Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: NOVA/Berlina
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
variable_dynamics
Prezint un scurt tutorial(cu poze) despre verificarea/reconditionarea alternatorului ce echipeaza motoarele autoturismelor Dacia Berlina/Nova.
Exista diferente pe parte electrica(regulator de tensiune) intre alternatoarele de Berlina si cele de Nova, insa aceste diferente sunt minime.

Cateva date tehnice ale diferitelor alternatoare montate de-a lungul timpului pe Nova/Berlina:
Tipuri alternator Berlina: 1114(cu regulator electronic exterior tip 1342) si 1165(cu regulator electronic incorporat)
Tipuri alternator Nova: 1166(regulator electronic incorporat)
Parametrii electrici sunt valabili pentru toate tipurile de alternator de Nova/Berlina:
- Tensiune de lucru(alimentare releu electronic la punerea contactului): 12 V.c.c;
- Tensiune nominala in regim stabilizat(in functie de consumatori): 13,8...14.4 V.c.c;
- Curent nominal in regim stabilizat: 50 A;
- Putere maxima: 700W;
- Raport turatie(alternator-motor): 2/1;
- Turatia maxima 15000 rot/min.

Scule/unelte necesare demontarii/repararii:
- set de tubulare + maner cu clichet;
- ciocan de cauciuc(important);
-surubelnite, diversi clesti, etc;
- pistol de lipit(pompa de cositor);
- multimetru.

Dupa demontarea alternatorului de pe autoturism, se va proceda la dezasamblarea acestuia, dupa cum urmeaza:
1. Demontarea capacelor de protectie ale ansamblului punte redresoare, ale ansamblului releu regulator de tensiune si a ansamblului port-perii:
- desfaceti suruburile(2 bucati) care fixeaza capacul port-perii si scoateti ansamblul port-perii;
- desfaceti suruburile(2 bucati) care fixeaza capacul releului regulator si scoateti releul regulator;
- desfaceti suruburile(2 bucati) care fixeaza capacul de protectie al puntii redresoare; Demontati condensatorul electric de filtraj;
ATENTIE!
Notati-va pozitia fiecarui fir electric pe care il demontati. Asta va va scuti de neplaceri(costisitoare) la remontare.
La scoaterea ansamblului port-perii, impingeti usor ansamblul catre centrul axului alternatorului si apoi trageti usor.
[attachmentid=1627610413] [attachmentid=1627610414] [attachmentid=1627610415] [attachmentid=1627610416] [attachmentid=1627610417] [attachmentid=1627610418] [attachmentid=1627610419]
Dupa inlaturarea capacelor de protectie, dezlipiti cu pistolul de lipit de pe semipuntea de diode firul care vine din releul regulator.
In continuare, dezlipiti si firele infasurarilor statorului, facand parghie cu o surubelnita.
ATENTIE!
Nu incalziti excesiv firele, pentru a evita deteriorarea izolatiei acestora(si ulterior un scurt-circuit)
Dupa demontarea ansamblului punte redresoare, recomand in vederea verificarii puntii, sa se dezlipeasca si semipuntea de diode de pe blocul de diode. Va va fi utila si o pompa de cositor pentru aceasta operatiune.
Daca insa stiti ca nu sunt probleme pe parte de redresare, puteti lasa semipuntea lipita pe blocul de diode.
[attachmentid=1627610420] [attachmentid=1627610421] [attachmentid=1627610422] [attachmentid=1627610423] [attachmentid=1627610424] [attachmentid=1627610427] [attachmentid=1627610428]
Pasul urmator este sa faceti verificarea ansamblului redresor conform tutorialului cu poze de AICI.
Pasul 2 este dezasamblarea generatorului in sine:
- Desfaceti cele 3 suruburi cu cap hexagonal, de 10 mm;
- Introduceti varful unei surubelnite plate intre capace(ATENTIE! Nu introduceti varful mai mult de 2..3 mm deoarece riscati sa distrugeti statorul), deplasati incet capacele pana la demontarea completa;
In urma demontarii, vor rezulta:
- Scutul colector(capacul spate) va fi echipat cu statorul;
- Scutul de tractiune(capacul fata) va fi echipat cu rotorul alternatorului, de al carui ax este atasata fulia, fixat in rulmentul de tractiune si echipat cu rulmentul palierului spate.
[attachmentid=1627610429] [attachmentid=1627610430] [attachmentid=1627610431] [attachmentid=1627610432] [attachmentid=1627610433]
Demontati fulia alternatorului in modul urmator:
- folosind o curea veche montata pe fulie, prindeti-o in menghina;
- cu un cap tubular corespunzator desfaceti piulita fuliei.
Pastrati cu grija toate rondelele si saibele rezultate in urma demontarii fuliei.
[attachmentid=1627610436]
Recomand un mic inventar al pieselor rezultate in urma dezasamblarii. Pastrati cu grija toate piesele.[attachmentid=1627610435] [attachmentid=1627610434]

