Salut!
Am o DACIA.... o tin in garaj de vreo 5-6 luni aporox.... si nu am pornito.. deloc...
azi am incercat sa o pornesc si nimic nici contact'u nu mai merge nimic decat
stergatoarele
))
stie cineva ce trebe verificat la o masina care nu am mai fost pornita de ceva timp?
si astept cat mai multe raspunsuri/sfaturi..
Multumesc Anticipat!
pirvumark
8 Apr 2010, 20:53
in primul rand baterie cred ca e descarcata, la ce friguri au fost e mai mult ca sigur moarta. inceraca cu alta, dar intai da jos bujile si le curata macar, daca nu le schimbi cu altele noi si vezi si platina sa fie in stare buna.
Aha am incercat tot cu o alta baterie... da nu cred ca era buna nici aia
si ce ai vrut sa zici cu platina? ce este platina mai defapt?
dar daca la beterie ,,becul'' acela sau cum ii zice este VERDE tot descarcata e?
danezu_pitesti
8 Apr 2010, 21:06
asta cu rog seriozitate e tare...
parca ai vrea cumperi ceva sau sa vinzi sau ...ops la matrimoniale mai sunt anunturi dastea. noi ne dam cu parerea si nu putem spune cauza exacta pe care cel mai bine o descoperi tu daca sti. poi ar fi in primu rand cum spusesi..contactul, daca el nu poate transmie curent la electromotor si aprindere, normal ca nu mere. in rest sunt multe de verificat.luminile merg?claxonu?astea sunt conectate permanent la baterie.daca nu bateria.
pai mai sunt uni care se baga doar asa in seama aiurea ......
si de aceea am zis ca ,,rog seriozitate''
oricum mersi de ..parere''
pirvumark
9 Apr 2010, 08:40
in legatura cu contactul.
Se aprind becurile la bord cand pui contactul? daca se aprind si mai si inverte electromotorul dar masina tot nu o ia, atunci e posibil sa fie bateria descarcata sau contactul dus.
Bateria vad ca ai pus allta si tot nu o ia
Deci, in acest caz banuim contactul. Pt a vedea daca este el de vina, leaga de la plus baterie la plus bobina de inductie un cablu si apoi incearca sa pornesti asa. Daca porneste asa e contactul stricat si trebuie inlocuit.
Dar da si tu mai multe detalii despre cum face ca noi nu suntem clarvazatori ci niste bieti posesori de Dacia care incercam sa ajutam in limita cunostintelor.
cand pun contactul nu se aprinde nici un bec nimic in bord....
desi am incercat eu cu alta baterie nu stiu cata putere mai avea si aia sigur
dar daca becul ala de la baterie este verde bateria poate sa fie descarcata..?
deci am pus alta baterie si cand iam dat o cheie nu se aprindea nici bordu nimic
nu dadea nici un semn
doar un cablu am mai gasit pe acolo pe la motor si la pus la borna de la baterie si au inceput stergatoarele.....sa mearga...dar incet de tot
dupa mine cred ca din moment ce au inceput stergatoarele sa miste e totusi putin curent in baterie..
ar trebui sa se aprinda macar bordu cand ii pun contact'u nu?
Iluminarea becurilor din bord , in special care ar trebui sa se aprinda in momentul cand pui contactul , ma refer aici la bec ulei si bec apa , ( la model mai nou si becul cu semnul "!" )
Daca nu se aprind , posibil contact defect ...
Intrebare... pozitii ai , faza scurta, claxon , ( astea nu depind de contact ) ...
Iar stergatoarele pornesc cu contactul pus sau fara contact ...?
fara contact cred nu mai stiu ca nu eu lam pus...(contactu')
dar nu mere nici o faza nimic nici claxon....
o sa incerc poate azi cu o baterie buna 100%
sau poate bornele sa aiba ceva?
