Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacia care isi bate joc de mine
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
axel
dabia ce am scapat de celelalte probleme acum masinuta mea nu mai porneste cand este calda.mentionez ca am desfacut electromotorul si nu are nimic.bateria este buna.la rece porneste la sfert.cum sa descriu eu.cand dau la cheie se sting becurile de la ulei&apa(cele rosii)si nu vrea sa porneasca .iau contactu si dabia dupa cateva ori porneste.astept cu nerabdare raspunsurile voastre.multumiri anticipate
Marius Adrian
Bobina de inductie
Al Cap0nE
Da, bobina. Si eu am aceeasi problema dar din lipsa de timp nu am rezolvat-o inca. pune mana pe bobina dupa ce se incinge motorul si te vei convinge wink.gif
Muttley
QUOTE(axel @ 20 Apr 2005, 22:57)
dabia ce am scapat de celelalte probleme acum masinuta mea nu mai porneste cand este calda.mentionez ca am desfacut electromotorul si nu are nimic.bateria este buna.la rece porneste la sfert.cum sa descriu eu.cand dau la cheie se sting becurile de la ulei&apa(cele rosii)si nu vrea sa porneasca .iau contactu si dabia dupa cateva ori porneste.astept cu nerabdare raspunsurile voastre.multumiri anticipate
*



Nu am inteles f bine din ce ai scris tu daca motorul se invarte sau nu. Daca se invarte normal, problema ar putea fi blocajul cu vapori de benzina (aka "vapour lock"). Mie mi se intampla frecvent cand pornesc motorul cald si oprit de putin timp. Solutia: cand dai la cheie, tine pedala de acceleratie apasata la maxim (astfel se asigura un debit suficient de aer care sa saraceasca amestecul imbogatit de vapori), da' ai grija sa-i dai drumul la timp atunci cand porneste.
RIon
refa amestecul aer-combustibil
Bytzu
intai sa precizeze dc se invarte sau nu si dup-aia ii dam si solutii....spre exemplu la mine asa face din cauza electromotorului, se incalzeste si se lichefiaza lacul de pe el, intrand in scurt bobinele...se invarteste in hopuri, pana cand "prinde" si porneste - multumesc carburatorului!
Dyda
QUOTE(Bytzu @ 21 Apr 2005, 09:38)
intai sa precizeze dc se invarte sau nu si dup-aia ii dam si solutii....spre exemplu la mine asa face din cauza electromotorului, se incalzeste si se lichefiaza lacul de pe el, intrand in scurt bobinele...
*



Acest raspuns trebuie" brevetat" ca incident tehnic. - Scrie la Dacia

axel nivelul in carburator este mic - refa-l si ca sa proba de sustinere a celor spuse, dai la coada ( popma benzina ) inainte de a o pornii binenteles cu motorul cald
manea78
vezi daca nu sunt inversate firele de la bobina , adica + la - si invers
Ov
am patit-o si eu la dacia veche!

bobina !

P.S. si eu am crezut ca-i vapour lock (dar asta se intampla doar cand e FOARTE cald afara, dar in cazul meu asa era, foarte cald) la mine dar defapt era bobina.
StefanT
Am si eu preoblema asta. Invarte ffff bine, bateria super, la rece porneste la sfert. Insa daca e cald motorul, invarte f bine, sta sta sa porneasca, dar nu...dupa 3 chei lungi o ia. Deci ziceti voi ca e bobina...
axel
QUOTE(Steffyx @ 21 Apr 2005, 22:08)
Am si eu preoblema asta. Invarte ffff bine, bateria super, la rece porneste la sfert. Insa daca e cald motorul, invarte f bine, sta sta sa porneasca, dar nu...dupa 3 chei lungi o ia. Deci ziceti voi ca e bobina...
*


solutia.curatarea de borne.de la alea era.dar culmea.nu facea tot timpu.mai isi revenea.le-am dat jos si leam curatat.acum merge perfect.ciudatenia era ca la rece nu facea figuri.
StefanT
QUOTE(axel @ 23 Apr 2005, 16:20)
solutia.curatarea de borne.de la alea era.dar culmea.nu facea tot timpu.mai isi revenea.le-am dat jos si leam curatat.acum merge perfect.ciudatenia era ca la rece nu facea figuri.
*