<span class='edit'>8 Apr 2010, 03:49:</span>
Pasul 3 este separarea scutului de tractiune de rotor, tinand scutul tractiune in maini si izbind cu grija varful axului rotorului intr-o bucata de lemn asezata pe bancul de lucru.
ATENTIE! NU se va bate cu ciocanul in capatul axului pentru a se evita deformarea spirelor filetului;
In continuare, daca se constata ca rulmentul palierului spate re joc/este uzat, se va extrage cu un extractor cu falci(eu l-am extras cu un astfel de extractor imprumutat de la cineva). MARE GRIJA sa nu spargeti colectorul!
Daca se constata ca rulmentul de tractiune are joc/este uzat, se va extrage din capacul de tractiune astfel:
- se desfac cele 3 suruburi care fixeaza capacul(triunghiular) al rulmentului;
- folosind un cap tubular de dimensiune potrivita(vezi poza - recomand utilizarea unui cap de tubulara al carui varf sa se sprijine pe marginea inelului EXTERIOR) se va scoate rulmentul, lovind cu grija in capul de tubulara;
La montarea noului rulment, se recomanda folosirea unui cap de tubulara care sa se sprijine pe inelul INTERIOR al rulmentului. De asemenea, recomand folosirea unui ciocan de cauciuc.
[attachmentid=1627610440] [attachmentid=1627610441] [attachmentid=1627610442] [attachmentid=1627610443] [attachmentid=1627610444] [attachmentid=1627610445] [attachmentid=1627610446] [attachmentid=1627610447]
Pasul 4 consta in verificarea d.p.d.v. electric a rotorului:
- verificare vizuala(deteriorari ale izolatiei, uzura accentuata a lamelelor colectorului,etc) Daca canalele de uzura ale lamelelor("santurile" provocate de perii) sunt mai adanci de 1,5 mm se impune inlocuirea colectorului); Recomand slefuirea usoara a lamelelor colectorului cu un smirghel de granulatie foarte fina(800...1000);
[attachmentid=1627610448] [attachmentid=1627610449]
- masurarea izolatiei colectorului: se masoara intre axul rotorului si fiecare dintre lamelele colectorului, pe rand. Rezistenta electrica trebuie sa fie infinita. Daca aparatul de masura indica rezistenta electrica intre vreuna dintre lamelele colectorului si ax, inseamna ca exista scurt-circuit. Remediati problema sau inlocuiti rotorul.
- masurarea rezistentei bobinajului rotoric: se masoara intre cele 2 lamele ale colectorului. Rezistenta electrica trebuie sa aiba valori cuprinse intre 3,5 si 4,6 ohmi(functie de temperatura ambianta si de tipul constructiv al rotorului(alternatorului). Daca rezistenta electrica este infinita exista o intrerupere in bobinajul rotoric iar daca rezistenta electrica este 0(zero) sau mai mica de 3 ohmi exista un scurt-circuit in bobinajul rotoric. Remedierea problemei consta deseori in inlocuirea rotorului.
[attachmentid=1627610450] [attachmentid=1627610451] [attachmentid=1627610452] [attachmentid=1627610453]

