Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu sta la relanti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Mjeefo
De cateva zile de cand e mai cald au aprut si problemele. Relanti-ul cateodata nu imi mai sta si coboara sub 500 RPM sau pana cand moare motoru. Nu mi se intampla tot timpu, dar in ultimul timp cam des. Am incercat sa reglez carburatoru exact cum scrie in manualul de reparatii dar iar imi scad turatiile sub 500, daca ii dau mai mult din carburator merge ok putin timp, porma imi sare relantiul la 1500 ( ca si cum si-ar reveni, dar din cauza ca i-am dat mai mult din carburator ramane la 1500). Incerc sa il reglez din nou sa stea la 800 dar dupa putin timp iar o ia razna.
In sarcina nu are probleme, merge ok, totusi parca scade cam greu din turatie cand decuplez ambreiaju.
Mai opresc si repornesc motoru ca sa isi revina dar nu reuseste tot timpu. Cred ca este de la carburator, e posbil sa ramana clapeta blocata pe inchis sau.....??????
Paulorossi
Incearca sa cureti jiglerul de relanti,s-ar putea sa ai ceva mizerie acolo care tot il blocheaza.
Ai filtru de benzina inainte de pompa si dupa?
Daca cureti jigleorul si tot nu functioneaza recomand sa-ti speli carburatorul.
krapcarasu
verifica daca trage aer fals
Mjeefo
Pe unde sa traga aera fals? filtru de benzina numai ce l-am schimbat si era super mizerabil, plin de rugina si altele....
STORMTROOPER
aer fals poate sa traga pe la supapa care este montata in tulumba de la servo-frina sau furtunul care sa vine de la servofrina la stutul din chiuloasa sa fie terminat.Copt in ultimul hal.Am patit-o la masina unui amic, nu-i statea deloc relantiul, si cind am strins un pic furtunul s-a multimplicat prin divizare.Succes.
krapcarasu
sau la orice imbinare sub clapeta de acceleratie, saracesti din carburator amestecul cat sa nu moara, dai cu un spray de pornire la imbinari, inclusiv furtunul cu diuza si garnitura dintre galerie si qlasa, unde se tureaza, pe acolo trage
geopsi
probleme am avut o carca de genul asta, chiar eram satul. Baga si tu niste aditivi, mergi o vreme si o sa vezi ca se curata bine carburatorul si pentru 20-30 de lei la un plin sti ca nu ai probleme. eu am bagat pana acum casite, wynns, metabond, nu am stat sa curat carburatorul si alte prostii pentru ca dureaza mult si dupa tre sa il si nimeresti sa mearga iar. Daca scot acuma sita de la carburator sau de la pompa sau filtrul vezi benzina limpede fara rugina sau mai stiu eu ce. Cu aerul fals e cam aiurea mie mi se rupsese aproape de tot furtunul ala de la servo frana si mergea foarte bine motorul, frana era mai nasol de folosit dar nu e mare diferenta!
Paulorossi
geopsi,nu mai da omului indicatii proaste.
Ideal ar fi sa-ti cureti carburatorul demontandu-l,il segmentezi si cureti cu decarbusol sau il fierbi(cauta pe forum).Daca e rezervorul murdar curata-l.Pune filtru decantor inainte de pompa si filtru de unica folosinta dupa.
geopsi faptul ca tie ti-a mers masina cu furtunul de aer de la servo rupt ohmy.gif ...,nici nu vreau sa ma gandesc.
Daca trage aer fals pe la servo gatuieste furtunul la iesire din galerie cu un patent sa te convingi.
Poate trage si pe la capsula vacuumatica daca e sparta.Scoate furtunul,vezi cum merge,pune degetul pe gaura de la furtun sa vezi daca se schimba ceva.
Deasemenea poate trage aer fals si pe la clapeta de acceleratie sau sub pata calda.Poti verifica cu un spray pulverizand in zonele respective sa vezi daca creste acceleratia.Daca pe acolo trage aer,schimba garniturile sau foloseste un silicon rosu pt temperatura.