9 Apr 2010, 13:32:DC NU POT SA DU PM!!!
bygy007
9 Apr 2010, 16:19
1 pui contactul
2 masori pe bobona de indictie, pe plusul ei sau la releul de incarcare , cu un aparat de masura , bec, etc si vezi daca ai alimentare acolo
3 reglezi si cureti platina (0,4mm)
4 vezi daca vine benzina in carburator
5 vezi daca invirte vioi electromotorul
neaprinderea becurilor poate fi si de la o siguranta , bobina de inductie este alimentata direct din contact
pai unde se afla platina? ca nici eu nu sunt asa mecanic :
bygy007
9 Apr 2010, 17:22
scuze , nu am vazut masina din semnatura , m-am uitat doar la titlu , banuiesc ca la tine ai motor cu injectie , incearca sa cureti senzoru de pe cutie (cum se tot discuta pe forum in situatia asta)
PH-06-BOA
9 Apr 2010, 18:08
La baterie, nu sunt beculete, ci niste bile de care se folosesc la densimetre, si in functie de incarcarea bateriei, intra intr-un locas vizibil la acel "ochi" , bila de culoarea corespunzatoare gradului de incarcare. Asa s-a vrut, dar a iesit altceva. Nu va luati dupa magia ochiului, ca va vrajeste.
QUOTE(bygy007 @ 9 Apr 2010, 17:22)
scuze , nu am vazut masina din semnatura , m-am uitat doar la titlu , banuiesc ca la tine ai motor cu injectie , incearca sa cureti senzoru de pe cutie (cum se tot discuta pe forum in situatia asta)
pai masina care nu merge e dacia 1310 din 90si ceva...
greseala me e ca nu am zis ce model e scuze
PS: DSN merge trasnet
9 Apr 2010, 18:57:QUOTE(PH-06-BOA @ 9 Apr 2010, 18:08)
La baterie, nu sunt beculete, ci niste bile de care se folosesc la densimetre, si in functie de incarcarea bateriei, intra intr-un locas vizibil la acel "ochi" , bila de culoarea corespunzatoare gradului de incarcare. Asa s-a vrut, dar a iesit altceva. Nu va luati dupa magia ochiului, ca va vrajeste.
deci nu ma pot lua dupa ,,becul'' ala de la baterie?
pentru ce mai este pus acolo daca nu iti arata bine starea bateriei?
PH-06-BOA
9 Apr 2010, 20:54
Nu e bec, e o bila verde si e orientativa , cu o precizie foarte proasta. Verifica si bornele, sa nu fie oxidate, dar tu ai prea putine cunostinte(nu relatii), si va trebui sa te implici serios, sa si citesti, si numai asa vei putea sa si dai sa si primesti explicatii. Nu inseamna ca trebuie sa astepti pana atunci, ci apuca-te cu un prieten de ea.
QUOTE(PH-06-BOA @ 9 Apr 2010, 20:54)
Nu e bec, e o bila verde si e orientativa , cu o precizie foarte proasta. Verifica si bornele, sa nu fie oxidate, dar tu ai prea putine cunostinte(nu relatii), si va trebui sa te implici serios, sa si citesti, si numai asa vei putea sa si dai sa si primesti explicatii. Nu inseamna ca trebuie sa astepti pana atunci, ci apuca-te cu un prieten de ea.
pai am cu cine sa ma apuc dar nu stiu de unde sa incep
Paulorossi
9 Apr 2010, 22:06
Cel mai probabil e o chestie minora,un contact imperfect,oxidat.
Nu inteleg de ce nu aduci un electrican cu aparat de masura la ea.Te rezolva in maxim 30 min si scapi ieftin,alfel poti cauta in necunostiinta de cauza multe zile,deagaba iti tot explicam noi.
Cauta pe forum schema electrica pt dacia ta,listeaz-o si da-o electricianului.Se descurca el cu siguranta.
slaiciprian
9 Apr 2010, 22:58
lasati omul sa vina cu o baterie buna. pana la platina si toate alea trebuie sa porneasca electromotorul.
ai grija sa nu omori bateria noua dand la automat. verifica intai vizual daca carburatorul baga benzina. daca nu, adu la cama intai benzina.
p.s. platina e in delcou. delcoul e ala de la care pleaca fisele la bujii. bujiile
misto aia ca treb si imprimanta si scheme si meserias si juma de ora timp sa pornesti o dacie....
o sa incerc cu o baterie buna si curat bujiile si platina si sa vedem cum reactioneaza...
cam ce simptome ar trebui sa aiba?...
cu toate acestea?
Paulorossi
10 Apr 2010, 22:20
QUOTE(slaiciprian @ 9 Apr 2010, 22:58)
misto aia ca treb si imprimanta si scheme si meserias si juma de ora timp sa pornesti o dacie....
Incercam sa-i dau omului solutia cea mai simpla si rapida...
A trecut doua zile de cand are problema si nimic.
Un electrican bun rezolva problema in 30 de minute maxim.Te asigur
QUOTE(Paulorossi @ 10 Apr 2010, 22:20)
Incercam sa-i dau omului solutia cea mai simpla si rapida...