Pasul 5 consta in verificarea d.p.d.v. electric a statorului:
- verificare vizuala(deteriorari ale izolatiei,etc);
- masurarea rezistentei infasurarilor statorului se masoara pe rand, intre punctele A si B, A si C, B si C. Rezistenta electrica trebuie sa fie egala in cazul fiecarei masuratori. Toleranta este maxim 5%. Daca se obtin valori care nu se incadreaza in plaja de toleranta inseamna ca exista un defect in bobinajul statoric. Se remediaza problema sau se inlocuieste statorul.
- masurarea rezistentei de izolatie a infasurarilor statorului se masoara intre miezul metalic al bobinajului si, pe rand, in punctele A, B si C. Rezistenta trebuie sa fie infinita. Daca exista rezistenta electrica sau rezistenta electrica este zero in vreuna dintre masuratori, exista scurt-circuit intre bobinaj si miezul metalic. Se remediaza defectul(se schimba statorul).
[attachmentid=1627610453]
Pasul 6 consta in verificarea ansamblului port-perii:
[attachmentid=1627610439]
- masurarea dimensionala( a inaltimii) acestora. Daca inaltimea periilor masurata de la nivelul muchiei ansamblului port perii pana la capatul de contact cu colectorul este sub 7 mm este necesara inlocuirea periilor.
- masurarea rezistentei de contact a periilor, masurata intre punctele de contact ale periilor cu inelele colectoare si pana la terminalele electrice ce vin din releul regulator. Rezistenta electrica trebuie sa fie zero(continuitate).
Inlocuirea periilor este simpla(setul de perii noi vine pregatit de montaj) si consta in:
- demontarea periilor(doua suruburi aflate pe ansamblul port-perii)
- notarea pozitiei legaturilor electrice de la regulatorul electric la perii;
- demontare perii uzate;
- montarea periilor noi, bransarea firelor electrice conform notatiei de la demontare;

Verificarea releului regulator electronic se efectueaza pe autoturism, cu alternatorul montat si este simpla. Am ales sa nu o detaliez. tensiunea de incarcare trebuie sa se incadreze in valorile prezentate la inceputul tutorialului. In caz contrar, se investigheaza cauza defectului iar daca se dovedeste ca releul regulator este defect, se va INLOCUI.

Reasamblarea alternatorului se executa in ordinea inversa demontarii. La remontarea fuliei, aveti grija sa nu uitati sa montati PANA in canalul de pana cu care este prevazut axul!
[attachmentid=1627610437] [attachmentid=1627610438]
Ordinea de montare a saibelor si distantierelor aferente fuliei este prezentata in poza de mai jos:
[attachmentid=1627610454]

Ca se putea mai bine, sunt perfect de acord. Ca ar mai fi fost operatii de descris, la fel, sunt complet de acord. Dar timpul/resursele imi sunt limitate si atat am putut face cu ce am avut la dispozitie. Sa-mi scuzati eventualele greseli de scriere/exprimare.
Astept eventuale critici, argumente, sugestii si intrebari pe Mesageria Privata.

Spor la reparatii!
Numai bine.
Cristy_mitre
Tare tutorialul de demontare, dar ce valoare trebuie sa aiba fiecare infasurare de pe stator , am citit undeva ca ar fi vorba de 2-5 ohmi.
bygy007
ATENTIE diodele din punte se masoara cu bobinajul statorului desfacut de pe punte
Cristy_mitre
Am gasit in foarte multe locuri diferite valori ale rezistentei statorice si rotorice la alternator oare care o fi cele adevarate.Unii ziceau ca statorul trebuie sa aiba 2- ohmi pe fiecare infasurare din cele 3 , altii ca trebuie sa aiba mai putin , lafel si la rotor.
liviu2004
Rezistenta electrica nu are cum sa fie infinita.
variable_dynamics
In teorie, rezistenta electrica a unui circuit deschis este infinita, in practica are valori foarte mari. Am folosit termenul "infinita" ca sa diferentiez bine posibilitatile de indicatie ale intrumentului de masura. Recunosc ca poate n-a fost o exprimare prea bine aleasa.
Rezistena electrica in acel caz(intrerupere infasurare) are valori foarte mari, mult peste posibilitatile de masura ale oricarui aparat de masura obisnuit(vezi in poza indicatia O.L. - OverLoad)
Pentru masurarea rezistentei in cazul acela ar fi fost util un teraohmmetru(ca cele folosite pentru rezistenta circuitelor de impamantare ale cladirilor), dar ce folos sa specific asa ceva? Are vreo relevanta in cazul de fata?
Am incercat sa evit intrebari de genul:"dar de ce multimetrul imi arata "O.L. " in loc sa imi arate " 002" Ce inseamna asta?"

