Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme la carburator(cred)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
jon
salut!am si eu o problema cu dacia mea care cred eu e destul de ciudata si nu am gasit cava asemanator pe forum care sa ma ajute asa ca daca aveti idei sunt bine venite.sa va explic care este problema:cind o pornesc dimineata, pe benzina,porneste la sfert si isi tine relentiul pe la vreo 500 de rotatii timp de vreo 5 minute apoi urca usor la 800 dar daca incerc sa o turez fie pe loc fie ca incerc sa plec se opreste.daca o accelerez incet de tot si apuca sa treaca de 1200 nu se mai opreste dar pina la 1200 trebuie sa o iau foarte incet sau sa ii fac un relanti de cel putin 1200 de rotatii ca sa plec cu ia ca altfel cum incerc sa o accelerez se opreste(face asa indiferent daca e galda sau rece si face acest lucru si daca sunt in mers cind schimb treapta,da sa se opresca ).daca incerc sa o pornesc pe gaz porneste la a 2-a sau a 3-a cheie(indiferent daca e calda sau rece) si atunci nu isi tine relantiul pret de 1-2 minute(cu relantiul reglat la 800 ture pt benzina)dupa ce o tin din acceleratie isi revine si tine relantiul la 800-900 ture.dupa ce merg cu ea daca o opresc 5-10 minute si vreau sa o pornesc pe gaz din nou porneste greu si nu isi tine relantiul 1-2 minute dupa care isi revine din nou.gazul e reglat de sevice pe aparate,nu consuma exagerat(cred eu8- 9%gaz in afara)trage bine si pe benzina si pe gaz,merge rotund...ce sa aibe?
Paulorossi
Verifica platina daca nu e puscata,distanta intre platini 0,4 mm,avansul reglat corespunzator.Verifica in carburator sa sprituiasca ciocul de papagal cand o accelerezi.S-ar putea sa ai gaurile de progresiune partial infundate.Pt. asta ar trebui curatat carburatorul.
Totusi cred ca pb ta apare cand accelerezi datorita amestecului sarac deoarece accelerand brusc intra prea mult aer in motor,favorizand functionarea proasta a motorului.S-ar putea deasemenea sa-ti traga aer fals pe la servo sau pe sub pata calda.
Cand e cald motorul sta perfect la relanti(pe benzina)?Daca nu verifica jiclerul de relanti,s-ar putea sa fie infundat.
Deasemenea verifica diuza de pe furtunul care pleaca dinspre carburator spre pata calda/galerie.
jon
platina am schimbato azi cu una noua si am reglat-o la 0,4,diuza e la locul ei desfundata,aerul am strins surubul la maxim si apoi am desfacut 4 ture, pe la servo nu prinde aer si nici furtunul nu e fisurat dar problema inca persista.gaurile alea sunt cumva alea trei care sunt 1 sub clapeta si doua deasupra?daca da alea sunt curate am verificat.pe benzina tine relantiul perfect si cind e rece motorul si cind e cald,ciocul de papagalul spritueste un pic cam tirziu cred dar nu e infundat.cind am curatat diuza am dat-o jos si am pornit fara dar isi tinea relantiul fara nici o diferenta e normal asa?pe gaz nu isi tine relantiul dar as fi multumit sa o fac macar pe benzina ca trebuie sa merg la verificare deci daca mai aveti idei...
Paulorossi
Avansul l-ai verificat?
Daca ai pata furtunul de la carburator merge la pata calda nu ai nevoie de diuza deoarece pata calda are deja un orificu calibrat de 2 mm diametru.
Gaurile de progresiune sunt 3.Nu e suficient sa le vezi vizual.Trebuie demontat carburatorul si bagat o lita oteloasa pe fiecare gaura,doar asa esti sigur ca sunt desfundate,alfel cand accelerezi brusc de la relanti ele nu dau benzina si se produce saracirea amestecului si de acolo functionarea proasta.
Filtru de benzina ai?Cum e nivelul in CNC?Trebuie sa fie pana la jumatea planului inclinat din CNC.