Jiclerul de relanti l-ai verificat?E posibil sa-ti traga mizerii in carburator din rezervor daca nu ai filtru corespunzator pe pompa de benzina.Cand iti oscileaza relantiul opreste si curata jicleorul,pune-l la loc si vezi daca asta e pb.In acest caz va trebui sa speli rezervorul si sa pui filtre corespunzatoare pe pompa de benzen.
Verifica si diuza din furtunul care pleaca spre pata calda/galerie.
geopsi
Nu dau indicatii proaste numai ca intre a sta o zi fara masina si dupa sa nu il mai nimeresti la loc si a baga un aditiv... Nu mai imi spune mie ca e pe forum aia si aia ca le stiu cu mult dinaintea ta si fi sigur ca am citit deja, multe le-am si incercat. Faza cu curatatul carburatorului e mare consumatoare de timp si daca ai mizertie in rezervor o faci degeaba 100% ca ti se infunda si in primii 10km deci, sincer dupa mine e prea mult timp pierdut. Si filtrele cam la fel sunt, eu au si din ala in sticluta de decantare si cu toate astea mai gaseam mizerii la ala din intrarea in carburator. pentru ~0.1 lei pe litru in plus bag benzina a mai ieftina + aditv, de regula metabond care dupa ce l-am testat mi-am dat seama ca nu are rost sa il compar cu aia de prin metro, sellgros.
Cu aerul fals e alta treaba, ca daca nu verifici poti regla motorul si sa mearga brici si asa numai ca iti afuma bujiile, eu m-am trezit ca se rupsese bucata aia de plastic care face legatura intre servo si furtun, mai multe. duza din aia de intra aerul de la qloasa carb->galerie nu am si nici nu cred ca o sa pun pentru ca oricum merge si asa. Daca as sta sa curat carb si sa o bibilesc asa zi de zi de mesc cand as mai merge? Sa fim seriosi, nu e masina de curse sa ii faci nush ce dupa fiecare cursa. Mai am o octavia noua nu ridic capota decat de 2 ori pe an, o data cand bag lichid de parbriz de iarna si o data la revizie. Daca ar fi sa stau toata ziua sa mesteresc la masina cred ca m-as duce cu autobuzu mai bine!
Paulorossi
Nu am pus sub semnul intrebarii cunostintele tale,stai linistit.Faptul ca tu crezi ca le stii pe toate,mult mai multe decat altii si de mult timp,... 090.gif ,probabil esti geniu.Nu o sa reusesti sa-ti cureti rezervorul asa simplu cu aditiv,trebuie dat jos daca vrei sa-l cureti ca lumea wink.gif .Fatpul ca tu nu pus suflet la dacia e pb ta.
PS: nu ne intereseaza octavia ta,vrei sa-ti povestesc de golful meu , wink.gif ?
Leo0608
parca zicea si maatliii (Muttley) wink.gif) pe undeva, nu se foloseste silicon rosu la benzina !!! benzina ti-l va dizolva ... nici nu vreau sa ma gandesc mai departe la consecinte .... care nu crede, sa-l intrebe pe matlii pe privat rofl1.gif
george 07
si alta treaba, fara intentia de a jigni pe cereva nu se pune filtru dupa pompa de alimentare, mai bine le pui pe amindoua inainte de pompa .
Minel
QUOTE(george 07 @ 4 Apr 2010, 20:42)
mai bine le pui pe amindoua inainte de pompa .