La mine nu tine wink.gif . Is borne noi, si nu is oxidate de loc. Deci cade, ramane bobina. wacko.gif
AlezzDWC
Curata carbu cu niste decarbusolv si regleazal din nou ca iti da prea multa benzina si de aceea nu porneste la cald cum trebe.
axel
QUOTE(Steffyx @ 23 Apr 2005, 16:43)
La mine nu tine wink.gif . Is borne noi, si nu is oxidate de loc. Deci cade, ramane bobina. wacko.gif
*


baga niste vaselina pe ele.poate merge.
Oxygen
am si eu o problema care ieri mia cam pus capac.Dimineata porneste ok si merge ok (fiind racoare) apa depaseste un pic 80 grade dupa ce motoru se incalzeste,dar face figuri cand sunt prins in trafic(ore aglomerate) de merg cu I si II si apa ajunge aproape de 95 grade:
1.motoru incepe sa aiba un usor tremurat
2.daca opresc si incerc sa pornesc dupa 1-2 min porneste greu a 2 cheie
3.parca motorul nu mai are aceeasi vlaga
4.cand pun mana pe bobina arde de nu poti tine mana pe ea

Am schimbat fise(Urziceni),bujii (Sinterom), platini,condensator(frantuzesc),capac Delc,delcoul(intreg) nare mai mult de 1,5 ani.Mentionez inca odata ca problemele de mai sus apar atunci cand este cald afara si sunt in traficul infernal din centrul Buc. sau cand o forjez.Ma gandesc sa schimb si bobina si am intrebat la un magazin de preturi si mia zis ca au romanesti pe la 700(a zis ca sunt mai bune) si altele de import pe la 200.Vreau o bobina de calitate ce imi recomandati?
Lacaru
E normal ca motorul sa inceapa sa mearga prost daca se supraincalzeste, deoarece el aspira are fierbinte prin filtrul de aer care e amplasat in spatele radiatorului. Aerul fierbinte contine mai putin oxigen necesar pentru amestec.
Daca motorul e fierbinte si il opresti, e normal sa porneasca greu deoarece din cauza caldurii se evapora benzina din carburator.
Bobina s-ar putea sa fie fierbinte si din cauza ca se incalzeste de la caldura degajata de motor.
danny_nt
si eu am aceeasi problema numai ca de vreo cativa ani..dupa 100-200 km de mers pe caldura..dau la cheie de innebunesc...in carburator are benzina nu se evapora ..degeaba dau la pompa nu fac decat s-o inec, bornele sunt ok..mai ramane treaba cu bobina...dar totusi n-am inteles din ce cauza bobina face figuri la cald?
sechi
Bobinele de inductie romanesti,chiar noi, au marea calitate de a nu da suficient curent atunci cand se incalzesc. Recomand inlocuirea cu bobina Bosch, Magnetti Marelli sau Ducellier de la dezmembrari auto din vest. Sunt fara gres,iar pretul e nici 1/2 din una noua romaneasca.
samatax
este valabil si la diesel ? am aceeasi problema
aly
QUOTE(samatax @ 29 May 2005, 17:24)
este valabil si la diesel ? am aceeasi problema
*




Din cate stiu eu motoarele pe motorina nu au bobina de inductie.
DodoBird
In principiu daca nu gasiti alte cauze pt cazul in care motorul se ineaca la cald la cateva minute dupa oprire :
Se aschimba axul si clapeta de acceleratie inlocuindu-se si cele 2 garnituri de teflon de pe ax cu unele noi !
Lacaru
Cand motorul este incins si s-a stationat chiar si o scurta perioada de timp, o metoda de a porni la prima cheie este sa se tina pedala de acceleratie apasata in timp ce se da la cheie. La mine functioneaza metoda cu succes.
Korben_Dallas
QUOTE(danny_nt @ 29 May 2005, 09:39)
totusi n-am inteles din ce cauza bobina face figuri la cald?
*


Bobina de inductie se compune din doua infasurari, cea de joasa tensiune (in circuitul careia lucreaza platina) si cea de inalta tensiune, care are ca sarcina bujia (bujiile)
ca orice lucru romanesc, izolatia conductorului din infasurarea de inalta tensiune este de proasta calitate, iar din aceasta cauza la temperaturi ridicate apar pierderi de tensiune, care in anumite cazuri pot fi de 100%
ai vrut o explicatie, o ai
chiar daca e putin pe langa topic rolleyes.gif
viulian
Si pana la urma s-a rezolvat problema ?

