Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: indicator placute uzate
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
augustin87r
Paste Fericit! Ieri, sambata, am cablat masina pentru a face indicatorul de placute uzate functional. In curand o sa pun placute Ferodo cu senzor. Ii multumesc userului nenestean ca m-a ajutat cu niste pini.
Nec
Bv , daca se poate sa pui si un tutorial cu inbunatatirea facuta 053.gif
metrix4you
si pe mine m-ar interesa un asemenea tutorial.
Totusi o intrebare. Am vazut ca s-a aprins un bec nou , cel cu placutele , care este treaba ? becul este deja acolo dar nu este alimentat ? sau este doar locul si trebuie sa pui tu bec.
Intrebarea este valabila si pentru restul becurilor din bord care nu sunt conectate
vladut88
este doar locul trebe trase fire un bec de dacie 1310 care merge acolo e 1 leu
augustin87r
Ma bucur ca va intereseaza o 'úpgradare' a bordului.


Legat de becuri: eu nu am avut bec acolo si nici la martorii de centura, catalizator si airbag. Probabil nici dvs nu aveti ca nu le puneau ei daca nu era nevoie. Trebuie pus bec. E necesar de tras un fir care sa ajunga la al doilea pin din mufa neagra( una dintre cele 4 care sunt conectate la tabloul de bord). Pin nu este. Aveti nevoie de un pin.



E destul de simplu. Ganditi-va cum sa trageti un fir de langa etrieri care sa ajunga la bord. Firul poate merge pe langa furtunul de frana si pe langa conductele de frana. LA furtun trebuie lasata o rezerva ca sa nu se rupa firul in viraje.De fapt, daca firul e cat lungimea furtunului e bine.

Eu am introdus firul in habitaclu pe langa manunchiul de sub bord. O sa va dati seama pe unde se poate introduce. E simplu, trebuie doar o vizualizare a zonelor.

Se trage cate un fir de la fiecare etrier. Firul se conecteaza la senzorul placutelor. Unele placute au senzorul 'ingropat' in materialul din care sunt facute, altele au un fel de dop de plastic care se introduce intr-una din cele doua gauri pe care le au fiecare la extremitati....

Cum spuneam, totul e sa va uitati putin la masina sa vedeti pe unde se poate face cablarea....

Daca nu s-a inteles, intrebati-ma...ii multumesc si lui bogdanmardare pt detaliile pe care mi le-a dat in niste mailuri ...
ramsen
pe ledul marcat de mine pe poza cu nr 1 ai pus senzorii de la placutele de frina???este bine si cu chestia asta ,dar la mine ca am ceas de logan trebuie sa ii bag functia asta sau sa gasesc un martor gol si pe ala sa il leg...pina atunci am altceva in plan de facut si anume leduri cind deschid usa...adika sa se aprinda odata cu plafoniera
augustin87r
Da, unde e nr.1 am legat senzorii. MA surprinde ca la Logan nu au pus din fabrica senzor de uzura a placutelor...
Tzus
Foarte tare idee si practica!Cat costa o pereche de placute cu senzor?Si este cineva prin Bucuresti care a facut asa ceva care sa ma poata ajuta?
george_scala_2004
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2130509

pai ar trebui incercat la importatori: rune, meteor, autototal, elit, bardi, augsburg sau chiar la magazinele de piese de prin cartier, inclusiv de pemuntii carpati...
augustin87r
Eu am luat placute Ferodo , au costa 60 RON. In alte parti am auzit ca sunt mai ieftine. Cred ca toate marcile care merg pe Solenza , in afara de FErmit, au senzor. La Fermit nu au mai pus pt c a oricum SOlenza nu are cablare.
nenestean
QUOTE(augustin87r @ 4 Apr 2010, 00:51)
Paste Fericit! Ieri, sambata, am cablat masina pentru a face indicatorul de placute uzate functional. In curand o sa pun placute Ferodo cu senzor. Ii multumesc userului nenestean ca m-a ajutat cu niste pini.
*