A trecut doua zile de cand are problema si nimic.
Un electrican bun rezolva problema in 30 de minute maxim.Te asigur
nu te supara eu nu sunt electrician
sa o rezolv in jumatate de ora...
in plus nici timp nu prea am ...
ma mai uit si eu in timpul liber
cat a stat pana acum poate sa mai stea
)
bygy007
11 Apr 2010, 12:23
deci fa ce am zis eu in postul 10
Paulorossi
11 Apr 2010, 12:42
QUOTE(seru @ 11 Apr 2010, 11:41)
cat a stat pana acum poate sa mai stea
)
Vrei sa faci o pasiune din reparatia ei?
pirvumark
11 Apr 2010, 16:16
lasati omul. Poate vrea sa invete si el. In primul rand adu o baterie buna si vezi daca se aprind becurile la bord cand pui contactul. Daca nu se aprind becurile verifici siguranta de sus de la tablou. Prima adica. Vezi starea ei. Chiar daca pare ok invarte de ea pentru a face contact cat mai bine.
Ce mai trebuie sa verifici este cablul care ajunge la electromotor, la bobina acestuia. Este un cablu cu papuc. Vezi sa nu fie iesit.
imi cer scuze ca intervin si eu cu o problema... cel putin e in tema cu topicul deschis , si probabil se va putea rezolva, avand in vedere ca si "seru" are o problema asemanatoare.
ce am eu sta in felul urmator , : masina nu porneste ( evident) dar in schimb am faruri , am semnalizare, am leduri in bord , am stergatoare.... motor canci .
daca in schimb imping masina, porneste. o las 10 minute, poate nici atat, o opresc, porneste lejer la sfert de cheie . Si asta nu e tot
) nu porneste la cheie tot timpul ... doar cand vrea ea . in sensul ca in seara asta am mers cu ea prin oras, si am vrut sa ajung acasa , inainte sa ajung trec peste o linie ferata. stau primul
la bariera , nimeni pe drum , opresc motorul in ideea ca ... alternatorul incarcat, si nu voi avea probleme .. pe dracu .. masina n-a mai pornit . noroc cu niste baieti de treaba care au impiso nici 3 metri , ca am pornito si am ajuns acasa
nu-mi pot explica ce are... bateria e de nici jumatate de an .
ce ma sfatuiti ? o fi demarou stricat ? ii ceva cu platina ?
slaiciprian
12 Apr 2010, 06:23
electromotorul merge ok? nu scoate alte zgomote cand nu porneste decat cele normale?
Paulorossi
12 Apr 2010, 07:57
QUOTE(rasha @ 11 Apr 2010, 23:17)
imi cer scuze ca intervin si eu cu o problema... cel putin e in tema cu topicul deschis , si probabil se va putea rezolva, avand in vedere ca si "seru" are o problema asemanatoare.
ce am eu sta in felul urmator , : masina nu porneste ( evident) dar in schimb am faruri , am semnalizare, am leduri in bord , am stergatoare.... motor canci .
daca in schimb imping masina, porneste. o las 10 minute, poate nici atat, o opresc, porneste lejer la sfert de cheie . Si asta nu e tot
) nu porneste la cheie tot timpul ... doar cand vrea ea . in sensul ca in seara asta am mers cu ea prin oras, si am vrut sa ajung acasa , inainte sa ajung trec peste o linie ferata. stau primul
la bariera , nimeni pe drum , opresc motorul in ideea ca ... alternatorul incarcat, si nu voi avea probleme .. pe dracu .. masina n-a mai pornit . noroc cu niste baieti de treaba care au impiso nici 3 metri , ca am pornito si am ajuns acasa
nu-mi pot explica ce are... bateria e de nici jumatate de an .
ce ma sfatuiti ? o fi demarou stricat ? ii ceva cu platina ?
Cand nu porneste invarte electromotorul?
Daca nu invarte incearca sa-l lovesti cu o cheie.S-ar putea sa ai periile in electromotor duse.Ar putea fi si bobina de pornire cu prbleme sau contactele de forta ale electromotorului.
Pt inceput ne spune daca in momentul cand nu porneste masina cupleaza electromotorul sau daca auzi un tacait al bobinei de pornire,e foarte important pt a ne face o idee asupra problemei.
