Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Double Cab 1.9Diesel
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
andyyy_77
Salut! Am o problema cu ambreiajul in sensul ca daca plec cu masina din ambreiaj fara sa accelerez se simte ca ambreiajul cupleaza in socuri si da sa se opreasca si motorul caci cupleaza uneori prea brusc. Cand am dat cutia jos acum cam o luna ca sa schimb semeringul de la priza de putere(din cauza caruia a curs ulei pe ambreiaj si a patinat) se vedea ca discul de ambreiaj era intr-o parte(foarte putin) mancat in rest era ca nou. Cand am pus cutia la loc ambreiajul tot patina, dar mecanicii au zis ca o sa faca asa pana se usuca discul(care a fost spalat cu diluant,etc).
1. Sa se fi cam dus discul, chiar daca i`am dat acum 10min intr-a 3-a 80 si cu a4a 100.
2. Dupa aceea si de obicei dupa ce se incalzea la drum lung se aude un clancanit(ca o bataie de planetara) daca o las pe liber, dar se aude si in mers. Sa fie arcurile acelea de pe disc?
Multumesc. Astept pareri!
ct-03-tvy
alt test nu-ai gasit sa faci? posibil.sa 'ti sa para' daca motoru da sa se opreasca,..zmuceste cand in fata cand in spate masina, trebuie sa ti motoru acelerat la 1300 de ture c-am asa, si dai drumu cate putin la ambreiaj, ..pana vezi ca pleaca masina daca incepe si merge in suturi atunci e o problema..

sa vezi daca patineaza.. gasesti si tu o rampa mai acentuata..in afara localitati, abordezi rampa cu 60.. cu a 4tra sau a 5a o calci.... si vezi ce face, daca incepe si se tureaza motoru in gol tare, patineaza discu,. .e imposibil sa nu iti dai seama

clancanitu ala, nu e de la ambreiaj, daca zici ca o lasi pe liber,.de regula cand se lasa masina pa liber,.stai cu ambreiaju ne apasat,..deci discu se invarte cu tot ansamblu cu priza cu tot

e ori de la planetare,ori din cutie

sau sigur nu ai o piatra in-o roata?
andyyy_77
Nu cred sa am vreo piatra, sunetul se aude ca si cum ar fi o planetara dar la 50k km si cu tractiune spate permanent e cam improbabil sa se fi dus planetarele.
Daca plec de pe loc si accelerez putin si o tin constant merge in suturi un timp, cand in fata cand sa stea, daca o calc mai tare se duce. Ti-am zis ca i`am dat azi de nu si-a luat niciodata turatiile alea, si a3a 80 nici nu credeam ca se duce(incepuse sa bazaie asa din zona bordului, parbriz-probabil ajungeam in limitare).
Alta chestie cand e motorul rece nu patineaza gram ambreiajul, o calc de la 30 pe a3-a la podea si accelereaza liniar, dar cand se incalzeste patineaza. De ce oare? Ulei nu cred sa mai curga acum ca m-am uitat sub ea si nu se vede umed in zona imbinarii cutiei cu motorul.
Clancanitul se auzea si in viteza dar dupa ce se incalzeste bine, se aude exact ca un zgomot de planetara.
Ambreiajul imi cupleaza la jumate, pedala e mai tare acum decat inainte de a da jos cutia, oare o mai trebui strans? Si daca da ar trebui sa tina mai sus?
Alta problema acum am vazut ca becul de 4*4 zici ca e pom de craciun cand apas butonul nu se aprinde, plec de pe loc dupa 10sec si incepe sa se aprinda si sa se stinga si se aude un zgomot ciudat, de cuplat cupleaza ca intrai prin noroaie unde nu ieseam doar cu spatele. Sa fie din instalatia electrica sau ce naiba? mad.gif
ct-03-tvy
la munca,tot la un papuc.dar 4x2 fata, tot asa avea ceva cloncanit carait, si au duso la dacia si iau schimbat tot hoti aia in cutie, 27 de mil , fara sa ceara ok de la beneficiar, sa nu ii strangi de gat?

ziceau ceva ca ar fi fost grupu conic, vorbesc din ce am auzit si eu..

ambreajul de la cutia 4x4..e in mod cert mai solicitat ca la 4x2

posibil sa mai fi ramas ceva ulei pacolo, sau daca nu ,sa uzat ala..de la atata patinat ori placa de presiune nu mai lucreaza bine
andyyy_77
Multumesc mult de raspunsuri ct-03-tvy, daca mai are si altcineva pareri mai astept. Si la faza cu cloncanitul nu face tot timpul, doar dupa ce se incalzeste bine ansamblul motor. Pana sa se incalzeasca ansamblul motor merge super, nu patineaza nimic. Si acum mai aparu si problema cu 4*4 care e electrica eu cred si nici n`am idee pe unde sa ma uit:|.
pavel_daniel
Salut.Eu cred ca placa de presiune are probleme in sensul ca parghiile de debraiere nu sunt reglate uniform.Poti sa verifici si sa reglezi parghiile de debreiere prin fereastra.Succes.
rratzoiusexos
am avut aceeasi problema la un papuc pe benzina.avea placa de presiune crapata.am schimbat o si acum e ca nou.
andyyy_77
@ pavel_daniel, cum s-ar regla parghiile respective? Si ar trebui sa mai strang ambreiajul sa tina mai sus chiar daca acum tine la jumate?
@ rratzoiusexos, cand am dat jos cutia placa de presiune arata ok, discu era putin tocit pe o parte in schimb.
metrix4you
am si eu un papuc double cab 4x4 , normal tractiune spate.
in vara am schimbat discul de ambreiaj , incepuse sa patineze , dar problema era de la rulmentul ala nenorocit ca cursese ulei.
Am schimbat disc si tot ce mai presupune iar acum am o alta problema: cand sta masina pornita la relanti se aude un zgomot foarte ciudat , ca un uruit , dar daca apas ambreiajul nu mai zice nimik , merge super.
am intrebat la service-ul unde am schimbat discul si mi-au zis ca faca asa pana se mai rodeaza discul , dar am facut mai bine de 5000km si nimik, face la fel
stie cineva cauza ?
andyyy_77
=))Asa face si la mine. De obicei se observa cand e motorul rece, la pornire. Daca apesi ambreiajul dispare sunetul. Si la mine s-a auzit de cand mi-au dat cutia jos. Doar ca eu n-am schimbat decat simeringul care scapa ulei, am sters bine ambreiajul de ulei. Am mai strans cablul de ambreiaj si acum nu mai prea patineaza, doar ca imi este sa nu-l fi strans prea mult? Daca da ce se intampla, lucreaza tot timpul rulmentul de presiune pe placa ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.