hop hop ca trebuie sa schimbi distributia biggrin.gif
dupa cum se vede in imagine
bnedea
Instalatia de placute:
[attachmentid=1627719580] [attachmentid=1627719581] [attachmentid=1627719582]
Placutele sunt Ferodo FSL114 care vin cu acel dop din plastic cu metal inauntru dar fara fir. Pe acel cilindru metalic din interior intra perfect un pin de mufa molex de la sursa de calculator (taiat cu tot cu fir de 15 cm). Pentru a proteja contra umiditatii si deci indicatiei eronate de uzura, am incalzit varnis termocontractant dupa ce am introdus senzorul in placuta. Firul mai departe este mufat cu papuci din cupru si acestia protejati cu invelitori din cauciuc siliconic dedicate (luate de la o masina veche dezmembrata, tot de acolo am luat si tuburile flexibile prin care am trecut firul).
Mai departe firul merge la martorul STOP de sub vitezometru unde am plantat un LED rosu pe care l-am alimentat printr-o rezistenta de 570 ohmi, de la pinul 10 mufa neagra (plus pe contact).
[attachmentid=1627719587]
COSMIN-uau
ramsen eu am de mult chestia aia sa se aprinda ceasurile cand deschizi usa.adik raspunde la comenzile de la plafoniera
augustin87r
Foarte frumos realizat. Mie imi lipseste tubul negru...
marius80_eugen
E interesanta imbunatatirea , problema este ca din momentul in care o faci trebuie sa cauti numai placute cu senzor , care sunt putin mai scumpe .
Alte probleme care intervin :
- multi utilizatori de sistem cu senzor se plang ca , in momentul in care trec prin balti si e umezeala multa , se aprinde senzorul ;
- chiar din service recomanda ca placutele sa fie verificate manual/vizual si nu doar electric ;
- la masinile cu ABS apar anumite erori la computerul de ABS din cauta acestor senzori , dar la noi nu ar fi cazul ;
Parerea mea este ca la noi trebuie aplicat sistemul KIS - Keep It Simple !
Eu am lasat dezactivat si senzorul de la pompa de frana , care a ramas aprins dupa ce am facut prima aerisire la sistemul de franare .
Senzorii vostri se conecteaza direct la bord sau la ECU ? ( nu am avut timp sa caut ) Cablul ala mi se pare ca are o protectie imensa pentru ce face el ...
crick
Pentru a scapa de aprinderile eronate din cauza umezelii,se poate pune un releu intermediar intre senzor si bec(led).Adica senzorul alimenteaza bobina releului(care necesita un curent mai mare de actionare astfel ea este mai putin sensibila la scurgerile de curent datorate umezelii) iar contactul releului aprinde martorul din bord mult mai sensibil la umezeala.Simplu!
Cablul lucreaza cu masa asa ca nu-i trebuie o asemenea izolatie.
Ming
izolatia aceea intr-un fel nu-i trebuie dar ... tot e bine sa o pui pt ca nu sti pe unde se freaca si se roade plasticul dup-aia te trezesti ca ai placute noi (sau placute fara senzor) si ti se aprinde martorul.
catalin_kta
Pt realizarea intalatiei pt senzorul de uzura placute frana m-am folosit de un senzor de la placutele de frana fata de Ford Tranzit. Piesa din plastic se clipseaza la perfectie in gaura din urechile de fixare a placutei. Am montat in cablu pe conducta de frana, pe care l-am imbracat in copex luat din dezmenbrari. In mufa din spatele ceasurilor de bord am legat firul . Trebuie cautat pe ce pin corespunde matrorul " placute frane uzate" deoarece acesta nu este activ si in mufa este gol iar becul lipseste. In momentul in care senzorul pune la masa se v-a aprinde in bord martorul de culoare galbena.

senzor_uzura_placute

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image
edy99
tot nu mi-am dat seama cum ai pus senzorul ala acolo, si mai precis ce e acel senzor, ca din cate se vede in poza, acel senzor sta direct pe placuta, pe partea mecanica si nu imi dau seama cum de nu ramane aprins tot timpul
catalin_kta
Senzorul ii de la Ford Tranzit si este un cablu izolat care este fixat in suportul acela de plastic alb. In momentul cand se uzeaza pacuta de frana senzorul v-a freca pe disc, se sterge izolatia de pe cablu iar firul din el v-a face masa pa disc si astfel se aprinde becul in bord. dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.