QUOTE(pirvumark @ 11 Apr 2010, 16:16)
lasati omul. Poate vrea sa invete si el. In primul rand adu o baterie buna si vezi daca se aprind becurile la bord cand pui contactul. Daca nu se aprind becurile verifici siguranta de sus de la tablou. Prima adica. Vezi starea ei. Chiar daca pare ok invarte de ea pentru a face contact cat mai bine.
Ce mai trebuie sa verifici este cablul care ajunge la electromotor, la bobina acestuia. Este un cablu cu papuc. Vezi sa nu fie iesit.
ai dreptate :
12 Apr 2010, 08:16:QUOTE(bygy007 @ 11 Apr 2010, 12:23)
deci fa ce am zis eu in postul 10
o sa ma apuc sa fac tot ce ai mentionat in postul 10
dar cand mai am si eu timp....
eu nu vreau sa circul cu masina prin oras doar asa pe ,,drumu negru"
)
adica pe camp .... cand mai merg pe sate
12 Apr 2010, 15:27:QUOTE(Paulorossi @ 11 Apr 2010, 12:42)
Vrei sa faci o pasiune din reparatia ei?
ce ai vrut sa spui ca nu am inteles
Paulorossi
12 Apr 2010, 20:07
Ma gandeam ca vrei sa-ti repari masina,ca ai nevoie de ea.Observ contrariul.Daca vrei sa-i dai de capat singur apuca-te si studiaza pe forum.Exista informatie la greu.
bun baieti! am fost la masina , i-am tras niste chei la electromotor . nimic ... nu se aude nimic , nu tzacane nimic . e moarta toata. asa facea si inainte . invart de cheie si nimica . nici macar un sunet. ce pot sa spun e ca la becurile din bord in momentul cand dau sa o pornesc , parca in secunda cand fac contact, isi pierd putin din intensitate . atata tot . in rest nu sunt altfel de simptome . eu pun pe seama demaroului ... voi ce spuneti ?
multumesc mult
Tudor Badescu
12 Apr 2010, 22:21
Cam e demarorul.Pentru convingere alimenteaza bobina de pornire direct de la baterie .
slaiciprian
12 Apr 2010, 22:57
electromotorul. decat sa o impingi, apasa surubul ala din capul electromotorului cu ceva, o sa o mai ia asa o bucata.
Paulorossi
13 Apr 2010, 07:50
Se da jos capacul de la bobina de pornire din partea spre baterie.Pui contactul,scoti din viteza si cu surubelnita impingi axul bobinei de pornire,practic o fortezi sa cupleze.Daca porneste e clar,ai probleme cu bobina de pornire sau alimentarea cu tensiune a ei(cablu rupt,contact imperfect).Daca cupleaza si nu porneste ai probleme cu contactele de forta ale electromotorului sau cu electromotorul(perii,colector,etc)
marian.ww
13 Apr 2010, 14:18
inpingeo sau trageo
a fost trasa ... de nu a mai stiut de ea:)))
imi cer scuze de intarziere... am fost ocupat cu alte treburi si chiar nu am avut nici 2 secunde libere sa ma uit la masina .
sa revenim la problema.. pana la urma a fost problema la electro-motor. mai exact periile erau duse... nici macar nu mai erau perii erau 2 foitze . le-am schimbat ... am cumparat perii de ASAM... nu stiu daca sunt bune ori ba .. si pe langa asta, am zis ca cumpar si 2 bucsi ca poate are joc , sau mai stiu eu ce ...
cel mai mult m-am chinuit sa scot electromotorul afara , respectiv sa-l bag la loc ... crima curata ! cu un drum am schimbat si filtru de aer, ca tot l-am dat jos si pe ala ...
inainte de a scoate electromotorul am pus bateria la incarcat, crezand ca ea e problema ... nici vorba .bateria era in perfecta stare.
una peste alta , problema e rezolvata, si sper ca sa ajute pe cineva raspunsul meu pe viitor .
multumesc pentru sfaturi
bv
unikat45
7 May 2010, 06:49
de ce il tii sus daca omul a cam rezolvat problema?....atragi atentia moderatorilor si te lipesti de vreu warn.. sau poate mai rau...scuze de interventie
ionutzu_90
8 May 2010, 21:46
sigur este bateria si curatai si bornele sa nu fie oxidate
radu m
10 May 2010, 22:13
sa nu ai inversate fisele de la buji
AM REZOLVAT PROBLEMA... AM PUS ALTA BATERIE AM CURATAT BORNELE AM MAI MISCAT DE FIRE PE ACOLO SI A LUAT'O....
PS: am pus si alta benzina
oricum mersi de sfaturi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.