Recomand spalarea carburatorului, e cea mai buna solutie,curatarea tuturor canalelor cu lita,suflarea lui cu aer sub presiune.Cauta pe forum si vezi cum se spala.
Referitor la gaz,probabil ai debitul de gaz strangulat.Ai doua reglaje la gaz: debitul in sarcina si debitul la relanti.Identifica-le si da debitul la gaz in sarcina un pic mai mare.Deasemenea mai poate fi filtrul de gaz colmatat sau membrana vaporizatorului fisurata si saraceste amestecul.
mircea63
socul functioneaza? folosesti socul?
jon
filtru de benzina e ok ca are numai citeva sute de km ,avansul e reglet bine (a zis mosul din spatele blocului)iar gazul e reglat de service si are si sigilii( daca le pot zice asa).zilele astea o sa dau din nou carburatorul jos sa incerc sa il fierb cum am vazut pe forum.sper sa mearga sa mu muncesc degeaba.o sa va anunt daca reusesc sa il mai montez la loc si mai ales daca mai si merge biggrin.gif
krapcarasu
regleaza corect avansul si carburatorul dupa spalare,nu 4 ture si nu-i aer, e amestec , se regleaza la cald,
lasa mosii si servisurile
jon
astazi am spalat carburatorul dar nu am rezolvat nimic fiindca problema persista.am incercat si am reglat din nou avansul si platina dar la fel cind accelerez brusc se opreste,socul nu merge decit atunci cind e motorul cald si nu trebuie tras pina la capat altfel se opreste.ce parere aveti ?ce sa mai incerc?eu as crede ca e ceva legat de capacul de la carburator sau de plutitorul ala pentru ca am luat de la cineva un corp de carburator si l-am montat pe masina cu capacul meu si aceeasi problema.poate nu e reglat nivelul bine dar habar nu am cum se face ca am incercat cu tigara dar nu am reusit.mai este vreo metoda sau mai aveti alte idei?
Paulorossi
Uita-te in carburator in CNC la nivel.Acolo ai un perete cu plan inclinat.Nivelul trebuie sa fie pana la jumatatea planului inclinat.Pt a regla desfa capacul carburatorului si vezi cat e nivelul.Daca nu e bun deformeaza tija plutitorului care apasa pe cuiul pontou.Pune capacul la loc porneste masina pt 1 min,opresti,desfaci capacul carburatorului si vezi iar nivelul,il ajustezi dinnou daca trebuie pana ajunge la jumatatea planului inclinat.Sper ca m-am facut inteles.
Lasa tigarile sau burghiele,etc
jon
Am reglat nivelul cum a zis Paulorossi dar problema persista si pe linga asta ca parca nu era destul a inceput sa si consume ca vaca 17 litri de gaz in oras si nici nu mai porneste decit foarte greu si pe gaz si pe benzina(nu din cauza reglajului ca problemele astea au aparut inainte de acel reglaj).si mai este ceva ciudat (chiar daca nu cred ca are vreo lagatura dar poate aveti vreo idee)cin am casetofonul pornit daca aprind farurile se aude mai incet fara sa umblu la volumul din casetofon.ce sa fie?(folosesc un casetofon mcm si un modulator cu stick pe frecventa radio) wacko.gif
Paulorossi
Cand aprinzi farurile si merge casetofonul ai masina pornita?Verifica tensiunea pe baterie cand ai inainte sa pornesti casetofonu si dupa sa vezi ce cadere de tensiune ai.
Pune degetul pe furtunul cu diuza la capatul care intra in carburator in timp ce merge masina la relanti.Se opreste?
Tudor Badescu
Daca alimentarea casetofonului e făcută de sub bord sau de la blocul de sigurante si nu direct din baterie,aprinderea farurilor poate produce caderi de tensiune deranjante pentru casetofon.
jon
intradevar casetofonul e legat de sub bord si face asta cind e motorul pornit (cu motorul oprit nu am probat)iar daca astup furtunul ala cu diuza nu se opreste oricare capat as astupa nu este nici o schimbare
Paulorossi
popa.gif .Problema gogule!!!!