*




Perfect de acord , 100 % corect ...excl.gif
Paulorossi
Eu am decantor inainte de pompa si de unica folosinta dupa pompa.Merg de 3 ani asa fara probleme.Au si altii de pe forum la fel.Fiecare cum considera.
george 07
pana la pompa trage, dupa pompa este (putina) presiune, am intalnit filtru care curgea la imbinare (nu stiu sigur cauza probabil presiunea, oricum era nou )
PH-06-BOA
Si dece nu spui si motivul pentru care nu se pune dupa pompa? Ca asa credeti voi? Sau va temeti ca pompa areo asa presiune incat sparge tot? Pompa nu poate baga, decat atat cat poate arcul de la membrana sa impinga. La aspiratie, cama antreneaza parghia pompei, deci e o presiune foarte mare pe cama daca ai bloca membrana, iar la refulare, arcul de sub membrana impinge cat poate si el, ca daca cuiul poanto inchide si returul e infundat, parghia pompei nici nu mai atinge de cama. De aceea chestia cu retur infundat=consum mare, e vrajeala atat timp cat CUIUL INCHIDE PERFECT, ba mai mult se evita si uzura camei.Rusii au fost prosti cand n-au pus retur? Si au ajuns si in cosmos.
Instabilitatea relantiului, poate fi si din furtunul de la epurator, care baga condens in carburator si, ingheata pe centrator si clapeta. Nu regla relantiul din clapeta, ci din jiclorul de ralanti si surubul de amestec. Ideea e sa fie cat mai mult posibil inchisa clapeta de acceleratie, chiar acolo unde se intepeneste pe difuzor, daca ai da-o prea mult spre zero. Ii reglezi surubul, atat cat sa nu se intepeneasca la revenire.In rest ralantiul se fixeaza di ce-am zis mai sus. Asa-i carburatorul construit, si nu admit contraziceri nefondate.
Daca-ti circula sangele vioi, ia un pet de-o jumate, gaureste-i capacul TOTDEAUNA de la interior catre exterior, pune putina benzina in el, si in timpul mersului motorului, da-i la baza carburatorului. Daca se schimba mersul sau se opreste, trage aer fals. La aer fals, nu e relantiu instabil, ci e prea turat, ne putand-ul cobora la normal. Fa proba cu o diuza mai mare , si mai mare, si-ai sa vezi ca-i creste turatia, incat nu vei putea s-o cobori la normal. Sau porneste fara diuza, dar tine degetul la furtun, dandu-i cate putin aer, departandu-l in lateral, simuland o diuza variabila.

george 07
@BOA "Si dece nu spui si motivul pentru care nu se pune dupa pompa? Ca asa credeti voi? Sau va temeti ca pompa areo asa presiune incat sparge tot? " nu ca nu are asa presiune (oricum la presiune intra pe pauza) dar filtrul pina-n pompa are rolul de a nu lasa sa patruda impuritati in pompa , si tot odata este mai sigur din cauza calitatii filtrelor (am intalnit caz care curgea de nou, ce sa-r intampla daca nu a-r curge la proba de montaj si dupa ce inchizi capota a-r ceda si face putina baie la motor) asta este motivul sustinut de mine dar fiecare face cum crede ca-i mai bine .
PH-06-BOA
Si daca nu-s de calitate, de ce le mai cumparati? Doar sa-i faceti cu bani? Decantor inainte de pompa si atat. Nu de plastic, ci metalic, cu filtru de bronz spongios, prin care nu trece nici apa. Cum arata? Pot sa v-arat. Daca toate tampeniile nu lea-ti mai cumpara, si-ar pune si ei un semn de intrebare, si ar aduce ceva bun in magazine.
george 07
colegu eu nu cumpar am un decantor mostenire (de Carpati benzinar pe disculete care se spala exact cum spui tu nu trece nici apa) eu vorbesc ce intampin la diversi prieteni .
ghitza
da-le si lor atunci un sfta bun sa nu mai cumpere mizerii
Paulorossi
QUOTE(PH-06-BOA @ 5 Apr 2010, 18:40)
Instabilitatea relantiului, poate fi si din furtunul de la epurator, care baga condens in carburator si, ingheata pe centrator si clapeta. Nu regla relantiul din clapeta, ci din jiclorul de ralanti si surubul de amestec. Ideea e sa fie cat mai mult posibil inchisa clapeta de acceleratie, chiar acolo unde se intepeneste pe difuzor, daca ai da-o prea mult spre zero. Ii reglezi surubul, atat cat sa nu se intepeneasca la revenire.In rest ralantiul se fixeaza di ce-am zis mai sus. Asa-i carburatorul construit, si nu admit contraziceri nefondate.
