebada in mijloc , o sticla de 200 ml de benzina si o seringa de 5 ml , o injectam si gata
libarca
Va salut!Dacia e pe gaz,de pornit,porneste si la rece si la cald,eu zic ca trage destul de bine,dar,de vre-o saptamana a parut o problema!Dupa ce motorul se incalzeste(vreo 6 kilometri in oras,semafoare,opriri,demarari),incepe sa-mi faca figura!Nu mai vrea sa se accelereze cand apas pedala brusc,motorul incepe sa bata rau de zici ca vrea sa plece de pe masina pana trece de 2000 de ture,dupa care merge normal.Daca accelerez treptat si incet,nu are probleme.Daca ies cu ea din oras si meg mai mult in treapta 4 si 5,isi revine complet,si se comporta normal in toate regimurile de mers.Filtrul de gaz este in electrovalva(cea care NU este pe vaporizator)?!Multumesc!
bygy007
pe benzina face la fel?

daca face la fel si pe benzina poate fi de la avans , condesator , bobina , aprindere in general

daca doar pe gaz debit
libarca
As vrea totusi sa ma uit si la filtru de gaz!Masina are gaz pe ea din 2003,si nu stiu sa-l fi verificat cineva vreodata!Este pe electrovalva aceea singura?Trebuie eliminat gazul de pe conducta ce duce la butelie?Pulmonul l am desfacut din toate inchieturile,e bigas ,cum ai tu (sau ai avut) bygy.nu am vazut nimic suspect,membrana nu e sparta.pargia aceea antrenata de membrana nu are arc?Am citit mai sus ca si aia trebuie sa inchida si sa deschida in functie de aspiratia creata de motor,sau functioneaza pe principiul descris de tine intr-un post mai vechi,caz in care s-ar deschide decat atunci cand s-ar termina gazul din camera pana s-ar umple din nou...?
Paulorossi
QUOTE(bygy007 @ 23 Jan 2011, 12:22)
e acum citiva ani aparuse un filmulet cu niste bujii gaurite in electrodul de masa pe forum , am zis sa incerc si eu , si m-am chinuit cam 2 ore si 2-3 spirale rupte pina am reusit dar a meritat s-a vazut imediat imbunatatirea
*


Ai gaurit bujiile care erau pe masina?Ca alfel e greu de constatat imbunatatirea wink.gif
PH-06-BOA
P-alea de pe masina.Nu v-am zis ca eu n-am cumparat bujii in viata mea? Eu nu folosesc seringa, ci o gaura mica in dop, data de la interior catre exterior, pentru a face firul drept, si cu petul direct in difuzor si in camera de nivel, pe deasupra jiclorului de aer la emulsor.
libarca
Am verificat filtrul.Ce am gasit acolo m-a ingrozit!Neumblat de 7 ani (km nu-i stiu ca nu mai mere totalizatorul).O cantitate mare de funingine,ca pilitura de fier insa nemetalica,ocupa destul de mult volum in camera filtrului,magnetul aproape isi dublase volumul cu impuritatile metalice de pe-acolo...Si sa nu mai zic de pasla aia pe care am batut-o mai rau decat un covor,in lipsa momentana a alteia noi!Toate reglajele s-au dereglat biggrin.gif ,se pare ca acum o pot regla si cu gura de la filtru neacoperita.,sta si la relanti...ramane de vazut cum trage,si dac mai face probleme!Acum plec la un drum de vreo 40 de km.Ma intereseaza sa vad daca am rezolvat sau nu problema cu batutul motorului.Revin cu detalii!
io_marian70
am schimbat garnituri cilindrii spate ,ferodouri,reglat saboti nu stiu de ce nu franeaza si spatele, fata ingheata spatele nimic mentionez ca am pus inaltatoare pe telescoapele din spate ce trebuie sa fac sa mai strang tija la repertitor?dar poate cand pun greutate pe masina se blocheaza frana pe spate
libarca
Una e repartitorul si alta e limitatorul.repartitorul e pus dupa limitator si imparte lichidul de frana ce trece prin limitator la cele 2 roti.Cu cat masina e mai grea pe spate,cu atat limitatorul deschide mai mult,si lasa sa treaca mai mult lichid pe spate.Tu,punand inaltatoare ,probabil s-a inchis complet ,sau trece o cantitate prea mica de lichid pentru a frana eficient.La mine a inceput sa curga pe la limitator si in locul cilindrului am pus un dop de cauciuc,care a etansat toata treaba.Singura chestie e ca limitatorul si-a pierdut astfel functia,si nu mai lucreaza in functie de greutate.Sper ca ti-am fost de folos,si sa-ti rezolvi problema!
bygy007
libarca ca sa umbli la supapa trebuie sa inchizi gazul de la butelie , la demontarea supapei va iezi gazul dintre butelie si supapa , la remontare sa verifici pierderile de gaz cu spuma si apa , la bobine mai poate fi o probema , firele de la instalatie subtiri si sa fie cadere de tensiune mare pe fir , se poate incerca dublarea sau inlocuirea firului ce alimenteaza supapele


Paulorossi pai daca am zis ca mergea sensibil mai bine iti dai seama ca am mers mult timp cu ea asa nu mai stiu daca a ajuns la remat cu ele gaurite oricum pornirea era mult mai usoara si motorul mergea rotund , incearca si nu vei regreta
io_marian70
si ce sa fac sa mai strang tija la repartitor?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.