intrebarea e care e mai buna instalatia gpl prin picare sau aia care tre sa dai gaura in carburator vreau sa imi ia si nush
sorin1983
9 Apr 2010, 23:35
Nu e niciuna prin picare
Unele au stutz pentru care trebuie data gaura in carburator(e posibil sa se slabeasca in timp deoarece e subtire aluminiul carburatorului) si altele au flansa care se fixeaza pe gura carburatorului. Eu as alege cu flansa deoarece am avut cu stutz si la un moment dat nu mai statea fix. Mergea fara probleme si asa dar nu imi placea mie sa stiu ca se misca ala chiar si un mm.
QUOTE(sorin1983 @ 9 Apr 2010, 23:35)
Nu e niciuna prin picare
Unele au stutz pentru care trebuie data gaura in carburator(e posibil sa se slabeasca in timp deoarece e subtire aluminiul carburatorului) si altele au flansa care se fixeaza pe gura carburatorului. Eu as alege cu flansa deoarece am avut cu stutz si la un moment dat nu mai statea fix. Mergea fara probleme si asa dar nu imi placea mie sa stiu ca se misca ala chiar si un mm.
cu flansa ...aia se da gaura in "laba de urs" nu ? si intrebarea e merge soclu la asta cu flansa daca e la gura carb asa cum ai spus u ?
sorin1983
9 Apr 2010, 23:57
Nu se da gaura nicaieri... se pune o flansa metalica in care intra furtunul intre gura carburatorului si "laba de urs".
kiki90
10 Apr 2010, 00:14
si pe unde intra furtunu daca nu dai nici o gaura ideea e ca eu am luat deja o instalatie la mana a 2a si ala avea flansa bagata la gura labei de urs iti las o poza sa ai o idee cm e flansa
10 Apr 2010, 00:15:
e ceva asemanator .....nu e aceasi care o am e ..
brigada_diverse
10 Apr 2010, 08:21
QUOTE(sorin1983 @ 9 Apr 2010, 23:57)
Nu se da gaura nicaieri... se pune o flansa metalica in care intra furtunul intre gura carburatorului si "laba de urs".
ba da...la majoritatea firmelor se da gaura....
se poate baga in laba de urs sau in carburator. flansa dinaia nu am vazut la nicio masina pusa....si am vazut destule dacii pe gaz , si taxiuri si personale....
depinde unde vrei sa se puna stutzul. eu nu am acceptat sa il bage in plasticul numit pe aici "laba de urs"....am dat gaura in carburator si am pus stutz-ul. e cel mai bine asa, intrucat daca scoti furutul de 2 -3 ori si stutul e bagat in plastic ,se va rupe plasticul si de la inceput nu poti sa prinzi stutzul etans de plastic, oricat silicon(cum fac unii) ai pune tu acolo.....
si stutzul fiind in carburator se poate filosi si socul(si intrarea e mai aproape de clapeta de acceleratie si ai raspuns mai rapid la accelerari), inclusiv pe gaz, iarna, sa nu te mai chinuiesti cu porniri pe benzina.....stutul se poate monta unde vrei tu......
flansa aia are acelasi diametru ca cel al carburatorului sa nu strice fluxul de aer?(la mersul pe benzina)? nu strica carbul? se prinde etans?...
eu consider cea mai buna varianta cea cu stut in carburator, sub clapeta de soc
krapcarasu
10 Apr 2010, 08:21
am avut ambele variante, acum am cu stut, intradevar se slabeste in timp, dar se poate restrange si etansa. Raspunsul la acceleratie e mai rapid cu stut, socul are efect, cineva spunea ca se creaza dezechilibre in alimentarea cilindrilor; eu am elica si nu am dezechilibre.
Etansarea la flansa este indoielnica, suruburile de prindere la mine au deformat carbul.
kiki90
10 Apr 2010, 09:42
ia-m facut o poza si ma intreb cum pt sa bag asta in carb sub clapeta de soclu?
10 Apr 2010, 10:19:
si inca ceva care are idee care e ordinea firelor la comutator?
sorin1983
10 Apr 2010, 10:42
QUOTE(brigada_diverse @ 10 Apr 2010, 08:21)
ba da...la majoritatea firmelor se da gaura....
In general la dacii nu pun asa ceva... se merge pe cel mai simplu, ieftin, slab etc.
Eu am vazut la un Reno 21. Si nu se da gaura pt flansa.
Nu se potriveste decat daca e pentru carburatorul tau. Si nu se baga sub soc... se pune in gura carb.