Daca-ti circula sangele vioi, ia un pet de-o jumate, gaureste-i capacul TOTDEAUNA de la interior catre exterior, pune putina benzina in el, si in timpul mersului motorului, da-i la baza carburatorului. Daca se schimba mersul sau se opreste, trage aer fals. La aer fals, nu e relantiu instabil, ci e prea turat, ne putand-ul cobora la normal. Fa proba cu o diuza mai mare , si mai mare, si-ai sa vezi ca-i creste turatia, incat nu vei putea s-o cobori la normal. Sau porneste fara diuza, dar tine degetul la furtun, dandu-i cate putin aer, departandu-l in lateral, simuland o diuza variabila.
*


Si daca nu poti regla relantiul decat cu ajutorul clapetei de acceleratie?Ce faci?Modifici sectiunea jigleorului de relanti?
Chestia cu aer fals,am observat ca la cald daca scot furtunul de la capsula vacuumatica din carburator creste turatia,deci am amestec bogat la relanti,poate e normal ca amestecul la relanti sa fie mai bogat.Oricum ar trebui sa dau o gaura mai mare,probabil de 2,5 mm diametru in pata calda sa mai saracesc amestecul.
Tudor Badescu
Geopsi,Iti merge carburatorul si cu furtunele alea rupte pentru ca iti baga carburatorul benzina la greu,cu ele intregi cine stie cat consuma! Asa mai baga niste aer in plus si mai echilibreaza amestecul.Dar asta nu e o solutie de imitat! Tocmai datorita principiului "merge si asa"cu care s-au construit Daciile avem noi probleme pe care Renault 12 nu le avea.
Ii dau dreptate lui PH-06-BOA ca returul infundat nu influenteaza cine stie ce consumul,mai ales daca nivelul e reglat economic la baza planului inclinat de pe peretele din fata al carburatorului.De altfel carburatorul de Dacia a fost montat dealungul timpului si la alte masini care n-au retur.Returul mentine insa o circulatie de combustibil prin pompa si astfel o pastreaza mai rece cand motorul merge mult la ralanti pe canicula.Astfel se evita mai bine blocajul cu vapori.Cu filtrul dupa pompa cei de la ITP m-au certat considerand ca o defectiune acolo poate arunca benzina pe motor si nu putem spune ca e ceva imposibil.Daca e pus inainte,pompa trage aer fals si suntem avertizati prin faptul ca moare motorul.
Si sigur ca la ralanti amestecul e ceva mai bogat.Dar se regleaza din surubul de amestec(cel caruia unii ii spun"de aer").Daca insa jiclorul de ralanti are debit prea mare,cum se deschide putin clapeta de acceleratie,benzina curge garla prin orificiile de progresie(nereglabil) si consuma de rupe.Tipic asta se intampla cand se pune saiba(cine sta sa-i regleze grosimea?)la portjiclorul de ralanti.Asa ca marirea debitului prin duza e o rezolvare doar in cazul unui jiclor de ralanti cu debit doar cu putin mai mare decat normal.CONTROL : dupa reglajul ralantiului se deschide clapeta de accelaratie strangand cam 3x180 grade surubul ce regleaza pozitia ei.turatia trebuie sa creasca,insa amestecul trebuie sa fie ceva mai sarac decat la ralanti.Ne convingem de asta slabind putin jiclorul de ralanti;turatia trebuie sa creasca putin prin imbogatirea amestecului. Mai avem si consumul de control:5,5 l la 100km la 40...50km/h,treapta a lV-a,viteza stabilizata.
Paulorossi
Culmea,nu pot regla relantiul doar din surubul de amestec relanti.Trebuie sa jonglez si cu cel care deschide clapeta,destul de mult.
