Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema la franare puternica!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mircea2006x
La franare puternica (la viteze diferite), nu neaparat cu scartait , mi se aprind becurile rosii in bord de la apa , ulei si semnul exclamarii .Mentionez ca motorul nu se opreste iar dupa ce plec de pe loc becurile se sting si totul revine la normal.Ce este de facut si ce ar trebui sa verific?
mecanick_maverick
biggrin.gif Sä nu mai pui frānä cu scìrtīit ...
Ai presiune de ulei foarte micä ( bulbu cupleazį la 0,7 ) , de la el se aprind toate celelalte prin diode .
Asta īnseamnä cä trebuie pus un ulei cu vīscozitate mai mare - vei avea si vre-o 25000 de la ultimul schimb ... asta ca remediere provizorie ca sä nu termini cuzinetii , dar trebuie verificat tot sistemul de ungere īncepīnd cu pompa, lagįrele axului cu came ... si terminīnd cu īntinzįtorul de distributie (dacä-l ai hidraulic ).
pcostica
eu zic ca nu ai ulei destul in motor. Verifica nivelul pe joja.
Bafta!
M.C.
Nivel mic de ulei in motor!Completeaza cu ulei.
Probabil ca pierzi pe undeva,sau motorul a inceput sa consume ulei.
bucatzel
Aaaa, baieti... apa si uleiul or fi ele mai problematice, dar semnul exclamarii e de obicei martor pentru frana de mana.

Eu as suspecta un fir care face contact cand pui frana, asa ca baga capul pe sub bord si uita-te ce-i pe acolo. Daca ai indicator separat de ulei, si ala nu se plange, as verifica clar asta.

Sau, daca e asa cum zice maverick, desi trei becuri mi se pare cam mult, ar trebui sa se stinga becurile imediat ce turezi putin motorul (+ 2-300-500 rpm fata de ralanti). Indiferent daca pleci sau nu de pe loc.
In cazul asta, ori e prastie uleiul, ori e pe duca pompa de ulei, ori angrenajul pompei. Am patit si eu ceva asemanator acu' vreun an, cand mi s-o dus pe pustii rotita aia dintata dintre pompa de ulei si delcou, dar mie nu mi s-o facut bordul pom de craciun.

Sporuri si succesuri.
alin12
semnul exclamarii nu e niciodata martor ptr frana de mana
el se aprinde impreuna cu martorul de la ulei, sau cu martorul de la temp motor
mai este cazul cand se aprinde singur atunci cand nivelul de lichid de frana este scazut
burlacu marian
asa patesc si eu cand am nivelul la ulei scazut, sub minimul de pe joja

CGDBZ
Este doar inertia , asa fac majoritatea daciilor , cele care nu fac au ceva in plus la sorbul pompei de ulei sau la baia de ulei , nu cunosc exact , s-a discutat pe undeva pe forum dar nu mai gasesc.
dandee
din cate stiu eu (dai si un search pe froum, parca pe aici am citit) la unele dintre dacii exista un martor pentru placute de frana uzate poate fi si cazul tau!
CGDBZ
Din cate stiu eu becurile de la apa si ulei nu se aprind daca ai placutele uzate .
bodytzu
n-ai ulei suficient in motor ! la fel mi se intampla si mie cand n-am ulei indeajuns