Sa inteleg ca nu e noua?
kiki90
10 Apr 2010, 10:48
nu e noua am luato dupa o dacie ca a mea ....si el avea gaura data in laba de urs si bagata la gura labei ....
si daca se pune la gura carb pe unde se baga furtunu?nu trbuie data o gaurica cat sa intre furtunu ?
sorin1983
10 Apr 2010, 11:24
Tu te-ai uitat la flansa aia? ce iti spune tie stutzul ala din lateral? E aerisire? Racire cu apa?
kiki90
10 Apr 2010, 12:02
pe acolo intra furtunu de gaz de la reductor
bygy007
10 Apr 2010, 15:13
kiki90 uite aici ordinea firelor
kiki90
10 Apr 2010, 22:05
si celelalte fire de pe la reductor ....poti sa ma ajti cu niste poze
ghitza
11 Apr 2010, 08:49
care fire kiki?caci in cablajul butonului pleaca firele la elctrovalve care sunt 2 ,una pe plaman si un separata ai asa :un+ dupa contact .masa .impuls comanda valva gaz ,comanda valva benzina si indicator nivel gaz.
11 Apr 2010, 09:50:
uite cele 2 electrovalve de gaz
kiki90
11 Apr 2010, 10:28
le-am bagat pe toate si mi-a ramas un sg fir unu maro care are gamalie din aia sa il bagi pe un surub si sa il strangi si nnush de unde e .......la bobina vine vreun fir? o sa atasez niste poze cam intr-o ora asa poate iti dai seama
ghitza
11 Apr 2010, 11:26
ai pus sigur fiecare fir unde trebuie?repet:
ALB-indicator butelie
ALBASTRU-comanda elctrovalva GAZ
GALBEN-comanda electrovalva BENZINA
ROSU- + dupa contact cu sig.de 20A
NEGRU-masa
MARO-senzor de pe fisa centrala
am vazut ca si tu ai buton cu 6 fire ca si al meu.eu asa am pus dupa configuratia de mai sus doar cel alb nu l-am pus caci e defect la mine indicatorul in spate la butelie si nu imi arata pe buton
11 Apr 2010, 12:28:
mai sus userul "bigy"a pus configuratia pentru buton cu 7 fire nu ca si cel ce il ai tu si eu cu 6
PH-06-BOA
11 Apr 2010, 16:28
Ghita, si cel cu 6 fire poti sa-l faci sa indice. Daca ai comutator cu leduri pentru volumul de gaz, scoti firul alb si-l bagi in locul celui verde din poza.Pe cel verde , nu-l ai, deci bagi firul alb in margine, si ramane un plot gol-penultimul. In spate la butelie, de la acul indicator pleaca doua fire subtiri, mai subtiri ca cele de comanda a valvei, unul alb care e acelasi cu albul de pe comutator, si altil negru care e la masa, si culmea-i ca ia masa din fata, de pe langa valva cu filtru. Dezlegi firul negru de la masa, si-l legi la plus la o valva de gaz, cu firul albastru. Cu un aparat de masura, pe un domeniu de aproximativ 50 K, masori rezistenta la bornele unde se cupleaza cele doua fire subtiri la ceasul de pe butelie, si simulezi volume diferite in butelie, prin deplasarea acului ori prin rotirea ceasului, ori cu un magnet, sa vezi daca pe aparat vei obtine rezistente diferite, de la cativa ohmi, pana la 40-50K. Cu acul la zoro, deci la cativa ohmi, ai ledul rosu aprins, si pe masura ce se ridica acul, ai leduri verzi atatea aprinse, in functie de pozitia acului. Asta eu am facut-o pe un ceas, tipul mic, abia vizibil acul (nu am poza, ca nu-s acasa, dar voi pune), care e prins de butelie prin doua suruburi mici de doua urechi de plastic ale ceasului. Ceasul are inauntru un montaj ejectronic, un tambur de plastic in care sunt doi magneti, tot pe tambur are doua perii metalice, care fac legatura intre un colector de centru si atatea diviziuni cate leduri aprinde, aflate mai la exteriorul cablajului. Deci acul face legatura intre un colector de centru si diviziunile de pe lateral.Deci , un cursor cala cel din rezervorul de benzina.
Repet, la ceasul cu doua fire unul alb si altul negru, dati plus de la firul albastru pe cel negru, cel alb la comutator il puneti pe pozitia din margine (daca desfaceti comutatorul la cablaj, cu rezistente diferite, de la 1k la 50k, sau un potentiometru, puneti intre plotul firului rosu si cel din marginea opusa, unde am zis ca se pune cel alb, si in functie de rezistenta, o sa aveti leduri aprinse diferit ca numar).