PH-06-BOA
Nu cumva chiar merge inecat? Ia uita-te in difuzor cu motorul pornit, si clapeta trebuie sa fie uscata la relanti, chiar si pe la 2000 de ture.
Eu spuneam de furtunul de la epurator, adica cel care duce de la capacul culbutorilor, la T-eul de la carburator. Ala baga condens si gaze, care nu prea-i plac motorului, desi el le scoate. E ca si cand te-ai intoarce cu nasul, la fund.
Paulorossi
Cum inecat?
Motorul merge perfect.De ce ar fi clapeta umeda la relanti sau pana in 2000 ture?Doar daca am supapa de la gascan cu probleme.
Tudor Badescu
Dar e normal sa se lucreze intr-o masura si din surubul de ralanti,clapeta trebuie sa lase si nitel aer pentru amestec.
Paulorossi
Conform manualului relantiul se regleaza atat din surubul de amestec relanti cat si din surubul clapetei de acceleratie.Nu inteleg de ce ar trebui reglat numai din surubul de amestec.Oricum la mine nu este posibil doar daca maresc sectiunea jigleorului de relanti.
Tudor Badescu
Si daca se mareste jiclorul la un motor care merge bine ,ce mai vanzari fac benzinariile pe seama noastra!
geopsi
QUOTE(Tudor Badescu @ 6 Apr 2010, 12:05)
Geopsi,Iti merge carburatorul si cu furtunele alea rupte pentru ca iti baga carburatorul benzina la greu,cu ele intregi cine stie cat consuma! Asa mai baga niste aer in plus si mai echilibreaza amestecul.Dar asta nu e o solutie de imitat! Tocmai datorita principiului "merge si asa"cu care s-au construit Daciile avem noi probleme pe care Renault 12 nu le avea.
Ii dau dreptate lui PH-06-BOA ca returul infundat nu influenteaza cine stie ce consumul,mai ales daca nivelul e reglat economic la baza planului inclinat de pe peretele din fata al carburatorului.De altfel carburatorul de Dacia a fost montat dealungul timpului si la alte masini care n-au retur.Returul mentine insa o circulatie de combustibil prin pompa si astfel o pastreaza mai rece cand motorul merge mult la ralanti pe canicula.Astfel se evita mai bine blocajul cu vapori.Cu filtrul dupa pompa cei de la ITP m-au certat considerand ca o defectiune acolo poate arunca benzina pe motor si nu putem spune ca e ceva imposibil.Daca e pus inainte,pompa trage aer fals si suntem avertizati prin faptul ca moare motorul.
Si sigur ca la ralanti amestecul e ceva mai bogat.Dar se regleaza din surubul de amestec(cel caruia unii ii spun"de aer").Daca insa jiclorul de ralanti are debit prea mare,cum se deschide putin clapeta de acceleratie,benzina curge garla prin orificiile de progresie(nereglabil) si consuma de rupe.Tipic asta se intampla cand se pune saiba(cine sta sa-i regleze grosimea?)la portjiclorul de ralanti.Asa ca marirea debitului prin duza e o rezolvare doar in cazul unui jiclor de ralanti cu debit doar cu putin mai mare decat normal.CONTROL : dupa reglajul ralantiului se deschide clapeta de accelaratie strangand cam 3x180 grade surubul ce regleaza pozitia ei.turatia trebuie sa creasca,insa amestecul trebuie sa fie ceva mai sarac decat la ralanti.Ne convingem de asta slabind putin jiclorul de ralanti;turatia trebuie sa creasca putin prin imbogatirea amestecului. Mai avem si consumul de control:5,5 l la 100km la 40...50km/h,treapta a lV-a,viteza stabilizata.
*


acuma iti dai serama ca nu il tin asa, doar ca sesizasem asta si am ramas surprins ca nu e asa mare tragedie cum spun unii. Verifica sa nu ai nush ce aer fals ca de asta merge prost. la mine mergea brici, il reglasem asa. bine acuma nu imi mai trage, nici nuprea mai merg cu ea.