Iti trage aer fals la greu.Nu oscileaza turometru cand masina este pornita la relanti si apesi frana?
Capsula vacuumatica poate sa fie membrana fisurata.Scoate furtunu afara ce pleaca de la carburator la delcou si pune degetu pe orificul furtunului de la carburator.Se schimba ceva in mersul masinii?
Cioby92
si eu o problema asemanatoare daca apas pe pedala de acceleratie brusc se opreste ... din cate am inteles tot de la "mosul din spatele blocului" ar fi de vina teava aia care sprituieste benzina, este prea mare, sprituieste multa benzina si se inneaca... acum nu stiu ce ar putea fi ... voi ce credeti?
Paulorossi
Pleblema e tocmai invers: teava e subtire si nu spritzuieste deloc.Verifica sa te convingi.
Cioby92
si ce as putea sa ii fac? se schimba cumva?
Tudor Badescu
Se schimba.Dar intai se poate desfunda dupa demontare.
Paulorossi
cu ocazia demontarii supapei si a ciocului,dupa curatare, te asiguri ca membrana pompei de spritz nu e sparta, alfel nu face presiune pe ciocul de papagal
jon
Paulorossi cind apas pedala de frina scate apoi creste putin turatia cu aproximativ 100 de ture fata de relantiul care este fara pedala de frina iar furtunul care vine din delcou la carburator daca il tracg se tureaza un pic mai tare decit daca e astupat.asta ce inseamna ca e capsula sparta?sau pe unde poate trage aer fals ca furtunul de la servo e nou iar pe la talpa carburatorului nu pare ca nu este strimba (am pus-o pe o bucata de sticla colorata,am bagat un bec in corp si pare dreapta nu se vede lumina).ce e de facut?oare au si bujiile o mica vina ca nu au mai fost schimbate de vreo 300000km?
PH-06-BOA
Reglat la servis si ia 17%? Ti l-a reglat unu' de pe alt topic, care spune ca nici nu se misca gratis? Daca mergi la servis, ce nevoie mai ai de niste prosti ca noi?
Ti-a mai zis cineva mai sus, lasa servisurile si excrocii, si ocupa-te singur in cel mai rau caz. SPRITUL, daca i-ai schimbat in ultimul timp membrana, ai pus una proasta (nu stiu daca mai gasesti buna), cu arcul moale , care in loc sa pompeze benzina, se comprima arcul si cand ajunge spira langa spira, atunci baga si benzina, adica dupa jumatatea cursei, cand deja esti cu capul in parbriz. Mai e supapa cu bila de langa jiclorul principal, care are bila prea lasata jos, si la apasarea pedalei, pana urca sa inchida, mai trece ceva cursa, plus cea de la membrana, ai toate sansele sa rupi si cutia. Scoate acea supapa, si in capatul filetat, se vede pe diametrul gaurii o tablita care tine bila sa nu iasa. O bati cu ceva usurel, asa fel sa apropii bila mai mult de capatul opus, dar sa nu o duci mult sa inchizi de tot. Un joc de 1mm e de ajuns. La membrana pompei, ori blochezi cumva acel buton sub care e arcul, ori il scoti din ambutisare si bagi arcul de la una veche. Trebuie sa fie asa de tare, ca de-abia il strangi intre doua degete. Doar nu esti Hercule. Astea, mai ales ca spui ca sprituie tarziu. Da atentie si la servo, daca ai schimbat jicloare in ultimul timp, pune-le la loc pe cele vechi (cel principal si cel de aer de la emulsor, ca sigur nu ti le-a dat perechi). Poti sa te convingi ca-s neperechi, marind mult nivelul, si va demara bine, dar acelasi demaraj il vor avea si banii.
Paulorossi
QUOTE(jon @ 14 Apr 2010, 14:52)
...oare au si bujiile o mica vina ca nu au mai fost schimbate de vreo 300000km?
*



300.000 km? unsure.gif ,esti sigur?
Schimba-le imediat!!!