11 Apr 2010, 16:34:
Testul il faceti cu motorul pornit, si fara sa va tremure mainile. " In electronica pagubele sunt mai mari ca le sofat" .
kiki90
11 Apr 2010, 17:17
uitativa la poze si spunetimi daca e bn cum le-am legat si ala maro unde vine pana la urma...firele cu papuci erau cate doi papuci cu fire negre si albastre albastre le-am bagat la 12 v parca si negre unde nu scria nik se obs si in poze e bn ...?revin cu intrebarea la bobina vine vreun fir sa fie ala maro cu gamalie din aia care iese de la siguranta??
PH-06-BOA
11 Apr 2010, 17:31
firul maro, care e primul de pe comutator, deci vine din interior, se leaga in doua variante.Poti sa-l legi la bobina de inductie peste firul care merge la platina, adica minus sau 1, sau sa dai vreo 14 spire peste fisa centrala , ori cu el si lasi sapatul liber ori cu alta sarma de care legi firul, numai de un capat al bobinei date pe fisa. Peste bobina dai cu banda izolatoare sa nu se desfaca.
kiki90
11 Apr 2010, 17:51
priml de pe comutator da e acelasi din poza care iese de la siguranta?
11 Apr 2010, 17:56:
iar celelalte fire c papuci sunt bn pusi ?
PH-06-BOA
11 Apr 2010, 17:59
Iata tipul de ceas la care la care i-am facut adaptarea de a indica la leduri volumul de gaz, si cum se leaga senzorul pe fisa.
11 Apr 2010, 18:05:
Intre firul alb si galben, e slot gol. La ceas, am pus o flansa de aluminiu, sa pot roti ceasul unde imi trebuie pentru a indica corect, si pentru ca la deslipirea capacului de corpul cu cablajul, fiind lipit trebuia sa mai farami cate ceva.
kiki90
11 Apr 2010, 18:35
si celelalte fire le-am pus bn aveti idee?
<span class='edit'>11 Apr 2010, 18:47:</span>
QUOTE(PH-06-BOA @ 11 Apr 2010, 17:59)
Iata tipul de ceas la care la care i-am facut adaptarea de a indica la leduri volumul de gaz, si cum se leaga senzorul pe fisa.
<span class='edit'>11 Apr 2010, 18:05:</span>
Intre firul alb si galben, e slot gol. La ceas, am pus o flansa de aluminiu, sa pot roti ceasul unde imi trebuie pentru a indica corect, si pentru ca la deslipirea capacului de corpul cu cablajul, fiind lipit trebuia sa mai farami cate ceva.
deocamdata ma intereseaza sa meargta pe gaz ....nush daca am legat bn restu de fire ....si inca ceva conteaza si tipu de aprindere electronica?
PH-06-BOA
11 Apr 2010, 21:30
Pai ce nu mai e clar? Le-ai facut pana aici?
kiki90
11 Apr 2010, 22:02
le-am facut da nush daca e bn ....firu maro la-m pus la bobina la minus ...e bn nu ?si la electrovalvele alea nush daca am pus papuci aia bn nu trebuia invers? ......am pus firu albastru la 12 v asa scrie pe electrovalva si ala negru in partea ailalta unde nu scrie nik e bn itit atasez si niste poze sa vezi
mircea2006x
12 Apr 2010, 15:24
Sa numai deschid alt topic ,intreb aici ceva.Am gpl cu modelul de flansa pus deasupra carburatorului in ''laba de urs ''.Flansa trebuie sa stea deasupra carburatorului ( sa se obtureze mai bine fluxul de aer care vine dinspre filtru ) sau sa stea jumatate bagata in carburator si apoi sa se obtureze filtrul de aer ?Intreb asta pentru ca mesterul care imi mai repara masina l-a lasat deasupra , iar la gropi cred ca isi modifica pozitia (difera turatia de relanti de la o zi la alta).
kiki90
12 Apr 2010, 18:01
flansa tre sa intere putin fortat in gura carburatorului.......si daca tot ai flansa ca a mea poti atasa niste poze cu firele de la electrovalve?
mircea2006x
12 Apr 2010, 18:08
E la mecanic acum masina , cand o aduc inapoi te ajut cu mare placere.
denzzel
7 Nov 2011, 11:22
cine imi spune si mie un se da gaura in carburator.....
asa am vazut ca scrie pe forum ...(in laba de urs si bagata la gura labei )
o poza daca se poate?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.