Eu am mers o groaza fara nici un filtru in plus pus(deci ala de la pompa si ala de la intrarea in carb) si apoi l-am pus ca l-am primit de la un unchi si asa am sesizat cum ramaneau mizeriile in el. Parerea mea e ca sa il pui inainte de intrarea in pompa e oarecum justificat ca eviti sa intre in pompa niste mizerii dar e cam aiurea ca tre sa cauti alt furtunas mai lung... Ideea e ca si cu el si fara el tot se trangeau niste chestii negricioase in filtrul de dinainte de carburator.

Oricum fiecare face ce vrea. O singura data am facut operatiunea aia cu lasatul in decarburol dupa aia suflate jigloarele, 90% cam o porcarie pentru ca mai mult de 3-4000 km nu duce si iar isi schimba mersul... acuma fiecare alege calea, fie pierde zile intregi fie baga un aditiv. Faza e ca pana nu incerci nu ai de unde sa sti, dar cum decarburolul e 5 lei si un flacon de metabond 100 de lei si lumea nu gandeste cat vine in plus pe litru si ca se merita sta sa frece la carburator o zi intreaga smile.gif). bine nu freaca o zi dar tot il lasa la murat si scos pus iti ia de voie 2 ore.
Paulorossi
QUOTE(Tudor Badescu @ 7 Apr 2010, 10:58)
Si daca se mareste jiclorul la un motor care merge bine ,ce mai vanzari fac benzinariile pe seama noastra!
*


Glumeam desigur.Nu am intentie sa-l maresc nono.gif ,sa fac din consum un record.
geopsi fiecare gandeste in felul lui.Tie ti-a fost lene sa dai rezervorul jos,sa-l cureti sa dai jegu si molul din el.Te asigur ca daca curatai rezervorul si pompa de benzina si dupa aia curatai carburatorul +montaj pahar decantor inaintea pompei eventual filtru de unica dupa pompa nu mai aveai probleme.Ce ai facut tu nu te scapa de probleme definitiv,o sa vezi.Acuma depinde si ce benzina folosesti,calitatea ei,etc.
geopsi
De lene e clar ca mi-a fost lene, benzina am mai spus, regula e: a mai ieftina tongue.gif . Momentan am aproape 2000 km facuti de cand nu am mai bagat nimic, masina merge bine, nu e reglata economic ca nu se merita dar probabil o sa mai iau un flacon in curand ca sa previn....
ilieaxx
spuneti-mi si mie va rog de ce pe benzina masina merge bine,iar pe gaz nu sta deloc relantiul,precizez ca si pe benzina se cunoaste dar foarte putin,dar pe gaz,daca se stabilizeaza nitel relantiul si fac peda la frana,acesta creste spre normal...
libarca
Cand faci pedala la frana ii dai aer,deci insemana ca vine gaz prea mult daca se tureaza.Daca lucrurile merg bine pe benzina,incearca sa refaci reglajele din vaporizator,in special la relanti.Ori trece prea mult gaz pe la surubul de relanti,ori iti sta supapa de sarcina deschisa,si iar nu e bine.
ilieaxx
dar nu se poate problema sa fie de la pleosca aia de frana?de la vacuum in special,am vazut ca furtunul de vacuum nu are fisuri ,dar am auzit ca este o garnitura in pleosca aia de la frana care ar putea avea probleme
libarca
In principiu ceva nu prea e in regula pe la servo,dar daca merge bine motorul bine si ai pedala moale,nu e atat de serios.Sunt convins ca sunt multi carora li se modifica turatia cand fac pedale la frana dar merg cu ele asa.Daca nu se aude un fasait cand asculti atent,problema ar trebui sa fie de la semeringul axului si nu de la membrana.Verifica,ca sa stii o treaba!
ilieaxx
am remarcat ceva,nu sunt 100% sigur dar cam 75 %,azi am bagat gaz din alta parte si masina mea parca este alta,tine relantiul,porneste bine,nu am treaba cu ea
Kiraly
Se poate daca gazul era foarte prost. Dar daca mersul se modifica dupa alimentare trebuie curatata partea regulatoare a plamanului
ilieaxx
mai precis care este aia?va referiti la filtrul de gaz?l-am curatat...