Referitor la frana daca o apesi scade turatia dupa care iei piciorul de pe frana si revine creste turatia la loc?Intre oala servo(capsula vacuumatica a pompei servo) si pompa servo,daca desfaci cele doua suruburi cu care se imbina vezi ca ai pe axul de atac ai oalei servo o garnitura presata pe ax de un inel metalic.Desfa oala servo de catre pompa servo,porneste masina si mergi la oala servo si misca de ax in stanga-dreapta sau sus jos,o sa vezi daca trage aer fals,se aude un suierat.
Referitor la furtunul de vacuum dintre carburator si delcou,daca il scoti e normal sa creasca turatia un pic deoarece amestecul carburant la relanti e mai bogat , ra rece sa tina relantiul.
PH-06-BOA
Referitor la gaz, eu am scris de multe ori cum sa reglezi, dar fiecare nasina are ceva deosebit, pe care numai tu il poti retine.Am vazut multe masini "crapate" din reglajul de la servisuri, asa ca invata sa ti-l faci singur.

14 Apr 2010, 21:24:
Referitor la gaz, eu am scris de multe ori cum sa reglezi, dar fiecare nasina are ceva deosebit, pe care numai tu il poti retine.Am vazut multe masini "crapate" din reglajul de la servisuri, asa ca invata sa ti-l faci singur.
Paulorossi
BOA de ce esti nervos wink.gif ?
Referitor la sprit la mine personal am constatat urmatoarele:
-daca supapa de descarcare a pompei de benzina are gaura laterala spritul ajunge doar la acceleratii mari carburator
-daca pun supapa care nu are gaura laterala(culmea am si de asta) atunci gascanu da benzen si la acceleratii mici.Bineinteles ca demarezi mai repede dar cum spui tu,golesti buzunaru,mai ales ca tot timpul accelerezi/dezaccelerezi si gascanul da benzen intr-o veselie!!!
jon
imi cer zcuze ca nu am scris corect vroiam sa scriu 30.000km iar referitor la ce a scris PH-06-BOA gazul a fost reglat la sevice acum 8 luni si a mers bine pina acum .o sa incerc miine cind se opreste ploaia si o sa ma uit la pompa aia de sprit si la servo ,o sa schimb si bujiile si o sa va anunt ce am rezolvat.si inca ceva carburatorul poate influenta consumul de gaz ?(ma gindesc ca daca este reglat plaminul sa iasa o cantitate de gaz aia iasa si nu il poate influenta carburatorul.sau poate?)
dandee
vezii ca sunt bijiile au prea multi kilometrii! la ele trebuia sa te gandesti prima data! recomand sinterom schimbale si dupa aceea mai vedem!
Paulorossi
QUOTE(jon @ 15 Apr 2010, 09:33)
imi cer zcuze ca nu am scris corect vroiam sa scriu 30.000km iar referitor la ce a scris PH-06-BOA gazul a fost reglat la sevice acum 8 luni si a mers bine pina acum .o sa incerc miine cind se opreste ploaia si o sa ma uit la pompa aia de sprit si la servo ,o sa schimb si bujiile si o sa va anunt ce am rezolvat.si inca ceva carburatorul poate influenta consumul de gaz ?(ma gindesc ca daca este reglat plaminul sa iasa o cantitate de gaz aia iasa si nu il poate influenta carburatorul.sau poate?)
*


Daca admisia gazului in carburator se face sub calpeta de soc, clapeta de soc ar putea imbogati amestecul.Deasemenea reglajul la relanti pe gaz e influentat si in special de cat este deschisa clapeta de acceleratie la relanti deoarece pe acolo se creeaza toata depresiunea la relanti.Ne ca pe benzina unde circuitul de relanti are traseu separat.
Dar nu cred ca asta e pb,ai reglajele in sarcina si la relanti si pe gaz.