Nu de alta, dar si mie incepu sa-mi faca fix la fel! Fusei la mecanic sa reglez jocul la colbutori (tacanea prea tare deja), a curatat platina + reglat deschidere, bujiile 6mm (fara aprindere electronica), am reglat avansul cu stroboscopul, motorul mergea lin fara sa dea chiftele.

Plec eu, merge brici, opresc masina pentru un minut, cand sa plec sa turbez nu alta.
Nu o ia decat dupa infernal de multe chei lungi, sau dupa ce stau vreo 5-10 minute sa se raceasca.
Sa ma duc sa iau mecanicu de gat, sau reparatia coincide cu defectarea bobinei ?

Mentionez ca dupa ce porneste, merge bine.. Adica tine relantiul la 900, nu vibreaza motoru, raspunde prompt la calcatul brusc al acceleratiei..

Aici voi sustineti ca ar putea fi de la bobina, si cand se incince nu mai da scanteie. Da' totusi cum de se manifesta doar dupa ce ai oprit motorul ? Adica de incins e incinsa si cand masina ruleaza, ar fi trebuit sa nu mai dea scanteie nici atunci, nu ? Sau chiar daca stai mult in trafic, si atunci, e tot incinsa si totusi motoru merge bine..
Ov
cand e deja pornita masina, curentul prin bobina este suficient. Cand e oprita si vrei s-o pornesti, atunci deoarece demarorul suge o gramada de curent, bobina fiind oleaca stricata, nu mai da scanteie. Ca sa te convingi ca e de la asta, incearca sa pornesti masina impinsa (deci fara sa folosesti demarorul)
Acier
am si eu aceeasi problema cu repornirea la cald. dau la cheie si se aude un "clanc-clanc" dar electromotorul nu invarte. am verificat elecrtomotorul, bucse noi, carbuni noi. am schimbat bobina de inductie, fisele, bujiile, ruptor-distribuitorul. carburatorul, boboc. nimic, la cald face la fel. solutia mea: scot cheia din contact, bag in viteza I-a si'i dau un branci masinii. ei bine, pleaca la prima cheie! probabil e ceva dar nu stiu eu unde (volanta?)
B30KDT
clanc-clanc face electomotoru ori nu ai baterie ori e ceva defect la electromotor
incearca sa pui alta baterie de la un prieten dar care sa fie buna sa porneasca din prima si vezi daca mai face asa,daca da atunci cred ca tre sa schimbi carbunii la electromotor
viulian
QUOTE(Ov @ 4 Jul 2005, 11:27)
cand e deja pornita masina, curentul prin bobina este suficient. Cand e oprita si vrei s-o pornesti, atunci deoarece demarorul suge o gramada de curent, bobina fiind oleaca stricata, nu mai da scanteie. Ca sa te convingi ca e de la asta, incearca sa pornesti masina impinsa (deci fara sa folosesti demarorul)
*



Da, pai fusei la Fagaras in weekend (dupa reparatia de vineri) si am oprit masina ca unei tipe i-a venise rau. Urcam o panta de vreo 7 grade, lunga, si am oprit cam pe la jumatatea ei. Evident, cand sa plec, nu mai mergea..

Am lasat masina sa o ia cu spatele la vale, contactul pus, bagata in marsarier cu ambreiaj calcat -> a pornit la ridicarea treptata a ambreiajului.

LATER EDIT:

Intr-adevar, vinovata cf. tuturor capetelor de acuzare (cel putin in cazul meu) fu bobina de inductie. Am inlocuit-o cu una mai veche si a mers brici.
Intre timp am cumparat si una noua noname, 45 de lei. Nu pleaca la sfert ci hai sa zic dupa ce motorul a facut 2 rotatii complete, da' pleaca!

Acuma, intrebarea mea putin offtopic, da' totusi in tema, ce cauze pot duce la defectarea bobinei, in afara ei insisi ? Caci mi se pare suspect ca Boschu' aproape nou ce-l aveam (maxim 20.000km pe masina) sa fi murit asa de-odata.
ccristian
Vreau sa va spun ca si la mine a fost cam aceeasi problema cu pornirea. Eu am si benzina si GPL:
- niciodata nu pornea la rece pe GPL;
- o porneam pe benzina (destul de greu, si acu pe vremea asta foloseam socul, iarna pe la 0 grade pornea tusind, la ger nici nu ma oboseam), cum se incalzea motorul o treceam pe gaz. Daca se oprea motorul (e.g. - nu era suficient de cald, etc) si incercam sa poornesc o lua.
- cu motorul cald nu pornea niciodata la prima cheie (pe GPL, evident), ci la a 2-a sau a 3-a si in situatia asta se intampla in momentul cand eliberam automatul.
- la cald pe benzina pornea relativ usor.

