Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bat planetarele
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
paulik
Am si eu o problema: Am o Dacia Break din 1996, de o vreme incoace ma innebunesc planetarele, de pe la 80 km/h incep sa bata de zgaltaie toata masina, de parca as merge pe un drum pietruit, am inteles ca asta se intampla din cauza ca imi bat planetarele, dat totodata am inteles ca sunt si scumpe, asa ca dati-mi idei, ce improvizatii as putea sa fac ca sa nu mai bata fara sa le cumpar, deoarece cu banii stau foarte-foarte prost?
BZN
De obicei, planetarele bat in viraje, esti sigur ca ele sunt de vina? Poti incerca sa le rectifici insa iti trebuie un atelier bun, altfel dai banii degeaba. Sau poti sa le lasi asa daca esti mai putin sensibil la zgomot, greu se rup.
Pentru cei ce vor sa vanda masina se foloseste tarata de grau. biggrin.gif Serios, se face liniste un timp.
iulian.bisty
eu cred totusi ca ai rotile dezechilibrate daca spui ca se zgaltae masina mergi la o vulcanizare care si echilibreaza roti si vezi daca e acesta problema
planetarele cred ca le poti schimba intre ele si o sa scapi de batai asa am auzit si eu dar nu am facut niciodata sa zic daca asa e
nu tb sa iei noi se pot rerctifica pe la mine costa 500 mii da buc
paulik
eu simt bataia tot timpu dupa ce trec de 80, si in curbe si pe drum drept, o sa ma duc la o echilibrare, sper sa fie asta. Vreau sa va mai intreb ceva. Cam la cat ajunge o echilibrare pt toate 4 roti?
andreybazatu
20 de lei
paulik
20 de lei pe toate rotile sau numa pe o roata?
andreybazatu
e 5 lei roata
paulik
Multumesc la toti pentru ajutor. Sper sa iasa treaba!
ghitza
ia si tu altele ce atata bataie de cap.si eu am luat anul trecut pe amandoua noi AUTOSPEED la 148de lei bucata si nu am nici o treaba cu ele
danezu_pitesti
eu ...parerea mea sa te uiti atent la jenti pentru ca defectiunea pe care o depistezi poate fi gresita smile.gif gaurile pe care intra prezoanele sunt bune,adica nu joaca jeanta pe ea?ridica masina de fata ambele roti si porneste-o.nu te costa nimic si daca nu stau fix pe prezoane si joaca trebuie sa schimbi jentile n-ai alta varianta. si dupa aceea suspecteaza planetarele. daca gasesti le iei de la dezmembrari, aici la mine la pitesti iau cu 4 sute planetara, din targ, o verific sa nu aiba pic de joc la ambele capete si gata.eu am rezolvat o planetara cu mici probleme cu schimb la pe a mea plus 3 sute mii. daca le incarci cu sudura nu te duce mult si nu te tine, maxim 10000 km :)evident nu sti nici cat de rectificate sunt si cele vechi, dar e o loterie si cu lucrurile astea.
paul-tm
Eu cu 10 lei am luat planetara de la cineva care taie masini pentru fier vechi.Avea vreo 20 planetare si mi-am ales eu.Are 3000 km si inca nu bate.
Vezi sa nu ai jantele descentrate, eu ma patito cu 2 jante Cn super balon.Cand le-am pus pe masina la viteza mica nu prea simtea nimic, dar la 80 toata masina vibra, zgaltaia. Le-am dus la vulcanizare si a zis ca nu are ce sa le faca, sunt rau descentrate.Mi-am luat 2 canadiene super balon dupaia.
Poti sa ridici partea din fata a masina si pornesti motoru si sa vezi cum se invart rotiile.Bafta
ghitza
cum a zis si "danezu" o ridici sus de fata si pornesti si atunci o sa vezi ce bate .iar cu planetarele si eu am luat noi caci tot asa luam de la remat sau scrot si ma tineau 2 saptamani dupa care bateau sau troncaneau ,eu fac naveat cu masina zilnic si drumuri ca si la noi la nimeni
the fast and furious
Merge treaba cu schimbatul planetarelor intre ele. Aveam la roata dreapta o bataie in viraj dreapta foarte strans si cand mi-am schimbat ambreiajul le-am inversat intre ele. Acum nu mai bate nimic si am facut vreo 2000 km de atunci.
PH-06-BOA
-Cum au spus mai toti, e foarte posibil sa nu fie de la planetare, si atunci cand o ridici de cate o roata pe rand, da-i cu a 4-a si vezi daca axa planetara se invarte fin sau excentric. Daca se invarte excentric, poate sa fie de la ambele capete. La tripoda sa joace pe pinionul planetar, si la roata sa fie dezaxata pe triaxa, datorita uzurilor excesive si nu se mai centreaza la rotire. Daca la roata uzurile ar fi egale pe toate cele trei axe, se centreaxa intamplator, dupa cum prinde angrenata, si atunci nu mai face zgomot de vibratie.
- Planetarele le intorci si da rezultate, atunci cand rolele de la partea de la roata (cele de pe triaxa) , fac canal in lalea si produce paraiala la viraj sau cand fata se descarca la demaraje. Daca se pune greutate pe spate, paraie continuu. Inversandu-le nu mai paraie in mers.