Spor la treaba.
Diesel-M
Cele mai bune rezultate cu releul regulator le-am avut cu cel fabricat de IPEE care are o tensiune de lucru de 13,8-14,2(am inteles ca electronica este coreeana) si cu o fulie putin mai mica de oltcit(eu personal am facut la strung). De cand am montat releul si fulia(ATENTIE !!! se modifica si cureaua ca dimensiune odata cu schimbarea fuliei) nu mai am variatii de tensiune la relanti cu acele fluctuatii oribile la faruri. Personal am desfacut colivia la rulmentii noi inainte de ai monta si le-am pus vaselina grafitata de inalta presiune si cu punct de topire peste 200 grade (am folosit un rulment vechi pentru capacele de plastic ,primul capac il distrugi cand il scoti , dar printre bilele rulmentului poti folosi o surubelnita fina si cu ceva bati usor in acea surubelnita ca sa scoti intreg cel de-al doilea capac, pe cere-l folosesti la rulmentul nou). Sa verificati ca releul sa faca bine masa cu caroseria.
La alternator si releu nu am mai umblat de cel putin 4-5 ani .
Aveam la atelier un electrician "nebun" care monta releul asta cam pe orice masina,toti electricienii pe care i-am intalnit ziceau ca este imposibil,dar dracusorul asta de "Piticu" ca asa-i spuneam noi , monta pe orice,nissan ,renault,omega,orice.

Atasez poza releului IPEE
stoica_mariush
QUOTE(variable_dynamics @ 8 Apr 2010, 03:33)
Prezint un scurt tutorial(cu poze) despre verificarea/reconditionarea alternatorului ce echipeaza motoarele autoturismelor Dacia Berlina/Nova.
Exista diferente pe parte electrica(regulator de tensiune) intre alternatoarele de Berlina si cele de Nova, insa aceste diferente sunt minime.

Cateva date tehnice ale diferitelor alternatoare montate de-a lungul timpului pe Nova/Berlina:
Tipuri alternator Berlina: 1114(cu regulator electronic exterior tip 1342) si 1165(cu regulator electronic incorporat)
Tipuri alternator Nova: 1166(regulator electronic incorporat)
Parametrii electrici sunt valabili pentru toate tipurile de alternator de Nova/Berlina:
- Tensiune de lucru(alimentare releu electronic la punerea contactului): 12 V.c.c;
- Tensiune nominala in regim stabilizat(in functie de consumatori): 13,8...14.4 V.c.c;
- Curent nominal in regim stabilizat: 50 A;
- Putere maxima: 700W;
- Raport turatie(alternator-motor): 2/1;
- Turatia maxima 15000 rot/min.

Scule/unelte necesare demontarii/repararii:
- set de tubulare + maner cu clichet;
- ciocan de cauciuc(important);
-surubelnite, diversi clesti, etc;
- pistol de lipit(pompa de cositor);
- multimetru.