Kiraly
nu la filtrul de gaz...trebuie desfacut plamanul la bucata si curatat..are un reductor de presiune in el care trebuie curatat..si eu tot trebuia sa-mi fac reglajul dupa alimentare, pana cand nu l-am desfacut
val2011
Am si eu o problema cu dacia, nu vrea sa stea la relanti deloc nici pa benzini nici pa gaz. Inainte de iarna care a trecut "~1luna" functiona perfect, acum am zis ca este aprinderea (aprindere+senzor GOT), dar dupa ce am dat-o jos si i-am schimbat fise bugii parca merge mai rotund (exista si niste variatii de turatie) dar tot nu sta la relanti. Eu suspectez carburatoru dar acolo nu ma bag, trebuie sa o duc la mecanic. sad.gif
Kiraly
sau aer fals pe undeva daca zici ca aprinderea e ok
sebymesteru
sau sa patesti ca mine,sa ai bobina de inductie pe duca. Verifica-i scateia,sa fie albastra si sa trazneasca bine,daca e rosiatica-portocalie si subtirica probabil si bobina ta da semne de oboseala. La fel nu-mi mai statea nici mie in ralanti nici pe gaz,nici pe benzina,plus ca incepuse sa si porneasca greoi,mai ales pe gaz. Daca e buna,pe gaz e simplu de reglat ralanti-ul,carburtorul functioneaza practic ca un robinet. Inchizi clapeta de tot si din surubul de ralanti de pe plaman reglezi ralanti-ul pe la 850-900 rpm cu motorul cald. Daca merge cu intreruperi,e fie din aprindere,fie de la culbutori dereglati.
val2011
Am si eu o intrebare daca masor intre minusul bobinei si masa, trebuie sa existe o anumita reszistenta. Eu am gasit 2-300 de ohmi.
Filip
Am si eu o problema cu pornirea la dacie 1.4 carburator - benzina (fara gpl), aprindere electronica. Folosesc topicul asta, fiindca e o problema minora pentru mine, nu e ceva pe lista de probleme presante.
Imi porneste foarte greu masina. O pornesc f. rar, dar problema se manifesta ciudat. E alimentata cu benzina, pompa de benzina functioneaza, insa porneste foarte greu, si trebuie in primele 20 de secunde turata foarte mult, trebuie tinuta cu acceleratia 3 sferturi apasata ca sa nu moara motorul pur si simplu. Altfel pierde puterea. Trebuie sa o tin ambalata ca avionu`. Noroc ca o pornesc rar, va dati seama ce uzura, exact atunci cand n-are ungere motorul. Taica-meu n-a fost langa mine, din auzite si-a dat cu parerea sa nu fie ceva la electrica. Dar problema e in primele 20 sec. Pe urma motorul functioneaza normal, sta la relantiu. Daca il opresc, si il repornesc pleaca la sfert fara acceleratie. Nu pot sa-mi explic ce are. Aveam un furtun care recircula vaporii de ulei crapat, l-am facut etans cu banda adeziva, are duza corecta in el. Nu asta e problema. Ulei are, antigel are cat trebuie... ce sa mai zic.
libarca
Asa ca o prima parere,dupa cum spui ca o exploatezi,suna a ulei nasol si amestec sarac la ralanti,chiar daca e cald afara.Dupa ce castiga batalia cu uleiul din baie,reuseste sa-si mentina ralantiul.Refă din nou reglajul,vezi ce zice...
Filip
Deci sa-i schimb uleiul, si eventual sa trag socul, chiar daca e cald afara. La amestec carubrator parca n-as umbla, ca e bine reglata. Are delco nou, nici 2000 km nu cred ca a facut cu el. Dar deh... masina semi-abandonata in curte.