- Ideea cu jocul la mana cand cumperi, nu e concludenta, pentru ca poate sa faca urat si daca nu are joc mare, pe care nu-l poti controla cu mana libera. Arcul din centrul triaxei, care impinge in lalea, poate sa ascunda jocul. Pentru o oarecare parere, prindeti planetara in menghina, cu ambele maini incercati puternic rotirea de oala dinspre roata, si tinand asa angrenata, simulati virajul. la cea uzata, o sa simtiti cum rola trece prin santul creat in pozitia de mers drept. Daca la simularea virajului nu se simte o denivelare in lalea, e buna . Incercati si in sens invers. Functie de sensul in care se simte denivelarea in lalea, alegeti partea pe care sa o montati. Axa planetarei forteaza catre inainte iar oala se opune (cea care-i prinsa de roata, fuzeta). Daca la fortarea de oala catre inapoi (imaginandu-va planetara montata), se simte denivelare, o montati in partea cealalta (numai daca nu face si invers. Atentie, ca acelasi simptom il da si butonul din triaxa, care-i impins de un arc puternic , in lalea. Asta se simte si cand se frange de oala (simuland virajul), fara sa se forteze puternic intr-un sens de rotatie al planetarei, asa cum am proceda la identificarea uzurii de pe lalea.
-Pentru a vedea bataia din dezechilibrul rotii, salti pe cric pana se ridica cativa mm de la sol, si intr-a 3-a sau a 4-a, turezi si vei vedea ca roata undeva atinge de sol daca bate. Locul unde bate ramane sters pe cauciuc, si in functie de lungimea petei negre (dar si viteza de rotatie), montezi contra greutati in partea opusa , pe roata. Cu putina imaginatie, ai putea sa le echilibrezi mai bine ca la vulcanizare. Nu vorbesc prostii. Daca fuzeta ta a fost rectificata vreodata si nu a fost bine centrata in strung, n-ai nicio sansa sa obtii rezultate la vulcanizare. Cu cei 200 de mii pe care i-ai da degeaba, poti face naveta o saptamana la serviciu.
-Spui ca bate si in linie dreapta ( acea paraiala continua, de la planetara). Daca nu ai bani , si e din planetara, dar si masina e ridicata de fata, facand ca planetarele sa stea ca vaslsle la barca in timpul mersului, niciodata nu vei avea liniste daca nu o cobori mai jos, sa stea planetarele aproape in prelungire, cat ai putina uzura la lalea. Pentru asta, dai contrapiulita jos de la amortizor, acolo unde intra in T-eu, si tai din surubul amortizorului 2cm. Vei cobora masina cu 4cm. Nu te sfii ca nu mai ai contra, ca vei strange amortizorul in T-eu la maxim si niciodata nu se va desface, ca ar trebui sa se roteasca cu arc cu tot, ceea ce e imposibil.
-Cu putina indamanare, si daca stai la curte, ai putea sa le rectifici si singur, incarcand cu sudura groapa din lalea, si cu o bormasina in mandrina careia montezi o piatra de biax, te apuci sa polizezi surplusul de sudura, pana la nivelul original. Nu trebuie sa te abati sub cota. Daca ai amperaj mare, pui o sarma de 3 bobinata ca o rezistenta in serie cu firul de masa, care sa aiba vreo 30-40 de spire pe un diametru de 30mm, si pui la masa de spira care-ti da amperajul potrivit pentru electrodul cel mai subtire, care e cel mai bun sa fie de 1,6 pentru a nu face gaura, in loc sa incarci. Daca-i pui si 4 diode si vreo 200 de micro farazi, e excelent. Nu te teme de calitatea electrodului, ca merge bine. Am intalnit incarcate si cu inox.
- La Dacie sa poate face si recupera mai toate, si gratis, numai sa si stiti ce sa faceti. Unde nu stiti , sau nu ati inteles, intrebati. Nu vreau sa faceti cu bani hotii si excrocii, ca vi le vor face mai prost ca voi.
CGDBZ
Nu au nici o treaba planetarele cu zgaltaitul masinii , in primul rand verifica sa ai jantele curate pe interior , daca sunt incarcate cu noroi iti trepideaza volanul si masina . Daca jantele sunt curate trebuie sa echilibrezi rotile , normal rotile se echilibreaza la fiecare 10000 km parcursi .Un rulment spart sau uzat pe fata iti poate produce trepidatii , verifica rulmentii .
GabeLBz
Si vezi si cauciucurile ca am patit-o eu de am zis ca am toate articulatiie si de fapt era de la cauciucuri. Cauza: aveau cordul rupt si erau optate cam ca la bicicleta. Ca sa iti dai seama urca-te in masina si pune un prieten sa urmareasca rotile in timp ce tu mergi usor spre el sau ca sa fii si mai sigur urc-o pe cric si da roata/rotile jos si uita-te la ele. Daca e asta, ca rezolvare singura solutie ar fi sa le schimbi smile.gif bafta.
paulik
Am rezolvat! Roarta fata stanga era descentrata! (am descoperit ridicand partea din fata). De aici toata bataia de cap! Baietii mi-au zis ca n-au ce sa-i faca, asa ca m-am dus la dezmembrari si mi-am luat tot o janta CN, am centrat-o, i-am dat spre casa 110 si nu mai simteam nimic! Sa vad cat tine! Daca mai simt o bataie fac la fel si cu dreapta! Multumesc de ajutor la toti!
dandee
ma bucur ca exista cinava care dupa ce a rezolvat problema a descris si problema
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.