Dupa demontarea alternatorului de pe autoturism, se va proceda la dezasamblarea acestuia, dupa cum urmeaza:
1. Demontarea capacelor de protectie ale ansamblului punte redresoare, ale ansamblului releu regulator de tensiune si a ansamblului port-perii:
- desfaceti suruburile(2 bucati) care fixeaza capacul port-perii si scoateti ansamblul port-perii;
- desfaceti suruburile(2 bucati) care fixeaza capacul releului regulator si scoateti releul regulator;
- desfaceti suruburile(2 bucati) care fixeaza capacul de protectie al puntii redresoare; Demontati condensatorul electric de filtraj;
ATENTIE!
Notati-va pozitia fiecarui fir electric pe care il demontati. Asta va va scuti de neplaceri(costisitoare) la remontare.
La scoaterea ansamblului port-perii, impingeti usor ansamblul catre centrul axului alternatorului si apoi trageti usor.
[attachmentid=1627610413]  [attachmentid=1627610414]  [attachmentid=1627610415]  [attachmentid=1627610416]  [attachmentid=1627610417]  [attachmentid=1627610418]  [attachmentid=1627610419]
Dupa inlaturarea capacelor de protectie, dezlipiti cu pistolul de lipit de pe semipuntea de diode firul care vine din releul regulator.
In continuare, dezlipiti si firele infasurarilor statorului, facand parghie cu o surubelnita.
ATENTIE!
Nu incalziti excesiv firele, pentru a evita deteriorarea izolatiei acestora(si ulterior un scurt-circuit)
Dupa demontarea ansamblului punte redresoare, recomand in vederea verificarii puntii, sa se dezlipeasca si semipuntea de diode de pe blocul de diode. Va va fi utila si o pompa de cositor pentru aceasta operatiune.
Daca insa stiti ca nu sunt probleme pe parte de redresare, puteti lasa semipuntea lipita pe blocul de diode.
[attachmentid=1627610420]  [attachmentid=1627610421]  [attachmentid=1627610422]  [attachmentid=1627610423]  [attachmentid=1627610424]  [attachmentid=1627610427]  [attachmentid=1627610428]
Pasul urmator este sa faceti verificarea ansamblului redresor conform tutorialului cu poze de AICI.
Pasul 2 este dezasamblarea generatorului in sine:
- Desfaceti cele 3 suruburi cu cap hexagonal, de 10 mm;
- Introduceti varful unei surubelnite plate intre capace(ATENTIE! Nu introduceti varful mai mult de 2..3 mm deoarece riscati sa distrugeti statorul), deplasati incet capacele pana la demontarea completa;
In urma demontarii, vor rezulta:
- Scutul colector(capacul spate) va fi echipat cu statorul;
- Scutul de tractiune(capacul fata) va fi echipat cu rotorul alternatorului, de al carui ax este atasata fulia, fixat in rulmentul de tractiune si echipat cu rulmentul palierului spate.
[attachmentid=1627610429]  [attachmentid=1627610430]  [attachmentid=1627610431]  [attachmentid=1627610432]  [attachmentid=1627610433]
Demontati fulia alternatorului in modul urmator:
- folosind o curea veche montata pe fulie, prindeti-o in menghina;
- cu un cap tubular corespunzator desfaceti piulita fuliei.
Pastrati cu grija toate rondelele si saibele rezultate in urma demontarii fuliei.
[attachmentid=1627610436]
Recomand un mic inventar al pieselor rezultate in urma dezasamblarii. Pastrati cu grija toate piesele.[attachmentid=1627610435] [attachmentid=1627610434]

<span class='edit'>8 Apr 2010, 03:49:</span>
Pasul 3 este separarea scutului de tractiune de rotor, tinand scutul tractiune in maini si izbind cu grija varful axului rotorului intr-o bucata de lemn asezata pe bancul de lucru.
ATENTIE! NU se va bate cu ciocanul in capatul axului pentru a se evita deformarea spirelor filetului;
In continuare, daca se constata ca rulmentul palierului spate re joc/este uzat, se va extrage cu un extractor cu falci(eu l-am extras cu un astfel de extractor imprumutat de la cineva). MARE GRIJA sa nu spargeti colectorul!
Daca se constata ca rulmentul de tractiune are joc/este uzat, se va extrage din capacul de tractiune astfel:
- se desfac cele 3 suruburi care fixeaza capacul(triunghiular) al rulmentului;
- folosind un cap tubular de dimensiune potrivita(vezi poza - recomand utilizarea unui cap de tubulara al carui varf sa se sprijine pe marginea inelului EXTERIOR) se va scoate rulmentul, lovind cu grija in capul de tubulara;
La montarea noului rulment, se recomanda folosirea unui cap de tubulara care sa se sprijine pe inelul INTERIOR al rulmentului. De asemenea, recomand folosirea unui ciocan de cauciuc.
[attachmentid=1627610440]  [attachmentid=1627610441]  [attachmentid=1627610442]  [attachmentid=1627610443]  [attachmentid=1627610444]  [attachmentid=1627610445]  [attachmentid=1627610446]  [attachmentid=1627610447] 
Pasul 4 consta in verificarea d.p.d.v. electric a rotorului:
- verificare vizuala(deteriorari ale izolatiei, uzura accentuata a lamelelor colectorului,etc) Daca canalele de uzura ale lamelelor("santurile" provocate de perii) sunt mai adanci de 1,5 mm se impune inlocuirea colectorului); Recomand slefuirea usoara a lamelelor colectorului cu un smirghel de granulatie foarte fina(800...1000);
[attachmentid=1627610448]  [attachmentid=1627610449]
- masurarea izolatiei colectorului: se masoara intre axul rotorului si fiecare dintre lamelele colectorului, pe rand. Rezistenta electrica trebuie sa fie infinita. Daca aparatul de masura indica rezistenta electrica intre vreuna dintre lamelele colectorului si ax, inseamna ca exista scurt-circuit. Remediati problema sau inlocuiti rotorul.
- masurarea rezistentei bobinajului rotoric: se masoara intre cele 2 lamele ale colectorului. Rezistenta electrica trebuie sa aiba valori cuprinse intre 3,5 si 4,6 ohmi(functie de temperatura ambianta si de tipul constructiv al rotorului(alternatorului). Daca rezistenta electrica este infinita exista o intrerupere in bobinajul rotoric iar daca rezistenta electrica este 0(zero) sau mai mica de 3 ohmi exista un scurt-circuit in bobinajul rotoric. Remedierea problemei consta deseori in inlocuirea rotorului.
[attachmentid=1627610450]  [attachmentid=1627610451]  [attachmentid=1627610452]  [attachmentid=1627610453]