13 Apr 2012, 18:35:
Sa-i dau si la manivela sa invart motoru`, inainte sa o pornesc, sa se mai lubrifieze alea prin motor? O porni mai usor asa?
maho
Logic ca trebuie sa tragi socul la pornire. Motorul e rece, iar amestecul trebuie imbogatit; mai dai si cateva pedale inainte de a pune contactul, si trebuie s-o ia, dar sa nu exagerezi cu acceleratia cand ai socul tras, ca afumi bujiile.
In alta ordine de idei, si on-topic, ieri am bagat benzina de la petrom Pitesti (eram in drum spre casa, si acolo era ceva mai "ieftina" aia de 95, - 5.73). Pe drum, la scurt timp, a inceput sa-mi moara motorul, la relanti (pana atunci a mers "ceas elvetian"). Sa le fwt muma-n kur, cu apa excl.gif lor din benzina cu tot, mai ales ca am facut plinul...; pana acasa am halit vreo 8 l (cred), si tre' sa mai consum ceva (macar juma' de rezervor), dupa care pun iar, dar de la lukoil, cu astia n-am avut probleme pana acum. Oare daca pun de 98, se mai "dilueaza" apa din rest ?
SBrasov
Ca să nu mai deschid alt topic, o să scriu aici. Problema pe care o întâmpin : - nu stă la ralanti, decât turată la 1600/1800 de ture. Totul a început (bănuiesc) de când eram în rampă înainte de Predeal și am turat-o într-a treia pentru a depăși (un Logan din spate care inițial vroia să mă depășească nu m-a mai ajuns biggrin.gif ). Am ajuns la 3600/3800 de ture cred când a început mașina să se înece, să sacadeze de mi-era milă de ea. Am încetinit instant, și am schimbat viteza, apoi am luat-o încet cu accelerația dar nu am mai avut probleme timp de un drum dus întors Brașov-Ploiești. Apoi plimbându-mă prin Brașov, am întâmpinat problema după ce într-a patra fiind am pus frână încet și treptat (fără să calc ambreiajul) iar când a început motorul să trepideze puțin am călcat și ambreiajul. Apoi după ce am plecat de pe loc, când o scoteam din viteză scădea turometrul sacadat, iar când ajungea la 1000 de ture, murea motorul. M-am oprit într-un final, am desfăcut bujiile, care erau toate negre, și am pus unele noi. Am pornit mașina, însă la fel făcea, nu stătea decât accelerată la 1600/1800 de ture, mai scotea și fum negru pe țeavă, și se îneca, trăgea aer pe țeava de eșapament la anumite intervale de timp. M-am tot jucat cu șurubul de amestec, jiclor ralanti și toate cele, iar după mult chin a început să stea la ralanti. Își revenise. Am ajuns apoi la un service de carburatoare, însă motorul mergea bine și a verificat una alta, apoi a zis că nu e nicio problemă. După ce am plecat, la ceva timp, iar a început să moară motorul. I-am dat jos carburatorul, l-am fiert, am schimbat jicloare, l-am suflat și în fund și peste tot. L-am pus la loc, mașina a pornit foarte bine, însă sad.gif la fel îmi făcea, dă rateuri și moare dacă nu e turată. Am citit apoi aici, și am pus în aplicare aproape tot ce s-a zis. Rezultatul? Nu trage aer fals pe la furtunul de la servofrână, capsula vacumatică nu e spartă, sub clapeta de acc... Nu mai știu ce să-i fac. Mă întristează treaba asta și vă rog să mai îmi dați niște sfaturi, cam ce ar mai putea fi, ce aș mai putea să fac. Vă mulțumesc. O zi faină.
maho
Pai bujiile negre toate, asta ar insemna amestec bogat, se ineaca cu benzina. Verifica si cablul de soc.
SBrasov
QUOTE(maho @ 5 Jul 2012, 13:50)
Pai bujiile negre toate, asta ar insemna amestec bogat, se ineaca cu benzina. Verifica si cablul de soc.
*


Șocul funcționează foarte bine, am verificat. (mai ales că am și spălat carburatorul)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.