Concluzie:
- Bobina era defecta (o bobina de Sf Gheorghe neagra acoperita cu PVC care se punea mai demult pe masini);
Explicatii:
- la cald bobina se incingea si nu mai dadea scanteie ca lumea. Pe GPL pornea in momentul cand luam automatul si demarorul nu lua o cantitate mare de curent.
- pe benzina pornea la cald - autoaprindere (si chiar la rece)

Am skimbat bobina cu invelis metalic si masina se comporta normal acum.
manea78
QUOTE(axel @ 20 Apr 2005, 21:57)
dabia ce am scapat de celelalte probleme acum masinuta mea nu mai porneste cand este calda.mentionez ca am desfacut electromotorul si nu are nimic.bateria este buna.la rece porneste la sfert.cum sa descriu eu.cand dau la cheie se sting becurile de la ulei&apa(cele rosii)si nu vrea sa porneasca .iau contactu si dabia dupa cateva ori porneste.astept cu nerabdare raspunsurile voastre.multumiri anticipate
*





nu am timp să citresc ca s-a spus până acum
dar zic să verifici și partea electrică a contactului
poate pornește când revi de pedemaror rolleyes.gif
kyma
fratilor si eu am aceeasi problema la cald numai vrea decat dupa o cheie lunga dar o ia de prima data dar daca nu o turez de cateva ori se opreste motoru sa fie pompa de benzina ? tin sa va zic ca am masina model 99 cu pompa de benz automata sau cum ii zice ..(fara coada) inainte mi sa mai intamplat asa, insa a fost din contact..
viulian
Revin si eu.. Mai acum o saptamana (sau nici atat) am schimbat bobina, fiindca nu mai pleca deloc la cald. Masina si-a revenit..

Booon. Ei bine, si-a revenit si simtomu, cred ca e pe duca si bobina asta. Adica la fel a inceput sa faca, pleaca din ce in ce mai greu la chieie, dupa ce motorul e cald. Dimineata e inca ok..

E ceva care poate strica bobina ? Adica e drept, asta e o bobina romaneasca, 45 lei, da' totusi, nici macar o saptamana in cap sa nu tina ?

Exista altceva ce ar putea strica bobina?
axel
QUOTE(kyma @ 5 Jul 2005, 23:02)
fratilor si eu am aceeasi problema la cald numai vrea decat dupa o cheie lunga dar o ia de prima data dar daca nu o turez de cateva ori se opreste motoru sa fie pompa de benzina ? tin sa va zic ca am masina model 99 cu pompa de benz automata sau cum ii zice ..(fara coada)  inainte mi sa mai intamplat asa, insa a fost din contact..
*


ai injectie?daca nu s-ar putea sa ai nivelul mic in carb.masina trage bine?
mhara


Am schimbat fise(Urziceni),bujii (Sinterom), platini,condensator(frantuzesc),capac Delc,delcoul(intreg) nare mai mult de 1,5 ani.Mentionez inca odata ca problemele de mai sus apar atunci cand este cald afara si sunt in traficul infernal din centrul Buc. sau cand o forjez.Ma gandesc sa schimb si bobina si am intrebat la un magazin de preturi si mia zis ca au romanesti pe la 700(a zis ca sunt mai bune) si altele de import pe la 200.Vreau o bobina de calitate ce imi recomandati?
*

[/quote]

Bobina Intermotor cu inductie rapida,dar pe linga asta mai trebuie sa inlocuiesti si capacul delco (cu unul Bosch) , precum si fisele.
george_slz
Ia'o pe aia pe care scrie made in germany, daca nu e e mai eftin.
george_slz
Ia'o pe aia pe care scrie made in germany, daca nu e e mai eftin.
Vezi ca exista bujii bosh w8bc parca pt 1.4 de pe 1310 sau w7bc pt 1.3 de pe 1300. Bujiile astea au avantajul ca au distanta reglata la peste 0.6, sunt ingrijit facute si nu apar modificari majore de distanta in functie de regimul de temperatura. Costa 75-80 mii bujia dar merita....sinteroamele sunt scumpe pt cat pot sa faca.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.