Pasul 5 consta in verificarea d.p.d.v. electric a statorului:
- verificare vizuala(deteriorari ale izolatiei,etc);
- masurarea rezistentei infasurarilor statorului se masoara pe rand, intre punctele A si B, A si C, B si C. Rezistenta electrica trebuie sa fie egala in cazul fiecarei masuratori. Toleranta este maxim 5%. Daca se obtin valori care nu se incadreaza in plaja de toleranta inseamna ca exista un defect in bobinajul statoric. Se remediaza problema sau se inlocuieste statorul.
- masurarea rezistentei de izolatie a infasurarilor statorului se masoara intre miezul metalic al bobinajului si, pe rand, in punctele A, B si C. Rezistenta trebuie sa fie infinita. Daca exista rezistenta electrica sau rezistenta electrica este zero in vreuna dintre masuratori, exista scurt-circuit intre bobinaj si miezul metalic. Se remediaza defectul(se schimba statorul).
[attachmentid=1627610453]
Pasul 6 consta in verificarea ansamblului port-perii:
[attachmentid=1627610439]
- masurarea dimensionala( a inaltimii) acestora. Daca inaltimea periilor masurata de la nivelul muchiei ansamblului port perii pana la capatul de contact cu colectorul este sub 7 mm este necesara inlocuirea periilor.
- masurarea rezistentei de contact a periilor, masurata intre punctele de contact ale periilor cu inelele colectoare si pana la terminalele electrice ce vin din releul regulator. Rezistenta electrica trebuie sa fie zero(continuitate).
Inlocuirea periilor este simpla(setul de perii noi vine pregatit de montaj) si consta in:
- demontarea periilor(doua suruburi aflate pe ansamblul port-perii)
- notarea pozitiei legaturilor electrice de la regulatorul electric la perii;
- demontare perii uzate;
- montarea periilor noi, bransarea firelor electrice conform notatiei de la demontare;

Verificarea releului regulator electronic se efectueaza pe autoturism, cu alternatorul montat si este simpla. Am ales sa nu o detaliez. tensiunea de incarcare trebuie sa se incadreze in valorile prezentate la inceputul tutorialului. In caz contrar, se investigheaza cauza defectului iar daca se dovedeste ca releul regulator este defect, se va INLOCUI.

Reasamblarea alternatorului se executa in ordinea inversa demontarii. La remontarea fuliei, aveti grija sa nu uitati sa montati PANA in canalul de pana cu care este prevazut axul!
[attachmentid=1627610437]  [attachmentid=1627610438]
Ordinea de montare a saibelor si distantierelor aferente fuliei este prezentata in poza de mai jos:
[attachmentid=1627610454]

Ca se putea mai bine, sunt perfect de acord. Ca ar mai fi fost operatii de descris, la fel, sunt complet de acord. Dar timpul/resursele imi sunt limitate si atat am putut face cu ce am avut la dispozitie. Sa-mi scuzati eventualele greseli de scriere/exprimare.
Astept eventuale critici, argumente, sugestii si intrebari pe Mesageria Privata.

Spor la reparatii!
Numai bine.
*

aceste valori trebuie sa le aiba si un Denso 14v 60 sau 70 A?
stoica_mariush
aceste valori trebuie sa le aiba si un Denso 14v 60 sau 70 A?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.