Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ,,Ajutor" proleme la cutia de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
salam_09
Salutare tuturor, problema mea incepe cam asa, ieri cand am urcat masina pe o rampa ca sa vad in ce stare mai este pe dedesupt, am observat ca la schimbatorul de viteze, e un fel de pistonas (acela care schimba vitezele) cu un burduf de cauciuc care la mine, este rupt si pe acolo se prelinge ulei din cutie. Intrebarea mea este, ce anume trebuie sa schimb si daca as putea sa fac singur operatiunea fara sa ma mai duc la mecanic ca si asa este destula criza. Va multumesc tuturor ce veti citi problema mea si astept sfaturile voastre
george 07
salut! problema ta este simpla , demontezi bieleta C.V. scoti surubelul care trece prin bucsa de cuplare a cautatorului (ce numesti tu "pistonas") si cu o surupelnita scoti simeringul vechi si-l schimbi cu altul nou dar de obicei nu rezista mult si multi prefera sa completeze mai des uleiul , acum faci cum doresti ori schimbi ori completezi mai des .
Cabasse_tronic
ai grija ca ' surupelnita ' sa stie unde este semeringul radmasa.gif
pirvumark
ce ma, n-ai mai auzit de surupuri. eu am auzit de motelci. am un vecin care nu zice piulita. el zice motelca. smile.gif)
cica, vecinu nu ai niste motelci metric 6?
si referitor la tema topicului, da, acel ulei curge pe la semering.
eu am desfacut capacul din spate al cutiei pt a-l schimba, si merge bine. operatiunea e usoara daca ai chei potrivite. sunt suruberi metric 6(cu cheie de 10). cel mai bine o inelara.
salam_09
Multumesc frumos pentru raspunsuri, luni ma apuc de treaba smile.gif . Va salut cu respect.
Cabasse_tronic
vezi ca sunt surupuri radmasa.gif de m 7 cu cheia de 11 inelara tubulara sau fixa ,
george 07
@Cabasse... razi ca joiana... nu este logic ca se demonteaza capacul de la cutie pt. ascoate simeringul ? nu inteleg ce este de ras si referitor la postari se vine cu indrumari si explicatii cea ce la tine nu se vede nimic inafara de aerul tau de superior . Mai bine scrie o explicatie sa inteleaga lumea (daca esti in stare) .Mult noroc v-a doresc !

19 Apr 2010, 21:06:
@Parvumark "sunt suruberi metric " mai bine corectati-va intai pe voi , la urma pe altii.
salam_09
george 07 am facut operatiunea explicata de tine si am schimbat semeringul, cei drept m-am cam chinuit dar asta e. Multumesc frumos inca odata.
george 07
@Salam_09 sa-ti fie de bine! pe mine m-a deranjat stilul unora care nu ajuta pe altii care au nevoie (poate ) dar stie sa rida de unu-l care din graba mai greseste (lucru pur omenesc-firesc) eu personal prefer sa nu l-e dau atentie dar trebuie sa l-e amintim ca trebuie sa n-e ajutam reciproc . Drumuri Bune-ti doresc sa ai !
MECCA
..problema mare cred la cutie.Azi de dimineata in drum spre servici, in viteza a 5a, in frana de motor, s-a auzit o trosnitura foarte puternica, si mi s-a oprit motorul.Trag pe dreapta, repornesc motorul, acesta merge perfect.Bag in viteza 1 dau drumul la ambreiaj pauza sa se miste masina.Nu am apucat sa controlez foarte atent, planetare etc etc, ma grabeam sa ajung la servici.Din aceasta descriere ce credeti ca ar putea sa se fi intamplat...clar problemele sunt de la transmisie (planetara rupta, grup satelit rupt, ar fi al 2 lea deja,...priza rupta, ambreiaj), n-am noroc deloc la cutiile astea in 5 tr, daca e facuta praf e a 2 a deja.
vladut88
eu zic ca sa rupt axul satelitilor, ceea ce ,e cam grav
PH-06-BOA
Descrierea nu prea e atat de concludenta. Daca cunosti principiul de functionare al cutiei, cel mai bun diagnostic tot tu il vei da, dupa ce faci niste teste eliminatorii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.