PH-06-BOA
Nu sunt nervos, nu ma niervez usor. Sunt indignat de faptul ca va duceti cu toata increderea la servis, si ei isi bat joc odata ca poate sunteti doar niste copii, si alta ca, aveti Dacii. Nu e dureros? Cum poti sta nepasator? Multi dintre voi, sunteti , poate, la cate doua facultati, limitati la buzunar dar mult mai presus decat excrocii care va ignora. Dacia se poate intretine chiar si cu ce arunca altii din nestiinta. Invatati sa recuperati, sa refolositi. Era odata "actiunea 3R" . E si acum dar pentru altii.
dandee
Nu sunt nervos, nu ma niervez usor. Sunt indignat de faptul ca va duceti cu toata increderea la servis, si ei isi bat joc odata ca poate sunteti doar niste copii, si alta ca, aveti Dacii. Nu e dureros? Cum poti sta nepasator? Multi dintre voi, sunteti , poate, la cate doua facultati, limitati la buzunar dar mult mai presus decat excrocii care va ignora. Dacia se poate intretine chiar si cu ce arunca altii din nestiinta. Invatati sa recuperati, sa refolositi. Era odata "actiunea 3R" . E si acum dar pentru altii.




Ne ducem pentru ca unii nu se pricep la mecanica asa cum se pricep altii ca PH-06-BOA! mai mult nu am nici talent la asta! si atunci decat sa strci nu mai bine nu ma bag!
PH-06-BOA
Nu. Ca asa se baga altul, si face ce vrea, si nu tocmai cum e bine (pentru tine).
kog
eu O DATA am fust la "service" si era sa ma coste viata. Trebuia sa imi inlocuiarca pompa de frana, schimbe ferodourile si garniturile la un etrier. Dupa cativa kilometri am ramas fara frane, prindea la a doua , la a treia pedala, cand am bagat capul sub capota si i-am zis la tata sa apese frana mi-a tasnit lichid in ochi le la filetul conductelor si pe langa asta etrierul "reparat" s-a blocat si mi-a ovalizat discul de frana. Asa ca m-am pus eu sa o repar singur, si tre sa spun ca sunt un mare neindemanatic ce pana acuma nu am avut nici o treaba cu mecanica ( de cand cu dacia mai mult repar decat conduc). Singur singurel am inlocuit etrierii, conductele, un vecin m-a ajutat sa aerisesc si mi-am reparat masina singur.

Intr-adevar la motor nu ma prea pricep, dar aici am noroc ca stiu un mester batran care mi-a reglat carburatorul, aprinderea si jocul culbutorilor. Eu zic sa te ocupi sanatos de carburatorul ala. Sa il cureti, jigloarele noi sunt infecte, cauti mai vechi eventual de pe alt carb. verifici si pompa de reprize de la el, si arcul cum a zis PH-06-BOA, apoi reglezi nivelul si amestecul (este scris pe forum cum), iar daca nu se rezolva treci la urmatoarea posibilitate. Asta daca nu stii vreun mecanic bun care sa nu isi bata joc
jon
imi cer scuze ca nu am mai scris sa va tin la curent insa mare lucru nu sa schimbat doar consumul la gaz a mai scazut putin.am schimbat bujiile(sinterom)am mai incercat sa mai reglez pe la carburator pe la platini si culbutori dar nimic.cred ca o sa o las asa ca idei nu mai am ITP nu pot sa trec ca am pragurile ruginite si pe deasupra ma seaca si la buzunar iar performantele sunt zero.o sa incerc sa fac rost de ceva bani sa imi iau un renault 19 diesel poate o sa pot conduce mai mult decit repar asa cum zicea cineva aici pe forum
danezu_pitesti
sigur avansul vacuumatic il ai reglat ca lumea? daca te-ai saturat sa lupti cu morile de vant smile.gif te inteleg dar tine cont de faptul ca intretinerea la o dacie, daca o faci singur te duce o nimica toata. crede-ma ca nu-i asa parfum cu masinile straine si nu stiu cum arata renault 19 dar mai bine iti iei solenza. renault clio din 2001 am scris eu la probleme tehnice logan...uitete daca te intereseaza sa vezi ce grozavie are de te doare capu. si am auzit ca cel mai ieftin injector costa 10 milioane.bafta smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.