bafta
CGDBZ
Una bucata dacie ,ulei Aral 15W40 cu care s-a facut aproximativ 1000 km ,nivel ulei la maxim , presiune ulei relanti-putin peste doi .Sistem franare in stare buna , cauciucuri bune .La franare puternica , cu scart sau aproape de a scartai se aprind becurile de la apa si ulei , de ce oare ?
Rapuns:
Din cauza inertiei , uleiul se duce in fata si pentru cateva fractiuni de secunda sorbul pompei de ulei nu mai este in ulei si drept urmare se aprind becurile.
Remediu:
Baie de ulei cu antival .
Ov
cand pui frana aia brusca, apesi ambreiajul? Daca nu (normal dealtfel, ca doar folosim si frana de motor), tin sa te anunt ca frana ta opreste si motorul nitel si cam de aia ti se aprind becurile wink.gif
La orice dacie cu motorul OK, nivelul de ulei peste minim si ulei recomandat de constructor, poti sa-i faci orice ca NU are voie sa se aprinda becul de presiune
Paca
eu zic ca firul de la sonda de ulei e intrerupt
PaulT
QUOTE(CGDBZ @ 13 Apr 2010, 21:55)
Este doar inertia , asa fac majoritatea daciilor , cele care nu fac au ceva in plus la sorbul pompei de ulei sau la baia de ulei , nu cunosc exact , s-a discutat pe undeva pe forum dar nu mai gasesc.
*




Este prea putin ulei in motor. Sub minim cu cel putin 2-3 mm. Altfel poti pune ce frane vrei ca sorbul pompei de ulei ramane scufundat.
mircea2006x
Aveti dreptate baieti pierde ulei prin zona unde este delcoul , undeva mai jos ,s-a uitat un amic mai priceput a zis ca pierde pe la un simering.O fac schimbul de ulei ( daca tot ma apuc de treaba ) si sa remediez si pierderea de ulei. Multumesc tuturor pt sfaturi .


PS: Presiunea pompei e mereu la maxim in timpul mersului (scade cam la 75% la relanti) si @ Ov - da , am calcat mereu ambreiajul cand am fost nevoit sa franez brusc si puternic.
CGDBZ
Deci eu nu am mers niciodata cu ulei sub minim , cel putin la jumatate (jumatatea dintre minim si maxim) , cand am incercat franele (am schimbat cilindri spate ) aveam ulei Aral 15W40 cu care nu facusem mai mult de 1000 km , nivel la maxim , presiune relanti putin peste doi se aprindeau becurile de ulei si apa la franare puternica (calcam si ambreiaju). Cand spun franare puternica inseamna ca se finaliza cu scart , daca stai in dreapta fara centura si nu esti atent te lipesti sigur de parbriz. Deci cum explicati ca vad ca o dati intruna cu nivelul mic de ulei.
PH-06-BOA
Oricat ar fi de lunga franarea, daca nivelue e bun, becurile nu se aprind. Daca joja nu mai ajunge la ulei, atunci se aprind becurile si la curbe si la franare. La orice franare, se apasa ambele pedale-frana si ambreiaj. Deci motorul in timpul franari se gaseste la relanti, viteza pompei e mica si nu are timp sa epuizeze uleiul din baie, si apoi ar trebui sa-l bage-n vr-un borcan ca baia sa ramana goala. Uleiu se strange in fata la franare, doar o secunda, doua, dupa care preia viteza baii, adica se aseaza normal pe fundul baii. Nu ramane lipit de pereti, pana se opreste masina.Deci pompa, daca nivelul e normal nu ramane fara ulei la franare. Altfel n-ar fi coborat masina de pe banda.
CGDBZ
Tu ai citit postul meu ? nivelul e la maxim , ce e as greu de priceput , e vorba de masina mea , nu de povesti la coltul blocului . La franare puternica se aprind becurile foarte putin timp , poate o secunda , nu stiu exact. Poate nu intelegem acelas lucru prin franare puternica : deci masina mea pot spune ca are frane foarte bune , cauciucuri bune (conteaza mult si cauciucurile )si la franare brusca cu toata puterea mea de 105kg de la 70km/h se aprind becurile .In alte conditii nu am testat ,atunci testam frana deoarece umblasem la ea si vroiam sa vad cat este de eficienta si daca "fuge" intr-o parte pe franare, in trafic doar o data am pus asa frana cand mi-a iesit un cal in fata dar nu am observat becurile ca eram atent la ce face calul .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.